Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:58

BaileyMix schreef:
Gekke vergelijking, en ik zeg ook niet dat ze er niet zelf voor kiest. Maar het is niet haar verantwoordelijkheid wat er met zijn gezin gebeurt. Zij heeft zijn vrouw geen eeuwige trouw beloofd, zij heeft niet voor kinderen gekozen, zij hoeft dus aan niemand anders dan haarzelf verantwoording af te leggen.

In jou ogen heb je dus alleen verantwoordelijkheid/moreel besef naar mensen waarmee je dat van te voren afspreekt? Als ik jouw express voorlieg maakt het in principe niet uit dat jij daarmee gekwetst word omdat ik jouw toch niet ken en ik ook zeker niet met je af had gesproken dat ik je niet zou voorliegen?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:02

Citaat:
Als je een beetje zelfrespect hebt, gun je jezelf hoe dan ook iets beters dan een rol als "homewrecker" en een eeuwige tweede viool-spelerij

Wat heeft het te maken met zelfrespect?
De TS heeft gewoon een ander moreel dan mijzelf en de meesten hier.
Daar valt weinig aan te discussiëren. Maar om dat nou een gebrek te noemen aan zelfrespect.. nee, ben ik het niet mee eens.
En wie is er de homewrecker? De TS? Of de getrouwde man? Als de TS er niet zou zijn, zou de man er vast wel een ander op na kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door Murthul op 13-01-15 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast ivm verwijderd bericht

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:14

Gut de moraalridders zijn weer op dreef.. Zij die zonder zonden zijn werpen de eerste steen.

Ken uit mijn omgeving wel meerde mensen die in hetzelfde schuitje zaten als TS. Uiteindelijk bleek bij allemaal de conclusie dat het een situatie is waar niemand echt beter van werd. Nou ja, tot het moment dat het uit kwam misschien de man in kweste nog wel.
Merkte dat mijn vriendinnen ook eerst deden of ze er wel mee om konden gaan en het geen probleem vonden nooit echt iets in het openbaar samen te kunnen doen. Maar na verloop van tijd werd het toch een gemis en begon het meer en meer te knagen. Uiteindelijk hebben ze er , met veel verdriet, een punt achter gezet.

Aan de kant van de man in kwestie kun je je vragen of de relatie met zijn vrouw wel goed is. Ik heb daar vaak mijn twijfels bij als je het stiekem buiten de deur moet zoeken. Voor de kinderen bij elkaar blijven klinkt mooier dan het is. Als er spanningen zijn onderling valt dat de kinderen ook op.

Gaat het puur om de sex zou je hier ook open over kunnen zijn in je relatie.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:16

Ts ik kan het alleen maar triest noemen.

Diegene die denken dat het thuis bij de man peace en vrede is, weten niet waarover ze praten of houden zich zelf voor de gek .
Als de vrouw maar iets vermoed beginnen de spanningen al en de kinderen krijgen daar zeker weten een stuk van mee.
Aangezien hij het al jaren doet, lijkt het me dat het thuisfront zeker minstens vermoedens hebben.

Misschien kiest zijn vrouw voor een stukje veiligheid?, gemakzucht? , heeft ze geen zin om een scheiding op de nek te halen en kiest ze er voor om hem te laten begaan.

TS maakt het niet uit dat hij verschillende mensen bedriegd en juist dat vind ik het aller ergste van dit verhaal.
Ook zijn vrouw zal dat het ergste vinden, niet het vreemdgaan maar het feit dat ze hem in niks kan vertrouwen want dat ze jarenlang is voor gelogen.
TS en jij kan daar bij zitten en dat laten gebeuren? Dan heb je een koud hart %)

