Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:50

Deze wolk hing gisteren hier. Vond hem wel apart. Vanacht is het hier in Noord-limburg flink te keer gegaan. Ben er zelfs wakker van geworden.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:04

Ja dat was de cel die boven Duitsland hing. Mooi om te zien, wij zagen hem vrijwel de hele dag haha.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:16

Gisteren iets van 3 buien kunnen zien (of het was dezelfde? geen idee :') ). Was echt ontzettend mooi! De eerste hoorde je geen donder maar zag je wel enorm veel flitsen, de tweede trok recht over, maar was maar eventjes heftig. De derde om half 2 snachts op de fiets richting het noorden kunnen bewonderen, dat was wel echt gaaf. Die bui was ook ver weg. Zat in Apeldoorn trouwens. Helaas geen foto's kunnen maken, alleen een onduidelijk filmpje.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:50

Heel gave foto's komen er langs, zeg! :j
Hier heeft het alleen rond 11 uur nog wat in de verte gerommeld en wat gedrupt. Had goed uitzicht maar weinig spektakel gezien.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:53

Hier begint het opeens heel hard te waaien. Kan niet zo goed zin of dr nou een bui aan komt of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:03

Koekeroekus schreef:
Hier begint het opeens heel hard te waaien. Kan niet zo goed zin of dr nou een bui aan komt of niet

Nog niet, zou nog wel kunnen hoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:10

Er komt vanavond toch niks meer? volgens de berichten blijft het droog,alleen het Noorden had kans op regen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:08

Gelukkig hebben we het droog gehouden gisteren.
Wel een prachtige flitsshow gezien aan de overkant van het markermeer/ijselmeer.
Ben zo blij dat we het niet over ons heen hadden gekregen.
We hadden totaal geen kant op gekund. Voor ons het markermeer en achter ons de bomen..
Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:20

Joolien schreef:
Ik leef trouwens weer hoor. Was gisteren een lange chase, heel veel wachten, zitten, hangen. We waren met 10 man, waaronder de mannen van level3stormchasers. Uiteindelijk begon het om 20 uur te borrelen boven Den Bosch, we stonden precies goed om de boel te zien ontstaan. De bui die later richting Amersfoort-Zwolle etc ging, ontstond boven ons, die was echt mooooi!
Daarna zijn we nog naar een paar locaties gegaan, oa een parkeergarage in DB en een plek in de middle of nowhere bij Budel. Daar kwam een cel langs die later nog omhoog trok, waardoor ik besloot die te gaan pakken, we konden er namelijk perfect omheen rijden. En dat lukte. Op t moment dat we op locatie stonden, onweerde het overal om ons heen. Was echt wel vet om te zien. Daarna nog even een korte downburst gehad :D De bui trok recht over Almelo heen, dus toen we thuis kwamen, waren de stoppen eruit geslagen. DAt klopte wel, want het was in Almelo dus een paar keer ingeslagen. Ik kon zelfs vanuit mn zolderraam nog wat mooie dingen zien haha.

T was uiteindelijk niet de chase waar ik op gehoopt had. Ik ging nl naar Brabant in de hoop nog wat bijzondere dingen te zien in het licht, maar dat lukte niet. Evengoed was t hartstikke leuk. Maar ik ben er nog niet klaar mee dit jaar. :P

Wat grappig dat je in Budel bent geweest, ik zat gister op een feest in Budel wat buiten was en het bliksemde overal om ons heen op en duur, mijn telefoon is super sloom en kan geen goede foto's maken maar ik wou er nog een foto van maken en hier plaatsen. Vooral tussen 10 en 12 bliksemde het heftig! Toch leek het net alsof we in het midden waren en het allemaal precies langsging. Gelukkig voor de kermis! Ben je er toen geweest of was je toen al weg?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:36

Mooie foto's dames ! Hier in centraal België helemaal niks te beleven geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:59

Hier nog even een kopie van het verslag, maar da met beeldmateriaal.
We gingen om 13 uur richting de Mcdonalds in Rosmalen, om daar te meeten met andere chasers. We moesten nog lang wachten, we gingen daarna richting McDonalds Best, waarna we naar Eindhoven Airport gingen omdat we daar mooi uitzicht hadden. Het leek even te gebeuren, maar toen toch niet. T was wel onwijs warm en vermoeiend, dus ik was blij met wat stoeltjes, samen met chaser Rick en Marloes.

Toen weer verkassen, en toen was het bij Den Bosch id buurt eindelijk prijs.

Nog even een korte meeting met bokker Joyce gehad :D

Toen werd t donker en gingen we weer verder, en dan kom je nog eens ergens, zo stonden we eerste op een parkeergarage midden in Den Bosch, waar Gijs de Rijke van Level3stormchasers een geweldige foto maakte.

