Wat doe jij aan met kerst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:07

Zalando is hier nog nooit een probleem geweest. En anders toch 'gewoon' naar de winkel gaan, hoef je ook niet terug te sturen als het niet past/mooi is en kan je meteen een andere van het rek pakken (of laten halen :+ ).

Ik ga denk ik (heel truttig, maar ik ben 45) voor mijn kokerrok met gave blouse erop, klassieke pumps en klassieke sierraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:11

Glitterpumps kan je best makkelijk combineren als je de rest maar simpel houdt. Zilver glitter kan vb op zwarte broek, effen grijze top, zwart jasje. Eenvoudig maar kan je bijna overal dragen. Zelfs naar werk.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:54

Picasso schreef:
Zalando is hier nog nooit een probleem geweest. En anders toch 'gewoon' naar de winkel gaan, hoef je ook niet terug te sturen als het niet past/mooi is en kan je meteen een andere van het rek pakken (of laten halen :+ ).

Ik ga denk ik (heel truttig, maar ik ben 45) voor mijn kokerrok met gave blouse erop, klassieke pumps en klassieke sierraden.

Over gewoon naar de winkel gaan heb je helemaal gelijk, maar ik ga volgende week een midweekje weg én moet deze week nog ruim fulltime werken, dus waar ik de tijd daar voor vandaan moet halen haha....
Nu dus ook maar vertrouwd bij zalando besteld, wat verschillende merken en verschillende maten en dan stuur ik wel weer terug wat toch minder is :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:05

_San87_ schreef:
Varekaj schreef:
Hoe, door wie, welke leeftijd... speelt allemaal een rol.

Wel veel mensen die voor zwart gaan.

Ik ga met kerst altijd voor kleur :j.

Ik ook :) 3 jaar geleden wit (niet echt kleur :P), vorig jaar rood en zou dit jaar voor goud gaan maar wordt nu een knalroze rok met zwart kanten top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:09

Net even de status van mijn bestelling bij Sacha gecheckt (die prachtige enkellaarsjes) en die staat nog stééds "in behandeling" -O- Je hebt zogenaamd 14 dagen bedenktijd, er zijn er nu al 5 voorbij. Als verzenden en leveren even traag gaat schiet er niks meer over. Had toch wel verwacht dat ze intussen op transport zouden staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:24

CecileDV schreef:
Picasso schreef:

Over gewoon naar de winkel gaan heb je helemaal gelijk, maar ik ga volgende week een midweekje weg én moet deze week nog ruim fulltime werken, dus waar ik de tijd daar voor vandaan moet halen haha....
Nu dus ook maar vertrouwd bij zalando besteld, wat verschillende merken en verschillende maten en dan stuur ik wel weer terug wat toch minder is :)

Doe ook vaak online hoor, maar je zit rond deze tijd vaak met gedoe met levertijden; pakketjes die later of te laat op de post gaan en mocht het dan niet passen, dan ben je helemaal te laat. Ik bestel (ik heb echt een SuperDry-verslaving (heeft niks met kerst te maken) dit ook online via Zalando, maar goed dan maakt het ook meestal niet uit wanneer het komt. Het is trouwens 9 van de 10 keer super snel in huis, maar mocht het eens om een reden uitlopen dan is dat niet erg. Wb kerst-outfits is het zeer vervelend als dat te laat komt... := , daarom: op tijd shoppen, dan ben je verzekerd van een leuke outfit volledig naar wens. Weet trouwens niet waar je naar toegaat op je midweekje weg, maar misschien in nabij gelegen stad ook nog leuke winkels? Succes in elk geval bij het scoren naar een mooie kerstoutfit!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:24

Varekaj schreef:
Net even de status van mijn bestelling bij Sacha gecheckt (die prachtige enkellaarsjes) en die staat nog stééds "in behandeling" -O- Je hebt zogenaamd 14 dagen bedenktijd, er zijn er nu al 5 voorbij. Als verzenden en leveren even traag gaat schiet er niks meer over. Had toch wel verwacht dat ze intussen op transport zouden staan.

