Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:16

ts was vandaag nog online dus neem aan dat ze nog wel meeleest.

TS ik denk dat je je een paar dingen goed in je achterhoofd moet hebben; gezien je verhalen lijkt me dat je vriend vrij conservatief is.
Alleen al de dingen die je hebt moeten laten gaan; mannelijke vrienden de deur uit (wat is er mis met een platonische vriendschap tussen verschillende geslachten?), je social media de deur uit, en je zegt wel dat het jouw keuze was, maar eigenlijk heeft je vriend je zo gemanipuleerd dat je denkt dat het jouw keuze is, want: had je bv je social media de deur uit gedaan als hij bv alleen een keer had gezegd van; ik vind dat je teveel op social media zit? Je was misschien minder erop gegaan, maar helemaal weg? Vast niet. Je hebt het de deur uitgedaan om dat het ruzies/spanningen opleverde (je eigen woorden), dus het is niet je eigen keuze geweest. Dat je vriend achteraf heeft gezegd dat hij het stom vond is gewoon de manipulatie volhouden zodat jij blijft denken dat het je eigen keuze was. Had hij bv gereageerd met; mooi dat je die weg hebt gedaan, vond het maar niks dat je erop zat........dan had je er al een heel ander gevoel bij gehad: had je hoogst waarschijnlijk je gemanipuleerd gevoeld.
Maar ook s'avonds stappen met je vriendinnen doe je niet meer; want o wee als je vreemde mannen tegenkomt.
Hij heeft je gecontroleerd, dat hij dat nu niet meer doet zegt niks; hij denkt gewoon dat hij nu genoeg controle over je heeft om je niet meer te hoeven controleren.
Je MOET van tevoren aan hem vertellen dat je met vriendinnen weg gaat...of überhaupt ergens heen gaat? Kijk woonden jullie samen en je gaat met vriendinnen een middagje weg en dat duurt bv zo lang dat je niet gezellig samen kan eten, dan vind ik het logisch dat je je vriend belt en zegt; joh ik ben wat later vanavond want ik ga zo nog even met wat vriendinnen weg.
Maar 1) jullie wonen niet samen en 2) jij moet het ten alle tijden laten weten....en doe je het achteraf dan wordt hij boos op je??? Je bent geen kleuter maar een volwassen vrouw.
Bovendien; gebeurt het andersom ook? Als jij thuis bent in je eigen huis en hij is bij zijn ouders en er komen vrienden van hem langs die met hem naar het koffiehuis willen (noem maar wat), belt hij jou dan ook op om je te vertellen dat hij weg is?
Ik vermoed namelijk van niet.

Je hebt aangegeven al veel vrienden door deze relatie te zijn verloren..met name omdat je van hem een aantal vrienden moest laten gaan. Je zegt dat je daar problemen mee hebt gehad (of nu ja; het er moeilijk mee had), maar nu niet meer, omdat je het nu gewend bent.

Maar realiseer je je wel dat als jullie wel bij elkaar blijven en het huisje/boompje, beestje wordt dat het dan ook echt voorgoed geweest is dan?

Gezien wat je nu verteld hebt lijkt mij je vriend vallen in de4 categorie moslim man die zn vrouw volledig onder de duim heeft binnen het huwelijk. Dan is er geen sprake meer van tevoren meedelen dat je een middagje weg bent met vriendinnen, maar om toestemming vragen. En als hij dan nee zegt, dan is het nee.

Hopelijk heb ik het mis hoor en heb je hopelijk je verhalen van hem verkeerd omschreven, maar zoals het er nu staat valt hij in die categorie moslim.

En zomaar even scheiden kun je bij die categorie ook op je buik schrijven.

Dus vraag jezelf af (mocht hij toch in die categorie vallen, al hoop ik voor je dat hij een stuk moderner is dan hij in je verhalen over komt): kun jij dat het de rest van je leven verdragen? Kun je je de rest van je leven erbij neer leggen dat hij bepaalt en niet jij...en dat je vriendenkring heel klein zal zijn en onder controle van hem?

