Wondering schreef:Dan nog valt er volgens mij te discussiëren, wat is 'er voor elkaar zijn'? Voor jou valt daar ook onder 'niet verliefd worden op een ander en meer', voor een ander valt daar alle zorg en aandacht verlenen die de zieke nodig heeft. En dat kan prima naast het verliefd worden op een ander. Dat maakt dit helemaal zo ingewikkeld.
Ik ben het helemaal met jou eens.
Ik zie deze situatie ook vol liefde.
Imo is jullie liefderelatie juist GOED voor de relatie van jouw lief en zijn vrouw:
Hij kan veel beter voor haar zorgen en zij heeft zorg door een gelukkiger partner.
Ideaal zou zijn dat ZIJ het hem al veel eerder voorgesteld zou hebben. Imo zou dit zo MOETEN als je van je partner houdt.
Nog steeds goed zou zijn als het met haar besproekn kan worden zonder dat ze zich er door gekwetst/bedreigd voelt.
Haar niets (kunnen) vertellen is suboptimaal doch ik zie meer positiefs en de balans naar meer liefde doorslaan.
Ik vind dat er een goed onderbouwde redenen zijn om deze liefde te (be)leven.
Ik vind dat 'moraal' een erg vage reden is om drie mensen minder gelukkig te laten zijn.
Laat een ieder die deze moraal wel heel zwaarwegend vindt gerust daar naar leven. Ik denk dat niemand hier DAT veroordeelt. Dit in tegenstelling tot het voor liefde kiezen: De moraalridders staan vooraan om dat te veroordelen. Dat recht heben zij imo niet.
Vinden dat zij een andere keuze zouden maken en onderbouwen waarom ja. Veroordelen van een keuze voor een minder nauwdenkende moraal niet.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 27-04-16 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt