Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:53

Haha Vuurneon óf het duurt lang voordat je volwassen wordt, dat was bij mij iig heel lang het geval :D.

Als je te jong bent is het leeftijdsverschil te groot, dan volgt er een poos dat het niet veel meer uitmaakt en dan ga je het naar het einde toe weer merken TENZIJ beide personen in even goede gezondheid zijn (of de jongere is net zo 'slecht' als de oudere :o )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:58

Ik was ook wat later daarmee haha maar mijn brein op een gegeven moment echt wel puber af, zakgeld maakte plaats voor zelf werken voor de centen en de middelbare school voor de universiteit :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:12

Ja puber af wel inderdaad maar het heeft lang geduurd voordat ik me meer 'thuis' begon te voelen bij leeftijdsgenoten ;). heb me heel lang het prettigst gevoeld bij mensen van een jaar of 5 - 10 jonger ;). Ik ben nogal traag in het volwassen worden geloof ik :D.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:04

Een vriendin van me begon met net 16 een relatie met haar leraar van 30.

Let wel, ook in de jaren zeventig was het niet acceptabel dat een leraar en leerling een relatie onderhielden dus dat is geen punt van discussie doch voor de rest was het niet zo zwart/wit.

Haar initiatief en ze heeft de man volledig gebruikt.
Hij is gelijk van klas gewisseld en heeft haar zelfs ten huwelijk gevraagd.
Bijna 2 jaar later is zij vrolijk verder gevlinderd en hij is er nooit overheen gekomen.

Ze heeft nu zelf twee dochters rond die leeftijd en is bijzonder geschokt over haar schandalige gedrag destijds.
Meet nu met heel andere maten voor haar dochters...

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:25

Kijken of ik het weer een beetje tot leven kan wekken hier, want ik ben wel benieuwd :D
Ik ben 21, bijna 22 en vriendlief is 34, in het begin werd er even raar van opgekeken, maar tegenwoordig geen "last" meer van :D

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:08

Goudlokje1 schreef:
Kijken of ik het weer een beetje tot leven kan wekken hier, want ik ben wel benieuwd :D
Ik ben 21, bijna 22 en vriendlief is 34, in het begin werd er even raar van opgekeken, maar tegenwoordig geen "last" meer van :D

Yes een 'lotgenoot' :D
ik 22 vriendjelief 33

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:13

Hier is het andersom, ik ben bijna 22, m'n vriend net 17 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:24

Ik ben 19 en degene die ik date is 26. :)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:31

Leuk! Lotgenootjes :D
Hoe werd er in jullie directe omgeving op gereageerd? Bijvoorbeeld door familie en vrienden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:32

Als het iets wordt moet hij nog officieel geïntroduceerd worden, maar de eerste reacties van broer en zus waren gewoon goed. :) Alleen m'n moeder was een beetje haspelig maar die trekt ook wel bij. Je weet hoe moeders zijn. :+

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:04

Ik kreeg best vaak rare reacties als ik zei dat ik date met een 6 jaar jongere jongen.

Heb het idee dat een dame van bijna 29 die date met een jongere man van 22 gevoelsmatig nog 'gekker' is dan een random jong meisje met een 15 jaar oudere man... Wat vinden jullie?

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:15

Ik vind het bizar, maar ik ben er ook (onbewust) op ingesteld dat een oudere man-jongere vrouw eerder acceptabel is als een oudere vrouw-jongere man. Maar ik heb daarbij niet zoiets van "dat kan toch niet.." de vrouw van een kennis van mij is ook 13 jaar ouder dan zogezegde kennis en gaat prima toch!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:20

Sabini schreef:
Ik kreeg best vaak rare reacties als ik zei dat ik date met een 6 jaar jongere jongen.

Heb het idee dat een dame van bijna 29 die date met een jongere man van 22 gevoelsmatig nog 'gekker' is dan een random jong meisje met een 15 jaar oudere man... Wat vinden jullie?

Ik kreeg ook rare reacties. Thuis keken ze me wel even gek aan, maar nu is het dood normaal.
Als ik het nu nog tegen iemand zeg (en dat doe ik niet zo snel meer), dan kijken ze me ook wel raar aan. Maar daar kan ik alleen maar heel hard om lachen :)

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:26

Hej wat leuk ! Kom ik toevallig dit topic tegen :))

Sinds zaterdag een leuke man leren kennen ! Idd, man.. 10 jaar ouder! Ik ben 26 en hij 36.. niet super schokkend ofzo maar ik merk dat mijn vriendinnen er niet super op reageren waardoor ik enorm twijfel..

Het is wel heel leuk.. afgelopen nacht tot 1 uur gefacetimed (is dat een woord? haha)
En we hebben veel gemeen en vooral belangrijk dezelfde humor.

Ik ga gewoon daten en ik zie het wel ..
Ik vind het leuk om jullie verhalen/ervaringen te lezen :))

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:40

Leuk dat er weer een beetje leven in dit topic komt haha. Ik ben nog steeds erg gelukkig met mijn 20 jaar oudere vriend <3

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:23

Corellaa schreef:
Hej wat leuk ! Kom ik toevallig dit topic tegen :))

Sinds zaterdag een leuke man leren kennen ! Idd, man.. 10 jaar ouder! Ik ben 26 en hij 36.. niet super schokkend ofzo maar ik merk dat mijn vriendinnen er niet super op reageren waardoor ik enorm twijfel..

