Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) toch nog even ingelogd en gekeken, en die van mij was gewoon braaf verzonden op 2 maart. Hoop dat ik het snel binnen krijg, heb net 120 euro neer moeten tellen voor de kapper en dit zou even een mooie compensatie zijn
Natasja91 schreef:Ik wil geen brief krijgen, dan moet ik betalen
En ik ben zo stom geweest, want ik had niet eens een brief dat ik aangifte moest gaan doen.
Dus ik ging mijn aangifte doen, zag dat ik moest betalen en heb hem opgestuurd. Las ik daarna dat het pas verplicht is als je een brief krijgt. Zucht. 300 euries armer!
.
JustLizz schreef:Natasja91 schreef:Ik wil geen brief krijgen, dan moet ik betalen
En ik ben zo stom geweest, want ik had niet eens een brief dat ik aangifte moest gaan doen.
Dus ik ging mijn aangifte doen, zag dat ik moest betalen en heb hem opgestuurd. Las ik daarna dat het pas verplicht is als je een brief krijgt. Zucht. 300 euries armer!
Je moet ook aangifte doen als je weet dat je belasting moet betalen. Dus als je je aangifte hebt voorbereid en ziet dat je bij moet betalen, moet je ondanks dat je geen brief hebt gehad toch aangifte doen.
Ze zien het toch wel en weten je uiteindelijk wel te vinden als je moet betalen.
) dat het weer rond die tijd gaat komen! 
JustLizz schreef:Natasja91 schreef:Ik wil geen brief krijgen, dan moet ik betalen
Je moet ook aangifte doen als je weet dat je belasting moet betalen. Dus als je je aangifte hebt voorbereid en ziet dat je bij moet betalen, moet je ondanks dat je geen brief hebt gehad toch aangifte doen.
Ze zien het toch wel en weten je uiteindelijk wel te vinden als je moet betalen.
.Citaat:Wanneer wij u een uitnodiging sturen om aangifte te doen, moet u de digitale aangifte altijd invullen en op tijd terugsturen. Dat geldt ook als u vermoedt, of zelfs zeker weet, dat u geen belasting en premies hoeft te betalen of terugkrijgt.
Moet u wel belasting betalen, maar hebt u om wat voor reden dan ook geen uitnodiging gekregen om aangifte te doen? Dan moet u zelf om een aangifte vragen. U moet dat doen vóór 1 juli van het jaar volgend op het belastingjaar. Als u niet of niet tijdig om een aangifte vraagt, kunt u een boete krijgen.
.
Plien91 schreef:Volgens mijn accountant niet.. Die zei vorig jaar dat mijn vriend de aangifte niet hoefden in te dienen omdat hij geen brief had gehad. Maar in september kwam tegelijk met de definitieve huurtoeslag ook een aangiftebrief dus moest hij alsnog betalen.
Ik zit in de uitstelregeling, baal ik stiekem een beetje van want ik wil A) weten hoeveel ik moet betalen (zelfstandig ondernemer) en B) we willen de hypotheekrenteaftrek aanvragen en dat blijkt ook nogal ingewikkeld te liggen.
. En eenieder die op afstand mekkert dat HRA aanvragen niet moeilijk is nodig ik uit om het voor ons te gaan doen.