Ik ken een geval van een man die er 4 vrouwen op na hield , naast zijn eigen vrouw.
Scheiden wilde hij niet want dat paste niet bij zijn functie _-:(
De vrouwen wisten van elkaars bestaan maar waren net als de TS niet uit op een relatie maar een fijne bedvriend met af en toe leuke kadootjes en reisjes.
Zijn vrouw hoopte tegen beter weten in dat hij er mee op zou houden, maar uiteindelijk liep het na tig jaren natuurlijk toch uit op een scheiding.
Kinderen jaren in een koude oorlog situatie geleefd, moeders gefrustreerd en pa had scheit aan de thuissituatie.
Natuurlijk had zijn vrouw al veel eerder op kunnen stappen maar dan had ze met kinderen in de bijstand beland terwijl ze nu tenminste nog een luxe leventje had.

TS ik hoop dat je na het lezen van dit topic toch beseft wat je aanricht.
Natuurlijk neemt hij na jou weer een ander als jij zijn vrouw niet inlicht maar dan doe je er zelf tenminste niet aan mee dat hij het thuisfront bedriegd.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:23

spatter schreef:
TS maakt het niet uit dat hij verschillende mensen bedriegd en juist dat vind ik het aller ergste van dit verhaal.
Ook zijn vrouw zal dat het ergste vinden, niet het vreemdgaan maar het feit dat ze hem in niks kan vertrouwen want dat ze jarenlang is voor gelogen.
TS en jij kan daar bij zitten en dat laten gebeuren? Dan heb je een koud hart %)

Inderdaad een koud hart :( Ik vind het knap dat TS er zelf totaal niet over haar acties in zit, want ik zou er persoonlijk slapeloze nachten van hebben. Walgelijk.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:23

TS hou je knieën eens 3 maanden bij elkaar.
Kijken of hij dan nog steeds zo blij en gelukkig met jou is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:28

cjb schreef:

Doe jij dat dan ook thuis bij je partner?

Weet je wat? We gaan gewoon met heel bokt gezamenlijk op non-actief! :9
Alle moraalridders tezamen!
Laatst bijgewerkt door Palmera op 13-01-15 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:33

Een goede vriendin heeft precies hetzelfde, nouja grote lijns dan. Uiteindelijk heeft ze al jaren een relatie met haar aller eerste liefde, die alweer wat vrouwen verder is en een aantal kinderen bij die vrouwen rijker is. Samen met de vrouw waarmee die nu getrouwd is heeft die een zoontje van 4 jaar, zijn andere kinderen ziet die niet meer doordat die steeds met een ander vreemd ging. Mijn vriendin weet dat ze voor hem altijd tweede keuze zal zijn en blijven en ik zie de pijn die het allemaal veroorzaakt. Ik vind het helemaal niks, je weet van te voren dat het fout gaat en ik zie de liefde tussen die twee. Ik ken de pijn van de andere kant dus keur dit niet goed... Maar ja iedereen weet dat dit ergens fout gaat, je bent je er gelukkig wel van bewust en jij hebt ook ervaring van de andere kant. Soms loopt het niet perfect volgens het normale boekje ;) mensen oordelen vaak hard en zwart wit, blijf je eigen waarde in het oog houden en geef duidelijk aan wanneer het genoeg is geweest.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:36

Het is goed mogelijk dat zijn vrouw het ergens wel weet, maar de boel bij mekaar wil houden, daar kunnen verschillende redenen voor zijn, de kinderen, de financiele ellende als het op scheiden aankomt, etc. etc.
Er zijnj in zo'n huwelijk van lieverlee heel vaak gedeelde belangen.

Zo ook bij mijn ouders, ma wist het wel en het vrat aan haar, maar scheiden wilde zij niet en hij ook niet, want dan hadden ze elk nog maar de helft van alles en wij waren toen nog klein.

Maar of wij dat voelden als kinderen! Wij woonden nog bij ma, daar voelde je dat verdriet van haar echt wel. Sommige vriendinnen belden ook gewoon naar het huisnummer, dat moet mijn moeder immens veel verdriet hebben gedaan ondaks dat ze het stilzwijgend wel wist. Pa stelde ons tijdens uitstapjes in andere steden ook wel voor aan een van zijn nieuwe vriendinnen... maar we mochten niks tegen ma zeggen.

