Ik leef in een zwijnenstal.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:34

Mijn vriend en ik waren ook zo in ons appartement. Nu was dit ook lastig schoon te maken ivm ruimtegebrek voor veel dingen, oud papier lag in een doos op de grond, evenals een tas met glas voor de glasbak.
Nu wonen we sinds vrijdag in ons koophuis en hebben we ons voorgenomen om dit wel schoon te houden, haha. Tot nu toe gaat het goed :+

Tutti_Frutti

Re: Ik leef in een zwijnenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:51

Hier is vandaag ook opgeruimd! Ligt niks meer op de vloer dus dat is overwinner nummer 1

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:02

Door jullie zometeen toch maar in kleine stapjes mijn kamer op ruimen, het kan écht niet meer.. -O-

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:17

Goed bezig TS!
Bij je eerste foto jeukten m'n handen om je kamer onder handen te nemen :o
Maar dit ziet er echt top uit!
Volhouden nu :j

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:27

Lekker bezig TS!
De dag voordat ik dit topic las ben ik ook begonnen met structureel schoonhouden/opruimen. Naast dat ik nog flink wat achterstallig werk had, heb ik tot nu toe elke dag weer wat extra's opgeruimd, en dat wat ik die dag rommelig had gemaakt of wat ik aan vaat vies had gemaakt 's avonds weer aan kant geruimd of in de vaatwasser gestoken.

Al 7,5 jaar woon ik op mezelf, maar elke dag heb ik nog moeite met de simpelste schoonmaak klusjes. Het komt omdat ik wat chaotisch in m'n hoofd ben en maar op 1 ding dan kan focussen. Als ik een kop chocolade melk wil bijvoorbeeld. Melk pakken, in m'n beker schenken, lepeltje pakken, chocopoeder pakken en ik heb m'n chocolade melk. Gevolg: leeg pak melk blijft staan, net als het pak chocopoeder. Ik moet dus echt bewust stap voor stap denken: melk pakken, in m'n beker schenken, dán weggooien of terugzetten voordat ik met de volgende stap verder ga. Anders vergeet ik het "gewoon".

Dat is trouwens iets dat mij in dit topic wel opvalt. Dat mensen zeggen: dan ruim je toch "gewoon even" de spulletjes achter je op. Zo gewoon is dat voor veel mensen niet... Daarom is het ook zo'n troep in sommige kamers! Deels lui, maar ook deels psychologisch. Maar goed.

Eigenlijk vind ik dit simpelweg een super topic! Nu weet ik dat ik niet alleen op de wereld ben in m'n zooi en is het een motivatie om m'n appartementje netjes te houden!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:06

Wow, verbaas me echt dat mensen zo kunnen leven :'). Maar aan de andere kant, ik mag niet judgen, want ik was vroeger ook zo! Ik merkte alleen dat ik niet goed functioneerde in een rommelige ruimte. Ik had vroeger ook altijd kleding op mijn vloer liggen, glazen etc in mijn kamer staan.. Maar etensresten en verpakkingen ruimde ik wel altijd op.

Woon nu op mijzelf en mijn kamer was wel regelmatig een rommeltje, maar dat kwam omdat ik heel klein woon en weinig opbergruimte had. Laatst geïnvesteerd in een flinke Billy van de Ikea, dus kan al veel meer van mijn spullen kwijt. Heb nog wel wat opbergbakken nodig en een ladekast voor bij mijn bureau..

Maar man, ik word helemaal gek als mijn kamer nu te rommelig oogt! Dan kan ik me echt niet concentreren op mijn huiswerk, ik moet dus van mezelf ook 1x per week mijn kamer opruimen, gewoon omdat ik me anders niet kan concentreren op school. En etensresten of verpakkingen van eten gooi ik altijd direct weg, in de prullenbak in de keuken. Dat is echt les nummer 1 die ik van mijn moeder heb gekregen, al van kinds af aan mocht ik etensresten en verpakkingen etc niet in mijn eigen prullenbak weg gooien ivm ongedierte en stank.

