Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:22

Tof Rebecca, daar kan je zéker wat moois van maken!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:31

Ik lees al even mee hier. Ben momenteel op vakantie en m'n vader en opa klussen in mijn eerste huisje. Ben zo benieuwd! :):)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:26

Mooi stekje Rebecca..
en wat een lekkere ruime onderhoudsvrije tuin..

hier vandaag het huurcontract getekend..

nu officiëel 16 juli 2015 om 10.00h krijgen wij de sleutel..

vandaag nog even de maten opgenomen gelijk in verband met plaatsing meubels en dergelijken..
en om nog een keer te kijken of schilderen echt niet nodig is (niet dus)..

gisteren de verhuizer geregeld.. die begint de 16e om 9.00h met laden.
Degene die de sleutel in ontvangst neemt en de inspectie tekent hoeft eigenlijk alleen een bezem even over de vloer te halen, als die niet schoon opgeleverd wordt (kan het mij bijna niet voorstellen)..

Ze waren inmiddels het laminaat al aan het liggen, de woonkamer was vrijwel gedaan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:37

Gefeliciteerd met je huisje ziet er goed uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:44

Ben er ook erg blij mee :j , de tuin tsja ik heb groene vingers dus die gaat op de schop hoe onderhoudsvrij hij ook is hij is teveel van steen :P .

Lekker Elena :D , jij ook van harte! . Ik rekende op schoon , helaas de vloer is 1 vuile piepzooi en overal spinnenwebben , erg jammer . Maar duimen dat het bij jou beter is :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:49

Worden jullie huurhuizen met vloer opgeleverd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:57

Overgenomen :j , koste wel geld

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:22

Dat is perfect! Scheelt waarschijnlijk wel, ben me rot geschrokken van de prijs van m'n vloer/plinten en ondervloer.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:51

Wij hadden vorige week kijkdag, de gsten zaten nog in de vloer van de bovenverdieping haha maar verder begint het op een echt huis te lijken! Van de week hopelijk de dakpannen erop.

Wij hebben in ons huidige huis ook een stenen tuin, verschrikkelijk. In ons eigen tuintje komt ook een grasstrook en moestuintje etc.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:30

Mandyy schreef:
Dat is perfect! Scheelt waarschijnlijk wel, ben me rot geschrokken van de prijs van m'n vloer/plinten en ondervloer.

die van ons wel, maar dat heeft vermoedelijk te maken met dat hij niet eens laag in de vrije sector zit.

ons appartement is 30 euro duurder dan het appartement eronder.. maar dan wilde de wooncoop er wel parket/laminaat inleggen.. Snel uitgerekend kun je heel wat jaartjes wonen voordat 30 euro per maand de kosten van parket/laminaat plus verplichte ondervloer van 10mm de kosten van zelf kopen en leggen/laten leggen overstijgt.. Dus toen was de keuze snel gemaakt hier.

---

ik heb nog een vraag..

wij willen iets meer werkruimte in de keuken creëeren..
de beste oplossing lijkt daarvoor een barretje met achterwand en kastruimte naar de keuken toe.
dan heb je een mooi stukje extra werkblad (belangrijkste) en nog wat extra opslag mogelijkheden voor keukenspullen die je anders op het aanrecht zet..

ik dacht zelf aan zoiets.. vanaf de muur over het liefst de lengte van de keuken. of tenminste minimaal 2 meter lengte ( anders is het korter dan de eettafel die een stukje daarvoor tegen de muur komt en dat is toch wat knullig).

Afbeelding

probleem.. ik kan totaal geen ingangen vinden online waar je zulke keukenelementen kunt vinden?
kom alleen uit bij complete keukens of design elementen..

iemand enig idee waar ik ze moet zoeken, of hoe ik ze moet zoeken.. want klaarblijkelijk zoek ik op een verkeerde manier.

hoeft natuurlijk niet exact dat te zijn, maar dan hebben jullie enig idee waar ik aan denk... kastjes aan achterzijde mogen natuurlijk ook planken zijn etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:39

Vloer is echt duur := , maar met wat kwaliteit kan je jaren mee :j

Elena helaas geen idee :n

He pff , van verven weinig gekomen veel te warm :( . Wel tot conclusie gekomen dat het behang wel erg leuk is dus die mag blijven :P , even kijken wat ik doe met alle witte stippen van de opgevulde gaatjes. Staat niet echt mooi ... . En het leukste natuurlijk mijn tuin :):) , zodra het koeler is die opmeten en alle gaatjes vullen :):)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:25

kan ik mij goed voorstellen Rebecca..

inpakken is ook bijna geen doen, vooral omdat ik de dozen wil nakijken die uit twee verhuizingen komen, waarvan 1 ruim 1.5 jaar in opslag heeft gestaan, plus een x aantal dozen uit mijn moeders huis die we ook willen terugbrengen naar normale proporties.