Wat TS niet begrijpt is dat zij zich de sexueel uitverkorene voelt, terwijl er niets wordt uitverkoren door de man in kwestie... zij is een makkelijke uitweg, de emotionele intimiteit in het leven deelt man in kwestie met zijn vrouw en kinderen.

Verder ben ik van mening dat in love and sex alles geoorloofd is, zolang je je happiness niet probeert te bouwen op het ongeluk van een ander. En waar dit soort geheimen zijn, komt hoe dan ook ongelukkigheid.

Van TS heb ik stellig de indruk dat zij niet haar hele emotionele verhaal vertelt: zij is er zo vol van, dat zij via dit topic medestanders of vrouwen zoekt die ook in zo'n situatie zitten.
Dat vertelt mij al dat ze er veel emotioneler in staat (in de zin van een niet tegen te houden verliefdheid) dan zij doet voorkomen. Dat gebeurt vaak met vrouwen in zo'n situatie: die willen toch uiteindelijk dat zo'n vent voor hen en hen alleen kiest (wat een overwinning op de echtgenote!), tsja, en dan gaat het stuk, en blijkt dat ze toch alleen maar de bij-vrouw zijn geweest.

Het verleden van TS spreekt natuurlijk ook boekdelen: JUIST als je zelf zoiets pijnlijks hebt meegemaakt, en dat nooit hebt verwerkt, doe je het later moeiteloos een ander aan. (ik pijn, jij ook pijn) Een gezond iemand doet dat dan juist niet, maar iemand die erg beschadigd is door dit soort mislukte ervaringen, heeft de neiging zdaarin te blijven hangen en het dus daarin weer te "zoeken". Niet ongewoon, wel een aanslag die TS zichzelf aandoet, qua zelfrespect. TS zou meer hebben aan een goede psychologische begeleiding dan aan deze afzeikerij, want die zit aardig met zichzelf in de knoop. En heeft geen greintje zelfwaardigheid meer over, bovendien leeft in een illusie.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 13-01-15 19:42, in het totaal 5 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:36

cjb schreef:

En waarom zou dat dan iets toevoegen voor ons hier. Dat maakt de situatie geen snars anders..

Daarbij is er volgens mij bijna niemand die dat doet. Scharrel, partner, fwb, of wat dan ook..

Ik vind het wel mooi dat er iig iets genuanceerder gereageerd wordt..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:37

Ach als je drie keer door een man in de steek gelaten bent kan ik er niet anders van maken dat je de anderen hetzelfde gevoel gunt dat jij hebt gehad. Weet je zeker dat jij de enigste bent waar hij mee gaat of houd je jezelf die gedachten maar voor? Ik vind het trouwens not done dat jij daarmee in mee gaat... zeker omdat je helpt om een huwelijk om zeep te helpen met alle gevolgen van dien. Ik zat ook ooit eens in diezelfde situatie maar ik had tenminste de ballen en het fatsoen om nee te zeggen.

Ik kan er niet meer van maken dan dat ik jou en die partner walgelijk vind, jouw partner nog meer.. Die heeft tenminste de ballen niet om er een punt achter te zetten.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:38

Ik heb er maar een woord voor: walgelijk.
Ooit komt het uit, en dan mag je trots zijn dat je een vrouw en kinderen zoveel verdriet hebt aangedaan.
Als mijn man of iemand die ik ken zoiets zou doen, dan weet ik zeker dat die voor de laatste keer warm geplast heeft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:42

femke27 schreef:

Is die man haar partner dan? Ik vind het bijzonder dat mensen die deze situatie afkeuren 'moraalridders' genoemd worden. Alsof iedereen vreemd gaat.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:45

Roosch schreef:
Je probeert het voor jezelf goed te praten. Ik ben dan ook een van de genoemde tegenstanders die misselijk wordt van deze verhalen. Wat je doet moet je zelf weten maar ik heb medelijden met zijn vrouw die nergens vanaf weet. Die wellicht enorm haar best doet om de relatie te laten werken en niet beseft dat haar man avontuurtjes heeft met een andere...dame.

