[18+] Relatie met iemand die geen bedprestaties kan leveren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [18+] Relatie met iemand die geen bedprestaties kan leveren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:01

Maar jij zegt dat alles bespreken juist de dominantie weghaalt. Daar ben ik het niet mee eens. Wat het voor mij inhoudt is van tevoren heel duidelijk je grenzen bespreken en juist iemand binnen die grenzen die je aangeeft de vrije loop met je laten nemen. Ik hoef in dit soort gevallen niet dat iemand zelf mijn grenzen op gaat zoeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:02

Kwanyin schreef:
Ik heb dat boek ook nooit gelezen omdat het onderwerp mij gewoon niet interesseert als leesvoer en ik weiger mee te doen aan zo'n belachelijk hysterisch gedoe. Maar het is wel gezellig met die oogkleppen hoor, ik had nog niet door dat dat boek een of andere verplichte lectuur is als je een open mind wil hebben in de slaapkamer :D .

Het is maar net hoe geïnteresseerd je bent in de wereld om je heen, om wat mensen doet tikken, wat hun referentiekader is.

Ik heb ook Mein Kampf gelezen, het Oude en Nieuw Testament, de Koran, de Tora, de Vedas, de Tao, Sun Tsu´s meesterwerk en héél veel meer.
Niet omdat ik het leuk vond of Mein Ding maar uit interesse.

In het geval van 50 grijs ís het een massief vrouwending en mis je er imo echt wat aan indien je er kennis van hebt genomen. Niet om de inhoud maar omdat heel veel mensen om je heen het in hun referentiekader hebben na het lezen.

Het lezen ervan past imo helemaal binnen het kader van de onderwerptitel. Door het als man te lezen verwerf je een stuk informatie wat een hele hype bij vrouwen was en is; een extra aspect aan hun collectieve verwachting heeft toegevoegd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:03

Oh er zijn er genoeg die het zonder harde grenzen of zonder stopwoorden doen en dat is allemaal prima, wánt, en daar zit de crux, dat is namelijk samen besproken en mee ingestemd. Maar dat je daar beide bewust mee instemd, daar kun je gewoon niet omheen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-10-15 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:03

Ik heb het boek zelf niet gelezen maar van wat ik er allemaal over heb gehoord is er geen sprake geweest van misbruik? Er zit wel een dunne lijn tussen inderdaad.

Sommige vrouwen houden gewoon van weinig inspraak. Dat is bijvoorbeeld voor mij hetgeen wat bdsm gespeeld en dus saai maakt.

Boek zou er dan een ander stempeltje aan moeten geven, zo bedoelde ik het.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:06

Niet dat ik 50 tinten BDSM noem hoor, maar bijna heel boek 1 gaat toch juist over dat ze er mee in moet stemmen en haar harde grenzen aan moet geven? Oké, ze hebben seks zonder dat zij dat 'contract' heeft getekend, maar ze stemt er wel mee in. En sowieso vind ik dat hele contract onzin :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:07

Geryon schreef:
Ik heb het boek zelf niet gelezen maar van wat ik er allemaal over heb gehoord is er geen sprake geweest van misbruik? Er zit wel een dunne lijn tussen inderdaad.

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik vind het wel misbruik, omdat zij via allerlei omwegen en manipulatie min of meer gedwongen wordt om in te stemmen. Daarnaast zet het boek het weg als een ziekte en dat het altijd voorkomt vanuit trauma's uit het verleden. Maar goed, nogmaals, dat is een andere discussie, dit topic gaat natuurlijk niet over "waarom 50 tinten grijs een slechte representatie is van bdsm".

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:11

Deze discussie doet mij trouwens wel denken aan een van de bekendste zaken hierover in België, namelijk "de sm-rechter". Dit is al jaren geleden geweest en hier is nog eens een film van verschenen.