Die 14 gaan pas in als ze ontvangen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:26

Dat hoop ik :=
Ik heb ze iig niet nodig voor de feestdagen, dat scheelt dan wel. Al is het handiger als ze geleverd worden voor mijn vriend weer terug is van zijn buitenlandse job haha. Die vindt mijn schoenencollectie nu al (te) groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:28

Varekaj schreef:
Dat hoop ik :=
Ik heb ze iig niet nodig voor de feestdagen, dat scheelt dan wel. Al is het handiger als ze geleverd worden voor mijn vriend weer terug is van zijn buitenlandse job haha. Die vindt mijn schoenencollectie nu al (te) groot.

Mannen :roll: Een schoenen-collectie is nóóit te groot....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:29

Als jullie lopen te stoeien met maten en enigzins haast hebben om een jurkje te kopen, waarom ga je dan niet naar de winkel? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:30

Joolien schreef:
Als jullie lopen te stoeien met maten en enigzins haast hebben om een jurkje te kopen, waarom ga je dan niet naar de winkel? :P

Dat riep ik net ook Joolien...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:39

Kleding koop ik nooit online.
Ik wil passen, want ik heb wel eens bij de Only gestaan dat ik 2 dezelfde broeken had, andere kleur, de groene was S en de rode L (gaat om het idee :+).

En ik wil zien hoe het in het echt is. Op internet worden de foto's met goede belichting gemaakt, en ziet het er soms anders uit dan wanneer het in de winkel hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:52

Dat vind ik dan weer handig als je gratis kan terugsturen. Je hebt de tijd om het rustig te passen in gewoon daglicht, thuis. Je kan kijken of het inderdaad zo goed combineert met je schoenen/jasje/tas die je in gedachte had. Vaak zat dat ik in de winkel dacht "zo, dat past super" tot ik het dan thuis in de spiegel zie in daglicht en bedenk dat de kleur mijn lijkgrauwe benen net nog meer accentueert ipv afzwakt.
Of dat je een jurkje scoort dat exact bij dat ene paar schoenen past, en thuis blijken ze alsnog nét een andere tint... die vloekt bovendien.

@ Picasso: Op zich mag ik niet klagen, mijn vriend was zelf voorstander om een inloopdressing op maat te laten maken :D

Anoniem

Re: Wat doe jij aan met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:55

Bofkont Varekaj! 8-)

Ik bestel soms ook online Varekaj, ook om de door jou genoemde reden...heerlijk in alle rust. Maar in deze tijd waarin mensen nog snel een outfit willen scoren zo kort voor kerst, is dat eigenlijk geen doen meer ivm levertijden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:58

Ik heb meer kans om oline iets te scoren dan in de winkel. Ik ben klein, platte bovenkant en aardig stel heupen/billen. Het is al niet altijd makkelijk om iets leuks te vinden dat goed staat. Tijdens deze periode is dat helemaal ellende omdat er meestal maar 1 of 2 exemplaren van de maat XS/S geleverd is, en die zijn er vaak gewoon al lang en breed uit.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:03

Picasso schreef:
Doe ook vaak online hoor, maar je zit rond deze tijd vaak met gedoe met levertijden; pakketjes die later of te laat op de post gaan en mocht het dan niet passen, dan ben je helemaal te laat. Ik bestel (ik heb echt een SuperDry-verslaving (heeft niks met kerst te maken) dit ook online via Zalando, maar goed dan maakt het ook meestal niet uit wanneer het komt. Het is trouwens 9 van de 10 keer super snel in huis, maar mocht het eens om een reden uitlopen dan is dat niet erg. Wb kerst-outfits is het zeer vervelend als dat te laat komt... := , daarom: op tijd shoppen, dan ben je verzekerd van een leuke outfit volledig naar wens. Weet trouwens niet waar je naar toegaat op je midweekje weg, maar misschien in nabij gelegen stad ook nog leuke winkels? Succes in elk geval bij het scoren naar een mooie kerstoutfit!

Tot twee weken geleden kon ik mezelf bedwingen onder het mom van "er hangt nog vanalles in de kast". Toen kwam ik er alleen achter dat van dat alles niet zo veel meer mooi pas ivm iets meer kilo's, besloot ik toch iets nieuws te willen...