Is het antwoord ja....al zou ik er niet te licht over denken, over zo'n leefsituatie, dan wens ik je alleen maar alle geluk toe samen en later met de kinderen die jullie zullen krijgen en hoop ik dat je gelukkig bent.
Is het antwoord nee, dan of uit de relatie stappen of nu eens een goed pittig gesprek met hem aangaan zodat je nu eens echt weet waar hij staat en waar hij jullie samen ziet staan.

Heel veel succes en wijsheid in ieder geval.

Anoniem

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:39

Ik zal zelf nooit aan begingen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:21

Is het dan zo'n bijzondere man dan?

Echt dit is zeer ongezond...........ga zo snel mogelijk weg bij die man nu het nog kan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:29

xxCYNNxx schreef:
ts was vandaag nog online dus neem aan dat ze nog wel meeleest.

TS ik denk dat je je een paar dingen goed in je achterhoofd moet hebben; gezien je verhalen lijkt me dat je vriend vrij conservatief is.
Alleen al de dingen die je hebt moeten laten gaan; mannelijke vrienden de deur uit (wat is er mis met een platonische vriendschap tussen verschillende geslachten?), je social media de deur uit, en je zegt wel dat het jouw keuze was, maar eigenlijk heeft je vriend je zo gemanipuleerd dat je denkt dat het jouw keuze is, want: had je bv je social media de deur uit gedaan als hij bv alleen een keer had gezegd van; ik vind dat je teveel op social media zit? Je was misschien minder erop gegaan, maar helemaal weg? Vast niet. Je hebt het de deur uitgedaan om dat het ruzies/spanningen opleverde (je eigen woorden), dus het is niet je eigen keuze geweest. Dat je vriend achteraf heeft gezegd dat hij het stom vond is gewoon de manipulatie volhouden zodat jij blijft denken dat het je eigen keuze was. Had hij bv gereageerd met; mooi dat je die weg hebt gedaan, vond het maar niks dat je erop zat........dan had je er al een heel ander gevoel bij gehad: had je hoogst waarschijnlijk je gemanipuleerd gevoeld.
Maar ook s'avonds stappen met je vriendinnen doe je niet meer; want o wee als je vreemde mannen tegenkomt.
Hij heeft je gecontroleerd, dat hij dat nu niet meer doet zegt niks; hij denkt gewoon dat hij nu genoeg controle over je heeft om je niet meer te hoeven controleren.
Je MOET van tevoren aan hem vertellen dat je met vriendinnen weg gaat...of überhaupt ergens heen gaat? Kijk woonden jullie samen en je gaat met vriendinnen een middagje weg en dat duurt bv zo lang dat je niet gezellig samen kan eten, dan vind ik het logisch dat je je vriend belt en zegt; joh ik ben wat later vanavond want ik ga zo nog even met wat vriendinnen weg.
Maar 1) jullie wonen niet samen en 2) jij moet het ten alle tijden laten weten....en doe je het achteraf dan wordt hij boos op je??? Je bent geen kleuter maar een volwassen vrouw.
Bovendien; gebeurt het andersom ook? Als jij thuis bent in je eigen huis en hij is bij zijn ouders en er komen vrienden van hem langs die met hem naar het koffiehuis willen (noem maar wat), belt hij jou dan ook op om je te vertellen dat hij weg is?
Ik vermoed namelijk van niet.

Je hebt aangegeven al veel vrienden door deze relatie te zijn verloren..met name omdat je van hem een aantal vrienden moest laten gaan. Je zegt dat je daar problemen mee hebt gehad (of nu ja; het er moeilijk mee had), maar nu niet meer, omdat je het nu gewend bent.

Maar realiseer je je wel dat als jullie wel bij elkaar blijven en het huisje/boompje, beestje wordt dat het dan ook echt voorgoed geweest is dan?

Gezien wat je nu verteld hebt lijkt mij je vriend vallen in de4 categorie moslim man die zn vrouw volledig onder de duim heeft binnen het huwelijk. Dan is er geen sprake meer van tevoren meedelen dat je een middagje weg bent met vriendinnen, maar om toestemming vragen. En als hij dan nee zegt, dan is het nee.

