In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:40

Dankje Daantjuhhh :) dat is precies wat ik wilde zeggen.
ik help je even:

8)7 8)7 8)7

Ik hoop dat TS eruit komt met haar vriend en dat het niets blijkt te zijn, maar dat is iets tussen hen.
Dat geld ook voor de afspraken rond privacy --> persoonlijk

Anoniem

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:41

Daar is lang en uitgebreid antwoord op gegeven, maar TS doet toch wat ze zelf wil en dat hebben we te respecteren. :j
Maar ik vind op zich dat er een nette discussie gehouden wordt, dus ik snap die laatste reacties niet helemaal?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:45

KoudbloedKim schreef:
Daar is lang en uitgebreid antwoord op gegeven, maar TS doet toch wat ze zelf wil en dat hebben we te respecteren. :j
Maar ik vind op zich dat er een nette discussie gehouden wordt, dus ik snap die laatste reacties niet helemaal?

Nou inderdaad zeg!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:50

SinneJ schreef:
Ik hoop dat TS eruit komt met haar vriend en dat het niets blijkt te zijn, maar dat is iets tussen hen.

Afspraken omtrent hun relatievorm zijn ook persoonlijk.

Een dergelijke vraag uit de context halen is onmogelijk.
Te stellen dat het persoonlijk is, is een interne tegenstelling met het op Bokt plaatsen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:51

Ik heb al eerder iets gepost in dit topic, maar om nog even een toevoeging te geven. Mijn partner en ik blijven in principe uit elkaars telefoon. Maar we zijn twee nieuwsgierige (mensen). Met als gevolg dat we zo af en toe stiekem kijken. Dit is niet uit wantrouwen maar gewoon omdat we benieuwd zijn ;) Zo zijn wij dit weekend verloofd geraakt en ja.. Ik heb in zijn telefoon gekeken om te zien of hij iemand heeft verteld dat ik zijn aanzoek heb geaccepteerd. En zo weet ik dat hij stiekem hetzelfde heeft gedaan ;) Dat is voor mij geen wantrouwen. Gewoon onzekerheid en bevestiging. Ik heb ooit het vermoeden gehad dat het niet pluis was. Hem ook eerlijk verteld dat er iets was wat me niet lekker zat en ik in zijn telefoon had gekeken. Dit was geen probleem. Inmiddels heb ik het gevoel dat als ik niet in zijn telefoon mag kijken dat eerder is omdat hij een verrassing gepland heeft als iets anders :P In het geval van TS geef ik haar gewoon groot gelijk. Ik zou hem ook zeker confronteren. Zelfs al zouden Ts en zij een leuke vakantie hebben dan denk je achteraf toch terug aan de grote leugen. Ik wens je nogmaals veel sterkte en wijsheid.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:55

Huertecilla schreef:
SinneJ schreef:

Afspraken omtrent hun relatievorm zijn ook persoonlijk.

Een dergelijke vraag uit de context halen is onmogelijk.
Te stellen dat het persoonlijk is, is een interne tegenstelling met het op Bokt plaatsen.

Ja, precies dat bedoel ik. We zijn niet op de hoogte van hun afspraken. Wat we enkel weten is dat TS er spijt van heeft en twijfelt of ze haar vriend voor of na de vakantie aanspreekt. Hoe zwaar de vriend zal tillen aan de schending van zijn privacy kunnen wij natuurlijk niet inschatten, maar ik vind dat er nogal wat negatieve commenteer gegeven werd op deze laatste handeling (ook positieve hoor). Ik reageerde omdat ik vrees dat TS zich een beetje bedreigd voelt door dit alles, wat natuurlijk niet nodig is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:57

Artimes schreef:
KoudbloedKim schreef:

Nou inderdaad zeg!

Ik zeg ook niet dat het geen nette discussie is!
Maar misschien kan dat in een ander topic voortgezet worden?

Ik bedoel het zeker niet negatief.
Maar dit is een onderwerp waarover een discussie erg lastig is.

