Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:29

goed zo, je bent echt knap bezig, alle respect!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:58

Toppertje!!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:23

Top ts!!

Je doet het echt goed!!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:26

Iedere keer als ik een update van TS lees, neem ik mijn pet weer opnieuw voor je af! Wat een powervrouw!!!

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 21:38

Bedankt voor alle lieve woorden! :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 01:39

meid ik heb bewondering voor hoe je hiernaar kan kijken en hoe je het aangepakt hebt en nog steeds aanpakt. Tis jammer dat het zo moest gaan. Ik wens je veel succes verder.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 19:39

Een kleine update: na maandag heb ik niks meer gehoord. Aan de ene kant heel erg vervelend, aan de andere kant merk ik wel dat ik rustiger ben. Ik hoop dat de directeur me maandag belt, zodat we een afspraak kunnen maken. De vertrouwenspersoon zou hem alvast kort uitleggen waarom dit nodig was.

Ik heb woensdagavond netjes de voorbereidingen gedaan op een volgend gesprek en het rapport puntsgewijs bekritiseerd, zodat ik duidelijk kan aangeven waar ik het niet mee eens ben. Het zal me dan nog best zwaar vallen als ze na dat gesprek voet bij stuk houden en me niet terug laten komen, maar dan heb ik me tenminste volledig kunnen uitspreken.

Natuurlijk baal ik nog steeds als een stekker dat ik niet terug mag komen en de ironie van de hele situatie is zo nu en dan bijna als fysieke pijn te voelen, maar het komt goed, hoe het ook zal aflopen. Het is een heel vervelende situatie geweest en nu nog, maar ik weet ook zeker dat ik heel veel heb geleerd en ik kan ook terugkijken op 3 mooie werkperiodes. Ik koester geen wrok en ik zal binnenkort weer gewoon vooruit kunnen kijken. Met of zonder toekomst op deze school.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:11

_/-\o_

Uiteindelijk kom je er sterker uit, ts.
En weet je, wat is zo'n baantje nou op een mensenleven? Je hebt er, naast de vervelende dingen, een mooie tijd gehad en wie weet heb je het later tijdens je echte baan wel net zo naar je zin. Er zijn zoveel leuke teams om mee samen te werken :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:29

Jeetje ts. Lees je eerste berichten eens en dan de laatsten. Zie eens Hoe je gegroeid bent. Je komt op voor jezelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:56

Hoe is het nu met je TS?

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 21:30

Anoniem schreef:
Hoe is het nu met je TS?

Tja, hoe is het nu eigenlijk... Ik weet het niet zo goed.

Sinds de 18e heb ik niks meer van de school gehoord, afgezien van het gesprek met de vertrouwenspersoon wat ik zelf heb geregeld. Dus vanmorgen heb ik haar maar eens geappt hoe het nu zit met het vervolggesprek om het rapport van het onderzoek door te nemen. De directeur zou mij een mail sturen voor een afspraak, maar tot nu toe is dat niet gebeurd -O- Dit geeft mij al helemaal het gevoel dat ik 'gebruikt' ben om het onderzoek af te ronden en vervolgens dood mag vallen. Nu zou de vertrouwenspersoon er nog een keer achteraan gaan bij de directeur. Als ik vrijdag nog niks heb gehoord, bel ik de directeur zelf op.

Ten overstaan van de 'dader' heb ik eigenlijk een gevoel van spijt dat het zo heeft moeten lopen. En ik wil hem nog steeds graag confronteren met de vraag waarom. Ik heb heel zorgvuldig alle apps van de afgelopen maanden doorgenomen, in mijn gedachten alle gebeurtenissen doorgenomen en ik kom steeds weer tot de conclusie dat hij het goed heeft bedoeld, maar zelf ook erg naïef is geweest. Hij heeft in het wederhoor gesprek zelfs gezegd dat hij een 'grote sufferd' is geweest. Dat omschrijft denk ik heel goed de situatie: geen kwade intenties, maar wel een enorm domme actie.

Dus ik denk dat het met mij op zich redelijk goed gaat. In ieder geval geen trauma's o.i.d. waar ik in het begin nog wel bang voor was, wel een boosheid richting de school omdat ze me nu laten bungelen en spijt dat het heeft moeten gebeuren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:57

Ik wil je heel veel succes wensen ik trek me terug uit dit topic

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 23:08

purny schreef:
Ik wil je heel veel succes wensen ik trek me terug uit dit topic

Dank je wel! Jammer dat je niet zegt wat je ervan vindt, ik vind het namelijk ondanks alles toch heel fijn om objectieve meningen te lezen, ook al is dat voor sommige mensen de mening dat ik ronduit domen naïef ben.
Mijn gevoel is ook totaal anders dan op het moment dat ik de openingspost schreef. Toen was ik in paniek. Nu ben ik kalm. En ik zie ook echt in dat dit fout was en niet had mogen gebeuren en ik heb geen spijt van mijn mail richting de school. Dit was nodig, hoewel de afloop voor mij jammer is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:09

Ik snap nog steeds niet waarom je boos bent op de school en de dader vrij pleit.... Wat wil je nu nog dat de school doet? Jou samen met de dader op 1 school laten werken? Het lijkt bijna dat je gevleid bent door de aandacht die de dader aan je gegeven heeft. Je ziet nog steeds de kwade opzet niet.....

