Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:14

lieveli schreef:
Juist in een coffeeshop zitten de stukken verdriet. De mensen met een leven roken hun hasj en wiet wel ergens anders.

net zoals in de kroeg?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:58

Eten zorgt ook voor een biologisch proces in je hersenen die betrekking heeft tot drugs. Heel je hoofd zit vol met drugs als het ware. Als jij iets lekkers eet komt er een geluksstofje vrij. Helemaal geen gekke vergelijking dus.

Sterker nog, suiker zorgt voor een hogere dopamine kick dan bij sos, enig verschil is dat die van suiker in korter tijdbestek is als ik het goed heb.

http://i.imgur.com/LDMsb39.jpg

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:04

420BlazeIt schreef:
Eten zorgt ook voor een biologisch proces in je hersenen die betrekking heeft tot drugs. Heel je hoofd zit vol met drugs als het ware. Als jij iets lekkers eet komt er een geluksstofje vrij. Helemaal geen gekke vergelijking dus.

Sterker nog, suiker zorgt voor een hogere dopamine kick dan bij sos, enig verschil is dat die van suiker in korter tijdbestek is als ik het goed heb.

http://i.imgur.com/LDMsb39.jpg

[ Afbeelding ]

Suiker is in feite gewoon harddrugs. En dat is geen grapje ze zeggen niet voor niets dat je van suiker net zo moeilijk afkickt als drugs.
Je krijgt van suiker ook afkickverschijnselen.
Het tijdsbestek is hooguit een uur voor een sugarrush. Maar het effect is exact hetzelfde.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:21

Dee_Es schreef:
Ik was eerder verbaasd dat er velen hier echt heel bewust mee omgaan. Ik had eerder verwacht dat het gebruiken van drugs veel impulsiever zou gaan. Ik ben op een feest, iemand heeft pillen bij en wil best delen, dus neem je er ook maar 1....dat idee. Maar ik lees juist over pillen van te voren laten testen, tijd van inname noteren, controleren of er genoeg wordt gedronken, en zelfs maanden wachten voordat er opnieuw iets gebruikt wordt.

Volgens mij valt het dus wel mee in dit topic, dat verheerlijken. Ik vind het oprecht interessant om de ervaringen van meerdere bokkers hier te lezen. Niet zo zeer om nu zelf drugs te gaan gebruiken (ik ga nuchter al heel hard) maar wel om beter te begrijpen wat de mensen om mij heen aan het doen zijn ;).

De meerderheid gaat er wel zo mee om. Ik ook over het algemeen. maar net als met drank, soms raak je overmoedig en ga je wat te ver. Maar als je er achter komt dat je als er een geit met een klapperkaak uit ziet doe je dat niet snel weer die loopt als een pinguïn :')

zo heb ik een keer verkeerde pillen gehad waardoor ik extreem angstig werd. Ook geen aanrader. Voor de rest heb ik nu een half jaar niet gebruikt en zo wel dan idd noteren, en alarmpjes zetten voor evt bijnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 00:32

Interessant stukje van TED. Maar ook een goede reden om nooit aan drugs te beginnen gezien in deze maatschappij er verkeerd mee word om gegaan waardoor erg moeilijk is om van af te komen mocht je verslaafd raken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:29

danzzz schreef:
lieveli schreef:
Juist in een coffeeshop zitten de stukken verdriet. De mensen met een leven roken hun hasj en wiet wel ergens anders.

net zoals in de kroeg?

Nee, dat zijn, gek genoeg, 2 totaal andere werelden. Al heb je in kroegen natuurlijk ook de alcoholisten en gokverslaafden.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:01

lieveli schreef:
danzzz schreef:

net zoals in de kroeg?

Nee, dat zijn, gek genoeg, 2 totaal andere werelden. Al heb je in kroegen natuurlijk ook de alcoholisten en gokverslaafden.

Waarom andere werelden? Ik snap dat niet.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:11

Even snel topic doorgelezen. En wat ik vooral zie is coke, xtc etc ervaring. Is er ook interesse in psychedelica ervaringen.

Ik vind het wel een heel interessant topic om te lezen hoe anderen het ervaren.

Toch snap ik niet zo goed hoe mensen verslaafd kunnen raken. Vóór februari rookte ik alleen wiet en was ik wel echt intieme harddrugs. In een dronken bui mdma van iemand genomen. Volgende feest werd dat al coke. Sindsdien toch wel elke week een lijntje genomen maar nu naar een paar maanden ook wel klaar mee.
Het was leuk. Wat zelfverzekerder en vrolijker maar nu moet er zo veel gesnoven worden willen we er wat van voelen. (Bijv. 10 gram met 7 man)

Xtc vind ik eigenlijk alleen op festivals of op het jaarlijkse weekend Zandvoort leuk.

