Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:52

purny schreef:
Oo dan betaal ik wel met stuivers of centen

Dat wordt ook vaak niet gewaardeerd. Heb ik een tijdje gedaan om mn spaarpot leeg te maken :') Niet alleen met stuivers maar ook met 10, 20, 50 cent. Sommige winkels waren er heel blij mee maar ik kreeg bij de Hema te horen dat dat dus echt niet de bedoeling was. De kassamevrouw was gewoon boos, tja weigeren kon ze niet maar flink mopperen wel. Terwijl ik juist heel bewust alleen bedragen onder de 10,00,- op die manier betaalde.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:57

Sleeper schreef:
purny schreef:

Dat wordt ook vaak niet gewaardeerd. Heb ik een tijdje gedaan om mn spaarpot leeg te maken :') Niet alleen met stuivers maar ook met 10, 20, 50 cent. Sommige winkels waren er heel blij mee maar ik kreeg bij de Hema te horen dat dat dus echt niet de bedoeling was. De kassamevrouw was gewoon boos, tja weigeren kon ze niet maar flink mopperen wel. Terwijl ik juist heel bewust alleen bedragen onder de 10,00,- op die manier betaalde.

Wat gek, ik waardeer dat altijd; of mijn kassa nou al voldoende kleingeld heeft of niet. Er zijn altijd dagen bij dat het kleingeld er opeens supersnel doorheen gaat en dan ben je op voorhand al blij met alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:58

Nee hoor KimD dat is niet asociaal, het is asociaal dat jij klanten verbied om met een wettig betaalmiddel te betalen.
Die klant kan er niks aan doen dat je door het wisselgeld heen bent aan het eind van de ochtend, het bedrijf kan dat wel en als dat zo'n probleem is dan lijkt me dat een goed punt voor het werkoverleg.

Ik probeer altijd gepast te betalen of te pinnen maar als dat een keer niet lukt dan kan je mij niet verbieden om met €50 te betalen, dat gaat nergens over.
Als het nou een briefje van €100 was vind ik het een ander verhaal maar €50 is gewoon een normaal betaalmiddel.
Je kan er een hele discussie over houden maar jij mag het niet weigeren, dat staat gewoon vast.
Ik ben echt verbaasd dat jullie dat mogen weigeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:58

Als ik 's morgens een briefje van 50 krijg voor een croissantje doe ik echt alles in mijn macht om te zorgen dat de klant hem alsnog kan afrekenen, en dan bedoel ik ook echt alles. Alle kassa's bellen om te kijken of zij wel al wisselgeld hebben, de klantenservice bellen, teamleider bellen. Maar als mijn startbedrag 200 euro is en de mensen die hebben opgestart hebben muntgeld gedumpt, kan ik toch echt niet anders dan in 2 euro stukken terug betalen. Dat heeft niks te maken met asociaal, maar als ik niet anders kan, en niemand anders kan het wisselen voor me, houdt het toch echt op...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:02

KimD schreef:
Daar draaide de hele campagne om.. Klanten kunnen er wel degelijk iets aan doen. Gewoon zorgen dat die €50,- gewisseld is of bij de bank even op 'bedrag en biljet kiezen' duwen.

Ik heb het idee dat dit al eens aan bod is gekomen - maar was het maar zo'n feest. Ik heb het dus laatst bij de pinautomaten geprobeerd, daar waren alle kleine coupures al weg. Bij de bank wisselen kan dus niet - en als je het al niet bij de supermarkt kunt wisselen, waar in vredesnaam dan wel?

Overigens zou ik geloof ik ook wel de neiging hebben om mijn boodschappen te laten staan - dit is echt puur een planningsprobleem. Bij buschauffeurs snap ik heel goed dat ze weinig geld meehebben - en dus wisselde ik altijd al braaf mijn briefjes als ik de bus contant moest betalen. Maar supermarkten?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:03

Maar dat is dan dus ook lastig: Bij de Action wilden ze juist graag dat je zo klein mogelijk betaalde, en contant. Dus als ik daar mijn kleingeld gaf, waren ze juist blij. Maar laatst betaalde ik ergens ander met gepast kleingeld, kreeg ik toch een beetje een geergerde blik. Het was een klein bedrag, ik zeg maar wat: 2.45, en ik gaf dus 2x50 cent, 6x20 cent, 2x10 en 5 cent. Mooi gepast toch?

