en met mij enorm veel mensen) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en met mij enorm veel mensen) Ballard_L schreef:Ja, dat is zo inderdaad, maar daarna kwam de zondeval (voel me nu trouwens wel een beetje aangevallen om hoe je reageert. Ik geloof er nog wel inen met mij enorm veel mensen)
Ballard_L schreef:Ja, dat is zo inderdaad, maar daarna kwam de zondeval (voel me nu trouwens wel een beetje aangevallen om hoe je reageert. Ik geloof er nog wel inen met mij enorm veel mensen)
Nikass schreef:Ballard_L schreef:Ja, dat is zo inderdaad, maar daarna kwam de zondeval (voel me nu trouwens wel een beetje aangevallen om hoe je reageert. Ik geloof er nog wel inen met mij enorm veel mensen)
Sorry was niet om je aan te vallen. Het is dat ik het oprecht droevig vind als geloof beperkend is of angst aanjaagt. Maar wellicht ervaar jij het niet zo.
Verootjoo: Ballard geeft dus aan dat zij niet goed genoeg is om een relatie met God aan te gaan omdat Hij heilig is en zij niet.
Edit: sorry half dubbel post. Ging iets mis.
.
Ballard_L schreef:Nikass schreef:
Sorry was niet om je aan te vallen. Het is dat ik het oprecht droevig vind als geloof beperkend is of angst aanjaagt. Maar wellicht ervaar jij het niet zo.
Verootjoo: Ballard geeft dus aan dat zij niet goed genoeg is om een relatie met God aan te gaan omdat Hij heilig is en zij niet.
Edit: sorry half dubbel post. Ging iets mis.
Nee ervaar ik inderdaad niet zo![]()
Misschien heb ik het wat verkeerd geformuleerd. Het is niet zo dat ik (of iemand anders) niet goed genoeg ben om een relatie aan te gaan met God. Verootjoo heeft zeker gelijk dat God van iedereen houdt en iedereen accepteerd zoals hij/zij is. Alleen is zonde een belemmering om een relatie aan te gaan, het staat zeg maar tussen jou en God in.
Jezus is goddelijk en daarom vrij van zonden. Als enige mens.
ze wilde alleen nog reageren op pb joyce B schreef:En welk geloof is dan "het ware geloof"? Tuurlijk vind bijna iedere gelovige zijn geloof het ware geloof...
Ballard_L schreef:Wie bepaald dat dan? Volgens mij waren er namelijk daarvoor al gemeentes ontstaan die zeiden dat Jezus God was. Daarnaast waren de discipelen het daar ook al over uit (Tomas (Johannes 20:28): 'Mijn Heer, mijn God')
De volgorde van de Bijbel en welke boeken er wel en niet in thuis hoorde bijvoorbeeld. Al was dat volgens anderen al lang grotendeels bepaald ruim voor 200. - > http://nl.wikipedia.org/wiki/Canon_Muratori. Maar wel bepaald wanneer Pasen gehouden zou worden.Dat is niet helemaal waar. De opmerking is wel erg suggestief, maar na dit concilie had het Arianisme in eerste instantie zelfs een opleving.Citaat:En diegene die het daar niet mee eens waren zijn over de kling gejaagd.
Uit naam van God uiteraard
DatBenIkNou schreef:Als god niet oordeelt, waarom wordt dan de gelovigen wel? Want iemand uitstoten is toch veroordelen om wat hij doet/hoe hij leeft?
Jezus vraagt van ons onze naaste lief te hebben, en zelfs onze vijand lief te hebben 
(die ik niet heb..
) verootjoo schreef:DatBenIkNou schreef:Als god niet oordeelt, waarom wordt dan de gelovigen wel? Want iemand uitstoten is toch veroordelen om wat hij doet/hoe hij leeft?
Niet alle gelovigen. Ik heb nooit iemand uitgestotenJezus vraagt van ons onze naaste lief te hebben, en zelfs onze vijand lief te hebben
Dus vraag het aan iemand die wel mensen uitstoot waarom ze dat doen
NatasjavE schreef:Er is een tijd geweest dat volgers van het Arianisme vervolgd werden in bepaalde streken in ieder geval.
Doet er ook niet helemaal toe.
Blijft dat het gewoon politieke keuzes waren.
). Maar deze apocriefen en deutronieken zijn gewoon veelal bewaard gebleven en worden ook in boekvorm uitgegeven. Dan zijn daar nog de diverse vondsten als de dode zee rollen (die daar zeker sinds ca 68 n.Chr liggen) en de Nag Hammadigeschriften (die van de eerste 1e tot ca 4de eeuw n. Chr zijn) die aantonen dat de teksten nagenoeg overeenkomen. Naast complete rollen van het OT zijn er ook andere teksten gevonden die spreken over een meester. En hoewel er bij de Nag Hammadi vondst relatief onbekende boeken zijn gevonden, zijn bepaalde teksten hiervan dan weer wel bekend omdat zij elders zijn geciteerd.
Immers geloven JGs ook niet dat Jezus de Zoon van God is. Zij zien in hem een profeet. Iets dat eigenlijk dus circa 1900 jaar geleden ook deels bedacht werd. Verder is het jammer dat de boodschap van Jezus (heb uw naasten lief, oordeel niet over een ander, keer de andere wang etc .. iig wees eens lief voor elkaar) door al die verschillende stromingen niet altijd duidelijk naar buiten wordt gedragen. Ongeacht of Jezus nu wel of niet de zoon van was, een profeet of een doodgewone man. Met die boodschap die hij bracht is imo weinig mis. Het is het hele gebeuren wat men vervolgens erbij haalt van andere bronnen (incl. de dikke duim) dat jammer is. Als men vervolgens dus roept dat zij het uit naam van God doen, dan misbruiken die personen eigenlijk de 'echte' boodschap. Een beetje als wat de terroristen van IS doen.. zij beweren ook uit naam van Allah en de Islam hun ‘werk’ te doen. De gemiddelde moslim identificeert zich ook compleet niet met hen en verafschuwt het misbruik van hun geloof. In dat geval jammer dat er uberhaubt zoveel ruimte is voor interpretatie van bepaalde teksten. Anderzijds zit dat misschien wel in onze eigen aard? Op Bokt zien we toch ook wel eens dat 1 zinnetje op 3 tot 4 verschillende manieren wordt opgevat