Er was een rechter die met zijn vrouw in het SM-milieu zat. Hij is opgepakt en veroordeeld voor slagen en verwondingen aan zijn vrouw, ondanks zijn vrouw tijdens het hele proces bleef volhouden dat zij hier zelf om verzoekt had en dit allemaal met wederzijdse toestemming was. Maar het gerecht had er geen oren naar.
Ik vraag me wel af of het gerecht hedendaags een meer open blik heeft naar dat milieu, of dat je de dag van vandaag iemand nog evengoed een loer zou kunnen draaien als je wil.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:15

Emmaa_ schreef:
Maar jij zegt dat alles bespreken juist de dominantie weghaalt. Daar ben ik het niet mee eens. Wat het voor mij inhoudt is van tevoren heel duidelijk je grenzen bespreken en juist iemand binnen die grenzen die je aangeeft de vrije loop met je laten nemen.

Toch zit er wel wat in die opmerking Emmaa.
Het is allemaal tinten van grijs ;) doch wanneer de sub de grenzen stelt is DIE eígenlijk defacto vooraf de dom.
Wanneer je het als spél ziet is de sub en dom een afsgesproken rolverdeling binnen regels. In het bovenstaande de regels van de sub.

Citaat:
Ik hoef in dit soort gevallen niet dat iemand zelf mijn grenzen op gaat zoeken.

Dan ben jij dus defacto De Baas, de dom ;)

Voor menig vrouw is dat een veilig kader waarbinnen ze vertrouwen heeft in .... haar regels.
Voor menig ander is nu net de spanning van het overgeven de kick en is het vertrouwen het safeword en dat de dom zich er aan houdt.
En 48 tinten daartussen :D
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 01-10-15 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:17

Oh ja hoor, dat kan vandaag de dag net zo goed. Net zoals ik eerder al aanhaalde. Kinderen die bij ouders weggehaald worden om dat ouders wat bdsm materiaal in een slaapkamer kast achter slot en grendel hebben en mama wel eens blauwe plekken heeft.

Gelukkig is bdsm wel grotendeels uit de DSM V gehaald.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:18

Huertecilla schreef:
Voor menig vrouw is dat een veilig kader waarbinnen ze vertrouwen heeft in .... haar regels.
Voor menig ander is nu net de spanning van het overgeven de kick en is het vertrouwen het safeword en dat de dom zich er aan houdt.
En 48 tinten daartussen :D

Met enig en ultiem en onbetwistbaar feit, dat wat je ook afspreekt, je er beide mee instemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:19

En dat is het nou net met BDSM. Je kan van tevoren afspreken dat er geen stopwoord is, of dat iemand letterlijk mag doen wat hij/zij wilt, maar ook dan maak je er van tevoren afspraken over. Als ik zeg 'ga je gang maar met me' dan geef ik ook toestemming om daadwerkelijk alles met me te doen. Dat is ook een tint grijs, om het maar even in jouw woorden te zeggen.

In BDSM ben je ook allebei de baas, dat is wat het anders maakt dan verkrachting of mishandeling. Je geeft van tevoren of tijdens de daad zelf toestemming voor dingen of je geeft ergens geen toestemming voor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:25

Shiloh schreef:
Gelukkig is bdsm wel grotendeels uit de DSM V gehaald.

Imo is het pas lastig wanneer degene die om de behandeling vráágt niet spoort.
Dát is dan weer een lastig punt.
Je kan niet eens permanente sporen als grens stellen.

Gelukkig dat grensgebied slechts een fráctie van BDSM en imo is de vuistregel toestemming = goed voldoende.
Sexuele beleving is zo´n beetje de laatste vrijheid welke we hebben!

Maar goed, on topic is het, in welke vorm ook, door 50 grijs behoorlijk hoofdstroom geworden bij vrouwen en dus voor mannen helemaal topictitel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:32

Emmaa_ schreef:
En dat is het nou net met BDSM. Je kan van tevoren afspreken dat er geen stopwoord is, of dat iemand letterlijk mag doen wat hij/zij wilt, maar ook dan maak je er van tevoren afspraken over. Als ik zeg 'ga je gang maar met me' dan geef ik ook toestemming om daadwerkelijk alles met me te doen. Dat is ook een tint grijs, om het maar even in jouw woorden te zeggen.