Maar blijkbaar kan je dit niet zelf invullen, want bij de ene winkel hebben ze liever dat je met een briefje van 5 betaald? Nouja, ik vraag het bijna altijd, en als ik het sowieso niet klein heb, bied ik altijd bij voorbaat al mijn excuses aan dat ik het niet kleiner heb.. Is eigelijk ook nooit een probleem gelukkig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:07

Bhriseis schreef:
In België mag nooit geld geweigerd worden. Ook van die bordjes met 'Wij aanvaarden geen biljetten van 500 euro' zijn niet wettelijk.

Maar daar ben je wel even mis. Er is een wet, sla me nou niet dood welk artikelnummer etc. Dat aangeeft dat je een bedrag hoger dan 3 maal het aankoopbedrag mag weigeren. Heb het nog zien voorbij komen op mijn werk hoor :)

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:13

Sleeper schreef:
purny schreef:

Wat onklantvriendelijk zijn ze dan in die HEMA. Ik werk zelf in de HEMA en wij als personeel moeten toch echt kleingeld aannemen! Waarschijnlijk had je zo'n stomme chagrijnige doos aan de kassa had, die dan geen zin heeft om kleingeld te tellen.

Zo had ik dat grapje een keer bij de zeeman. Vroeg of ik kleingeld voor groot geld kon ruilen, ohh nee dat kon absoluut niet. Ongeveer een kwartier later (na de boodschappen) stond er een andere caissière. Ik eigenwijs toch maar weer naar binnen gelopen "oh ja graag wij zijn dolblij met kleingeld" uhhh 15 minuten geleden niet :')

eclair98

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:16

Ik stop met bijlezen, wat een ontzettend irritante discussie :=

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:23

Ik vrees ook dat er hier erg offtopic gepraat wordt; het wel of niet hebben van voldoende wisselgeld in de kassa of het betalen met groot geld is inderdaad een ergernis, maar die wordt wel erg uitgemolken.

Conclusie: zolang de bedrijven (of banken) hier niks aan veranderen, zal deze wrijving altijd blijven bestaan tussen klant en cassiére. Zolang we alles maar klant- én werknemervriendelijk kunnen houden, moet het allemaal goed komen lijkt me.

Nu weer over naar alle andere ergernissen.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:27

Zelf 3 jaar kassiere geweest bij de AH.
Ja ik vond het heel vervelend als mensen met €50 betalen voor iets van €1,25. En nee als mijn kleingeld op was kreeg ik geen nieuwe.
Daarom had ik vaak te veel geld in mijn kassa omdat ik niet afroomde om zulke mensen fatsoenlijk geld terug te geven. Maar het gebeurde ook wel eens dat mijn kassa gecontroleerd werd en al mn geld afgeroomd werd.
Dan vraag ik idd aan mensen of ze anders kunnen betalen want anders krijgen ze een berg kleingeld.
Zo heb ik echt een €4,45 in muntjes van 0.10 en 0.05 terug moeten geven.

Had ik pauze sloot ik idd mijn kassa en deelde mee dat mn collega's hun verder hielpen, want vanaf het moment dat je gebeld word je hebt pauze gaat je pauze in ( lekker dat er precies iemand aan je kassa staat met een overvolle kassa, dag pauze )
Als ik door de winkel liep en iemand vroeg wat en zag een college riep ik die degen en vroeg of ze de klant wilde helpen.

Mijn ergernissen als klant zijnde:
Kassieres die niet opschieten, staat er een lange rij is het belangrijker te beppen met een klant die zijn spullen inpakt ipv de volgende te helpen.