Ik doe ook bijna elke dag de vaat enzo, vaat laten staan vind ik ook vies :+.
Dit wil trouwens niet zeggen dat mijn kamer niet rommelig is hoor, maar de vloer is gewoon zichtbaar, mijn bed ligt niet vol met spullen die er niet op horen, mijn bureau is gewoon bruikbaar net zoals mijn tafeltje en mijn bureaustoel is gewoon bruikbaar (zonder dat je er eerst stapels spullen af moet halen). Mijn kamer is eerder overzichtelijk rommelig. Etensresten, vieze vaat oid zul je er niet snel vinden.

Het helpt trouwens wel echt om een leuke jongen uit te nodigen, dan is mijn kamer altijd extra schoon en extra opgeruimd :D :D.

TS, mijn complimenten voor je grote schoonmaak! +:)+ Keep up the good work! En daarna het lastigste gedeelte, namelijk; bijhouden! :D

magiclove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:31

Ik heb ook opgeruimd :D

Probleem bij mij is alleen dat ik dan dingen tegenkom en denk van 'ohh dat is leuk' en dan ga ik me daar mee bezig houden ipv verder opruimen hahaha

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:52

Ohjee mijn kamer is ook altijd een grote bende. :') Maar ik verplicht mezelf om elke week/om de week op te ruimen, niet dat het heel veel zin heeft, maar dan heb ik in ieder geval aan het einde van de week mijn vieze kleren in de was. Mijn vriend (die bij me woont) is trouwens ook echt vreselijk, laatst vond ik bijvoorbeeld een potje zout in mijn bed, hij eet altijd in ons bed.. Vind ik nooit heel leuk :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:36

Een potje zout :')

Ik ben trots op je, Emma! Wát een verschil :j

Ik heb net de strijk gedaan. Vriend had geen overhemden meer. :')
het was de bedoeling dat hij zelf zou strijken (ik heb doelbewust geen dingen in mijn garderobe die kreuken), maar ja, mannen...

Ik heb ook nog een wagonlading vieze was, maar ik ben stiekem te lui om de schone van het rek te halen :')

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:50

Hey! Nog een rommelkont meldt zich! En ik woon niet op kamers... nee, ik heb een heel huis om troep in te maken. :D

En het werkt ook niet mee dat zowel mijn man, als mijn twee kinderen ook geen opruimers zijn. Ik wil het wel hygiënisch houden, dus de wc, keuken en badkamer zijn wel schoon. Niet netjes, maar wel schoon. En geen etensresten in huis verder. Maar trek geen deurtjes open, kom niet op slaapkamers en al helemaal niet op mijn zolderatelier.

Ach ja, creatieve mensen hebben geen rommel, die hebben overal ideeën liggen. Plus dat mijn kinderen geen rommel maken, maar herinneringen maken. Hihi.

Het is ook gewoon geen doen: ik werk 10 uur buitenshuis, heb een eigen atelier waarvoor ik nog zeker minstens 10 tot 20 uur binnenshuis werk, ik heb twee paarden op een doe-het-zelfstal, een gezin om voor te zorgen, sociaal leven. Ik heb het gewoon erg druk en het huishouden gebeurt hier regelmatig met de Franse slag. Ach. Het is niet anders. Ik leer beter accepteren dat een net en opgeruimd huis niet voor ons is weggelegd.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:27

Hier nog een, Sinds kerst woon ik bij mijn vriend in... Ts wel iets beter geworden maar jammer genoeg is hij ook niet zn schoonmaakheld.

Toen ik nog thuis zat, was het echt een ramp.. Ik had alleen nog maar een pad naar mn bed, en de glazen in het raamkozijn, en chips resten rond mn bed......

