Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:44

wauw wat super Nancy! en Seni, ook erg leuk. Je weet al in welke woning je komt te wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:56

Wat tof Nancy! :D En Seni natuurlijk.

Ik wil oooook! We zijn zaterdag een beetje rond gaan lopen in de buurt waar we erg graag willen wonen en ben helemaal verliefd geworden op een flat.

http://www.zoopla.co.uk/to-rent/details ... cf8lTSv.97

Maar goed, de huur is blijkbaar zonder gemeentelijke belastingen en dat had ik niet verwacht. Denk dus niet dat we het kunnen betalen -O-

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:53

Heel veel plezier Eugoly!
De eerste keer in 'onze' stad vond ik ook erg leuk, wil er nu nog steeds graag elke dag even lopen, alles ontdekken waar wat ligt enzo!
Nachtlampje: jup! We hadden bouwnummer 21 uitgekozen, 2 weken terug is mijn vriend op het terrein gaan kijken, het hek was omgewaaid. Erg grappig dat dat gat in de grond ons huis wordt :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:58

Haha dat lijkt me heel gek inderdaad, een compleet nieuw huis krijgen en ook 'betrokken' zijn bij de bouw.

Wij zijn helaas nogal gebonden aan 1 bepaald stuk van de stad, haha. Voor mij maakt het niet zo gek veel uit maar m'n vriend wil echt op loopafstand van zijn kantoor wonen. Op zich ook wel logisch, maar laat dat nou net het duurste deel van de stad zijn :+

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:47

Waarom perse loopafstand? Waarom niet bijv. een stukje fietsen? Lijkt me erg lastig als je het perse wil kunnen lopen, dan blijven er maar heel weinig huizen over denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:28

We wonen in Engeland dus dat is hier sowieso niet heel gebruikelijk en ook nog best gevaarlijk, haha. Je ziet hier ook echt absoluut niemand in pak op de fiets oid, dus dan zou hij zich op kantoor moeten omkleden etc. Hij werkt hele lange dagen dus vind op zich dat hij ook wel voorrang heeft met dit soort 'eisen'. Maar hij werkt in het centrum dus op zich is er genoeg te vinden, hij vindt het ook niet erg om bijvoorbeeld 20 minuten te hoeven lopen, zolang hij maar niet afhankelijk is van bussen etc.
Maar we zullen het zien, we hebben een redelijk budget maar hij wil dus ook nog gemeubileerd huren :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:10

Thanks allemaal, het is inderdaad dat huis waar ik het eerder over had.
Zo blij, maar tegelijkertijd ook nerveus vanwege alles wat geregeld moet worden.. :')

Ben tot die tijd nog niet weg uit dit topic en blijf daarna ook zeker meelezen :D

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:14

Dat maakt het inderdaad wel lastig, maar uiteindelijk komen jullie vast wel een plekje tegen Eulogy!

Spannend allemaal Nancy, schot in de zaak!

Wij zijn gisteren bij een huis wezen kijken waar we werk van willen maken! Vriendlief belt zometeen de makelaar voor een 2e bezichtiging. :)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:10

Lees alweer een tijdje mee en heb me in het begin geloof ik ook hier gemeld. Ik ga komende week voor 3 weken op vakantie en heb afgesproken met vriendlief dat we ,wanneer ik terug ben, eens een gesprek aangaan bij een hypotheek adviseur. De gedachten in mijn hoofd vliegen van links naar rechts haha, ene moment op een roze wolkje omdat ik er echt zin in heb om samen een huisje te kopen en het andere moment begint het doemdenken weer. Dus eerst maar eens een gesprek aanvragen en met net wat extra informatie kan ik me beter oriënteren hoe en wat. Spannend :D

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:13

Mag ik mij hier ook melden?

Ik zal meteen wat over mijzelf vertellen: ik ben Bionda, 22 jaar en van plan om zo snel mogelijk te gaan samenwonen met mijn vriend(23). Helaas gaat het vinden van een woning/appartement nog niet zo voorspoedig :(.

We zijn hard op zoek naar iets in Leiden, maar daar is voor een beperkt budget(ik studeer nog, hij heeft net een baan met startsalaris) bijna niets te vinden..

Zijn er meer mensen die in deze situatie zitten dat er eigenlijk gewoon geen woningen beschikbaar zijn voor jullie budget? Ik moet zeggen, het is erg frustrerend.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:35

Ik lees hier graag even mee, als alles mee zit willen wij graag in 2016 samen gaan wonen.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:16

Wij gaan volgende week met een aankoopmakelaar kijken :D er zit nu toch wel wat vordering in de zaak, of nouja het huis. Spannend!!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:34

Spannend LdJ! Wij zijn afgelopen woensdag ook bij een huis wezen kijken en gaan dinsdag terug met de aankoopmakelaar en schoonvader (is bouwkundige). Huis zag er zo voor ons erg leuk uit (al houdt de huidige bewoonster overduidelijk van de kleur rood, zelfs de schuur was compleet rood geverfd... := ) dus hopen dat het zelfde oordeel van de makelaar en schoonvaders komt!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:03

Nou wordt net door vriendlief gebeld, die had een telefoontje gehad van de verkopende makelaar. Huis is verkocht, waren vandaag kijkers geweest die direct de vraagprijs geboden hebben. Heel erg jammer. :\

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:08

Ow balen boemklatsch! :(

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:15

Boemklatsch, das balen zeg!! :( :( Stomme kopers ! :+

Wij hadden maandag een gesprek met de hypotheek adviseur en nu is het de bedoeling dat wij ons papierwerk in orde maken voor de hypotheek, dus salarisstrook, legitimatie bewijs, werkgevers verklaring en dat soort zaken.

