Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:38

ElizeVdS schreef:
Er is werkelijk geen enkele locatie die moeilijk doet over 1 persoon extra. Zo'n bruiloft verdienen ze zat op! Hooguit is het lastig voor het stel met hun tafelschikking. Dat er een extra tafel bijkomt ofzo. Tsja..

Jawel dus, die van ons. Waarom is dat nou zo moeilijk te geloven :roll: ?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:41

[quote="Franciska15]
Waar een wil is, is een weg. Je haalt geen stel uit elkaar.
Ik denk dat de ex en Ts best een dagje met elkaar zouden kunnen zonder elkaar de haren uit te trekken. Ken ze beide niet, maar zou moeten kunnen dacht ik zo.[/quote]
Nee dus bij ons niet. Ik snap niet waarom mensen dat niet willen geloven. Vanuit o.a. de brandweer was dit echt de max.

Belsje

petitparis schreef:
@ belsje: ik ga ervanuit dat het in jouw situatie al op voorhand geweten was dat jouw partner niet "gewenst" was alvorens de uitnodigign in de bus stak en jullie ook nog niet samenwonend waren.

ik kan best begrijpen dat het bruidspaar TS liever niet willen op hun feest, maar dan was het alleszins correcter om dit aan hun beste vriend persoonlijk te zeggen dan 2 aparte uitnodigingen te versturen.

Toen woonde ik effectief samen en dat het zo hard opliep wisten we eigenlijk niet, want in het weekend ging Jo soms wel mee :P

liedje89

Sees schreef:
ElizeVdS schreef:
Er is werkelijk geen enkele locatie die moeilijk doet over 1 persoon extra. Zo'n bruiloft verdienen ze zat op! Hooguit is het lastig voor het stel met hun tafelschikking. Dat er een extra tafel bijkomt ofzo. Tsja..

Jawel dus, die van ons. Waarom is dat nou zo moeilijk te geloven :roll: ?

Omdat het overduidelijk ooit alleen maar zo kan zijn dat je een stel uit elkaar haalt voor een hele dag, (Een hele dag he, dat is funest voor je relatie natuurlijk |( ) zodat je de man kan koppelen aan een ander die je meer geschikt vind, duh >;)

EDIT: Volgens mij hebben inderdaad veel locaties een echt absoluut max ivm brandveiligheid, als je daar perce overheen wilt dan sterven straks al je gasten in een catastrofale brand, dat is pas een faux pas op je bruiloft :')
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 19-07-16 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 11:44

meggiemeg schreef:
meggiemeg schreef:
Mocht de ex van de vriend van TS er problemen mee hebben zegt dat meer over die ex dan wat anders. Ze zijn niet voor niets exen denk ik dan en iedereen is volwassen en het lijkt me dat het best op te brengen is om voor zo'n dag normaal en volwassen gedrag te tonen. Dus spanningen zijn nergens voor nodig want de groep daggasten bestaan uit meer mensen dan alleen TS-haar vriend- die ex vriendin en het bruidspaar.

En daar is nooit iets in voorgevallen op die verjaardagen? Zo nee dan zou ik niet weten waarom iemand daar moeilijk over zou moeten doen.

Nee hoor :) Je zal vast weten hoe het op verjaardagen gaat. Dan even met die praten, dan even met die. Met de een wat diepere gesprekken dan de ander (met haar meer oppervlakkig "hoe gaat het op je werk, hoe gaat het met de voorbereidingen voor de bruiloft")
Ik zou überhaupt niet weten waar we onenigheid over zouden moeten hebben :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:44

Liedje89, ik ben blij dat is de sarcastische ondertoon niet gemist heb :D.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:46

liedje89 schreef:
Omdat het overduidelijk ooit alleen maar zo kan zijn dat je een stel uit elkaar haalt voor een hele dag, (Een hele dag he, dat is funest voor je relatie natuurlijk) zodat je de man kan koppelen aan een ander die je meer geschikt vind, duh >;)

_O-

Citaat:
Volgens mij moet je zelf lezen. Ts heeft echt gezegd dat ze zichzelf gepasseerd voelt (of iets in die bewoording) als haar vriend de hele dag zou gaan :)