Maar ook als er word aangeboden kan ik het makkelijk laten liggen en het komt dan ook wel voor dat er vanalles ligt en ik wel ff ga babysitten.

DezeNaam

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:07

Genetische bepaling doet al veel lisa_xxx, sommige mensen worden nu eenmaal snel verslaafd. En ook de mentale toestand van die persoon, iemand die van (nature) somber(der) is of in een depressie zit zal gemakkelijker verslaafd worden aan dingen die je weer gevoel en levensvreugde geven.

Hallucinogene drugs kan ik op de een of andere manier nog wel interessant vinden maar ik zou het nooit zelf proberen. Ik reageer al slecht op wiet (en alcohol ook regelmatig, met mate), ik zou niet willen weten wat er zou gebeuren als ik zoiets neem. Ook het feit dat sommige effecten van de drugs soms járen later kunnen terugkomen of je in een enorm slechte trip kan terechtkomen! Dat kan natuurlijk met alles.. Maar met zo'n drugs moet je toch voorzichtig zijn.
Maar zelf heb ik al schrik om XTC gebruiken wegens het feit dat je hoofd soort van kan 'ontploffen' als je te veel vloeistof opneemt. :') Dus op dat gebied ben ik nogal een watje.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:19

Ik heb twee keer geblowt waarvan de eerste keer wel leuk was, werd er rustiger van in mijn hoofd en het voelde alsof er geen zwaartekracht meer was. Kan het niet anders omschrijven. De tweede keer werd ik er zo bang van, ik verloor de controle over mezelf en dat uitte zich in letterlijke error en durfde voor een paar uur niks meer. Laatste keer dat ik drugs heb aangeraakt. Roken doe ik wel en drinken heeeeeel afentoe, maar ook niet echt behoefte meer aan.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:53

Ik heb een chronische depressie en nog raak ik niet verslaafd. Ik pas er dan ook extra mee op. Ook omdat ik verslaafden in de familie heb maar ik ben er gewoon echt totaal niet gevoelig voor.

Ik had trip-e besteld(!). Dat kan je namelijk gewoon halen in een smartshop of bestellen. Gevraagd hoe het zou zijn etc etc.( Ook aan vrienden waarvan niemand ook u maar iets er van had gemerkt) het zou net als herbal xtc een mild gevoel moeten zijn. (Echt x is een klap in je gezicht, herbal is meer een duwtje in je rug) Pakje van 4 capsules gekocht en mijn huisgenoot en ik probeerden het samen. 2 uur lang voelden we ons gewoon een beetje zweverig maar verder voelden we niet zo veel. Helemaal prima voor ons want we hadden wel eens truffels op en dat was gewoon heel leuk.

Na die 2 uur begonnen we steeds meer te voelen en waren we beide echt helemaal van de wereld. Het is heel erg moeilijk uit te leggen maar we lagen op bed een beetje te knuffelen (zijn ook gewoon hele goede vriendinnen) en als ik haar arm aanraakte voelde het alsof ik diegene was die aangeraakt werd en zij voelde het dan in haar hand. Maar dat werd steeds heftiger tot we op een gegeven moment zelfs vast zaten omdat we elkaars handen vasthadden en het loslaten niet lukte omdat we niet wisten welke hand van wie was.
Ik was een hoofdkussen aan het knuffelen en ik werd het kussen, ook ben ik een bed geweest en een tafel. Heftig dus maar het ging allemaal heel chill.
Tot een huisgenoot ons dwong iets (van anderen) op te ruimen. Hij kan nogal zeuren als hij wat alcohol op heeft. Ik ben tot de gang gekomen en werd zo naar dat ik op de grond ben gaan liggen omdat ik anders flauw zou vallen. Zo heb ik een tijd gelegen en het dingen voelen ging over naar visuals.
De wereld verfrommelde en klapte in elkaar maar omdat ik goed weet hoe ik mezelf rustig kan houden ging dat over en heb ik mezelf naar mijn bed gesleept.

Eenmaal op bed herkende ik mijn eigen kamer niet meer en "ademden" de muren. De kamer veranderde van vorm net als een borstkas. Geen enkele lijn was nog recht. Alles bewoog en vervormde tot ik dus mijn eigen kamer niet herkende.
Dat duurde zo'n 6 uur en ik probeerde te gaan slapen maar omdat het dus zo heftig was lukte het niet. Ik heb met mijn hoofd uit mijn raam geprobeerd te slapen want het was te warm maar mijn bed was te veel aan het zweven dus ik ben op de bank gaan liggen met een natte deken over mij heen en de tv hard aan omdat mijn ziel anders kwijt zou zijn. Al met al is het nog goed gegaan.