Het zijn namelijk geen regels of rechten, maar een waarde of norm wat voor iedereen anders is.
En eerlijk moet ik zeggen dat jullie er netjes mee omgaan.
Maar hier los je weinig mee op voor TS! Denk ik zelf.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:58

SinneJ schreef:
Dankje Daantjuhhh :) dat is precies wat ik wilde zeggen.
ik help je even:

8)7 8)7 8)7

Hahaha. Bedankt !!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:02

daantjuhhh schreef:
Het is zelfs haar topic titel!

*weet niet hoe een emoticon via de telefoon moet*

** emoticon die zichzelf met een hamer slaat **

|o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:14

daantjuhhh schreef:
Het zijn namelijk geen regels of rechten,

Er spelen wel degelijk réchten.

Iedereen heeft récht op privacy en ook beslissingsvrijheid als uitgangspunt.

Ja, en dit zijn mensenrechten. Zo zwaar weegt dit, wát je er ook van kan vínden.

Tenzij er andere afspraken, CONCREET!! over gemaakt zijn geldt dit en aannames erover tellen niet.

´ja maar ik vind..´
Dat kan doch heeft geen waarde als er geen concrete afspraak over gemaakt is.

Nogmaals; privacy en beslissingvrijheid ZIJN réchten welke onvreemdbaar zijn. Dit houdt in dat er alleen vrijwillig van een relatieve beperking sprake kan zijn.
Dus via concrete afspraak en niet door aanname.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:30

Ik zeg nergens dat jij geen recht hebt op je privacy.

Alleen is dat 'recht' een norm of waarde.

Er zal ongetwijfeld wel wat staan in de wetboeken over privacy
Maar wat jij prive vind kan een ander niet prive vinden.

Als ik een gelijkwaardige relatie hebt vind ik het niet een inbreuk op mijn privacy als mijn vriend in mijn telefoon kijkt.

Dus het is geen geschreven iets.
Het is een gevoel wat voor jou anders kan zijn dan voor een ander.

En jij bepaald wat jou voor jou prive is.
Wat een hele andere lijn kan zijn dan wat ik prive vind.
Dat maakt het ook lastig.
Dat maakt het een norm of waarde

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:11

HC: het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet wat jouw reactie met mijn mening over jouw eerdere uitspraak te maken heeft.

Het recht op privacy is iets dat in iedere relatie anders bepaald wordt, ben het met Daantjuh eens. Mijn vriend kan trouwens alles lezen, ik heb daar geen problemen mee.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:32

Citaat:
(mensenrechten.nl)Artikel 12
Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige inmenging in zijn persoonlijke aangelegenheden, in zijn gezin, zijn tehuis of zijn briefwisseling, noch aan enige aantasting van zijn eer of goede naam. Tegen een dergelijke inmenging of aantasting heeft een ieder recht op bescherming door de wet.

Volgens mij is deze inbraak van privacy zeker niet willekeurig.

Voor zover je al van schending vd privacy kunt spreken als je een deel van een appje gewoon zonder verder gesnuffeld voor je neus vindt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:49

sallandval schreef:
Citaat:
(mensenrechten.nl)Artikel 12
Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige inmenging in zijn persoonlijke aangelegenheden, in zijn gezin, zijn tehuis of zijn briefwisseling, noch aan enige aantasting van zijn eer of goede naam. Tegen een dergelijke inmenging of aantasting heeft een ieder recht op bescherming door de wet.

Volgens mij is deze inbraak van privacy zeker niet willekeurig.

Ach ja, zo kan je inbreuk ook goedpraten.

Itsasimpel dames; of jullie dat nu willen begrijpen of niet, het ís een schending van een wettelijk beschermd recht zolang er niet expliciet afstand van is gedaan.