Hopelijk heb ik het mis hoor en heb je hopelijk je verhalen van hem verkeerd omschreven, maar zoals het er nu staat valt hij in die categorie moslim.

En zomaar even scheiden kun je bij die categorie ook op je buik schrijven.

Dus vraag jezelf af (mocht hij toch in die categorie vallen, al hoop ik voor je dat hij een stuk moderner is dan hij in je verhalen over komt): kun jij dat het de rest van je leven verdragen? Kun je je de rest van je leven erbij neer leggen dat hij bepaalt en niet jij...en dat je vriendenkring heel klein zal zijn en onder controle van hem?

Is het antwoord ja....al zou ik er niet te licht over denken, over zo'n leefsituatie, dan wens ik je alleen maar alle geluk toe samen en later met de kinderen die jullie zullen krijgen en hoop ik dat je gelukkig bent.
Is het antwoord nee, dan of uit de relatie stappen of nu eens een goed pittig gesprek met hem aangaan zodat je nu eens echt weet waar hij staat en waar hij jullie samen ziet staan.

Heel veel succes en wijsheid in ieder geval.

_/-\o_ _/-\o_
Mooi verwoord

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 11:07

Ik heb inderdaad alle tijd meegelezen en wil nu toch graag reageren.

Ik ben er zoals gezegd is, achter gekomen dat ik al bijna 2 maanden zwanger ben. Iets wat dubbele emoties met zich meebrengt.
Echter ik wil het houden, abortus is voor mij een absolute NO GO. En hij wil het weg halen.

En daar sta ik; voor de keuze. Deze man of het kind.
Hij was dreigend. Slechte timing, nog zoveel leuke dingen doen. Als hij het thuis verteld raakt hij zijn ouders kwijt en zijn huis.

Kortom, hij of de baby.
Mijn hart zegt de baby. Alleenstaande mama maar heb liefdevolle ouders en vrienden die mij overal doorheen willen helpen. Maar ik raak de man 'van mijn dromen' kwijt.

Maar kan ik dat maken tegenover hem?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:12

De man 'van je dromen', (je zet het zelf al tussen haakjes trouwens, zie je dat?) zou jou nooit tot zo'n keuze dwingen.

Kan hij dat maken tegenover jou? Dat lijkt me iets dat je je eerst zal moeten afvragen.
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 23-09-16 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:12

Ik lees de hele tijd al mee en beste TS. Ja dst kan je maken naar hem. Het is jou lichaam. De baby zit in jou en niet in hem. Dus het is jou keuze. De man van je dromen komt vast nog een keer voorbij en zal evenveel van jou als die kleine houden.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:13

Peppertree schreef:
De man 'van je dromen', (je zet het zelf al tussen haakjes trouwens, zie je dat?) zou jou nooit tot zo'n keuze dwingen.

Kan hij dat maken tegenover jou? Dat lijkt me iets dat je je eerst zal moeten afvragen.

Precies wat ik ook dacht :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:14

Zou de man van je dromen eisen dat je een abortus laat uitvoeren tegen je wil in?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:14

Peppertree schreef:

Niks meer aan toe te voegen...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:15

Sorry maar een man die van zijn vriendin/vrouw eist dat ze abortus pleegt kan je maar beter kwijt zijn. Wat een ongelooflijke eikel.
Maar goed het geeft wel heel duidelijk jouw plek aan, je was leuk voor tussendoor.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:15

Lieve schat.. De man van je dromen laat je nooooooit kiezen tussen hem en zijn EIGEN kind.. De man van je dromen laat je niet eens kiezen tussen hem en het kind van een ander..

Als abortus een NO GO is, dan denk ik dat je geen keuze meer hoeft te maken.. Want als dat je principes zijn dan moet je daar zeker aan vasthouden.. Verder ken ik je persoonlijke situatie niet, ben je klaar voor een kind, werk, etc, maar als je zelf al zegt dat je dat aankunt met hulp van liefdevolle ouders dan geloof ik dat!

