Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:34

Callisto04 schreef:
Tendance schreef:
Ik denk, dat in het geval van het slechte voorbeeld voor kinderen een heel aantal elkaar gewoon volledig verkeerd begrepen heeft.
Ik begreep namelijk beide kanten van het verhaal wel, maar blijkbaar de sprekers niet.

Ik begrijp vooral niet dat Geryon hierover zoveel negatieve reactie krijgt, terwijl zij nu eenmaal niet voor ONS/scharrels te vinden is.
Ik vind het dan bijvoorbeeld interessanter degene die in die situatie zit te vragen waarom ze het nodig vindt dit te verstoppen of zo.

Ik word er altijd (persoonlijk) op aangevallen. Ze zijn ervan overtuigd dat hun mening goed is en die van mij slecht. Terwijl het gewoon verschíllende meningen zijn, die verder niets over je persoonlijkheid of mening over anderen hun persoonlijkheid zeggen.

Ben het trouwens volledig met je eens betreft HC. Ik vind het zelfs bizar te noemen hoe hij het altijd zo over vrijheid heeft terwijl hij die anderen (bokkers) 0,0 geeft.

Anoniem

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:48

Nou Geryon, ik ben het met je eens hoor :j

Blij dat mijn moeder gewoon een vaste relatie heeft :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:58

Callisto04 schreef:
Tendance schreef:
Misschien is mijn post wat vreemd, maar het zijn zeg maar over en weer gedachten tussen 2 personen.

Kan ook nog dat kant 2 het niet wil vertellen omdat ze denkt dat anderen denken dat het een verkeerd voorbeeld voor haar kind is hahaha.
Het kan vanalles zijn natuurlijk. Ik weet het zelf niet zo goed. Nu niet dat ik scharrels/ONS zou willen meenemen, maar wat als er relaties ontstaan? Blijft dan toch ook altijd onzeker? Kan zijn dat die relatie voor eeuwig is, dan wordt het soort van stiefouder bijvoorbeeld. Of relaties van kortere duur. Wat is dan het verschil met mensen die bv een FWB hebben? Ga je het dan vertellen? Eigenlijk toch niet zo erg dat kinderen verschillende mensen zien komen en gaan als dat nu de situatie is? Of het nu vriendschap, verliefdheid, seks is, ze hoeven dat ook niet altijd in detail te weten, toch? Dus echt verstoppen is ook zo zonde, alsof je in zonde leeft.

Nee, want kant 2 heeft heel duidelijk gezegd wat de reden was en dat het deze is, die ik noem, dus dat ze haar kind niet steeds met een nieuwe man wil confronteren, omdat ze er zeker van is, dat het toch geen relatie wordt, maar dan moet dat wel gelezen worden!!!!
En daar ging het mis!

En ehhhhh ik val niemand aan. Ook Geryon niet.
Sterker nog. Gisteravond over dat gesprek heb ik alleen meegelezen.
Was te druk om te reageren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:32

Tendance schreef:
dat het toch geen relatie wordt, maar dan moet dat wel gelezen worden!!!!
En daar ging het mis!

Neeneenee, HOE DUIDELIJK je dit ook schreef, dat schreef jíj dan niet duidelijk genoeg ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:34

Hoe bedoel je?

Ga me niet zeggen, dat ik op mijn telefoon nu nog een bericht van gisteren moet zoeken en quoten waarin ze duidelijk zei, dat haar ONS geen relatie ging worden, omdat ze daar geen behoefte aan had......
En dat ze daardoor haar kind er niet in betrok, omdat ze niet "iedere week" een andere man in haar leven wilde voorstellen aan haar kind, omdat het dan allemaal maar onduidelijk wordt enzo.....

Please!!!! Vraag me dat niet. ;)

Dat iedere week weet ik niet of ze dat gezegd had.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:31

Tendance schreef:
Hoe bedoel je?

