Dingen waar jij je aan ergert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 16:42

Doanique schreef:
Bambolina schreef:
Lange mensen die, als het druk is in de trein/bus, zich vast houden aan zo'n lusje of stang aan het plafond, en dat die oksel dan precies ter hoogte van je neus zit, en je kan je niet wegdraaien omdat je ingebouwd staat :\

Moet je me maar laten zitten. }:) _O-

Had eigenlijk nog bij moeten staat '..en die geen deodorant gebruiken' :P

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:24

Anouk1605 schreef:
Alle discussies over wat goed of slecht is in andermans ogen: paard binnen/buiten, dikke of dunne mensen, bitloos of met bit, zwartepiet of wittepiet... Dat iedereen gewoon elkaar eens lekker respecteert en metrust laat. Kort samengevat: ik erger me aan hoe de maatschappij momenteel functioneert. Maar ach, de wereld kan ik niet veranderen, dus ik probeer mijn eigen wereldje te creëren waar ik op zijn minst deels van mijn tijd gelukkig in kan zijn.

Dat herken ik wel héél erg, heerlijk nog iemand die op de vierkante centimeter leeft (zo noem ik het dan maar). .Het mag wel een stukje stiller in de wereld, met wat minder discussies. En minder bemoeienis.

MarlindeRooz

Re: Dingen waar jij je aan ergert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:27

Sowieso mensen die naar zweet stinken, zo walgelijk vies. Kom er dagelijks te veel tegen. :r
Wat is nou de moeite om elke morgen even 5 min te douchen en deo te gebruiken.
Schone kleren aan en hoppa, je stinkt niet!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:18

Nog een fijne: collega's die onder het mom van "kan ik niet", "snap ik niet" de poedersuiker klusjes aan een ander (aan mij dus >;)) over laten

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:52

MarlindeRooz schreef:
Sowieso mensen die naar zweet stinken, zo walgelijk vies. Kom er dagelijks te veel tegen. :r

DIT !! En Dan zeggen ze 'ja maar ik zweet gewoon veel' nee, bullshit. 'vers' zweet stinkt namelijk niet. T begint pas Te meuren als je er een paar dagen mee rondloopt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:03

Onzin. Ik verslijt t-shirts niet vanwege de stof maar omdat mijn lucht erin trekt. Ik draag nooit 2 dagen hetzelfde shirt, gebruik altijd deo en douche altijd ('s avonds). Als ik een pittige dag heb gehad stinkt zelfs een nieuw shirt aan het eind van de dag. Tegenwoordig gaat het goed, i.c.m. odorex, en houden shirts het vaak 6-12 maanden vol. Het is periodes zelfs maar 3 maanden geweest voordat ik het eerste beetje al rook als ik het shirt aan trok. En dat is dus het moment dat ik ze eruit mieter.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:00

saddledancer schreef:
MarlindeRooz schreef:

DIT !! En Dan zeggen ze 'ja maar ik zweet gewoon veel' nee, bullshit. 'vers' zweet stinkt namelijk niet. T begint pas Te meuren als je er een paar dagen mee rondloopt.

Ik erger me aan mensen die anderen veroordelen omdat ze volledig van hun eigen ervaring uitgaan. Want ik ben dus zo iemand die je tegen kan komen met zweetlucht, vooral in spannende situaties. Zodra ik maar ietsje stress heb, stinkt dat verse zweet ook in enkele minuten.
Douche braaf elke ochtend, elke dag schone kleren aan, gebruik syneo5 om de 3 dagen....tig keer per dag deo spuiten... En ja, zelfs dan is het best mogelijk dat je het nog ruikt! Ben ooit er op aangesproken tijdens een stage. Ik was flink verkouden dus had het niet zo door en vergat daardoor in de loop van de dag om elke keer opnieuw te spuiten. Ook die mensen dachten dat ik gewoon vies was en ze schrokken best wel toen ik zei dat ik al elke dag douche, schone kleren aandoe en heus deo gebruik. Geloof me, dat is echt niet leuk. Je doet al zo hard je best (ik kan er gewoon niet zo simpel over denken als jullie!) en nog denken mensen dat je gewoon lui en vies bent.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:29

