Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yv_ schreef:Heb ik ook hoor Ssn87. Want zodra je dus moet lenen (bij vriend, ouders of wie dan ook) betekent dat gewoon heel simel dat je het geld op dat moment niet hebt.
Ik spaar maar ben ook niet te beroerd om leuke dingen te kopen. Ach, zolang ik rond kan komen en lekker kan leven zonder te hoeven stressen, blijf ik lekker zo doorgaan.
Nant schreef:@X_spekkie_X : Afgelopen zomer moest mijn auto voor een beurt en moest nieuwe banden etc, daarnaast moest ik die maand mijn vakantie betalen en werd mijn paard ook nog eens ziek.Dat tikte toch wel behoorlijk aan.
x_spekkie_x schreef:Het is echt leven naar je inkomen. En ik denk dat veel mensen dat dus niet doen, want ik maak mij dus absoluut geen zorgen voor een hoop onvoorziene uitgaven achter elkaar, omdat ik niet meer uitgeef dan ik te besteden heb
En: een onverwachte grote uitgave kan nooit duurder zijn dan wat er in het potje zit.
Varekaj schreef:Als het mee zit mag de mijne weg. Er komt dan wel een 4x4 in de plek, zodat de camionette weg kan en ik een trailer kan aanschaffen. Maar die auto deel ik dan wel met mijn vriend en is puur voor de verplaatsing met de paarden. Op dit moment is dat 1x/week naar clubles, maar dat zou wel eens kunnen gaan uitbreiden naar 3 tot zelfs 4x/week. Dus wel een auto die ontzettend vaak gebruikt gaat worden waar ie voor aangekocht is.
Ken echter ook mensen die een dikke auto 4x4 kopen met luxe trailer en ze gaan er hooguit 2x/jaar mee op stap, en dan hooguit 20km verderop. Ja, dan vind ik dat ook wel weggegooid geld...