Dat de directeur nog geen contact met je opgenomen heeft, is absoluut niet goed te keuren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:08

Ook ik vind het heel vervelend om te lezen dat je spijt hebt naar de dader dat het zo gelopen is. Je keurt zijn acties bijna goed, maar je vergeet dat zijn 'ik was een grote sufferd bladiebla' het standaard riedeltje is wat mensen die dit soort misbruik -want dat is het gewoon- gebruiken. Als je het zo voelt, wat is dan eigenlijk nog het hele probleem? Dan hoeft het hele onderzoek voor jou toch ook niet meer? Wat had je dan precies gewild. Ik snap niet dat je zoveel sympathie voor zo'n persoon kunt opbrengen, echt niet. Denk eraan dat hij dit moedwillig heeft gedaan. Die deur is niet zomaar op slot gesprongen en het 'ik ga je heus niet neuken' is echt niet per ongeluk of totaal ondoordacht uit zijn mond gefloept.

Sorry, ik ben zelf jarenlang misbruikt geweest en ik vind dit heel frustrerend. Ik trek me ook verder terug en wens je heel veel succes en sterkte verder.
Ik hoop dat je vind wat je zoekt en de hulp krijgt die je nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:03

Bedankt voor je antwoord TS.
Ik begrijp wel dat je je rot voelt ten opzichte van de 'dader'. Jij hebt het gevoeld dat jij hem iets hebt aangedaan door het openbaar te maken.
Maar lieve TS. jij hoeft je echt niet schuldig te voelen. Jij bent jong en wellicht nog wat naïef. De dader is een oude man die gewoon al vanwege zijn leeftijd en ook nog eens vanwege zijn werk met jongeren MOET weten dat wat hij deed echt ongepast is. Hij heeft zelf zich laten leiden door zijn hormomen en gedacht er wel weg mee te komen. Hij had destijds het niet zo ver moeten laten komen.
Hij mag verder van geluk spreken dat hij er nog zo mee wegkomt.
Verder vind ik het schandalig dat de school zo met jou omgaat. Ik zou het zelf niet pikken en de schoolleiding (openbaar) op de vingers tikken. Hoe ver moet een medewerker van school gaan vordat het bij hen echt over de streep is?
Ik wens je veel succes TS. Dit is een ervaring die niet fijn was maar je wel volwassener heeft laten worden.
Jij komt hier sterker uit. dat weet ik zeker.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:04

Ok als je mijn mening wilt horen. Ik vind het stom en naïef van je om hem nog steeds in bescherming te nemen. Hij heeft iets gedaan en speelt de onschuldige man. Hoe kan je in hemelsnaam zo denken. Ik zou bijna gaan denken dat je lichte gevoelens voor hem hebt

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:46

Zal nu wel een bak ellende over me heen krijgen maar ik vind dat wanneer een volwassen vrouw (want dat is ts) zover meegaat in de avances en dan op deze manier hoog spel speelt, de school helemaal gelijk heeft.

Natuurlijk was deze man wellicht naïef, maar relaties met leeftijd verschil komen toch echt vaker voor.

Nu is het leven van deze man beschadigd, de school is gedwongen tot actie....ik vind het niet meer dan logisch dat je niet terug mag komen en dat ze dus eigenlijk nu ook uitgesproken zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:51

Ik denk dat de TS wijs genoeg is om de situatie in te schatten.Als ze zegt dat hij het niet zo bedoelde geloof ik haar.
Hoe kan je nu oordelen over een situatie die je niet kent of iemand die je niet kent?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:57

Waarom doet hij dan de deur op slot?
Dan heeft hij vooraf al bedacht eens te kijken hoever ts mee gaat.
Dan is het duidelijk geen per ongeluk aanraking die leidt tot meer. Maar vooruit bedacht.

Daarom weet je ook dat zijn gebral dat hij een sufferd is toneel is.
Toneel om zijn baan te houden.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:03

Of hij dacht dat er anders misschien collega's binnen konden komen. Deur op slot is niet altijd om iemand binnen te houden maar meestal om iemand buiten te houden.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:05

Die deur kon ze van binnenuit toch zelf gewoon openen? Hij had de sleutel toch niet verstopt? Hij wilde enkel niet gestoord worden. Was het een jonge god geweest die ts ook wel had zien zitten dan was het echt heel anders uitgelegd dan nu. Maar moet je het zo'n man kwalijk nemen dat hij iets probeert, kijkt of ts ook interesse heeft? Het zou niet de eerste oudere man zijn met een veel jongere vrouw...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:07

marije1109 schreef:
Of hij dacht dat er anders misschien collega's binnen konden komen. Deur op slot is niet altijd om iemand binnen te houden maar meestal om iemand buiten te houden.

Natuurlijk was het om collega's buiten te houden die niet mochten zien dat hij aan haar zat.
Hij had vast gehoopt dat het heel wat verder zou gaan.
Daarom ook geen sufferd maar iemand met voor bedachte raden

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:14

Precies. Op die leeftijd (van de man) weet je heus wel dat het niet door de beugel kan. Kon het wel door de beugel dan had hij ook de deur niet op slot hoeven doen. Een sufferd is het zeker, want hij heeft de afwijzende signalen van ts genegeerd en is gewoon door gegaan. Dát vind ik misbruik...

Voor een slachtofffer is dit om verschillende redenen moeilijk om te (blijven) zien. Er is ook een naam voor, maar ik kan er even niet op komen. In ieder geval sterkte TS. En ik hoop dat je er met iemand over kan blijven praten, totdat je met alles vrede hebt :-)
Laatst bijgewerkt door Jennyxx op 30-09-15 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:16

En ontslagen ben je al helemaal niet. Men gaat alleen geen nieuw contract met je aan. Dat is wat anders dan dat je bijvoorbeeld contract ontbinding krijgt. Het is rot dat dit ertussen is gekomen en dat dit de aanleiding is