Dat hier op Bokt wat niet goed begrepen wordt door sommigen wordt gezien als een fout van de schrijver; die heeft het dan niet duidelijk genoeg geschreven.

Regelmatig echter lezen lezers wat ze wíllen lezen.
Daar schiet alle duidelijkheid bij tekort.

Jij was glashelder imo +:)+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:57

Huertecilla schreef:
Dat hier op Bokt wat niet goed begrepen wordt door sommigen wordt gezien als een fout van de schrijver; die heeft het dan niet duidelijk genoeg geschreven.

Waar communicatie plaats vindt zijn ten minste twee individuen betrokken, een misverstand kan gemiddeld genomen even goed bij de schrijver als bij de lezer ontstaan. Maar als er relatief vaak misverstanden ontstaan waarbij steeds één schrijver betrokken is, dan is het natuurlijk niet logisch als nou net die ene partij helemaal niets met het ontstaan van de misverstanden te maken heeft :o .

Overigens is het confronteren van kinderen met de seksualiteit van de ouders (direct of indirect) niet zonder gevaren lees bijv: http://www.ouders.nl/artikelen/deel-2-is-kijken-naar-seks-schadelijk-voor-kinderen hoewel dit stuk specifiek gaat over het te vroeg geconfronteerd worden met het zien van sex geldt in mindere mate ook voor te vroeg gedwongen zijn na te denken over waarom er toch zoveel partners de revue passeren.

Ik vind het dan ook heel gezond dat mensen hun kinderen niet op jonge leeftijd confronteren met hun eigen seksualiteit. Te vroeg met seks geconfronteerd worden kan zelfs leiden tot een seksfobie, mij lijkt dat dat iets is dat geen enkele ouder zijn kind gunt. Kinderen moeten de vrijheid krijgen om zich op hun eigen tempo te ontwikkelen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:28

Huertecilla schreef:

Daar schiet alle duidelijkheid bij tekort.

Sorry HC, zie dit vooral niet als een persoonlijke aanval, maar het moet me toch even van het hart.
Topic op topic spreken mensen jou aan op je schrijfstijl en vinden die wollig en onduidelijk. Jij blijft volhouden dat het allemaal de fout is van de lezer, die kunnen namelijk niet lezen. Als taalkundige wil ik dan toch graag even zeggen dat mijn professionele mening is dat het uiteindelijk toch meer aan de schrijver ligt. Niet alleen is je schrijfstijl wollig en onduidelijk, hij staat ook bol van de taalfouten. Je wilt graag dure woorden gebruiken, maar slaat daarmee vaak de plank volledig mis. Allemaal prima, dat kan ik me voorstellen van 'een oude gek op een berg in Spanje' (jouw eigen woorden!), maar doe dan niet alsof het allemaal aan de ander ligt en pas gewoon je eigen schrijfsels aan naar een leesbaar niveau.
Het soort arrogante sneren zoals hierboven geciteerd stuit me dan acuut vreselijk tegen de borst.

En dan heeft het in dit (en in ieder ander) geval geen barst te maken met of ik het nou wel of niet met je eens ben - al schreef je altijd exact wat ik wilde horen, dan nog. Het maakt me namelijk niet uit wat jij ergens van vindt, zo lang als ik me er niet aan hoef te houden. Maar dat je anderen verwijt dat ze niet kunnen lezen, terwijl je in feite zelf nauwelijks leesbaar schrijft, dat vind ik niet fair.