Jep, ik ben ook zo iemand die als ik een keer goed door loop naar school of iets te dikke kleren aan heb al om de zoveel minuten weer nieuwe deo op kan gaan spuiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:29

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:58

saddledancer schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nee dit is onzin;), 'gewoon' zweet, wat over heel je huid voorkomt stinkt inderdaad niet. Maar je hebt ook een zweet dat door andere soort zweetklieren in je oksels wordt geproduceerd om geur af te geven (en niet om te koelen), en dit kan bij mensen verschillen in sterkte qua geur. Dan kan je elk uur wel een nieuw shirt aantrekken.

Maar ontopic, mijn internet werkt op het moment niet zo lekker omdat er beneden iemand zit te gamen, en daar erger ik me aan

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:45

Doanique schreef:
[NM] Drukke bus; tassen op stoelen Topics zoals dit.

Zeur gewoon niet :') Wat een onzin.

Oh dit is juist een van mijn grootste ergernissen. Mensen die gewoon zien dat het steeds voller wordt in bijvoorbeeld de trein, maar gewoon doen of ze het niet zien en stug hun tas laten staan. Nog erger vind ik het wanneer ze zelf aan het gangpad zitten en hun tas aan de raamkant hebben liggen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:48

Op het moment, mijn neus :').
Heerlijk, verkouden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:49

Sunrise_ schreef:
Doanique schreef:

Oh dit is juist een van mijn grootste ergernissen. Mensen die gewoon zien dat het steeds voller wordt in bijvoorbeeld de trein, maar gewoon doen of ze het niet zien en stug hun tas laten staan. Nog erger vind ik het wanneer ze zelf aan het gangpad zitten en hun tas aan de raamkant hebben liggen.

Maar vraag het dan gewoon. 9/10 mensen laten je er gewoon zitten en ze zitten vast niet zonder reden bij het gangpad (voorbeeld; ik moet er altijd bij de eerstvolgende halte uit en in plaats van over mensen heen te klimmen zit ik dan liever aan het gangpad).

Ik snap dat het vervelend is maar het topic heeft een enorm negatieve sfeer; lekker gezellig, not.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:17

Doanique schreef:
Maar vraag het dan gewoon. 9/10 mensen laten je er gewoon zitten en ze zitten vast niet zonder reden bij het gangpad (voorbeeld; ik moet er altijd bij de eerstvolgende halte uit en in plaats van over mensen heen te klimmen zit ik dan liever aan het gangpad).

Ik snap dat het vervelend is maar het topic heeft een enorm negatieve sfeer; lekker gezellig, not.

Don't get me wrong: ik vraag het altijd heel vriendelijk en beleefd. En tuurlijk kan het gebeuren dat je iemand niet aan ziet komen, geen enkel probleem. Ook als iemand muziek opheeft kan ik dat begrijpen, dan tik ik iemand heel voorzichtig even aan oid. Ik vind het alleen maar logisch om het te vragen en dat lijkt me als medepassagier ook niet meer dan normaal, om even met elkaar te communiceren. Wat ik wél hoogst irritant vind, is wanneer mensen duidelijk zien dat anderen op zoek zijn naar een plekje (dus het wel degelijk doorhebben maar er niet naar handelen), of zelfs moeten staan, en dat stug negeren. Ik ben het met je eens dat het topic een erg negatieve sfeer heeft gekregen.

