Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:16

Staat een smiley achter he ;)

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:29

Mars schreef:
Maar wij rokers stinken toch zo dat je het van 10 meter afstand al ruikt? Dus dan ruik je meteen aan me dat je niet naast me moet gaan zitten op het terras :D En wij rokers moesten het cafe uit want dat was voor niet-rokers, ga dan ook naar binnen in de zomer en laat dat terras met rust :+

Mee eens!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:41

Mars schreef:
Maar wij rokers stinken toch zo dat je het van 10 meter afstand al ruikt? Dus dan ruik je meteen aan me dat je niet naast me moet gaan zitten op het terras :D En wij rokers moesten het cafe uit want dat was voor niet-rokers, ga dan ook naar binnen in de zomer en laat dat terras met rust :+

En als jij nu naast mij komt zitten terwijl ik er al zat? ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:04

Tja.. Sorry.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:35

Even voor de duidelijkheid: ik ga er heus niets van zeggen want ik vind het prima als iemand geniet van wat hij/zij lekker vindt.
Alleen: ik word er zo vaak op aangekeken dat ik dan opsta en ergens anders ga zitten met mijn hoestbui en mijn koppijn. Het zou fijn zijn als daar dan ook wat meer begrip voor was...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:43

Waarom kijken mensen jou erop aan als je ergens anders gaat zitten dan? Vind ik ook een beetje vreemd, daar hebben zij toch verder geen last van :?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:46

Tja... Ik ben er nog niet opaf gestapt om het te vragen, dat gaat me dan weer te ver, ik draai er mijn rug wel naartoe. Maar als blikken konden doden, was ik vanzelf gestopt met hoesten ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:02

Blue_Eyes schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik ga er heus niets van zeggen want ik vind het prima als iemand geniet van wat hij/zij lekker vindt.
Alleen: ik word er zo vaak op aangekeken dat ik dan opsta en ergens anders ga zitten met mijn hoestbui en mijn koppijn. Het zou fijn zijn als daar dan ook wat meer begrip voor was...

Dit vind ik gewoon belachelijk! dat ze jou aankijken [met vast een irritante blik] als jij een hoestbui krijgt van de rook. Als ik rook buiten en zie iemand beginnen te hoesten,dan weet ik genoeg,dan ga ik ergens staan zodat ze er geen last van hebben.
Ik houd echt wel rekening met niet rokers,ongeacht of ze er tegen kunnen of niet.
Als niet rokers dan ook met rokers rekening houden en niet zo doordraven,zijn beide gelukkig en hebben beide geen overlast.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:52

DatBenIkNou schreef:
Mars, het mag best iets vriendelijker hoor!

Maar ze heeft wel gelijk.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:31

nuscaniels schreef:
sneeuwpop schreef:
Fijnstof ja, is nog erger. Maar staat los van de sigarettenrook.
Je kan altijd wel wijzen naar wat nog erger is, maar dat is gewoon zwak.
Als ik mijn paard niet goed verzorg en wijs naar de manege in de buurt die zo slecht voor zijn dieren is, denk je toch ook - dat slaat toch nergens op?! Kijk naar hoe het beter kan ipv slechter...

Ik bedoel het niet op die manier als in dat iets anders nog slechter is. Tuurlijk is roken slecht. Helemaal mee eens. Vind het alleen hypocriet te stellen dat men tegen rokers intolerant mag zijn omdat zij zorgen voor kankerverwekkende stoffen in de lucht.
Dat je intolerant mag zijn tegen mensen die iets doen wat een ander schade berokkent aan hun gezondheid.
Alsof alleen rokers ervoor zorgen dat er geen frisse lucht is.

dan doe je het toch....
het zijn niet alleen de rokers....
"Nee, de manege in de buurt verzorgd de paarden ook slecht"

Wat een kul argument!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 01:19

Lets agree to disagree
Ik vind het hypocriet om te vinden dat je intolerant mag zijn tegen rokers als je waarschijnlijk zelf ook van alles doet wat meedraagt aan vervuilende lucht.
Dat zou met jouw vergelijking erbij te halen hetzelfde zijn als vinden dat die manege het slecht doet met zijn paarden maar zelf je hond alleen in de tuin uit laten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 07:32

Het gaat er nu om dat mensen last hebben van rooklucht.
Het gaat dus niet over andere problemen van vervuiling.
Niemand is heilig, dat ben ik met je eens. Echter gaat het nu over roken en waarom zou je tolerant moeten zijn naar rokers die er voor zorgen dat ik niet meer op het terras wil zitten?
Die mij in de stank zetten voor hun plezier en mijn plezier daarbij afnemen. Om maar nog niet te zwijgen over kinderen die ook in de rook worden gezet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:16

Oplossing, in de winter roken ze buiten, in de zomer gaan ze binnen roken.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:31

oplossing koop een bubbel en ga er in zitten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:24

Willl65 schreef:
oplossing koop een bubbel en ga er in zitten

Liever voor de mensen die geen rekening willen houden met anderen.
Net zoals het verbod op binnen roken in openbare binnen ruimtes en veelal bij ziekenhuizen voor de deur een zone verboden te roken.
Ik vind het jammer dat het nodig is!

Voor de rokers die wel bewust rekening houden met andere mensen, vind ik top!
Dat is met zoveel dingen. Tis gewoon fijn als mensen rekening houden met elkaar, dan hoeven er ook geen wetten worden gemaakt want gaan daar altijd mensen de dupe van zijn. ( kleine kroegen zijn gewoon stuk gegaan door die wet)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:27

Maar dat is juist het punt, een roker kan rekening houden, maar voor niet rokers is dat vaak nooit genoeg.