Huis moet getaxeerd worden voor de hypotheek.
Vloer uitzoeken en bestellen.
Nog een keer langs notaris.
Net nieuw werk/stage waar ik nog alles moet leren.
Paard komt dit weekend over.
Ergens tussendoor nog een keer aan school werken..

Drukdrukdruk..
Maar goed, wel allemaal voor een goed doel uiteindelijke!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:59

Wat een rust hier :+
Iedereen druk bezig??

Hier in ieder geval wel, van de week heb ik een kapstok en halbank gekocht bij karwei, die in de folder stond.
3 filialen gebeld voor ik er eindelijk een te pakken had die ze allebei nog had :')

Vandaag naar vloeren kijken, zo veel keus! Veel te veel..
We weten in ieder geval dat we voor klik pvc gaan en niet te donker.. Maar dan :+ heb je nog 10.001 keus..

Over minder dan 2 maanden hebben we t huis :):) Wat gaat het hard ineens!!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:05

Wauw Nancy, gaat zo echt snel ineens zeg! Lekker joh!

Hier helaas niet druk bezig, tweede huis waar we intresse in hadden is weer ineens verkocht, zo balen... :\

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:19

Flinke stappen worden er gemaakt zeg Nancy! Komt nu al dicht bij!
Boemklatsch, wat ontzettend balen zeg... hopelijk komt er snel weer wat leuks op funda voorbij!
LdJ, hoe was het bij de verkoopmakelaar?

Op dit moment heb ik amper tijd voor dingen als bokt, super druk met school en dan ook nog de verbouwing! Daar gaat het lekker zijn gangetje, vrijdag komt de stukadoor de bovenverdieping doen, en die week erop de benedenverdieping! Dus met gemak kunnen we de verf kleuren etc uitkiezen!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:22

Bonna schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Ik zal meteen wat over mijzelf vertellen: ik ben Bionda, 22 jaar en van plan om zo snel mogelijk te gaan samenwonen met mijn vriend(23). Helaas gaat het vinden van een woning/appartement nog niet zo voorspoedig :(.

We zijn hard op zoek naar iets in Leiden, maar daar is voor een beperkt budget(ik studeer nog, hij heeft net een baan met startsalaris) bijna niets te vinden..

Zijn er meer mensen die in deze situatie zitten dat er eigenlijk gewoon geen woningen beschikbaar zijn voor jullie budget? Ik moet zeggen, het is erg frustrerend.

Lastige situatie zeg, leiden is een echte studentenstad toch? dus denk dat het betaalbare zobeetje vooral de studentenwoningen zijn? maar daar zit je natuurlijk niet op te wachten als je wilt gaan samenwonen.
Succes met zoeken!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:48

Gaat snel nancy!

Yesterday ook lekker aan het klussen!

Hier momenteel erg druk met werk, school en carnaval.
En met vriendlief natuurlijk! :D

Wel wat tegenslagen gehad wat betreft samenwonen, maar we gaan zien hoe we het allemaal gaan doen.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:26

Wij krijgen zondag de sleutel! Er hoeft gelukkig maar weinig te gebeuren. Maar om het een beetje eigen te maken gaan we wel verven. Er zit nu een soort gelige kleur om de muur... In de woonkamer gaan we één muur groen schilderen. En in de slaapkamer een blauwe muur. Voor de rest alles gebroken wit.

Ik heb dinsdag ook een auto gekocht. Dus het leven kan beginnen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:13

Ik zit al in de verhuizing. Elke week rij ik uit Drenthe naar Brabant met een paar dozen. 1 april definitief over. Wel lastig dat ik bij hem intrek en veel eigen spullen weg moet doen. Ook past lang niet alles in zijn huis en verdwijnen dozen vooral naar zolder. Morgen mag ik een nieuwe auto ophalen die ik heb gekregen van hem. Beetje als compensatie denk ik. Dan halen wr ook een tuinschuur op waar ik mijn paardenspullen in kwijt kan. Stal is ook geregeld. Erg fijn.

zijn huis staat te koop want we willen samen iets nieuws beginnen. Helaas is het een hele dure omgeving en voor 3 ton krijg je nog een huis wat prut blijkt te zijn. We beginnen te twijfelen of we echt moeten gaan verkopen of dat we het huidige huis gaan aanpassen voor twee personen (gebrek aan goede opbergmogelijkheden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:14

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-26 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:17

Ik heb mij hier aan het begin van het topic volgens mij al gemeld, maar als jullie het goed vinden wil ik hier weer mee komen praten.

De bouw van het huis is erg snel gegaan, het is bijna klaar. Volgende maand krijgen we de sleutels en dan mogen we gaan klussen. :D Afgelopen weken zijn we begonnen met shoppen voor het interieur. :)