Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:31

Hier ook weer een goeie ervaring. Rijbroek verkocht. klein prijsje maar toch, weg is weg. Geld na 1 dag netjes op de rekening en dus vandaag ook meteen opgestuurd.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:40

oww snuffie 123 wat een brutaliteit!!!!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:11

Hmm ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.

Ik heb een Opel Corsa te koop staan op verschillende sites en zojuist wordt er door op gereageerd door iemand via autotrack.
Het is een Belgische man die in Afrika woont en deze wil de auto gaan gebruiken om op en neer te rijden want dat is makkelijker dan de huidige transport manieren(??)
De mailtjes die hij stuurt zijn in het Engels.

Ik heb er een slecht gevoel bij, iemand ooit van iets soortgelijks gehoord?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:18

Woont in Afrika? Maar wil hier een auto kopen om daar rond te rijden? Is het qua invoer kosten niet goedkoper als hij hem daar koopt?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:19

Bijzonder verhaal. iig zoals al vaker genoemd geen rekeningnummers uitwisselen en andere persoonlijke gegevens. kijken = kopen en dan afspreken bij een bank waar het geld direct opgehaald kan worden,

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:22

Ik wacht even zijn volgende reactie af maar ik denk dat ik er zoiezo vanaf zie het is een te raar verhaal.
Het is een "gewone" opel corsa diesel, waarom zou je die hier kopen om hem dan naar afrika exporteren?
:x

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:27

Neeeeeeeeeee niet intrappen!!

Melden bij Mp en blokkeren die gang..!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:30

Sammie schreef:
Neeeeeeeeeee niet intrappen!!

Melden bij Mp en blokkeren die gang..!

In dit geval zou ik ook alleen akkoord gaan met het bedrag contant in mijn handen :+
Helaas niet via marktplaats maar wel via autotrack zal is kijken of hun daar iets mee doen.

ben niet voor 1 gat te vangen :')

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:43

Mijn zwager heeft ook zo zn auto verkocht. Een man wilde hem voor 1500 kopen en dan zou die auto naar Afrika gaan voor de export.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:19

ssssuus schreef:
Mijn zwager heeft ook zo zn auto verkocht. Een man wilde hem voor 1500 kopen en dan zou die auto naar Afrika gaan voor de export.

Bepaalde merken aan auto's zijn erg gewild in landen zoals afrika.
Onze vorige auto is ook via via naar het buitenland gegaan. Je staat verbaasd hoeveel mensen daarvoor willen betalen. Iets waar iemand hier bv 1000,- voor wil geven betalen ze daar met gemak soms tot wel 3/4x zoveel

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:21

Ugh, mensen die denken mij dingen te gaan vertellen over mijn paard of heel brutaal gaan doen.
Ze vergeten dat het nog steeds mijn paard is, en ik elk moment kan beslissen hem niet aan jou te verkopen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:21

Heel veel van onze auto's belanden daar maar dan wel via handelaren en opkopers. Dit schreeuwt om oplichting, wacht de voorgestelde betaalmethodes maar af. En dan helemaal Afrika rijden met die auto?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:26

Ik heb mijn auto ook verkocht voor enkele reis Marokko en onze Mercedes daarvoor is naar Oostblok gegaan...alles wel handje contantje

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:28

Pas bij handje contantje wel op voor valse briefjes...

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:21

En in de volgende mail wordt er alleen maar gevraagd naar al mijn gegevens :+
Jammer dat je via autotrack geen melding hiervan kan maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:31

Mijn pakje is betaald en wordt normaal vandaag verzonden. Heel fijn contact tot nu toe!
Helaas verkoopt mijn zooi gewoon niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:32

Varekaj schreef:
Mijn pakje is betaald en wordt normaal vandaag verzonden. Heel fijn contact tot nu toe!
Helaas verkoopt mijn zooi gewoon niet.

Hier ook niet.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:33

Op zich niets mis met export naar buitenland. Kan soms ook hilarisch uitpakken. Zo hadden wij klanten in de Oekraïne die op een dag erg beledigd opbelden waarom wij niet even langskomen als we al in Odessa zijn (ligt aan de zwarte zee en is toch erruug verweg om ff daarnatoe te rijden). Wat bleek: ons oude bedrijfsbusje die we voor de sloop verkocht hadden was kennelijk nig goed genoeg voor export en reed daar vrolijk rond - met ons bedrijfslogo :-)
On topic : die oplichters verleggen zich nu meer op andere sites dan mp omdat bij mp nu toch veel waarschuwingen zijn

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:51

Ik moet echt ff vertellen wat voor verkoper ik nu weer op marktplaats ben tegengekomen.
Probeer al een tijdje (Lees: een maand..) in contact te komen met een verkoper van pony's, maar krijg maar geen reactie terug.
Afgelopen dagen berichten gestuurd omdat ik oprecht wel geïnteresseerd was in hun pony's maar kreeg niks terug. Vandaag bellen voor een afspraak, maar ze wilden geen afspraak maken....
Reden: Ik ben geen kind, en ze willen de pony's alleen maar aan kinderen verkopen....
Ben echt kwaad!!!! Eindelijk leuke pony's tegengekomen, willen ze geen zaken doen.... Als ik nou groot en zwaar was oke dan snap ik het, maar ik ben maar 1.56.
Nog nooit zo'n ongeïnteresseerd en vervelend telefoontje gehad.
Ik weet niet wie er daar de verkoop doet, maar echt vreemde mensen. Welke handelaar loopt er nou mensen vrijwillig mis die een leuke pony zoeken? Rare mensen daar!
Laatst bijgewerkt door Murthul op 15-04-16 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonsgegevens verwijderd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:15

vandaag ook weer een leuke :+
heb een lounge set op MP staan en een bod, dus ik denk accepteer hem ff.
krijg ik een reactie terug dat zijn bod incl bezorgen is, ff 80 km verderop

heb maar gezegd dat ik hem best wil brengen maar dat er dan wel geld bij moet, mijn auto rijd ook niet op water..
en daarbij heeft hij 1 euro meer geboden dan mijn bieden vanaf prijs....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:19

Ik zou niet zeggen dat er dan wel geld bij moet, maar zeggen dat de set incl bezorgen in plaats Y, bedrag €x,- kost. Waarin je dus zelf beslist hoeveel erbij moet voor bezorgen. Veel duidelijker.

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:08

Hoi, mag ik hier ook een vraag stellen aub?
Ik heb via marktplaats een bod op een deken gehad en dit aanvaard. Hoe lang wachten jullie om met een andere potentiële koper in gesprek te gaan?
Ik hoor nu niks meer van degene die heeft geboden en er staat iemand te springen om het deken te komen ophalen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:09

ulleke schreef:
Hoi, mag ik hier ook een vraag stellen aub?
Ik heb via marktplaats een bod op een deken gehad en dit aanvaard. Hoe lang wachten jullie om met een andere potentiële koper in gesprek te gaan?
Ik hoor nu niks meer van degene die heeft geboden en er staat iemand te springen om het deken te komen ophalen.

Ik zou dan een dag wachten (hierover nog een mailtje sturen naar diegene) en de andere partij, die de deken heel graag wil, hierover ook inlichten.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:13

Ik wacht max 48 uur. afhankelijk van hoe eerder contact is gegaan. Gewoon ander nog een mail er achter aansturen?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:34

Ik wacht maximaal 24 uur en dat is pas nadat er echt contact geweest is (dus niet een bod via marktplaats en acceptatie mail van mij) Ik vermeld dit ook direct in mijn eerste mail.