Je zegt het zelf "rekening houden met ELKAAR", dat geld voor beide richtingen.

( en nogmaals ik ben een fervente niet roker en zal nooit geen roker worden, maar ik kan wel tolerantie tonen naar rokers, dat is het verschil)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:44

Hoezo is er geen tolerantie dan, volgens jou?

Als iemand even bij het terras vandaan loopt om te roken vind ik dat super.
Als iemand vraagt of mijn kind wat stiller kan zijn, zal ik daar ook rekening mee houden. ..
Iemand die overlast veroorzaakt is degene die zich in die situatie moet aanpassen. En door de verschillende situaties doet niet altijd dezelfde dat.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:49

Dat is het juist, jij vind aanpassen, weg van het terras gaan, iemand anders vind aanpassen op de rand van het terras gaan zitten rekening houdend met de hoe de wind staat.

Ik vind het het 2de ook al een goede aanpassing, voor u is dat niet voldoende. Maar roker doet effectief een aanpassing, houd rekening met andere mensen op het terras.

Vertrek jij met je kind als je buur vind dat die te hard praat? Want ze moeten nog niet eens huilen om voor iemand als "last " te worden beschouwd?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:59

Ik had het trouwens niet goed opgeschreven, ik zorg er namelijk gelijk al voor dat ons kind niet gaat roepen en schreeuwen en overdreven hard praten, dat is niet fijn voor de andere mensen

En ja, ik ga met ons kind niet naar plaatsen toe waar het minder of niet geschikt is voor kinderen.
Daar pas ik mij op aan ja. Andere mensen hoeven daar geen last van te hebben. Komt wel weer als het kind ouder is. Een kind kun je niet vragen of hij lang kan stilzitten, dus is niet nasr zulke plaatsen gaan op dit moment het prettigst voor iedereen

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:01

En nogmaals ja, als mijn kind hard huilt, loop ik daar ook even mee weg ja. Lijkt me logisch trouwens.

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:21

Oh ik snap je echt helemaal!
Heb eigenlijk hetzelfde. Ik kan er echt heel erg slecht tegen.
Als er op het balkon aan de andere kant van het huis gerookt wordt, ruik ik het zelfs in de slaapkamer direct! Echt niet overdreven..
De woonkamer grenst aan het balkon en als er gerookt wordt loop ik daar direct weg, naar de slaapkamer en doe de deur dicht.
In m'n andere huis wordt er ook door de buren gerookt, vlak onder mijn slaapkamerraam. Wanneer ik in mijn kamer zit doe ik eigenlijk direct het raam dicht zodra ik het ruik. Vaak is het na een paar minuten klaar en kan ik het raam weer open doen, maar frustrerend is het zeker.

Wat je er aan kan doen..? Heel weinig, je kunt helaas niks verbieden of opleggen.
Ikzelf doe dus direct ramen etc dicht als er gerookt wordt, maar dan blijf je wel bezig ja.

Heel veel meer kun je niet doen ben ik bang.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:37

sneeuwpop schreef:
Ik had het trouwens niet goed opgeschreven, ik zorg er namelijk gelijk al voor dat ons kind niet gaat roepen en schreeuwen en overdreven hard praten, dat is niet fijn voor de andere mensen

En ja, ik ga met ons kind niet naar plaatsen toe waar het minder of niet geschikt is voor kinderen.
Daar pas ik mij op aan ja. Andere mensen hoeven daar geen last van te hebben. Komt wel weer als het kind ouder is. Een kind kun je niet vragen of hij lang kan stilzitten, dus is niet nasr zulke plaatsen gaan op dit moment het prettigst voor iedereen

Super dat jou kinderen nooit is wenen, +:)+

Ieder zijn stijl van opvoeden, ik neem mijn zoontje juist overal naartoe in het mate van het mogelijke zodat hij dat gewoon is. Gaan wandelen in het park en dan iets gaan drinken op het terras bv.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:42

marachels schreef:
Oh ik snap je echt helemaal!
Heb eigenlijk hetzelfde. Ik kan er echt heel erg slecht tegen.
Als er op het balkon aan de andere kant van het huis gerookt wordt, ruik ik het zelfs in de slaapkamer direct! Echt niet overdreven..
De woonkamer grenst aan het balkon en als er gerookt wordt loop ik daar direct weg, naar de slaapkamer en doe de deur dicht.
In m'n andere huis wordt er ook door de buren gerookt, vlak onder mijn slaapkamerraam. Wanneer ik in mijn kamer zit doe ik eigenlijk direct het raam dicht zodra ik het ruik. Vaak is het na een paar minuten klaar en kan ik het raam weer open doen, maar frustrerend is het zeker.

Wat je er aan kan doen..? Heel weinig, je kunt helaas niks verbieden of opleggen.
Ikzelf doe dus direct ramen etc dicht als er gerookt wordt, maar dan blijf je wel bezig ja.

Heel veel meer kun je niet doen ben ik bang.

Inderdaad, want men doet niets verkeerd, illigaals.

Je kan er alleen voor kiezen om u daar niet in te frustreren want voor je het weet frutreer je je heel de dag en dan heb je niet alleen last van de rook maar ook van je eigen frustratie's, en andere kunnen daar dan ook weer last van ondervinden. Dan word je nog zelf een bron van ergernis.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:45

Niks illegaal, totdat het verboden moet worden, omdat te weinig mensen uit zichzelf rekening houden met andere mensen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:47

Maar tot nu toe is het nog niet verboden en denk ik ook niet dat dat gauw gaat gebeuren. Zou de staat te veel geld kosten aan verloren belastingen en accijnzen, in Belgie toch.

Nogmaals, aanpassen is niet hetzelfde als te moeten doen wat een ander verlangd of zegt.