In BDSM ben je ook allebei de baas, dat is wat het anders maakt dan verkrachting of mishandeling. Je geeft van tevoren of tijdens de daad zelf toestemming voor dingen of je geeft ergens geen toestemming voor.

Ik begrijp wat je schrijft.
Ja, je hebt imo helemaal gelijk.
Bij BDSM ben je beiden vóóraf de baas.

Het is wederom oh zo belangrijk om dit vóóraf glashelder te hebben.
Bij ´carte blanche´ is er absolute toestemming.
Ikzélf zou uit willen spreken wat dat ´alles´ dan inhudt om ´vanzelfsprekend aangenomen´ van niet te voorkomen.

Heel leerzaam allemaal en daardoor stimulerend; een praktijkervaring in ´er is altijd meer´ *\o/*

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:39

Hebben jullie wel de hele trilogie van 50 tinten gelezen? Ik vond het niet meer dan een lang uitgevallen flutromannetje.

Mannen die ik erover gesproken heb focussen steeds op het BDSM gedeelte maar als je het mij vraagt is het gewoon een beauty and the beast/ assepoester verhaal met als extraatje een fetish waar de prinses de prins van af helpt. "Knappe, getalenteerde, stinkend rijke 'prins' met een probleemjeugd en bijpassend zedenprobleem wordt verliefd en en passant geheeld van zijn 'ziekte' door zijn 'prinses'. En ze leefden nog lang en gelukkig."

De mannelijke lezers die ik gesproken heb denken dan dat de lezeressen het zo'n leuk boek vonden vanwege de BDSM. Denken dat hun vriendin dat ook wil. Maar volgens mij is het juist het 'de enige die de zwarte arabische hengst kan temmen' principe dat het boek voor sommigen zo aantrekkelijk maakte. Wie wil er nou geen jonge god met miljoenen op de bank, al moet je dan wat moeite doen om hem even van zijn rare voorkeuren af te helpen? En uiteindelijk krijgen ze nou juist géén dominante/ondergeschikte relatie, dus de reeks is nou niet bepaald propaganda voor die levensstijl.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:25

Huertecilla schreef:
In het geval van 50 grijs ís het een massief vrouwending en mis je er imo echt wat aan indien je er kennis van hebt genomen. Niet om de inhoud maar omdat heel veel mensen om je heen het in hun referentiekader hebben na het lezen.

:oo B-) meen je dat nou? Dan is het ernstiger met de mensheid gesteld dan ik dacht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:30

sallandval schreef:
Hebben jullie wel de hele trilogie van 50 tinten gelezen? Ik vond het niet meer dan een lang uitgevallen flutromannetje.

Deel 4 hier ook in huis.

Het ís ook niet meer dan een volumineus flutromannetje.

Hier in huis verder heel wat heftiger flutromannetjes van heel wat eerder.
50 grijs is verder niet meer dan slecht gejat en gewoon om de een of andere reden viraal gegaan, dat is al.

Dat is echter allemaal niet relevant net als wat het eigenlijk´is´ of niet, idem het wel/niet BDSM.
Het resultaat is dat BDSM nu hoofdstroom acceptabel(er) is. Zie de duízenden artikelen op ebay.
Dus ja F_Orumster dat onderstreept dat er duidelijk een voor en na ís, dat dit geen mening is. Die spullen verkopen als een wilde.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:34

Mensen zijn ook meer gadgetfreaks. Vroeger voordeden sjaaltjes prima voor meerdere doeleinden en lagen toch maar in de kast.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:45

50 tinten heb ik nooit gelezen :n
Ik ken wel:

Afbeelding
Maar dat is meestal na een hectische werkweek oid.
:')

Ik snap zelf de heisa niet zo over dat boek.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:51

Emmaa_ schreef:
Maar jij zegt dat alles bespreken juist de dominantie weghaalt.