Maar dat mag toch ook? Ze mag het best voelen. Er naar handelen, wat veel mensen hier schijnbaar wel doen, is iets anders. Dat is aan TS natuurlijk, maar je kan niet zomaar iemand opdragen iets wel/niet te doen omdat jij je er rot bij voelt (vele uitzonderingen daargelaten uiteraard, maar ik denk dat het hier wel toepasselijk is). En zo te lezen is TS daar ook helemaal niet op uit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:48

Leffroi schreef:
Maak het niet te persoonlijk. Je kan niet met iedereen vrienden zijn en ik vraag me af of je dat in dit geval ook zou willen. No hard feelings, maar soms klikt het gewoon niet. Jammer dan. Inderdaad afmelden voor het vrijgezellenfeest en je vriend lekker laten gaan en jij je er 's avonds aan bijvoegen.

'Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan'

opzich zou ik er mee eens kunnen zijn. maar ts is al zo lang samen met haar vriend en het is zijn beste vriend dus vind ik het best wel vreemd.

ik zou zelf overdag ook niet meer willen gaan als ik jou vriend zou zijn geweest, en daarover die vriend opbellen.
en sowieso niet naar vrijgezellen feest gaan.

wij hadden de aanhang van collega's ook niet uitgenodigd maar dat is veel verder weg en die kennen we beide niet echt. (zou ook om ruim 20 mensen gaan € ).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:52

Sees schreef:
Nee dus bij ons niet. Ik snap niet waarom mensen dat niet willen geloven. Vanuit o.a. de brandweer was dit echt de max.

Maar je gaat ook geen plek reserveren als je daar (zeg eens) max 30 man kwijt kan voor het eten; terwijl je er 35 op je lijstje hebt staan.

Als er later alsnog iemand bij wilt komen terwijl je al vol zit... dan snap ik prima dat je dan zegt; helaas gaat dat niet lukken.
Maar in dit geval.. dat je mensen gaat afstrepen omdat je minder mensen kwijt kan; dat is wel raar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:57

Lizzyy schreef:
Nee hoor :) Je zal vast weten hoe het op verjaardagen gaat. Dan even met die praten, dan even met die. Met de een wat diepere gesprekken dan de ander (met haar meer oppervlakkig "hoe gaat het op je werk, hoe gaat het met de voorbereidingen voor de bruiloft")
Ik zou überhaupt niet weten waar we onenigheid over zouden moeten hebben :+

Precies zo gaat dat bij ons ook, met de een heb je meer te bespreken dan met een ander, reden maakt daarvoor niet uit. Het komt op mij over dat jullie allebei berusten in het feit dat jullie, in tegenstelling tot de mannen, geen hartsvriendinnen zijn. Maar om dan zo ver te gaan wat er nu gebeurt? Dat is not done in mijn ogen. Het is niet zo dat jullie absoluut niet met elkaar spreken en gewoon normaal met elkaar kunnen omgaan zonder al te veel diepgang.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:59

Brainless, nee vind ik niet. Wat als dit de enige beschikbare locatie was? Wij hebben geen stellen hiervoor uit elkaar hoeven halen maar wel heel kritisch moeten kijken naar wie we uitnodigden. Want je zit al snel aan 35 man. Dat hield dus in dat een paar vrienden pas daarna kwamen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 11:59

Brainless schreef:
Sees schreef:

Maar je gaat ook geen plek reserveren als je daar (zeg eens) max 30 man kwijt kan voor het eten; terwijl je er 35 op je lijstje hebt staan.

Als er later alsnog iemand bij wilt komen terwijl je al vol zit... dan snap ik prima dat je dan zegt; helaas gaat dat niet lukken.
Maar in dit geval.. dat je mensen gaat afstrepen omdat je minder mensen kwijt kan; dat is wel raar.

Ik weet zelf ook niet hoe het op een bruiloft gaat hoor en of je eerst de locatie kiest en dan de gastenlijst maakt? Maar ik weet dus wel dat ik dus éérst de gastenlijst ga maken en daarna voor een geschikte locatie ga kijken. :D

Urbanus

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:01

Lizzy, die meid is gewoon een vreemde vrucht denk ik.

