Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Elise_0o schreef:Vergelijken gaat niet echt, de pasjes van Servex zijn alleen voor medewerkers en de korting van de ns kun je gewoon als treinreiziger kopen.
Daarom zijn de regels en voorwaarden ook anders.
Elise_0o schreef:Vergelijken gaat niet echt, de pasjes van Servex zijn alleen voor medewerkers en de korting van de ns kun je gewoon als treinreiziger kopen.
Daarom zijn de regels en voorwaarden ook anders.
Edit: woord vergeten.
. (sterker nog, als ik het zo lees mag het bij jullie ook niet)Zwerte schreef:Rebeccaa schreef:Nah, beetje raar dat je dan niet gewoon zegt dat je geen ov hebt of kortingskaart.
En zo komen we weer op hetzelfde uit: het vragen is blijkbaar heel normaal, maar alle antwoorden die wat anders zijn dan ja natuurlijk worden gezien als raar of asociaal.
Als iemand nadrukkelijk vraagt om op jouw korting mee te mogen reizen, dan vind ik het ook raar als je ja zegt terwijl je die korting niet hebt. Maar als ze alleen vragen om te mogen meereizen? Zonder te vragen of je wel een ov hebt of zonder aan te geven dat ze willen meereizen vanwege de korting? Dan vind ik het juist echt briljant gevonden om ja te zeggen. Moet je maar vragen wat je werkelijk bedoeld.
Iinge_ schreef:Ik vind het wel grappig om te lezen dat iedereen wel direct uit gaat van het negatieve van de mensen die het vragen: gierig, lui, asociaal.
Denk je echt dat iedereen die zegt dat hij het vergeten is het opzettelijk doet? Kun je soms niet uit gaan van iemand die echt even pech heeft gehad die ochtend en zijn ov is kwijtgeraakt/vergeten, en hem of haar even helpen?
Sammie schreef:Nou nee hoor. Op dat moment dat jij ja zegt zorg jij daar (weliswaar indirect) voor dat die persoon een boete kan krijgen. Als jij nl. gewoon eerlijk was geweest met je ‘nee, want ik heb geen OV oid’ of ; Nee, want dat vind ik niet netjes' had die persoon met een ander mogelijk mee kunnen reizen. Ik zie de humor dan ook totaal niet in van dat soort dingen. Gewoon dieptriest als je daar je kicks van moet krijgen.
.. Als iemand dat niet wil moeten ze hun mond maar opentrekken.Marley schreef:Nee hoor, het begint al bij het onterecht kopen van dat kortingskaartje terwijl je zelf geen kortingskaart hebt. Dat is niet mijn schuld maar die van de koper zelf.
Als je dat niet doet, kun je ook niet in de maling genomen worden....
Vjestagirl schreef:De mensen die hier weleens een kortingskaartje kopen voor ze iemand gevonden hebben: wat doen jullie als je niemand kunt vinden om mee te reizen? Toch instappen? Een nieuw kaartje kopen?

Molfre schreef:Elise_0o schreef:Volgens mij is er al meerdere keren daar antwoord opgegeven.
Een nieuw kaartje zonder korting kopen.
9 van de 10 keer zie ik ze de trein in stappen en dan pas benaderen je ze. Niet van toepassing dus.