Het eerste deel vond ik wel heel chill. Alles was ook gewoon leuk maar daarna werd het steeds heftiger en duurde het ook nog eens in totaal zo'n 9 uur.
Het is dan ook niet iets wat ik nog een keer zou doen of überhaupt zou aanraden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:59

lisa_xxx schreef:
Toch snap ik niet zo goed hoe mensen verslaafd kunnen raken..

De meeste zo niet alle verslaafden gaan door een fase dat ze zich niet kunnen voorstellen verslaafd te raken aan de middelen die ze gebruiken.
Jouw eerste schreden op dat pad zijn nog behoorlijk pril.
Reden genoeg eens flink bij jezelf te rade te gaan, zoals je je eigen situatie beschrijft, mentale toestand, familiegeschiedenis en je huidige gedrag zit je beslist in de risicogroep hiermee in (zeer grote) problemen te raken. Als je dat al niet bent.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:03

@kuggur daardoor ben ik inderdaad wel extra voorzichtig. ik heb de laatste weken(maanden?) Dus überhaupt geen drugs aangeraakt terwijl de rest dat wel deed. Ik had er eigenlijk gewoon geen zin in en dat hoeft het van mij ook niet. Ik blow wel 1 a 2 x per week op slechte dagen (fibromyalgie) omdat ik dan gewoon normaal functioneer. Maar daar kan ik ook makkelijk maanden van af blijven.

Overigens. Als ik dan iets nam was het ook niet veel. Waar het bij de rest 10 was, was het bij mij 1 of 2 en dan vond ik het al wel prima

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:08

Ik ben totaal niet verslavingsgevoelig, maar ik ben ook weer niet zo naïef om te denken dat dat voor altijd is. Genen spelen een grote rol, maar omgeving/levenssituatie ook.

Qua hallucinerende spulletjes ben ik nooit verder gegaan dan wat designershit en paddo's. Maar het is niet mijn ding, nooit geweest. Altijd keta of GHB.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:54

DezeNaam schreef:
Genetische bepaling doet al veel lisa_xxx, sommige mensen worden nu eenmaal snel verslaafd. En ook de mentale toestand van die persoon, iemand die van (nature) somber(der) is of in een depressie zit zal gemakkelijker verslaafd worden aan dingen die je weer gevoel en levensvreugde geven.

Hallucinogene drugs kan ik op de een of andere manier nog wel interessant vinden maar ik zou het nooit zelf proberen. Ik reageer al slecht op wiet (en alcohol ook regelmatig, met mate), ik zou niet willen weten wat er zou gebeuren als ik zoiets neem. Ook het feit dat sommige effecten van de drugs soms járen later kunnen terugkomen of je in een enorm slechte trip kan terechtkomen! Dat kan natuurlijk met alles.. Maar met zo'n drugs moet je toch voorzichtig zijn.
Maar zelf heb ik al schrik om XTC gebruiken wegens het feit dat je hoofd soort van kan 'ontploffen' als je te veel vloeistof opneemt. :') Dus op dat gebied ben ik nogal een watje.

Het hoeft niet te betekenen als je slecht op wiet of drank reageert je ook slecht op een pil reageert. Ik reageer heel slecht op wiet, krijg er paniekaanvallen van en word een beetje schrizofreem-achtig (schrijf ik dat goed?) van. Ik kan juist xtc en andere drugs heel goed hebben. Word er vrolijk maar vooral heel rustig en relaxt van en het meest van de tijd zie je helemaal geen hallucinaties (verschilt indd per persoon maar bij mij niet) tenzij ik mij ergens op focus. Maar kan ook heel goed onderscheiden dat het niet echt is en zodra ik er dan weer heen kijk is het gewoon weer wat het was.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:01

Ik heb met paddo's een keer gehad dat ik dacht dat ik dood ging. Wat mensen beschrijven als bijna dood ervaring had ik toen. Dan moet je dus wel nuchter genoeg zijn en bedenken dat het bij de trip hoort en niet compleet in paniek raken. De verdere trip was gewoon goed en het was voor mij ook geen nare ervaring.