Edit: misschien niet handig van me om daarover in dit topic te reageren, daar was dat andere topic natuurlijk al voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:30

Uiteraard is dat vervelend, maar dat is het 'probleem'; je doet er niet zo veel aan behalve gewoon te vragen of je daar mag zitten. Ik ben net zo hoor; als je een beetje naar die plek gaat staan loeren met een kop van 'hallo, mag ik nog zitten of zo?' dan blijf ik lekker zitten. Je mag het aan me vragen en dan wil ik gerust opzij en mag je daar best zitten.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:05

Nou ... daar zou ik me persoonlijk dus best wel aan ergeren. Die stoelen zijn toch voor passagiers en niet voor tassen? Dat is net als fietsers die met z'n 3en naast elkaar fietsen in de spits, terwijl iedere auto dan daarachter moet blijven hangen en er niet voorbij kan. En dan nog beledigd zijn als er iemand een keer toetert. Dan denk ik ook, als het nou super rustig op de weg, allá, maar als het druk is, dan DOE je dat toch gewoon niet, omdat je weet dat je er anderen mee hindert. Bovendien is de verkeersregel dat je met 2 naast elkaar mág fietsen als je het overige verkeer niet hindert. Dussss .... hinder je mensen, dan mag dat dus NIET. En zeker niet met 3. Lijkt mij logisch. Maar dat is dan blijkbaar voor sommigen heel moeilijk te snappen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:09

Nou als je zoals ik een enorme tas bij je hebt (zo'n vans rugzak met 3 vakken) en een 17 inch laptop en boeken, dan zet je toch voor het gemak liever je tas naast je (tot dat iemand vraagt om te zitten natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:23

Mensen die op hun eigen fototopics 'Niemand meer?' of 'Schopje!' plaatsen. Dan ben ik net van plan te reageren en dan zie ik dat aandachtsgeile gedoe... Laat maar weer. :')

Helemaal als ze al een pagina vol reacties hebben en dan 3 dagen later toch nog even dat topic omhoog schoppen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:27

Doanique schreef:
Mensen die op hun eigen fototopics 'Niemand meer?' of 'Schopje!' plaatsen. Dan ben ik net van plan te reageren en dan zie ik dat aandachtsgeile gedoe... Laat maar weer. :')

Helemaal als ze al een pagina vol reacties hebben en dan 3 dagen later toch nog even dat topic omhoog schoppen.

Dat doe ik alleen als ik na 2 dagen nog geen reactie heb, anders niet :+

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 00:04

Mensen die denken dat iedereen jaloers op ze zijn en "haten". En bij voorkeur dit ook op Facebook willen zetten (haters kunnen verlaten, als je achter mn rug om praat sta je in de juiste positie om mn kont te kussen bla bla) En nee dat zijn niet alleen pubers van 15 a 16 jaar. Er komen in mijn lijst ook volwassenen voorbij die dit doen :\

Sowieso, Facebook ruzie's. Erger ik me ook aan, maar ondertussen is het ook best vermakelijk :=

Mensen in het ov die muziek luisteren zonder gebruik te maken van oortjes of een koptelefoon. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:30

Mensen die in hun auto met 80 km/u op 3 cm afstand van je voet langs je heen razen wanneer je op je pony zit. Dan rij ik met mijn dochter al zoveel mogelijk rechts en achter elkaar, maar blijkbaar moeten we nog verder naar rechts de berm in, of het liefst nog in de sloot als dat kan >;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:16

Mensen die in een wachtkamer mee gaan neuriën met de muziek..
STAHP IT

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:25

Mensen die links staan bij een stoplicht waarbij ze weten dat ze nooit snel genoeg gaan zijn om voor de eerste auto in te voegen. Dan moet dus iedereen op de rem omdat zij er zo nodig tussen moeten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:16

Mensen die denken dat 1 uur 's middags een goede tijd is voor een high tea. Dat is lunchtijd!! |o
Dus ik stel voor om rond half 3 af te spreken, maar ze vonden om 1 uur een handige tijd omdat er nog iemand 's avonds moet werken??! Hoe lang denk je dat je bezig bent met zo'n high tea? Pfff..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:57

Doanique schreef:

Oh my. Sommige mensen weten het nog te overdrijven ook. 'Het onnodig kwellen van de medemens.' Oh please, je kunt best wel even staan. Als je wilt worden gegarandeerd van een zitplek ga dan niet met de bus maar laat je lekker brengen.