En nu kunnen mensen gaan zeggen dat een kind met 1 ouder ook niet kan, maar daar ben ik het sowieso niet mee eens. Mijn ouders zijn vrij vroeg gescheiden en wij zijn allemaal prima opgegroeid dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zolang jij hem/haar kan voorzien in alle behoeftes komt dat helemaal goed. Je moet kiezen voor jezelf, wil je de baby houden of niet.. En hoe de rest van de wereld daarmee omgaat, moet jou zorg niet zijn. Als hij jou niet meer wil vanwege het kind (zijn eigen kind), dan zou ik gewoon mijn poot stijf houden en voor jezelf kiezen.. Het is geen puppy waar hij jou een keuze over laat maken.. Als hij nu al geen kind met je wil, ben ik bang dat hij niet heel serieus is of misschien nooit kinderen wil?

Ik vind het echt verschrikkelijk voor je dat je in deze situatie zit, zou graag willen dat ik iets voor je kon doen. Uiteraard mag je me altijd PB'en als je iets kwijt wil o.i.d.
Wat zeggen je ouders dat je moet doen? Probeer vooral veel te praten met mensen om je heen, die achter je staan, zorg ervoor dat je er niet alleen voor staat!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:17

Pff, vreselijke situatie. Ik snap wel als iemand die geen kinderen wil dat hij over abortus denkt. Daar maak ik geen problemen van, eerder dat jij zo trouw en verliefd bent en toekomstdromen hebt en ik weet niet zeker dat hij die deelt

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 11:18

Ik heb inderdaad mijn beslissing al gemaakt.
Ik kies nu voor mijzelf en mijn kind.
Al ga ik het emotioneel heel erg zwaar krijgen dat hij ons laat vallen.

Maar het is beter.
Ik laat me niet meer manipuleren.

Ik schrok gisteren van hem, hij manipuleerde me en bedreigde me. Hij zei dat ik gemeen was en een klap verdien (omdat ik voor mezelf opkwam) en hij zei ook dat als ik het kind weghaal hij me als beloning voorstelt aan zijn vader.

Hij heeft mij diep geraakt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:19

Dat laatste vind ik echt niet kunnen, dat is gewoon vreselijk. Je bent een sterke meid ts, respect

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:20

Beloning?? _-:(

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 11:20

Hij wil kinderen maar de timing is slecht omdat zijn ouders niks weten van ons en hij het nu helemaal niet lan vertellen omdat ik ook zwanger ben. Dan is hij ze kwijt zegt hij

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:21

Och TS ik voel met je mee...

Je hebt voor jezelf gekozen... dat was echt de beste optie... voor jou en je kindje...

Het is verdrietig... en je hart is gebroken... maar wat ben ik blij dat hij zijn ware aard nog aan je heeft laten zien... zo kun je zien waar jij je zelf en je kindje nu voor hebt behoed... door voor jezelf en je kindje te kiezen...

Heel veel sterkte...

dromertje2

Dat iemand geen kinderen wilt, is zijn goed recht. Maar hij denkt het niet alleen, hij eist een abortus terwijl dit voor ts een no go is.

Ts: Ik hoop dat je bij je eigen blijft en niet iets gaat doen tegen je wil in om "de man van jouw dromen" te behouden.

Ik lees nu dat je dit doet. Het is nu moeilijk en het zal niet makkelijk zijn maar print het in je hoofd elke keer dat je het moeilijk hebt, dat het alternatief nog slechter is, nog zwak uitgedrukt.

Hoe reageren je ouders?

Hannanas

Envoler schreef:
Ik heb inderdaad alle tijd meegelezen en wil nu toch graag reageren.

Ik ben er zoals gezegd is, achter gekomen dat ik al bijna 2 maanden zwanger ben. Iets wat dubbele emoties met zich meebrengt.
Echter ik wil het houden, abortus is voor mij een absolute NO GO. En hij wil het weg halen.

En daar sta ik; voor de keuze. Deze man of het kind.
Hij was dreigend. Slechte timing, nog zoveel leuke dingen doen. Als hij het thuis verteld raakt hij zijn ouders kwijt en zijn huis.