paar dozen en dan weer in het zwembad gedoken..
tot overmaat van ramp kregen we bericht dat er dinsdags kijkers komen voor deze woning, dus moest ik ook nog eens de bende gaan opruimen.. was een compleet slagveld met half volle dozen die gevuld werden uit te sorteren dozen + natuurlijk de nodige troep, dozen, plastic en daarbij het vuil dat de beesten er continue in en uit lopen met dit weer.. En wil dat als huurder ook niet op de laatste dag laten aankomen.. dus uiteindelijk maar de dozen volgestampt, netjes gestapeld hele zooi aan de kant en zuigen.. hoef ik het alleen dinsdagochtend vroeg nog even na te zuigen en dweil erdoor. (om het vervolgens woensdag weer tot oorlogsgebied te verklaren natuurlijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:13

He bah wat een rotklusje zo , zeker als het warm is is het geen doen :n

Nou lekker dus , ben je wat opgeschoten?

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:55

Hoe gaat het inmiddels met jouw verhuizing Rebecca? Is alles al ingericht en op zn plek? :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:04

In mijn dromen :=

Morgen woonkamer verf , wachten op bewindvoerder die terug mailt en wachten op geld. Kan niks verder, blijven lenen van ouders is ook mooi geweest op den duur..

Ik had telfort gebeld, mag zelf geen verhuizing doorgeven en zij de bewindvoerder regelt het maar niet. Ik geef haar nog 2 dagen anders bel ik haar even op ben zat ervan nu

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:33

Ongelofelijk veel mis gegaan en afgezien in de hitte, maar toch al blij met het resultaat.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:35

Dat ziet er goed uit :j

Ik krijg meer en meer zin om te verhuizen door dit topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:51

Netjes Kirr!

Ik wil graag verhuizen en alles over hebben maar helaas die tegenwerking >< , morgen de frustratie er maar af verfen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 06:50

Mooie keuken!

Succes Rebecca!

Bij mij zijn de muren klaar, vloer ligt, alleen de plinten nog en dan is het klussen klaar!
Kan het morgen eindelijk zien!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:47

Nu nog de deurtjes en afwerking voor de boven kastjes.
Dit was een bestaande keuken, maar zowat elke kastjes is versneden geweest om op een andere manier te passen. Het plafond gaat scheef, dus van de bovenkastjes moet ook nog een heel stuk af.
Dan nog beslissen wat we met de spatwand willen.
We denken te willen werken met laminaat in dat inhammetje achter de wasbak.

Morgen worden de laatste plinten gezet, wasmachine en droogkast aangesloten.
Dan moet het bed en kast nog naar boven en de trapleuning terug gemaakt worden. :+

Ondertussen zijn we gestart met het kippenhok, dat werken we deze nm af. Dan wordt de hondenren geplaatst. Dan de carport en omheining van de tuin.

Dan verhuizen we, planning is dus van in het weekend er te kunnen blijven slapen. *\o/*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:59

Gaat rap bij iedereen
Hier is het huis van schoonmoeder klaar en als die verhuist is kunnen wij beginnen

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:15

Ik ga vanavond beginnen met inpakken. Weet niet zo goed wat ik als eerste moet doen. Bij de vorige verhuizing waren dat de kaarsen enzo, maar ik verhuis pas eind november en heb geen idee of dat praktisch is. Misschien is het slimmer om nog even te wachten, maar ik heb ontzettend het gevoel dat ik iets moet gaan doen. Ben wel klaar met afwachten.

Wat hebben jullie als eerste ingepakt?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:42

Spullen die we niet nodig hadden in de periode van verhuis hebben we het eerst ingepakt. In ons geval de spullen van zolder en de camping spullen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:27

Tja, ik woon nu in een 2-kamerappartement en heb wel kampeerspullen, maar da's echt alleen een slaapzak en een matje en ik denk dat ik juist die items bij de verhuizing nog wel eens nodig zou kunnen hebben voor kluslogees. Ik dacht zelf aan boeken + cd's en dan op de doos zetten welke letters erin zitten (alles staat gealfabetiseerd in de kast) en kaarsjes en andere 'frutsels' zoals fotolijstjes enzo die nu op de kast staan. Het is aan de ene kant nog zo ver weg, maar aan de andere kant wil ik iets doen... een begin maken met de verhuizing. Ik heb ook pas een paar verhuisdozen, maar er komen er binnenkort meer deze kant op.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:08

Dat zijn inderdaad dingen die je al kunt doen. Wat misschien ook handig is om alvast dingen te verzamelen die je niet meer gebruikt en naar de stort kunnen. Wanneer zou je al spullen over kunnen gaan brengen? Dat is misschien ook handig om in het achterhoofd te houden, want het heeft nog niet echt veel zin om nu al spullen in te gaan pakken als je de sleutel pas echt in november krijgt.