Verder blijft het natuurlijk altijd opletten, zorg dat je weet wat je moet doen als het fout zou gaan. Want die kans is er natuurlijk altijd.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:24

Ja ik kon gelukkig in mezelf keren en dan was ik volledig helder en wist ik dat het door de trip kwam. Alleen als ik dan in mezelf keerde voelde ik mijn lichaam stoppen met ademen. En daardoor was ik ook bijna flauwgevallen omdat het hele ademreflex weg was. Moest dan weer echt bewust gaan ademen en dan kon ik ook niet meer nadenken. Was echt 1 van de 2

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 18:24

Ha! Grappig dat dit topic ineens weer begint te lopen :D

Toevallig recentelijk weer veel zitten lezen en kijken over drugs. Nog steeds geen drugs gedaan echter :') Dat staat ook nog steeds niet op mijn to do list. Ik merk dat ik eigenlijk echt alleen maar geinterreseerd ben in de "onderwereld" die er achter zit. Waar het vandaan komt dat mensen verslaafd raken, waarom de een wel en de ander niet, wat de gevolgen zijn van lange termijn drugsmisbruik etc.

Ik blijf dus stilletjes meelezen :D

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:33

De gevolgen kan ik je ook wel wat over vertellen. We hebben hier ook een ex verslaafde in huis. Hij heeft heel veel lichamelijke klachten er van over gehouden. Altijd pijn aan zijn neus door te veel coke snuiven. Zo kan hij snachts niet eens tegen zijn vriendin aan liggen. Ook moet hij oogdruppels druppelen elk uur en zo nog veel meer dingen. Om maar niet te spreken over de mentale gevolgen.
Hij was altijd een leuke spontane jongen met veel medeleven en hij zorgde altijd voor anderen etc etc. Hij mist heel veel gevoelens. Hij kan niet meer verliefd worden, echt vrolijk zijn. Met anderen meeleven kan hij nog wel maar meer aangeleerd. Ook heeft hij een depressie er aan over gehouden. En ook dat is niet alles

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:43

Ik blow regelmatig ivm fibromyalgie, maar dat is meer als pijn onderdrukking en als ik een tijdje niks heb ook geen ontwenningsverschijnselen.
Coke en xtc is hier ook weleens voorbij gekomen, maar beperk het inmiddels eigenlijk alleen tot echt grote feestjes.
Cocaine was op een gegeven moment zodanig dat het elke week op tafel lag, dus was er goed klaar mee.. (en opeens stuk meer geld over :') ). Effecten van coke vind ik in het begin leuk, maar zodra ik moe begin te worden en wil gaan slapen kan ik zo nog 3 tot 4 uur wakker liggen met een poedersuiker. Xtc slaap ik wat makkelijker mee, en stuk goedkoper met een langer effect. Uiteindelijke doel is om binnen 2 jaar helemaal niks meer te willen nemen, maar nu mag het afentoe nog van mezelf.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:43

Herkenbaar topic haha. Was ook altijd gefascineerd door drugs al heel jong. Docu's kijken enzo. Wilde ook altijd met verslaafde werken, en vind die doelgroep nog steeds 'interessant'. Studie ook op uitgezocht etc. Dacht er nooit aan om het te proberen toen, vond het zo een apart 'wereldje'. Inmiddels ben ik er achter dat het niet perse een apart wereldje is. Als je zelf gebruikt (heb) kom je er pas achter hoe veel mensen het ook doen, van jonge tieners tot je leraar verslaafdenzorg die een lijntje neemt op een festival. Eigenlijk is het best normaal. Alleen volgens de wet niet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:09

finnens schreef:
Eigenlijk is het best normaal. Alleen volgens de wet niet.

Sorry maar daar kan ik het toch niet mee eens zijn.
Harddrugs is niet normaal

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:12

IngridM schreef:
finnens schreef:
Eigenlijk is het best normaal. Alleen volgens de wet niet.

Sorry maar daar kan ik het toch niet mee eens zijn.
Harddrugs is niet normaal

Tja, wat is de definitie van normaal?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:21

inderdaad, en uiteraard hangt er veel af van in wat voor kringen je vertoefd. In mijn studietijd veel mensen drugs zien ge- en misbruiken. Nu nooit meer, komt het maar zelden voor dat ik iemand een sigaretje zie roken... :')
NB. De drug "alcohol" uiteraard wél.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 01:40

Uhg Lisa die trip klinkt echt verschrikkelijk. Dat zou ik dus echt nooit willen doen.

Gebruik "gerust" coke of xtc en wiet.. maar dat hallucineer spul moet ik niets van weten.
Al is de harddrugs nu al meer dan een jaar geleden.

Het krom kijken naar wiet vind ik nog altijd belachelijk. Inmiddels is er aardig onderzoek naar gedaan hoe wiet helpt in veel medische klachten en USA heeft de ene na de andere staat die het legaal maakt.
Vind het hetzelfde als alcohol.. als je het maar met mate doet.