Kortom, hij of de baby.
Mijn hart zegt de baby. Alleenstaande mama maar heb liefdevolle ouders en vrienden die mij overal doorheen willen helpen. Maar ik raak de man 'van mijn dromen' kwijt.

Maar kan ik dat maken tegenover hem?

Jeetje wat praat jij met weinig eigenwaarde...

Kun je het maken tegenover jezelf voor deze man te kiezen? :/
Wat doe je jezelf toch aan!!

Ik ben blij dat je voor je kindje kiest.

Edit: hij laat jullie niet vallen, hij heeft namelijk nooit voor jou gekozen. Hij stond er al nooit ts.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 23-09-16 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:22

Hé TS, wat een ongelofelijke rotsituatie.

Ik kan je maar 1 advies geven:
Kies àsjeblieft voor JEZELF. Als jij het kind niet kwijtwil, als jij er van wilt houden en je beseft dat hij er niet gaat zijn maar jij het wel aankan, volg dan voor ééns eens niet wat hij je opdraagt om te doen maar wat jij zelf graag wil.
Hij voelt als de man van je dromen, maar voor hem ben jij blijkbaar alleen maar de vrouw van zijn dromen als jij net bent als dat plaatje die hij in zijn hoofd heeft. Anders zou hij je nooit voor zo'n keuze stellen. Erg straf trouwens want ik dacht dat abortus in de Islam al helemaal een ticket naar de hel is. Maar nu is het opeens wel goed, want het past wel in zijn straatje als er geen kind is. Net zoals het wel in zijn straatje paste om met je het bed te delen voor het huwelijk. Hij kiest er altijd de dingen uit die voor hem het leukst zijn om te volgen, zoals een vrouw die totaal gehoorzaam en onderdanig is.

Jij hebt het nu over de man van je dromen, maar als het in jouw hart welkom is dan garandeer ik je, de man (of vrouw) van jouw dromen komt er nog aan hoor. De liefde die je gaat voelen voor je eigen kind gaat die liefde die je voor hem voelde in het niets doen verdwijnen.
De vraag is of jij gaat kunnen leven met jezelf, als je je kind tegen je eigen wil hebt laten weghalen, voor een man die je zo behandeld en die wie weet zelfs nooit in zijn leven van plan is om jou voor te stellen als zijn officiële partner?

Ik hoop dat je wat sterke mensen, familie, vrienden, achter je hebt staan die je kunnen steunen. Dan ga je echt wel redden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:23

Envoler schreef:
Ik heb inderdaad mijn beslissing al gemaakt.
Ik kies nu voor mijzelf en mijn kind.
Al ga ik het emotioneel heel erg zwaar krijgen dat hij ons laat vallen.

Maar het is beter.
Ik laat me niet meer manipuleren.

Ik schrok gisteren van hem, hij manipuleerde me en bedreigde me. Hij zei dat ik gemeen was en een klap verdien (omdat ik voor mezelf opkwam) en hij zei ook dat als ik het kind weghaal hij me als beloning voorstelt aan zijn vader.

:roll: serieus? :roll: Wat een zak!
Lieve ts, spullen pakken en verdwijnen, laat hem lekker de koelkast aan zijn ouders voorstellen ofzo. :wave: :wave:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:23

Envoler schreef:
hij zei ook dat als ik het kind weghaal hij me als beloning voorstelt aan zijn vader.

Dat begrijp ik. God, wat een sneue opmerking van hem.
TS je gaat hier sterker uitkomen, echt waar. Sterkte.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:25

Envoler schreef:

Hij is een slinkse manipulator maar hier valt hij toch even door de mand :D .
Mooie prijs mag je betalen. Enne trouwens, dan is het opeens géén probleem als zijn vader je ziet, dan moet hij geen schrik hebben op een of andere verbanning omdat hij met een Westers meisje samen is :? :+ . Top dat je het zelf helemaal inziet!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:25

Oei... Hoop dat meneer geen losse handjes krijgt als jij hem dit nieuws gaat vertellen (aangezien hij zei dat je een klap verdient)... Zorg dat iemand in de buurt is voor de zekerheid als je het hem verteld! Ik vertrouw het niet meer zo...