lieveli schreef:Juist in een coffeeshop zitten de stukken verdriet. De mensen met een leven roken hun hasj en wiet wel ergens anders.
net zoals in de kroeg?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
420BlazeIt schreef:Eten zorgt ook voor een biologisch proces in je hersenen die betrekking heeft tot drugs. Heel je hoofd zit vol met drugs als het ware. Als jij iets lekkers eet komt er een geluksstofje vrij. Helemaal geen gekke vergelijking dus.
Sterker nog, suiker zorgt voor een hogere dopamine kick dan bij sos, enig verschil is dat die van suiker in korter tijdbestek is als ik het goed heb.
http://i.imgur.com/LDMsb39.jpg
[ Afbeelding ]
Dee_Es schreef:Ik was eerder verbaasd dat er velen hier echt heel bewust mee omgaan. Ik had eerder verwacht dat het gebruiken van drugs veel impulsiever zou gaan. Ik ben op een feest, iemand heeft pillen bij en wil best delen, dus neem je er ook maar 1....dat idee. Maar ik lees juist over pillen van te voren laten testen, tijd van inname noteren, controleren of er genoeg wordt gedronken, en zelfs maanden wachten voordat er opnieuw iets gebruikt wordt.
Volgens mij valt het dus wel mee in dit topic, dat verheerlijken. Ik vind het oprecht interessant om de ervaringen van meerdere bokkers hier te lezen. Niet zo zeer om nu zelf drugs te gaan gebruiken (ik ga nuchter al heel hard) maar wel om beter te begrijpen wat de mensen om mij heen aan het doen zijn.

Dus op dat gebied ben ik nogal een watje. lisa_xxx schreef:Toch snap ik niet zo goed hoe mensen verslaafd kunnen raken..
DezeNaam schreef:Genetische bepaling doet al veel lisa_xxx, sommige mensen worden nu eenmaal snel verslaafd. En ook de mentale toestand van die persoon, iemand die van (nature) somber(der) is of in een depressie zit zal gemakkelijker verslaafd worden aan dingen die je weer gevoel en levensvreugde geven.
Hallucinogene drugs kan ik op de een of andere manier nog wel interessant vinden maar ik zou het nooit zelf proberen. Ik reageer al slecht op wiet (en alcohol ook regelmatig, met mate), ik zou niet willen weten wat er zou gebeuren als ik zoiets neem. Ook het feit dat sommige effecten van de drugs soms járen later kunnen terugkomen of je in een enorm slechte trip kan terechtkomen! Dat kan natuurlijk met alles.. Maar met zo'n drugs moet je toch voorzichtig zijn.
Maar zelf heb ik al schrik om XTC gebruiken wegens het feit dat je hoofd soort van kan 'ontploffen' als je te veel vloeistof opneemt.Dus op dat gebied ben ik nogal een watje.
Dat staat ook nog steeds niet op mijn to do list. Ik merk dat ik eigenlijk echt alleen maar geinterreseerd ben in de "onderwereld" die er achter zit. Waar het vandaan komt dat mensen verslaafd raken, waarom de een wel en de ander niet, wat de gevolgen zijn van lange termijn drugsmisbruik etc.
). Effecten van coke vind ik in het begin leuk, maar zodra ik moe begin te worden en wil gaan slapen kan ik zo nog 3 tot 4 uur wakker liggen met een poedersuiker. Xtc slaap ik wat makkelijker mee, en stuk goedkoper met een langer effect. Uiteindelijke doel is om binnen 2 jaar helemaal niks meer te willen nemen, maar nu mag het afentoe nog van mezelf.