Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:27

Als leer echt beschadigd is (dus als het echt diepe krassen zijn), is het eigenlijk niet meer te fixen, beschadigd is beschadigd. Je kunt ze wel goed invetten, zodat ze er weer wat stralender uit zien.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:55

prugelpiet schreef:
Ik kom ook even binnenvallen :D
Heb thuis een paar lakzwarte staan en een ouder model bordeaux rood, waar nog Dr. Martens op de zijkant staat... deze heb ik op goede gok overgenomen op marktplaats, en ondanks dat ze een maatje te groot zijn (een extra zool en 2 paar sokken doen wonderen) ben ik er heel blij mee :D

Alleen.... heeft er tijdens een concert vorige week iemand op getrapt via de zijkant, dus nu zitten er 2 redelijk grote krassen op mijn favoriete schoen ;(
Ik baal er onwijs van, maar misschien is er een manier om het op te lossen.... iemand een idee? :D

Van de lakkers kun je krassen eigenlijk niet afkrijgen, dat is ook de reden dat ik een paar 'aftrap' docs heb voor concerten. Met de matte kun je gekleurde schoenpoets proberen.

prugelpiet

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 07:45

Dan ga ik opzoek naar de juiste kleur schoenpoets...
De lak schoenen zijn inderdaad al redelijk beschadigd, maar daar Is niks aan te doen. Je ziet het niet van een afstand.
De krassen op de rode zie je echt van een afstand, en dat vind ik heel jammer :')

Ik ga opzoek naar schoenpoets! Dankjewel! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:08

prugelpiet schreef:
Dan ga ik opzoek naar de juiste kleur schoenpoets...
De lak schoenen zijn inderdaad al redelijk beschadigd, maar daar Is niks aan te doen. Je ziet het niet van een afstand.
De krassen op de rode zie je echt van een afstand, en dat vind ik heel jammer :')

Ik ga opzoek naar schoenpoets! Dankjewel! :D

Je kunt bij de DM-winkel de juiste kleur halen. ;)

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:05

Ik ben zwak, ik heb mijn Docs nog steeds niet ingelopen. := Heb de giga blaren al meerdere keren op mijn hakken gehad maar ze blijven maar komen lijkt het wel.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:57

Ik heb afgelopen week tijdens mijn vakantie in londen mijn 2e paar gekocht bij de dr martens shop :D
Ik heb de union jack versie! Dat gaat leuk worden met inlopen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:20

Aaah die zijn heerlijk stug aan de voorkant door de dubbele laag leer, maar ze zijn wel heel gaaf. Ik heb ze ook een tijdje gehad maar ze bleken toch net een maat te krap te zijn. -O-

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 20:36

Ik heb het voor nu ook even opgegeven met m'n dr. Martens. Ze zijn waarschijnlijk gewoon niet de goede pasvorm voor mijn voet, ik heb namelijk vrij smalle voeten. Bij de hielen hebben de schoenen letterlijk een < vorm in het leer waarbij telkens blaren komen. Die < gaat ook niet weg, wat ik ook probeer en hoe ik ze ook strik...

Met kerst zal ik rode dr. Martens krijgen, nog geen idee welk model. Heb in ieder geval heel duidelijk gemaakt dat het geen lak mag zijn, dat ademt niet goed genoeg voor mijn helaas schimmel gevoelige voetjes. (Dit klinkt helaas verwend, niet zo bedoeld maar weet niet hoe ik t nu ff beter kan verwoorden)
Laatst bijgewerkt door Nala op 01-11-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:39

He wat balen zeg.
Ik heb afgelopen voorjaar een paar zwarte docs gekocht van heel zacht leer. Dit model is een stuk smaller, wellicht dat dit ook wat voor jou is?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 20:49

Ik heb de allerhoogste zwarte in lak, die doen het wel super goed. Maaaaaar die kun je natuurlijk ook 100% op je voeten afstellen door de veters. Ik geloof dat de dr. Martens die nu in de winkels liggen sowieso van vrij zacht leer zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:01

LSnuitje schreef:
Ik ben zwak, ik heb mijn Docs nog steeds niet ingelopen. := Heb de giga blaren al meerdere keren op mijn hakken gehad maar ze blijven maar komen lijkt het wel.