MarlindeRooz

En ik weet al wie er niet uitgenodigd gaat worden op jullie bruiloft. _O-

Sees

Lizzy, meestal heb je ongeveer een idee van de gastenlijst en dan ga je op zoek naar locaties. Echter blijkt daarna vaak dat je tóch moet gaan schrappen vanwege legio redenen (beschikbaarheid, kosten, grootte van de locatie etc)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:05

MarlindeRooz schreef:

:')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 12:06

Sees schreef:
Lizzy, meestal heb je ongeveer een idee van de gastenlijst en dan ga je op zoek naar locaties. Echter blijkt daarna vaak dat je tóch moet gaan schrappen vanwege legio redenen (beschikbaarheid, kosten, grootte van de locatie etc)

Nou ik ga eerst iedereen 1 voor 1 opschrijven en dan pas op zoek naar een locatie :Y)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 12:07

MarlindeRooz schreef:

Ik denk dat ik een ochtend, middag en avond deel ga doen. R ochtend, M avond. _O-
Gekkigheid natuurlijk, maar we zullen er wel even twee keer over nadenken hoe we hun gaan uitnodigen inderdaad.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:09

Wilawander schreef:
Als hier zoiets zou zijn dan zou mijn man ook alleen een avondgast worden. Of samen of niet. Dat hebben vrienden toch maar te accepteren zeker als je al langer samen bent en samen woond.

zo zouden ik en mijn vriend het idd ook doen, als we niet beiden welkom zijn voor de hele dag, dan komen we alleen sávonds.

Nu was mijn vriend getuige op het huwelijk van zijn beste vriend, en ik ging pas een paar maanden met hem om, werd gewoon de hele dag uitgenodigd, ( had degene die gingen trouwen zelfs nog nooit gezien) dus zo kan het ook

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:09

Wij hadden eigenlijk te veel mensen voor onze locatie (vooral kwestie tafels en stoelen, en plaats om die te zetten), maar de locatie liet ons volledig vrij daarin. Maar we hebben zwaar moeten selecteren... je zit bijzonder snel aan 100, 150...
Uiteindelijk hebben er redelijk wat mensen afgemeld, waardoor we aan te weinig mensen kwamen voor de cateraar, zou een hoop extra kosten onder de 100 personen :+ Dan last minute gewoon nog wat mensen die uitgenodigd waarvan we wisten dat ze niet wrokkig waren maar wel echt graag wilden komen. En toen hadden we er 103 :+

Veel mensen hadden dus afgemeld (+-40 man inclusief mijn vader), maar wie er wel was, was er de hele dag en ook blij om te komen.

Ik had nooit gedacht dat zo veel mensen zo graag dit met ons wilden delen, ik zag het niet als iets wat ik maar met een select groepje wou vieren. Daarom hebben we ook iedereen als daggast gevraagd. En al bij al is de kost, als je er de geschenken van aftrekt, niet bijzonder groot geweest. De fun des te groter.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:10

MarlindeRooz schreef:

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet......

Zou daar VER boven staan, en ze wel uitnodigen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:13

Sees schreef:
Brainless, nee vind ik niet. Wat als dit de enige beschikbare locatie was? Wij hebben geen stellen hiervoor uit elkaar hoeven halen maar wel heel kritisch moeten kijken naar wie we uitnodigden. Want je zit al snel aan 35 man. Dat hield dus in dat een paar vrienden pas daarna kwamen.

Maar dat zeg je dan ook van tevoren aan die mensen?
En dan zijn er dus meerdere die niet kunnen komen omdat jij een (te) kleine locatie hebt gekozen.

Bij mij op het werk verplaatsen wij dan de mensen naar een grotere zaal.
Als dat niet kan (of als ze niet willen) zetten wij of het terras bij mooi weer erbij open of wij vergroten de zaal en zetten extra schermen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:13

BloemBloem schreef:
MarlindeRooz schreef:

Mits er tzt nog contact met het stel is na deze actie

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:15

BloemBloem schreef:
MarlindeRooz schreef:

Reversed psychology, dat is een omgekeerde wraakactie _/-\o_

Anoniem

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:18

Waarschijnlijk had ze gewoon niet zon zin dat je de hele dag kwam maar durft ze dat niet te zeggen. Ik zou zeggen let it goooo
Niet zo druk om maken! Graag of niet toch!