Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Tillie20 schreef:Probleem is dat omnivoor als een wijd begrip wordt gebruikt. Er zijn strikte regels over de onder- en bovengrens van het zijn van een omnivoor, maar dat gaat vaak puur en alleen over het huidige dieet. Niet over de lichaamsbouw zelf. Verder moet er gekeken worden naar hoe wij omnivoor zijn. Niet-menselijke dieren jagen op hun prooi, vaak een zwak individu uit een grote populatie. Hierdoor wordt de populatie sterker.
Wij verkrachten koeien, doden kuikens van 1 dag oud omdat ze niet snel genoeg groeien, mishandelen dieren alleen al door de manier waarop ze gefokt zijn om op te groeien(denk aan plofkippen). Laat staan het hele feit dat wij letterlijk in 4 dagen tijd méér dieren doden voor consumptie dan dat er óóit mensen dood zijn gegaan. Dit gaat niet meer over de noodzaak van jagen, maar puur en alleen moorden van dieren voor vrijwel onnodige consumptie. En of vlees nou nodig is of niet zal altijd een discussie blijven, maar iedere dag én zoveel vlees, dat is gewoon nooit nodig.
[ Afbeelding ]
Bovendien kan je dan nog beargumenteren dat het niet uit maakt waar we 'echt' voor gemaakt zijn. Als maatschappij moeten we vooruit kijken, naar onze toekomst en toekomstige generaties. Vlees is absoluut niet duurzaam, men zal uiteindelijk gedwongen worden om véél minder vlees te eten. Het is in alle opzichte gewoon een juiste keuze, dus ik snap daarom niet waarom je zou liegen hierover tegen een kind.
Kinderen van die leeftijd zullen het hele principe van de veeindustrie niet snappen. Maar ze weten wel dat huisdieren niet gegeten worden. Door een vergelijking met huisdieren te maken snappen ze het principe. Ze zullen toch waarschijnlijk niet verder vragen.
Dank je voor je bijdrage. Je punt is dus dat er teveel vlees wordt gegeten. Die mening deel ik.
Wellicht hebben fanatici als jij het niet door maar als je woorden als verkrachten, moorden en door anderen woorden als babietjes en moedermelk gebruikt om je woorden kracht bij te zetten dan heb ik een boodschap. Dat werkt niet. Je probeert de dialoog te openen met een mening die je met harde woorden wilt onderbouwen. Het gevolg is dat de ontvanger -want die voelt zich aangevallen- de hakken in het zand zet.
In een dialoog hoort een opbouw te zitten waarna je bij de kern komt. Als je direct bij de kern begint werkt dat niet. Bij geen enkel onderwerp. En al helemaal niet op een dergelijke aanvallende manier.
Sizzle schreef:Dat gaat matuurlijk nergens over.
Een leeuw zal ook geen eigen nageslacht opeten.
Doden en gedood worden is een stukje natuur die door miljoenen jaren evolutie gegaan is. Dat heeft niet eens zozeer te maken met meer of minder waard maar gewoon met eigen soort eerst en de recht van de sterkste.
Helaas is dat uitgemond in zaken als bio industrie en aanverwante akwluge zaken. Maar dat staat voor mij los van het eten van vlees an sich.
Tillie20 schreef:Omdat steeds mensen blijven beweren dat het niet slecht is om vlees te eten en met slecht argumenten komen. Wanneer hier met goede argumenten op gereageerd wordt, wordt er steeds één ding uitgekozen. In mijn geval: een plaatje en een bepaalde bewoording. Zo kan ik niet echt een inhoudelijke discussie voeren natuurlijk.
Maartje1990 schreef:Tillie20 schreef:Omdat steeds mensen blijven beweren dat het niet slecht is om vlees te eten en met slecht argumenten komen. Wanneer hier met goede argumenten op gereageerd wordt, wordt er steeds één ding uitgekozen. In mijn geval: een plaatje en een bepaalde bewoording. Zo kan ik niet echt een inhoudelijke discussie voeren natuurlijk.
Er valt niet te discussieren met mensen die geen argumenten of redenen willen horen. Dat jij bepaalde argumenten (feiten zelfs!) niet accepteert is prima, maar dat maakt het nog geen slechte argumenten jij bent het er alleen niet mee eens.
Citaat:Als jij geen zin hebt om met een kind naar de speeltuin te gaan ga je toch ook geen heel urenlang betoog houden?
Dan zeg je ook gewoon, nu even niet, gewoon, omdat ik daar nu geen zin in heb.
Maartje1990 schreef:Er valt niet te discussieren met mensen die geen argumenten of redenen willen horen. Dat jij bepaalde argumenten (feiten zelfs!) niet accepteert is prima, maar dat maakt het nog geen slechte argumenten jij bent het er alleen niet mee eens.
Maartje1990 schreef:Gelukkig staan niet alle dieren er zo bij Iris, niet echt representatief...
xMercury schreef:Nogmaals, daar gaat het helemaal niet om. Ik wil ermee zeggen dat vlees eten geen persoonlijke keuze is
Maartje1990 schreef:Tillie20 schreef:Omdat steeds mensen blijven beweren dat het niet slecht is om vlees te eten en met slecht argumenten komen. Wanneer hier met goede argumenten op gereageerd wordt, wordt er steeds één ding uitgekozen. In mijn geval: een plaatje en een bepaalde bewoording. Zo kan ik niet echt een inhoudelijke discussie voeren natuurlijk.
Er valt niet te discussieren met mensen die geen argumenten of redenen willen horen. Dat jij bepaalde argumenten (feiten zelfs!) niet accepteert is prima, maar dat maakt het nog geen slechte argumenten jij bent het er alleen niet mee eens.
xMercury schreef:Meen je dit nou serieus? Tillie20 komt constant met onwijs goed onderbouwde argumenten, die ook nog eens hartstikke uitgebreid zijn. Daarnaast schrijf je dat je vindt dat Tillie20 bepaalde feiten niet accepteert, maar dat slaat helemaal nergens op. Volgens mij ben jij degene die een aantal feiten niet accepteert en respecteert. Je manier van discussiëren is niet eerlijk op deze manier.