Als je nou preventief blarenpleisters op de 'zwakke' plekken doet en dan je schoenen aantrekt, dan zul je zien dat het inlopen veel makkelijker gaat en dat je - voor je het weet - zonder blarenpleisters kunt lopen. Wel dezelfde avond eraf halen, ook al wordt dat op de verpakking niet geadviseerd. Reden: je hebt er geen blaar onder zitten. Het erop laten heeft te maken met al bestaande blaren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:04

Duality schreef:
Ik heb afgelopen week tijdens mijn vakantie in londen mijn 2e paar gekocht bij de dr martens shop :D
Ik heb de union jack versie! Dat gaat leuk worden met inlopen :')

Die heb ik in Londen ook in mijn handen gehad, vond ze erg leuk! Was alleen bang dat als ik weer in NL zou zijn, ik meer mensen ermee zou zien lopen (beetje suffe eigenschap van mij, want er lopen ook duizenden op de standaard uitvoering rond, die ik zelf ook heb :o? ). Mijn gevoel was juist: ik heb ze nu al heel wat keer voorbij zien komen en ze zijn ook in de DM-winkel in Amsterdam te koop. Hoewel ze hier wel een stuk duurder zijn dan in Londen zelf. Toch blijf ik ze leuk vinden! :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:07

MorganeR schreef:
Ik heb het voor nu ook even opgegeven met m'n dr. Martens. Ze zijn waarschijnlijk gewoon niet de goede pasvorm voor mijn voet, ik heb namelijk vrij smalle voeten. Bij de hielen hebben de schoenen letterlijk een < vorm in het leer waarbij telkens blaren komen. Die < gaat ook niet weg, wat ik ook probeer en hoe ik ze ook strik...

Met kerst zal ik rode dr. Martens krijgen, nog geen idee welk model. Heb in ieder geval heel duidelijk gemaakt dat het geen lak mag zijn, dat ademt niet goed genoeg voor mijn helaas schimmel gevoelige voetjes. (Dit klinkt helaas verwend, niet zo bedoeld maar weet niet hoe ik t nu ff beter kan verwoorden)

Je bedoelt waarschijnlijk het 'inknikken' net onder de enkel/boven de hiel? Dat had ik in de 1460-tijd ook en dat is inderdaad gruwelijk irritant. Moet je doorheen lopen, maar dat is niet 1,2,3 gedaan... Helaas kreeg ik daar na een paar jaar ook nog een 'knak-tenen' bij en toen was het gedaan met de keuze voor 1460's. Het werd Pascal-tijd. Totaal geen last meer van 'inknikken' en dezelfde dag nog aan en lopen maar. Geen idee of dat met hele smalle voeten een oplossing is. Je zou het kunnen proberen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 21:25

Hmm ik geloof dat de mijne ook 1460's zijn, dan hoop ik dat mijn volgende niet dit model zijn, haha.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:42

LSnuitje schreef:

ff een paar keer mee gaan paardrijden werkt voor mij al meer als 15 jaar als de truc!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:48

Ik ga mijn mooie, rode Docs toch verkopen helaas... Heb ze toch te klein gekocht. Ik had gehoopt dat het een kwestie van inlopen was, maar mijn tenen zitten dusdanig krom, dat ik er een beetje kreupel op loop _O-

Afbeelding

Afbeelding

Zijn nog heel netjes, maat 41. Nieuwprijs was €154,00.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:52

Hoe lang heb je er op gelopen? Bij mij duurde het namelijk ook wel een tijdje terwijl ze in het begin echt straks zaten.

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:54

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:54

Het is niet het strakke rond de wreef, ze zijn wel helemaal goed ingelopen nu ;) Maar ze zijn gewoon echt te klein.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:13

Zonde zeg! Ze zijn wel heel leuk. Vinden vast een leuk nieuw baasje.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:14

Zonde! Ik heb altijd maat 41 met docs, maar helaas geen geld en heb 5 of 6 paar :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:28

Jaaa, ik vind ze ook prachtig, baal als een stekker! Ik ga ze even op marktplaats zetten, hopelijk vinden ze een geschikt baasje.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:03

Heb je een richtprijs?

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:25

Shenavallie schreef:
LSnuitje schreef:

Als je nou preventief blarenpleisters op de 'zwakke' plekken doet en dan je schoenen aantrekt, dan zul je zien dat het inlopen veel makkelijker gaat en dat je - voor je het weet - zonder blarenpleisters kunt lopen. Wel dezelfde avond eraf halen, ook al wordt dat op de verpakking niet geadviseerd. Reden: je hebt er geen blaar onder zitten. Het erop laten heeft te maken met al bestaande blaren.

Ik rijd niet meer paard wegens een blessure aan mijn rug helaas :( Maar het is wel een heel goed idee!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:03

? Ik heb niets geschreven over paardrijden, dat was iemand anders. ;)