Al met al is deze draad zoals reeds eerder opgemerkt één groot alarm signaal voor menig weldenkend individu met eigenwaarde.
Ga een duurzame relatie aan op eigen risico van onvervreemdbare rechten van de mens _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:55

Wauw. Schending van een wettelijk beschermd recht, in de telefoon van je partner gluren omdat ie zelf verdacht doet. _O-

Je gaat altijd zo in de verdediging voor zulke mannen dat ik begin te denken dat je dat doet omdat je jezelf erin herkent :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:57

Huertecilla schreef:
Ach ja, zo kan je inbreuk ook goedpraten.

Hoe bedoel je? Door een daadwerkelijke quote te plaatsen in plaats van mijn eigen versie van een mensenrecht?

Citaat:
Al met al is deze draad zoals reeds eerder opgemerkt één groot alarm signaal voor menig weldenkend individu met eigenwaarde.
Ga een duurzame relatie aan op eigen risico van onvervreemdbare rechten van de mens _O-

Ik zal het aan mijn man doorgeven. Misschien hoort hij plots alarmbellen als hij hoort dat hij volgens jou geen eigenwaarde heeft, niet weldenkend is en dat hij zonder blikken of blozen zomaar zijn onvervreemdbare rechten laat schenden.

De stakker denkt al 9 jaar dat hij een goed huwelijk heeft.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:58

Kan de TS nu opgepakt worden dan? De wet overtreden mag natuurlijk niet.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 03:35

Nou ik snap ts echt wel..

Echter de reactie ik ben zolang niet op vakantie geweest schiet me even verkeerd. Dus je gaat schijnheilig doen omdat je nog even op vakantie wil. . belachelijk .. sorry

Ik check mijn vriend zijn tel ook vaak even.. toen wij net samen waren kreeg hij ook een popup.. 'je hebt nu toch een briendin helaas'was voor mij de reden om het gesprek te lezen. Mr had een meisje uutgenodigd voor massage in zijn ouders hun vakantie huisje waar wij al de hele week verbleven. Hij was 3 jaar lang alleen geweest en wij waren net 3 weken samen. Ik was boos. Maar aan de andere kant we waren net samen en dacht tja hij heeft 3 jaar van god los geleefd dus is voor hem ook wennen en opeens een kleine er bij.. hem wel geconfronteerd. . Hij biechte het eerlijk op maar hij zou niet een echte afspraak gemaakt hebben. Wel heeft dit geen goeds gedaan voor mijn vertrouwen. . En check ik dus indd wel is zIjn bel en app gegevens wat hij ook geen probleem vind. Maar in mijn hart weet ik dat hij 100 procent voor mij en mijn zoontje gaat. Alleen mijn hoofd is soms nog wat warrig.

Maar ts ik vind het zoals ik op maak uit je posts schandalig dat je hem nog ff gebruikt voor een vakantie.

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 08:04

Nog even een snelle reactie van mijn kant voor we morgen op vakantie gaan.
Ik vind het vervelend dat ik door sommige als egoïstisch wordt uitgemaakt, dat ik hem gebruik om mee op vakantie te gaan. Deze 'vakantie' is ook gewoon voor 50% door mij betaald. Maar daar gaat het niet om. Het stel dat meegaat heeft deze trip als cadeau van ons gekregen. Zij hebben heel wat voor de kiezen gehad dit jaar en zaten echt in een diep dal (kindje verloren). Wij hebben flink gespaard om hun dit aan te kunnen bieden. Dit konden jullie natuurlijk weten, maar om dan zelf als egoïst uitgemaakt te worden terwijl je echt iets voor een ander doet komt toch aan.