En dan nu weer on topic.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:36

Tendance schreef:
Callisto04 schreef:
Kan ook nog dat kant 2 het niet wil vertellen omdat ze denkt dat anderen denken dat het een verkeerd voorbeeld voor haar kind is hahaha.
Het kan vanalles zijn natuurlijk. Ik weet het zelf niet zo goed. Nu niet dat ik scharrels/ONS zou willen meenemen, maar wat als er relaties ontstaan? Blijft dan toch ook altijd onzeker? Kan zijn dat die relatie voor eeuwig is, dan wordt het soort van stiefouder bijvoorbeeld. Of relaties van kortere duur. Wat is dan het verschil met mensen die bv een FWB hebben? Ga je het dan vertellen? Eigenlijk toch niet zo erg dat kinderen verschillende mensen zien komen en gaan als dat nu de situatie is? Of het nu vriendschap, verliefdheid, seks is, ze hoeven dat ook niet altijd in detail te weten, toch? Dus echt verstoppen is ook zo zonde, alsof je in zonde leeft.

Nee, want kant 2 heeft heel duidelijk gezegd wat de reden was en dat het deze is, die ik noem, dus dat ze haar kind niet steeds met een nieuwe man wil confronteren, omdat ze er zeker van is, dat het toch geen relatie wordt, maar dan moet dat wel gelezen worden!!!!
En daar ging het mis!

En ehhhhh ik val niemand aan. Ook Geryon niet.
Sterker nog. Gisteravond over dat gesprek heb ik alleen meegelezen.
Was te druk om te reageren.

Jij hebt het bij kant 2 over de specifieke situatie van 1 persoon hier op bokt die iets schreef over ONS en kinderen. Ik bedoelde dat er nog meer mogelijkheden zijn, waarvan ik er één beschreef. Dus de volgende berichten waarbij wat lacherig wordt gedaan zal ik verder maar negeren. "Het kan" bij het begin van de zin was misschien niet duidelijk als zijnde nog een optie waarom dit niet gezegd zou worden, daarom niet doelend op degene die dat specifiek bericht postte, maar in het kader van de algemene discussie. Zoals ook het vervolg meer in het kader van de algemene discussie was. Doch dit geheel terzijde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:05

Maar hoe gaan jullie er goed mee om? Hoe houd je afstand, omdat het toch niks kan worden?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:09

amoj schreef:
Maar hoe gaan jullie er goed mee om? Hoe houd je afstand, omdat het toch niks kan worden?

Gewoon duidelijk zijn. Als in: "hoezo ringen uitzoeken? Voel even aan je hoofd!' :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:18

amoj schreef:

Ik had altijd de deal als een van de 2 gevoelens krijgt stoppen we.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:20

Aha, dan is het juiste moment nu.
Ik heb al een tijd dat ik teveel verwacht en op dingen hoop die toch niet gaan gebeuren.
Niet echt leuk :(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:22

Misschien is het wederzijds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:22

Lau schreef:
Ik had altijd de deal als een van de 2 gevoelens krijgt stoppen we.

Dat heb ik ook altijd aangehouden, al is het me overkomen dat de seks zo goed was dat ik niet wou stoppen, onlangs gevoelens van een van de twee kanten. Maar amoj, als je gevoelens krijgt en je verwacht meer en dat wordt niet beantwoordt zou ik de stekker er wel uit trekken ja, dan ga je jezelf uiteindelijk alleen maar onnodig kwetsen..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:24

Naja wij praatte er altijd eerst even over. Dus stel het Is wederzijds dan Was het goed.
Maar soms Was het dat dan niet. Dan wil je jezelf ook niet kwetsen door hoop te houden.
Dus dan Is stoppen altijd beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:32

Jullie hebben gelijk...

Weet niet of het wederzijds is, maar hij weet 100% zeker dat ie toch niet voor mij gaat, hij heeft nmlk al een relatie en die vind hij belangrijker.

Pf lastig hoor, ik kan het niet ben ik nnu wel achter...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:50

Tja , klinkt makkelijk
Maar als hij al een relatie heeft en dus jou heeft voor erbij , voor de leuk , de spanning of om zijn ego te strelen .
En jij wil meer , en dat kan niet omdat hij niet wil .
Moet je er of mee leven zo of idd stoppen ...
En dag zal je heus wel even zeer doen .
Maar je leven gaat ook verder . En terwijl jij op hem wacht tot hij een keer behoefte heeft aan je , wandelt JOU prince Charming zo aan je voorbij .
Dat zou zonde zijn .
Als je een bent voor erbij en je hebt er zelf vrede mee is t oké . Krijg je er moeite mee dan moet je t laten gaan .