Daarna gingen we naar een plek letterlijk in the middle of nowhere, ergens aan een plas waardoor we 5 min door een bos moesten dwalen. Was niet mijn keuze, en qua veiligheid ook niet top. Maar t was wel onwijs mooi uitzicht. Alleen kwam er naast ons een andere onweerscel voorbij en die kwam iets te dichtbij. Dus toen weer gauw naar de auto en nog een andere plek zoeken. Toen was inmiddels de storm waar we op aan het wachten waren ingekakt.

Toen besloot ik die onweercel die eerder langs ons kwam te gaan onderscheppen dichtbij huis. We konden er precies omheen rijden.
Dat was ook nog ff leuk. Onderweg sowieso constant kunnen geniten van een lichtshow :D De ene nog mooier dan de ander. Toen kwamen we zo'n 10 km voor Almelo precies voor de bui, dus besloot ik de weg af te gaan en m even op te wachten, dat was ook nog even leuk.

Toen naar huis. Toen we naar Almelo reden zagen we al een nieuwe bui recht over Almelo gaan, en ook leverde deze een paar inslagen op boven Almelo. Toen we thuis kwamen waren er ook stoppen uitgeslagen. Uiteindelijk half 3 thuis, we waren beide helemaal dood. Dus uiteindelijk 14 uur op pad geweest en uiteindelijk bij huis bijna de mooiste bui gezien :') Maar het was ontzettend leuk met de groep.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 13-02-19 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek gewijzigd

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:01

Klinkt als een goed verslag! Jammer dat je niet echt iets heel speciaal hebt kunnen zien, maar zo'n dagje onweer chasen klinkt ook wel erg lekker :).

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:41

Leuk verslag!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:58

Gave foto die laatste.
Wij hebben ook naar de lichtshow om ons heen gekeken.
Ook die wat boven Neede hing. Daar had iemand het hier over in het topic! Die wolk zagen wij van een paar kilometer afstand, en dat was inderdaad een aardig monster.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:45

die foto :oo

Valt mijn foto van gisterenavond bij in het niet. Al ben ik stiekem toch best trots op mijn eerste poging tot een foto van het onweer :D

Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:54

Wauw <3

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 04:01

Toch meer gezien dan wanneer ik ben mee geweest ben Gijs en Rick :') het kon echt niet erger haha

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 07:41

Haha eenmaal in Den Bosch toen die eerste CG's van de dag kwamen, iedereen helemaal happy met 1 flits in de 5 minuten, gewoon omdat er dan al íéts was _O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:31

Leuk verslag Jolien! Zag er gezellig uit :)

Mooie foto's komen er voorbij. Wij hebben zoals gewoonlijk niks gehad :')
Zondag 5 min een bui en dat was het..

Vanmorgen onderweg naar het werk deze foto gemaakt.

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:41

Ik heb nog wat mooie foto's van eergisteren avond. Ik ben ze gisteren vergeten te posten. Dus dan doe ik het nu maar :D

Bij sommige foto's zie je dat ik voor de raam zat, want wij hebben zo'n dingen die er voor zorgen dat er geen muggen binnenkomen. Ik weet niet hoe dat heet. Dat zie je dus op een paar foto's sorry. Verder vind ik deze foto's een van de mooiste die ik ooit heb gemaakt.

Het was dus al donker. Ik heb alle foto's gemaakt met behulp van de bliksem. Daar krijg je hele mooie dingen uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gebeurde een paar keer dat een flits recht voor mijn neus ineens heel fel was. Dat was echt raar en eng. Het was geen bliksem die insloeg of aan de grond kwam ofzo, maar dan werd het opeens heel licht. Ik werd bijna verblind daardoor. Mijn telefoon kon dat ook niet hebben :')
Afbeelding

Je ziet op sommige foto's dat ik een beetje heb vals gespeeld. Ik heb filmpjes gemaakt en op mooie momenten screenshots gemaakt :')
Maar daar krijg je naar mijn mening de mooiste plaatjes mee toch?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:45

Dat heet een hor LoveGlove :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:27

Loveglove lijkt wel of er een shelf op zit :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:37

zigranta schreef:
Dat heet een hor LoveGlove :j

Ja dat :')
Joolien schreef:
Loveglove lijkt wel of er een shelf op zit :)

Ja dat merkte ik ook op. Ik vond het er verdacht veel op lijken. Ik stond daar echt te springen. Zo van: is dat nou een Shelf is dat nou een Shelf? :')
Ik heb zelf express niks in de post gezet omdat ik het niet 100% zeker was. Jaa, ik begin het me af te leren <<)
Nee grapje.
Maar dus wel. Dan ben ik blij *\o/*

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:39

LoveGlove heeft eindelijk een shelf *\%/* *\%/* Joehoe! En ze leert zich beheersen ook een pluim waard *\o/*

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:55

zigranta schreef:
LoveGlove heeft eindelijk een shelf *\%/* *\%/* Joehoe! En ze leert zich beheersen ook een pluim waard *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*