Ik ben er van overtuigd dat de bom was gebarsten als ik hem voor de vakantie had geconfronteerd.
Het doen alsof ik van niets weet gaat me in zijn bijzijn makkelijk af, als ik alleen ben maalt het wel en als hij 's avonds een app krijgt, denk ik meteen: dat zal ze wel zijn. En nee, zo wil ik niet leven, maar daar kan ik tot volgende week woensdag niets aan veranderen. Ik ben er inmiddels achter wie het is, dankzij Facebook en dat heeft mijn wantrouwen zeker niet gesust.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:07

hannico09 schreef:
Oke, een korte toelichting op het berichtje.
Het kwam erop neer dat hij zich zelf uitnodigde voor een wijntje en toen appte ze: kom dan een keer 's avonds als ik hier alleen zit. Waarop hij stuurde : Doen we (met een knipoog smiley)

hannico09 schreef:
In ieder geval iedereen bedankt die de moeite neemt om te reageren.
Het gesprek ging nog wel verder, maar dat was het berichtje waardoor ik besloot om de rest te gaan lezen.
Lastig als gevoel en verstand zo met elkaar botsen. Ik kan heel stoer zeggen, dat ik hem confronteer, maar ik denk dat ik gewoon bang ben voor de waarheid.

Volgens mij hebben de meeste mensen deze opmerking van de TS gemist; ik maakte hier namelijk uit op dat er nog wel meer gebeurd is dan alleen de opmerking of ze eens bij elkaar langs zouden komen voor een wijntje. Dat maakt de situatie voor mij al een stuk minder dubieus.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:12

Ik wens je dan natuurlijk een fijne vakantie toe en geweldig wat jullie voor ze gedaan hebben.
Ik hoop voor jou dat het goed afloopt. Ik beschouw je niet als een snuffelaar of een schender van mensenrechten, gewoon als iemand waarbij je instinct aangaf dat er iets niet klopt. Ik ben bang dat je gelijk hebt, instinct is een verstandig iets.

Voor alle mensen die vinden dat niemand in je telefoon mag snuffelen, hoe interessant vindt je jezelf. Als je een vent hebt die dat te pas en onpas doet, wil je zo'n vent dan? Wat interesseert zo iemand vriendinnengesprekken nou..... die van mij vraagt hoogstens of er nog nieuws is en hoe het met ze gaat. Dan timmert hij vrolijk weer verder. En qua dagboek...... lag dat dagboek vroeger ook op tafel te rammelen? Daar zat toch een slotje op, in je lade.....

Mensenrechten..... belachelijk.... als die mensen die daar echt problemen met hebben zouden willen dat het om een mobiel ging.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:58

TS: Succes met de vakantie, ik zou het in jouw plaats echt niet kunnen vrees ik :) Het klinkt jammer genoeg alsof je al meer weet en het spijt me heel erg dat je nu een week op reis moet met iemand waar je eigenlijk al teleurgesteld en kwaad in/op bent. Bij mij zou er echt ergens halverwege een bommetje barsten allicht. Als jij dat een week kan volhouden heb je veel geduld :P Teveel geduld waarschijnlijk in deze relatie dan, als zo'n dingen gebeuren? Sterkte!

Instinct is inderdaad iets dat er vaak niet naast zit.

En mijn vriend is totaal niet geïnteresseerd om de 1.000 smsjes naar vrienden die ik in mijn telefoon bewaar te gaan lezen :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:48

Merkt je vriend niks aan je, ik zou het niet kunnen, om normaal te doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:51

Margee schreef:
Mensenrechten..... belachelijk.... als die mensen die daar echt problemen met hebben zouden willen dat het om een mobiel ging.

De glijdende schaal is een non´argument´ wat je op alles los kan laten. Ook op met een derde een glas gaan drinken.

Zoals al eerder is opgemerkt gaat het om het pricipe. Nét als bij intieme gevoelens en daar wel/niet open over zijn. Dat is binair en niet gradueel.
Maar ja, gesplitse flexibelheid bij moraal en afmeten daarvan viert hoogtij hier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:53

Stral schreef:
Instinct is inderdaad iets dat er vaak niet naast zit.

_O-

Vandaar dat de modale duurzame relatie zo triest beperkt houdbaar is met dan nóg in meerderheid bedrog waarbij man en vrouw niet voor elkaar onderdoen mbt het % ´schuldige´ partij :)*