Het is wel heel leuk.. afgelopen nacht tot 1 uur gefacetimed (is dat een woord? haha)
En we hebben veel gemeen en vooral belangrijk dezelfde humor.

Ik ga gewoon daten en ik zie het wel ..
Ik vind het leuk om jullie verhalen/ervaringen te lezen :))

Wat leuk! Nou, gezellig toch?
Zoals ik al zei, mijn vriend is 13 jaar ouder maar de reacties vielen heel erg mee. Ze keken even raar op en toen ze hem de eerste keer zagen, snapten ze me meteen :o
Probeer je niet teveel aan te trekken van wat andere mensen ervan vinden, jouw leven, jouw liefde :j

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:26

Dacht al eens gereageerd te hebben op dit topic. Mijn ouders schelen 17 jaar, alles onder de 20 jaar verschil vind ik normaal. Mannen die ik tot nu toe heb gehad waren allemaal minstens 25 jaar ouder dan mij. Ik voel mij totaal niet aangetrokken tot kerels van mijn eigen leeftijd. Ook kreeg ik vaak te horen dat ik door m'n uiterlijk en uitstraling er jong uitzie, maar van binnen ouder gedraag dan ik ben. Ik ben zelf rustig en vaak zijn mannen van mijn leeftijd dat niet.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:43

Wat ik mij afvraag, waar ik zelf beetje mee in mijn hoofd blijf spoken..

Ik heb het hierbij over mensen met een oudere partner.

Willen jullie kinderen ??
En dan vooral wanneer, tot welke leeftijd etc..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:30

Naja het kan heus, maar hoeft zeker niet te betekenen dat bijvoorbeeld een man die 10 jaar ouder is echt volwassen is.. Ik heb laatst gedate met een man van 10 jaar ouder, t was net een kleuter in zijn gedrag in en communicatie men.. :')

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:07

Ik heb ooit een simpel rekensommetje daarover gezien, wat globaal als sociaal geaccepteerd wordt gezien.

Dat was iets in de orde van "jouw halve leeftijd + 7" voor de minimale leeftijd van de partner.

Dus
16 --> 15
20 --> 17
25 --> 20
40 --> 27

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:12

Gucci_ schreef:
Dacht al eens gereageerd te hebben op dit topic. Mijn ouders schelen 17 jaar, alles onder de 20 jaar verschil vind ik normaal. Mannen die ik tot nu toe heb gehad waren allemaal minstens 25 jaar ouder dan mij. Ik voel mij totaal niet aangetrokken tot kerels van mijn eigen leeftijd. Ook kreeg ik vaak te horen dat ik door m'n uiterlijk en uitstraling er jong uitzie, maar van binnen ouder gedraag dan ik ben. Ik ben zelf rustig en vaak zijn mannen van mijn leeftijd dat niet.

Dus mannen van minimaal 45-50 jaar? :oo

Die zitten toch in een andere fase dan iemand van 20-25?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:43

Grappig dat dit topic ineens weer naar boven komt.

Mijn man en ik schelen zelf slechts 4 jaar.
Maar laatst was ik bij mijn masseur. De goede man is net 60 geworden en hij vertelde me nogal verlegen en beschaamd dat hij verliefd was. Op een jongedame van net 30. En zij had ook gevoelens voor hem. Wat hij er nou mee aanmoest? (Ik kom overigens al 5 jaar om de 3 weken bij hem over de vloer).
Mijn reactie was 'Grijp je kans en geniet er van! En dan zie je vanzelf wel waar het eindigt.'
Ben benieuwd naar het verloop. A.s. dinsdag mag ik weer op bezoek bij hem :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:47

Corellaa schreef:

Ik ben 35, mijn partner 55. Hij heeft twee reeds volwassen kinderen uit een eerdere relatie. Ik wil absoluut geen kinderen. En hij op zijn beurt heeft geen behoefte aan een tweede leg. Geen enkel probleem dus, bij ons. :)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 01:07

Corellaa schreef:

Mijn vriend is bassist en is regelmatig weg naar het buitenland met de band/voor zijn eigen bedrijf, en we zouden het "best leuk" vinden om 1 of 2 kinderen te hebben, maar we hebben allebei ook niet zoiets dat we het echt gaan proberen. Mocht het een keer raak zijn, zijn we er heel blij mee, zo niet? Dan is dat ook goed.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik al mijn hele leven heel hard roep dat ik echt nooit kinderen wilde, maar sinds vriend en ik samen zijn, begint er iets te kriebelen, standaard als hij met kinderen op zijn schoot zit, of aan het spelen is.. Dan kun je mij opdweilen :') _/-\o_

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 01:10

Gucci_ schreef:

Hier ook nog even op reageren :)
Bijna al mijn exen waren jonger dan ik, meestal zo'n 2-3 jaar. Een paar jaar geleden heb ik voor de eerste keer een oudere vriend (3 jaar ouder) gehad maar dat was echt nog een kleuter.. Verschrikkelijk knap, maar erg veel inhoud zat daar niet in :')
Toen ik mijn huidige vriend (13 jaar ouder) leerde kennen was ik in eerste instantie terughoudend, maar vond ik het vooral heel spannend en heel gezellig! Het klopte ook gewoon meteen en we zijn nu 2,5 jaar samen :D