Mijn moeder werd er zo gek van, dan deed ze t maar weer omdat ik het echt niet deed.
Nu hebben mijn vriend en ik een vast dag, elke zaterdag maken we het hele huis schoon, wasdag enzovoorts, en elke dag proberen we de af te wassen en kleine klusjes, maarja met een full-time, studente leven ( :( ) en een baan wil dat wel eens een dagje mislukken.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:47

Hoe gaat het hier nu de maand vordert? Ik heb wel moeite om het bij te houden, maar het gaat redelijk. Vooral de was en de afwas krijg ik de smaak in te pakken haha.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:07

Hier was het vandaag weer een puinzooi. :o
Maar even de was verzameld, rommel opgeruimd en de afwas naar de keuken en het ziet er weer toonbaar uit.
Moest ook nog ff op de knietjes om m'n vloer schoon te poetsen, de dierenarts had vrijdag zilverspray op de operatiewond van de kat gespoten en nu zat het overal, moest nog best schrobben ook. :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:17

Ik kan ook zo'n enorme paasei maken! Op stal niet, daar is het netjes. Tegenwoordig heb ik mezelf aangeleerd om op vrijdag alles op te ruimen en m'n bed te verschonen zodat ik lekker fris het weekend in ga en weer een week de tijd heb om te rotzooien. Dat werkt perfect. :D Ik werk zo'n 80 uur in de week dus vaak ben ik gewoon te zat 's avonds om m'n kleren nog op te ruimen en dan gooi ik het gewoon van me af. :o

Applausje voor Emma want dat is heel goed gedaan!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:58

Jaja, mijn kamer is 'netjes'! Scheelt ontzettend dat ik nu een bak in m'n kamer heb voor de was. Als ik het dan uittrek en het moet gewassen worden gaat het in de bak en slingerd het niet nog een week Door de hele kamer heen!

magiclove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:13

*\o/* Hier is het ook weer netjes! Van de week grote schoonmaak gehouden met vriendlief en ik moet hem nu verplicht netjes houden haha. Moet zeggen dat het wel helpt en als er kleding ofzo op de grond ligt dan helpt hij me met opruimen! Altijd handig :j

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:49

Hier is het weer één grote paasei. Ben net gedumpt dus rondom mijn bed is het een walhalla van bierflesjes, zakdoekjes, lege drinkflessen, lege mokken, etensverpakkingen... Meh. Gelukkig nog geen sigaretten of wiet dat rondslingert, als dat weer gebeurt wordt het tijd voor een schop onder m'n hol :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:37

Hier is het nog semi-netjes! Liggen nu wel wat kleren op m'n bank maar het is nog lang niet zo erg als het eerst was :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:52

Hier druk bezig alles op orde te brengen.
Net mijn ladekast gelabeld, kleding netjes opgeruimd. Kan weer veilig naar mn bed hihi.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:01

Leuk te lezen dat ik niet te enige ben :')
Ik ben ook een enorme slodder vos en vind dat eigenlijk wel jammer maar ik heb vaak ECHT geen zin om op te ruimen.
Ik werk fulltime en ik heb in de avond echt geen zin om nog is het huishouden te gaan doen.
Ik woon alleen dus voor iemand anders hoef ik het ook niet te doen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:50

Mijn auto was schoon, wel 1 dag haha. Nu een week later kan ik eigenlijk alweer...
T huis is nog altijd netjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:51

Het is weer zover! Ik heb na het opnieuw inrichten mijn kamer weer gigantisch laten ontploffen :') Maar ben wel nu al bezig met opruimen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:10

Emmaa_ schreef:
Het is weer zover! Ik heb na het opnieuw inrichten mijn kamer weer gigantisch laten ontploffen :') Maar ben wel nu al bezig met opruimen :D

Je leert het wel Em. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:46

Kleine stapjes en dan kom ik er vanzelf wel _O- Vind opruimen wel steeds minder erg, dus dat scheelt wel

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:57

Ik meld me ook :Y)
Het is niet vies bij me in huis, maar er liggen altijd OVERAL spullen en kleding :')

Maar, vanavond gaan roomies en ik het huis schrobben, misschien kom ik dan in de mood om mijn eigen kamers te doen. :Y)