Daar ben ik het ook niet mee eens. Een voorkeur hebben voor een dominante danwel onderdanige rol is toch prima? Nog even los van pijn doen of vastbinden is er toch vaak (in meer of mindere mate) sprake verschillende rollen in een relatie en in bed. die rollen kunnen best omgedraaid zijn in verschillende situaties en dan kan er best sprake zijn van een gebalanceerd geheel.

In mijn vorige relatie speelde ik op dat vlak een andere rol dan in de relatie met mijn man, ik heb wel een duidelijke voorkeur (die gelukkig mooi aansluit bij zijn voorkeur).

Als je allebei mee pleaser bent, of juist allebei meer dominant/heersend dan moet je al gaan afwisselen (lijkt mij) maar als ieder voorkeur heeft voor een bepaalde rol is het makkelijk :) . Daar is volgens mij niets geks, apart of onnatuurlijks aan. Laat staan dat je het zou moeten oplossen door middel van communicatie.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:04

Uuuh, vraag me af of je echt gelezen hebt sallandval, want jou reactie slaat helemaal niet op waar die zin van Emma op slaat, noch op de context eromheen :?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:06

sallandval schreef:

Mannen die ik erover gesproken heb focussen steeds op het BDSM gedeelte maar als je het mij vraagt is het gewoon een beauty and the beast/ assepoester verhaal met als extraatje een fetish waar de prinses de prins van af helpt. "Knappe, getalenteerde, stinkend rijke 'prins' met een probleemjeugd en bijpassend zedenprobleem wordt verliefd en en passant geheeld van zijn 'ziekte' door zijn 'prinses'. En ze leefden nog lang en gelukkig."

En dat is dus ook precies waarom ik het een verschrikkelijk boek vind. Het pretendeert over bdsm te gaan...

bdsm = geen ziekte
bdsm= geen symptoom van een probleemjeugd trauma
bdsm = niet iets dat je moet genezen

En dat dan nog los van de hele discussie dat hij haar min of meer dwingt toe te stemmen....

Ik vind dat dat boek helemaal niks goeds doet voor de bdsm, want de uitkomst is nog steeds:
bdsm is raar, en je moet mensen die aan bdsm doen genezen en mensen die aan bdsm doen zijn vast misbruikt in hun jeugd.

En dat slaat helemaal nergens op.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:46

Shiloh schreef:
sallandval schreef:

En dat is dus ook precies waarom ik het een verschrikkelijk boek vind. Het pretendeert over bdsm te gaan...

bdsm = geen ziekte
bdsm= geen symptoom van een probleemjeugd trauma
bdsm = niet iets dat je moet genezen

En dat dan nog los van de hele discussie dat hij haar min of meer dwingt toe te stemmen....

Ik vind dat dat boek helemaal niks goeds doet voor de bdsm, want de uitkomst is nog steeds:
bdsm is raar, en je moet mensen die aan bdsm doen genezen en mensen die aan bdsm doen zijn vast misbruikt in hun jeugd.

En dat slaat helemaal nergens op.

_/-\o_ dit !

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:55

Helemaal mee eens met bovenstaande, misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. Dat is dus wat ik bedoel met dat het geen BDSM propaganda is; juist niet.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:17

En over of BDSM bij dit onderwerp hoort, ik vind van wel namelijk.
Ikzelf heb een partner gehad die behoefde had aan iemand die best wel dominant was.dus ook ontzettend kinky maar daar hou ik dus echt niet van dat ben ik dus totaal niet :'). Ik denk ook als je aan haar vraagt hoe ik was, dat ik een slechte bedpartner was. Omdat ik niet gelijk stond met haar behoefden. Zij wilde een dominante persoonlijkheid heidwel dan alleen in bed) en ik een gelijkwaardige relatie op alle vlakken met afwisseling.

Op die manier zou je dus ook een afweging kunnen maken of iemand slecht is of niet aangezien in dit geval bv onze behoefden niet op elkaar afgestemd waren.