Ik ken de argumenten inmiddels wel, 'TS kan er niks aan doen. Het is ZIJN schuld.'
Ik ben het ermee eens dat het zijn schuld is maar als maîtresse -of hoe je het ook wil noemen- ben je net zo goed schuldig.

Je lijkt vrij stellig in je verhaal en ik wens je een hele hoop wijsheid toe, maar ik blijf erbij. Dit is geen stijl. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een tussendoortje die GEEN vrouw en kinderen thuis heeft zitten.

Ja en nee.. Ik ben zeer zeker geen voorstander van vreemdgaan, maar ik blijf er wel bij dat iemand niet voor de lol vreemdgaat..

Veel mensen zijn "gewend" bij elkaar te blijven.. Dit is vaak ook financieel makkelijk(er), dus blijft men samen en gaat verder in een soort vriendschapsrelatie waarbij er (door beide partijen??) hier en daar buiten de deur wordt geneukt..

Daarbij als een vrouw geen seks meer wil met de man, dan kun je als vrouw hoog of laag springen, maar ooit gaat de man dan vreemd..

En eerlijk? Als dat het geval is kan ik het me nog voorstellen ook.. Seks is gewoon belangrijk in een relatie.. Niet het belangrijkst, begrijp me niet verkeerd, maar wel belangrijk..

Maargoed, dan heb ik het over vreemdgaan.. en niet over een complete relatie "on the siiiiiiiiide" zoals TS en haar minnaar..

Dit vind ik inderdaad ook echt not done.. En TS mag zich echt in een hoekje gaan zitten schamen..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:45

Vreemd gaan is nog altijd een KEUZE. Je kunt dus altijd kiezen om je broek dicht/ je benen bij elkaar te houden. Ook al heb je nog zo'n uitslaande brand.

In dit geval zijn zowel TS als Meneer Getrouwd verkeerd bezig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:46

vrouwke schreef:
Als mijn man of iemand die ik ken zoiets zou doen, dan weet ik zeker dat die voor de laatste keer warm geplast heeft.

En wat geeft jou het recht om iedereen die jij kent min of meer te verbieden om een buitenechtelijke relatie te beginnen? Je man is nog tot daar aan toe. Maar iemand die je kent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:49

Beste TS, ik heb alleen jou geplaatste reacties gelezen.
Je hart luchten met vrouwen die in dezelfde situatie zitten was je intentie.
Aan jou reacties te lezen komt je topic niet echt daar waar je het voor hebt bedoeld.

Ik ben niet een vrouw in dezelfde positie dus 100% beleven wat jij beleefd kan ik niet.
Maar je hebt het zo te lezen wel zwaar en dat je met niemand kunt delen is wel naar.
Je weet waar je aan bent begonnen en je weet dat mensen het niet goed keuren dus delen met je omgeving kun je niet.
Dat moet ook wel aardig eenzaam voelen? of niet?

Tja weet je dit is een onderwerp waar veel pijn mee gepaard gaat dus dat mensen het afkeuren is natuurlijk ergens wel logisch.
Niemand wil die vrouw (of de man) zijn die bedrogen word. Anderzijds ben ik het wel roerend met je eens dat relaties niet allemaal over rozen gaan en dat er veel buiten de deur gesnoept wordt.
En zeker een mens zou binnen een huwelijk of relatie moeten weten dat de partner zo zijn behoeftes heeft wanneer seks ontbreekt. Ben ik het ook helemaal mee eens.