Zalando verwacht tussen woensdag en vrijdag te leveren dus dan heeft het nog een week uitlooptijd extra :)

We gaan naar Winterberg en hopen dat de sneeuw goed genoeg is om één of twee dagen te skiën. Zo niet willen we misschien een dag naar een wat grotere stad gaan, maar Dortmund of Lippstadt zijn ruim een uur rijden dus dan moet het wel écht slecht zijn in Winterberg...

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:08

Het valt dan misschien niet helemaal onder het mom "wat doe je aan met kerst" maar heeft iemand misschien een idee wat ik met mn haar kan doen?

http://www.terstal.nl/jurk-met-pailletten-4.html
Ik heb deze jurk aan, enkellaarsjes met hak eronder en een stoer nepleren jasje er overheen.

Mijn haar is gewoon blond (niet specifiek licht of donker), stijl met een klein beetje slag en hangt net onder mijn bh bandje.
Puntje is wel dat mijn haar heel zwaar is dus krullen of iets dergelijks zakken binnen een paar uur uit mijn haar...
Het moet niet al te moeilijk zijn want ik moet het in feite zelf doen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:10

Domiinique schreef:
Het valt dan misschien niet helemaal onder het mom "wat doe je aan met kerst" maar heeft iemand misschien een idee wat ik met mn haar kan doen?

http://www.terstal.nl/jurk-met-pailletten-4.html
Ik heb deze jurk aan, enkellaarsjes met hak eronder en een stoer nepleren jasje er overheen.

Mijn haar is gewoon blond (niet specifiek licht of donker), stijl met een klein beetje slag en hangt net onder mijn bh bandje.
Puntje is wel dat mijn haar heel zwaar is dus krullen of iets dergelijks zakken binnen een paar uur uit mijn haar...
Het moet niet al te moeilijk zijn want ik moet het in feite zelf doen :)

Heb je foto van je haar?

Ik weet niet wat ik over mn jurkje aan moet :').

Afbeelding

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:18

Dit is mijn haar Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:24

Jij hebt net als ik het voorrecht om heerlijk zwaar haar te hebben of niet?

Ik laat het lekker los. Ben al geen kerst mens en ook geen "lang voor de spiegel mens :+"

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:23

Ik heb deze trui gekocht <3 . Gaat een leren skinny/legging onder en ik hoop dat ik dan weer op hakken kan/mag lopen (knie blessure) zodat ik m'n pumps aan kan.
Alleen: zal ik er wel of geen lange mouwen (zwart) onder doen?

Afbeelding

En: wat als ik nog geen pumps mag/kan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:50

Ik koop online omdat ik alles wat ik online leuk vind nooit in de winkels kan vinden. :D En inderdaad het in alle rust kunnen passen, gebruiken van kortingscodes enzovoorts.

Heb voor de komende etentjes, brunches, feestdagen enzovoorts ook weer even wat besteld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jurkje trek ik gewoon zo aan met zwarte doorschijnende panty. Shirtje gaat op een zwarte skinny en vestje moet ik nog bedenken maar kan over veel van mijn tops denk ik.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:52

Oh, dat shirtje is leuk :D.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:50

Voor het haar-issue: als je goed bent in vlechten, maak daar iets creatiefs mee? En anders een gewone visgraatvlecht?
Ik heb haar tot net over de schouders, helaas dun en licht. Ben niet zo handig met werken achterop mijn hoofd, dus ik zit ook nog te dubben. Wil een keer wat anders dan altijd een eenvoudige knot, staartje of los (of een armtierig stukje vlecht).

@ Jildau: Ik kan jouw keuzes wel pruimen hoor :D Wat een gaaf jurkje en jasje!

@ LadyMadonna: hoe warm is de plek waar je moet vieren? Als het standaard 25° is binnen zou ik zonder trui doen. Mocht je geen pumps aan kunnen lijkt een leuk stoer bikermodel enkellaarsjeook nog geschikt. Iets feestelijker make-up, haar en juwelen netjes en kan er prima mee door.

@ Es_ther: een blazertje? Of een jasje model zoals Jildau maar dan in een leuke, sobere kleur of met wat glitter? Dat combineert nadien ook altijd leuk op een spijkerbroek met een leuk shirtje of bloesje.