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:53

Callisto, ik doe niet lacherig en ik beschreef inderdaad niet zo maar een situatie, maar DE situatie en personen, die gisteren in het gesprek deelnamen.
Er kon dus geen andere optie zijn, want dit is wat er gezegd werd.

Het ging bewust om die persoon op bokt en wat die persoon als reden had!
Het deed er in mijn verhaal niet toe wat andere opties waren.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:53

Tendance schreef:
Callisto, ik doe niet lacherig en ik beschreef inderdaad niet zo maar een situatie, maar DE situatie en personen, die gisteren in het gesprek deelnamen.

Ik doel met lacherig doen niet noodzakelijk op jou (al dacht ik toch wel een beetje in die richting, dat het een soort een-tweetje was met HC om aan te geven hoe duidelijk jullie wel communiceren en wat een oenen wij zijn dat niet te begrijpen, niet persoonlijk bedoeld trouwens, kan ook mooi opgezet zijn door de medespeler). Evenmin als ik het aanvallen van Geryon aan jou linkte.
Ik heb foutief gedacht dat de discussie een meer algemene invalshoek had, ik lees soms op m'n telefoon en dan gaat het overzicht al eens de mist in, mijn excuses daarvoor. Als het over iemand gaat die regelmatig opduikt en die mij op een positieve of negatieve manier bijblijft gebeurt dat niet, maar er wordt in dit en het andere (gerelateerde) topic door veel mensen gepost die ik niet "ken", maakt het sowieso wat moeilijker.
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 29-09-15 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:55

Callisto04 schreef:
Tendance schreef:

Ik doel met lacherig doen niet noodzakelijk op jou. Evenmin als ik het aanvallen van Geryon aan jou linkte.
Ik heb foutief gedacht dat de discussie een meer algemene invalshoek had, ik lees soms op m'n telefoon en dan gaat het overzicht al eens de mist in, mijn excuses daarvoor. Als het over iemand gaat die regelmatig opduikt en die mij op een positieve of negatieve manier bijblijft gebeurt dat niet, maar er wordt in dit en het andere (gerelateerde) topic door veel mensen gepost die ik niet "ken", maakt het sowieso wat moeilijker.

Ik bedoelde het zelf ook wat algemener. Zei alleen dat ik dacht dat de reden van die persoon dezelfde was als die van mij. :+

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:57

Geryon schreef:
Ik bedoelde het zelf ook wat algemener. Zei alleen dat ik dacht dat de reden van die persoon dezelfde was als die van mij. :+

Leer eens communiceren, je maakt er weer een boeltje van _O- .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:18

Ik houd me kop wel :+ nee is het zo onduidelijk? :P Ik heb het over dezelfde persoon als tendance, die de situatie van gister beschrijft. Of ze moet niet de situatie waar ik op reageerde bedoelen. :+

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:26

amoj schreef:
Jullie hebben gelijk...

Weet niet of het wederzijds is, maar hij weet 100% zeker dat ie toch niet voor mij gaat, hij heeft nmlk al een relatie en die vind hij belangrijker.

Ik neem aan dat hij dan een open relatie heeft...? Want anders vind ik het niet zo netjes van jullie beide

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:00

Argai schreef:
amoj schreef:
Jullie hebben gelijk...

Ik neem aan dat hij dan een open relatie heeft...? Want anders vind ik het niet zo netjes van jullie beide

Mee eens.
Dat is het enige waar ik tégen ben; bedrog.

Indien wel met instemming van betrokkenen, dan kan het een geweldig wel de lusten niet de lasten zijn.