Je zit in die situatie en nu? wat wil jij nu? Meer gaat er niet in zitten dat heeft hij al duidelijk gemaakt.
Dan zal jij jou verlangens moeten negeren :j kun jij dat? hou je dat vol?
Jij zult nooit meer worden dan de vrouw met wie hij seks heeft, de rest heeft hij allemaal met zijn echtgenote. Kun jij dat toekomstbeeld accepteren?

Het is zwaar maar het is waar jij voor gekozen hebt.

Sommige mensen staan snel met hun woordje klaar terwijl ze zelf ook niet zo netjes zijn.
Oordelen en veroordelen mensen zijn daar goed in :j . (ik betrap mezelf er ook wel eens op).

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:49

Als sex echt zo groot probleem in de relatie is( en het is nog maar de vraag of hij thuis zo weinig aan zijn trekken komt of gewoon graag een avontuurtje heeft) dan moet je dat bespreken.
Ik denk niet dat je van iemand kan verwachten dat hij dan ook niks meer mag, dat zou onmenselijk zijn maar praat er over en kijk dan wat de mogelijkheden zijn.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:54

spatter schreef:
Als sex echt zo groot probleem in de relatie is( en het is nog maar de vraag of hij thuis zo weinig aan zijn trekken komt of gewoon graag een avontuurtje heeft) dan moet je dat bespreken.
Ik denk niet dat je van iemand kan verwachten dat hij dan ook niks meer mag, dat zou onmenselijk zijn maar praat er over en kijk dan wat de mogelijkheden zijn.

Klopt.. Maar soms is er niet over te praten..
Ik heb t van dichtbij meegemaakt met een bevriend koppel.. Zij zei na de geboorte van hun dochter doodleuk: ga maar naar de prutsmutsen..

Ja dan sta je toch wel mooi te kijken..

Hij heeft de eer aan zichzelf gehouden en twee jaar na de geboorte van hun dochter zijn ze dan ook uit elkaar gegaan.. Maar ik had het volkomen begrepen als hij m in een ander had gestopt.. Vooral als je thuis zo'n koude douche krijgt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:57

Relaties waarin een van de twee veel van huis is blijven moeilijk. Het vergt heel veel vertrouwen zowel van degene die thuis achter blijft als degene die van huis is. Ikzelf heb inmiddels het volste vertrouwen in mijn man maar dat heeft wel even geduurd. En dat terwijl hij juist degene is die in het verleden bedonderd is. Als ik kijk naar de collega' s van mijn man dan is meer dan de helft wel een keer gescheiden, en echt niet alleen omdat de man vreemd ging. Veel vrouwen kunnen niet tegen het alleen zijn en zoeken hun heil elders. Wel denk ik dat vrouwen er eerder voor kiezen om met de nieuwe partner verder te gaan terwijl mannen sneller geneigd zijn getrouwd te blijven en er een vriendin naast te hebben. Hoe dan ook, ik hoop dat het mij bespaard blijft en mocht het toch gebeuren dat hij dan zo eerlijk is om het op te biechten, al was het alleen maar omdat hij weet hoeveel pijn het doet. Wat ts betreft hoop ik voor haar dat het nooit uit komt maar ik vind het erg naief om te denken dat dat nooit gebeurt. Verder is het hun leven en als zij hier gelukkig mee is moet ze dat vooral doen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:02

Ik heb hier dus echt geen goed woord voor over ... sorry maar nee.

Dat je dit kan maken tegenover zijn vrouw, wat ontzettend egoïstisch!
Je weet dat hij getrouwd is...dat hij vreemd wil gaan is niet oke, maar dat jij erin mee gaat...wauw..
Zo egoistisch...alleen maar 'ik ik ik', niet denken aan iemands vrouw/kinderen...'zolang ik het maar fijn heb en het kan...'
Als zijn relatie niet meer gaat, dan moet hij gewoon weg gaan bij zijn vrouw en dan pas gaan rommelen met andere.