Snel scannen, prima houd ik van maar het kan ook te snel waardoor je niet eens tijd hebt iets in te pakken waardoor mijn boodschappen door de boodschappen van de voorganger verdwijnen en de spullen van de gene achter je komen alweer door jou spullen heen.

Verder probeer ik altijd gepast te betalen, bij te geven en als nodig pin ik, dit omdat ik het asociaal vind dat de mens maar denkt dat jou kassa altijd kleingeld heeft maar dat is niet zo!
Je krijgt vaan aan het begin van de dag een strip met extra kleingeld maar na zn 20 klanten die met groot geld betalen voor iets kleins is dat gewoon op en moet je het hebben van mensen die hun kleingeld geven en bijbetalen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:28

eclair98 schreef:

Potje zout erbij nemen, dan is het best te doen :')

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:32

Sleeper schreef:
eclair98 schreef:

Potje zout erbij nemen, dan is het best te doen :')

Maar als je dat potje zout koopt graag wel gepast!!!!!! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:33

Dat is grappig, heb nog nooit 'n probleem gehad met het hebben van te weinig kleingeld. :+
Wel eens iemand die inderdaad met 50 euro een artikel van 2,00 af wil rekenen, vraag dan altijd vriendelijk of ze misschien kleingeld hebben, meestal hebben ze dat wel, namelijk.
Dat afroomen moeten wij inderdaad ook doen, maar de helft van de keren zit het ding waar je 't geld in moet afroomen helemaal vol en zouden er alleen maar meer briefjes uit gaan steken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:44

Youknowme schreef:
Had ik pauze sloot ik idd mijn kassa en deelde mee dat mn collega's hun verder hielpen, want vanaf het moment dat je gebeld word je hebt pauze gaat je pauze in ( lekker dat er precies iemand aan je kassa staat met een overvolle kassa, dag pauze )

Da's echt een flauwe manier van doen zeg. :\

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:53

De mensen die nog aan de band stonden hielp ik wel nog, maar mensen die wilden uitsluiten stuurde ik naar mijn collega.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:06

Youknowme schreef:
De mensen die nog aan de band stonden hielp ik wel nog, maar mensen die wilden uitsluiten stuurde ik naar mijn collega.

Maar die mensen helpen gaat dus wel van je pauzetijd af?
Met zulke belachelijke regels begrijp ik heel goed de irritatie van veel cassieres. Maar ik blijf erbij dat wij als klanten daar niks aan kunnen doen. De wrijving die ontstaat door zulke dingen is niet op te lossen, omdat beide partijen eigenlijk 'onschuldig' zijn.
Ik weet wel dat ik voortaan in een lastige situatie ga vragen naar management/leidinggevende. Mogen ze van mij als klant wel even horen hoe ik afgeblaft wordt door een cassiere omdat zij de dame geen fatsoenlijk werkmilieu geven.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:11

Vandaag geen frustraties gehad! Mag ook wel gezegd worden vind ik.

Briefjes van €50 wisselen vind ik geen probleem mits je iets koopt. Koop je niks, wissel ik niet. Daarvoor kan gevraagd worden bij de informatiebalie of ze toevallig geld over hebben.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:14

Dat ging idd van mijn pauze tijd af!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:15

Youknowme schreef:

:wow: o wow... Dat is niet heel personeelsvriendelijk.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:15

Youknowme schreef:

Dat jij dat toeliet.. :')

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:21

Was al blij dat ik werk had! Dat was ook toen niet zo zelfsprekend ( 6 jaar terug ). Dus nam dat idd maar voor lief.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:22

Die hele discussie van briefjes van 50 die ken ik maar al te goed :P

Ik probeer het goed op te lossen door aan klanten te vragen of ze liever willen pinnen.
Helaas laatst een klant gehad die zo kwaad werd dat ik het vroeg, dat ie al zijn boodschappen heeft laten liggen en de winkel uit liep...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:24

Ik blijf bij mijn tip van zo moeilijk kijken dat ze een schuldgevoel krijgen. _O-

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:24

Die had dan vast zijn dag niet..