Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Maar wij rokers stinken toch zo dat je het van 10 meter afstand al ruikt? Dus dan ruik je meteen aan me dat je niet naast me moet gaan zitten op het terrasEn wij rokers moesten het cafe uit want dat was voor niet-rokers, ga dan ook naar binnen in de zomer en laat dat terras met rust
Mars schreef:Maar wij rokers stinken toch zo dat je het van 10 meter afstand al ruikt? Dus dan ruik je meteen aan me dat je niet naast me moet gaan zitten op het terrasEn wij rokers moesten het cafe uit want dat was voor niet-rokers, ga dan ook naar binnen in de zomer en laat dat terras met rust
Blue_Eyes schreef:Even voor de duidelijkheid: ik ga er heus niets van zeggen want ik vind het prima als iemand geniet van wat hij/zij lekker vindt.
Alleen: ik word er zo vaak op aangekeken dat ik dan opsta en ergens anders ga zitten met mijn hoestbui en mijn koppijn. Het zou fijn zijn als daar dan ook wat meer begrip voor was...
nuscaniels schreef:sneeuwpop schreef:Fijnstof ja, is nog erger. Maar staat los van de sigarettenrook.
Je kan altijd wel wijzen naar wat nog erger is, maar dat is gewoon zwak.
Als ik mijn paard niet goed verzorg en wijs naar de manege in de buurt die zo slecht voor zijn dieren is, denk je toch ook - dat slaat toch nergens op?! Kijk naar hoe het beter kan ipv slechter...
Ik bedoel het niet op die manier als in dat iets anders nog slechter is. Tuurlijk is roken slecht. Helemaal mee eens. Vind het alleen hypocriet te stellen dat men tegen rokers intolerant mag zijn omdat zij zorgen voor kankerverwekkende stoffen in de lucht.
Dat je intolerant mag zijn tegen mensen die iets doen wat een ander schade berokkent aan hun gezondheid.
Alsof alleen rokers ervoor zorgen dat er geen frisse lucht is.
Willl65 schreef:oplossing koop een bubbel en ga er in zitten
sneeuwpop schreef:Ik had het trouwens niet goed opgeschreven, ik zorg er namelijk gelijk al voor dat ons kind niet gaat roepen en schreeuwen en overdreven hard praten, dat is niet fijn voor de andere mensen
En ja, ik ga met ons kind niet naar plaatsen toe waar het minder of niet geschikt is voor kinderen.
Daar pas ik mij op aan ja. Andere mensen hoeven daar geen last van te hebben. Komt wel weer als het kind ouder is. Een kind kun je niet vragen of hij lang kan stilzitten, dus is niet nasr zulke plaatsen gaan op dit moment het prettigst voor iedereen
marachels schreef:Oh ik snap je echt helemaal!
Heb eigenlijk hetzelfde. Ik kan er echt heel erg slecht tegen.
Als er op het balkon aan de andere kant van het huis gerookt wordt, ruik ik het zelfs in de slaapkamer direct! Echt niet overdreven..
De woonkamer grenst aan het balkon en als er gerookt wordt loop ik daar direct weg, naar de slaapkamer en doe de deur dicht.
In m'n andere huis wordt er ook door de buren gerookt, vlak onder mijn slaapkamerraam. Wanneer ik in mijn kamer zit doe ik eigenlijk direct het raam dicht zodra ik het ruik. Vaak is het na een paar minuten klaar en kan ik het raam weer open doen, maar frustrerend is het zeker.
Wat je er aan kan doen..? Heel weinig, je kunt helaas niks verbieden of opleggen.
Ikzelf doe dus direct ramen etc dicht als er gerookt wordt, maar dan blijf je wel bezig ja.
Heel veel meer kun je niet doen ben ik bang.