Ik ken iemand die ook vreemdgaat...als ik die partner zou zien...ik heb geen idee of ik aardig blijf.
Walgelijk...blijf met je poten van een gebonden persoon af en ga anders lekker opeen datingssite zoeken als je iemand nodig hebt.
Als iemand met mij vreemd zou willen gaan...al is hij nog zo leuk, hij krijgt een pan tegen zn harses in de hoop dat hij normaal gaat denken bij wijze van spreken.

Zelf zou ik iemand die vreemdgaat nooit kunnen vertrouwen, want hé, als diegene zeker een beter persoon ziet is die weer weg zeker. ja DOEI.

Shame on you!

Ik hoop oprecht dat de vrouw van deze man erachter komt, dit is gewoon zielig.
En je zegt dat je het zelf ook meegemaakt hebt, WAAROM doe je het dan zelf? Dat is echt ZWAK.

Toevallig net een leuk artikeltje gelezen (:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2015011 ... gn=seeding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:08

Ik heb geen schaduw account, maar mijn huwelijk is ook niet meer je van het op seksueel gebied, ziekte, en al lange relatie, kids, dikker geworden, moeilijke periodes blablabla. We houden enorm veel van elkaar, kunnen elkaar lezen en vullen elkaar aan.. maar op seksueel gebied is het een beetje doodgebloed. Eerlijk is eerlijk. Maar als hij buitenshuis zou gaan rommelen, dan kan hij daar ook gaan vreten en de rest. Een relatie is meer als seks!
Ik vind t niet gaaf dat hij zijn vrouw besodemieterd. Waarom zou hij wel eerlijk zijn tegen jou (dat t allemaal niet zo geweldig meer zou zijn) en niet tegen haar?? Als je zo'n relatie zou willen (het delen bedoel ik) Dan zou ik erop staan dat hij het thuis verteld, met jou. Eerlijkheid is alles, in je dagelijks leven, bij je vrienden, op straat, overal.
Ik begrijp best dat je je kop in het zand wil steken, maar ga eens echt terug naar de periode dat jij erachter kwam dat je vriend (en) je als oud vuil behandeld hebben en je hebben voorgelogen en 'je genomen hebben terwijl er 2 uur daarvoor nog een ander aan die stok geprikt zat. Geloof niet dat je dat fijn gevonden heb. Het spreekwoord gaat dan ook :" WAT U NIET WIL DAT U GESCHIED.... Nee sorry , geen begrip hier.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:09

Sgr1972 schreef:
Joman.... dit topic gaat niet over SOA's...ik loop niks op en hij ook niet... laten we daar geen misverstand over krijgen. Daar zijn we alletwee iets te volwassen voor...

Nee ik vind je niet volwassen ... een volwassenen gebruikt zijn hoofd en kan weerstand bieden tegen verleidingen.
'Ja het gebeurde nou emaal' is zo een slap excuus, jij bepaald toch wat er gebeurd?
Jij geeft je nummer aan een man die getrouwd is ... is niet zijn schuld.

Als je seks/aandacht wil kan dat ook op een andere manier.

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:10

Ik heb het topic niet doorgelezen maar waar is je eigenwaarde? Waarom laat je jezelf behandelen als een seksopject? Walgelijk verhaal en arme vrouw en kinderen.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:14

femke27 schreef:

Ik hoef dat thuis met mijn partner niet te doen. Ik zoek het ook niet buiten deur. En ik denk mijn partner ook niet. (maar na het lezen van dit topic is niets meer zeker in het leven :D )
Ik krijg het gevoel dat deze man (mis)(ge)bruik maakt van de gevoelen van TS.
En dat het voor deze man vooral gaat om de S.. .

Mogelijk dat als dat wegvalt TS "overbodig" wordt. Hij zal dan vast op zoek gaan naar een nieuwe scharrel.

Hoop voor TS dat ik er naast zit. En dat zijn gevoelens voor TS verder gaan dan dat ene kleine onderdeel van een "relatie".