Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ymke_Z

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:58

Letten jullie op de veiligheid van jullie/onze kerels omtrent van data's en benoemen van plaatsen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:17

Ymke met alle respect maar de missies en vluchttijden staan op teletext dus denk dat iedereen wel weet waar iemand heen gaat als je zegt dat hij die nacht weggaat

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:31

Met alle respect ;) , niet alles staat op teletext!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:41

Gelukkig niet alles niet nee *\o/* . Maar sommige info is gemakkelijk op te zoeken.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:07

Algemene info ja, maar op teletext staat niet welke individuele militairen wanneer waarheen gaan. En dat zou je ongemerkt op zo'n openbaar forum maar zo is kunnen verklappen per ongeluk. De mensen die het kwaad willen zijn bijzonder creatief in het verzamelen van informatie. Je zal niet het eerste thuisfront zijn dat dreigementen ontvangt omdat een partner aan een bepaalde missie deelneemt bijvoorbeeld. Het is een goede gewoonte om hier bewust mee om te gaan. Voorkomen is beter dan genezen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:02

Het is maar net hoe voorzichtig je wilt zijn, als je kwaad wilt zijn er helaas zoveel mogelijkheden en dan zou dit niet de meest logische stap zijn. Denk dat je niet meer moet posten dan dat je tegen wildvreemden zou zeggen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:34

Hier een stille meelezer die graag even in wil haken op deze discussie. Om de beeldvorming wat kracht bij te zetten. In vijf minuten weet ik van jodie (haar 'gebruikt' gezien zij noemde wanneer partner vertrok)haar volledige naam, adres en de volledige naam van haar partner. Ook weet ik waar zij werkt en wat haar studie achtergrond is. Ik weet hoe zij eruit ziet en ik weet dat ze voor een beste tijd alleen is <<) En dan ben ik maar een simpele ziel zonder kennis van zaken of kwaad in de zin. Maar die ene gek (in welke zin dan ook) zou maar net hier mee lezen! Kortom denk na wat je tegen een wild vreemde op straat vertelt, maar nog meer over wat je op internet zet.

Edit: en dan heb ik nog niet eens gekeken wat ik evt kon vinden omtrent de missie van haar partner.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:15

Kan je zoveel terugvinden op het internet JustMe door enkel vertrekdatum te weten van haar partner? :oo

Mijn vriend heeft tot nu toe eigenlijk nog geen geheime missies gedaan, enkel de geweten soldaten-op-straat-opdrachten. Lijkt me dat het voor zoiets niet zoveel kwaad kan dan te zeggen dat hij bv. morgen vertrekt? Iedereen kan hem dan tenslotte toch zien staan op straat? :+ Of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:05

Hanna_94 schreef:
Kan je zoveel terugvinden op het internet JustMe door enkel vertrekdatum te weten van haar partner? :oo

Mijn vriend heeft tot nu toe eigenlijk nog geen geheime missies gedaan, enkel de geweten soldaten-op-straat-opdrachten. Lijkt me dat het voor zoiets niet zoveel kwaad kan dan te zeggen dat hij bv. morgen vertrekt? Iedereen kan hem dan tenslotte toch zien staan op straat? :+ Of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

Niet door vertrek data nee, wel door wat iemand verder op bv sociale media heeft staan. Ik ga hier niet neer zetten hoe ik alles precies heb gevonden. Want ik wil het de domme gek die het niet zelf bedacht niet makkelijker maken of op ideeën brengen uiteraard. Enkel met jodies goed keuring wil ik dat evt via pb, uiteraard ook zonder daadwerkelijk namen etc te noemen.

Wat bedoel je precies met de 'geweten soldaten op straat opdrachten'? Oefeningen en dingen gewoon in NL of niet geheime missies?
In het eerste geval: ja iedereen kan hem zien staan. Maar aan zijn neus zien ze niet wie hij is. Ja ze kunnen evt zijn naamplaatje zien maar weten nog geen voornaam. Uiteraard zou iemand alsnog als hij wil van alles kunnen vinden.
In het geval van bekende missies in buitenland (maar vast ook bepaalde dingen in nl) zijn daar ook mensen tegen. je gaat toch niet midden in de stad roepen: ik ben hanna 94, mijn vriend heet Pietje Puk, hij gaat morgen voor x maanden naar Verweggistan en ik woon daar en daar en werk daar en daar...
Die info weet ik nu van jodie wel. Uiteraard afhankelijk van wat iemand op sociale media zet. Maar nogmaals ik ben een simpele ziel die enkel 5 minuten Google gebruikt. Iemand die weet hoe hij ip adressen achterhaald kan ook zo een adres achter halen...

Iemand zij dat je misschien niet moet overdrijven in voorzichtigheid maar ik denk dat je beter te voorzichtig kan zijn als niet voorzichtig genoeg...

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:39

Er zijn zelfs mensen bedreigt in Nederland vanuit Afghanistan door een verdwaalde envelop!!!!!! Geloof me, wees heel voorzichtig met wat je op internet zet!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:15

Ik en vriend wonen in België, dus ik heb het over de militairen in het straatbeeld, in Zaventem, Brussel, Antwerpen, de stations,...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:31

Hannah, ik neem aan dat jij ook niet hier of elders openbaar op internet gaat plaatsen dat jou vriend om die en die tijd op die en die plek in die stad staat.
Uiteraard brengt het werk sowieso risico's met zich mee. Maar specifieke info kan het risico wel vergroten. Dus waarom zou je dat plaatsen? Het is niet perse relevant om je verhaal te kunnen doen. Juist in zo'n topic niet omdat iedereen je begrijpt, ook zonder die specifieke details.

Edit: en iemand die kwaad wil en bv zoekt naar 'partner van' op Google vind al snel zo'n topic om slachtoffers uit te kunnen pikken.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:19

Precies JustMe! Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. Ik denk dat er nog teveel onderschat wordt hoeveel je kunt achterhalen door simpelweg de puzzelstukjes in elkaar te leggen die openbaar op internet staan. Het is niet voor niks dat defensie hier ook zo op blijft hameren naar het thuisfront toe.

Hanna, met alleen de achternaam van een militair kun je niet zo heel veel als het goed is. En als ze wel wat kunnen vinden hoop je maar dat de militair en partner geen boeiende info op internet heeft staan waarmee zo iemand kwaad kan doen. Dan staakt daar het spoor.

Bij mijn man is het zo dat ze alleen hun voornaam of tactical op hun pak dragen vanwege blijkbaar een verhoogd risico als vlieger. Daar kun je al helemaal weinig mee.

Overigens ben ik best wel happy met het feit dat ze weer in pak mogen reizen! Met de auto tenminste. Ik heb het best gemist hem zo te zien :9

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:34

Nou, dat reizen in uniform is fijn! Scheelt weer heel veel omkleden en spullen 'verstoppen' in de auto!

Verder heb ik vandaag gehoord dat ik volgend jaar ook een periode weg mag! Geen uitzending, maar een gave opleiding in Canada! Erg tof!

En inderdaad, wees voorzichtig met wat je plaatst, ze kunnen echt heel veel te weten komen via interner..

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:27

Tjonge jonge wees blij dat je gewaarschuwd word! Ik had nog minder dan jullie erop gezet en binnen 1 min kreeg mijn vriend een berichtje op facebook: je vriendin zet dingen op sociaal media die niet handig zijn. Na dik 3,5 jaar met een militair een relatie te hebben en er veel over te praten weet ik dat ik echt voorzichtig moet zijn en geloof mij er zijn dingen gebeurt bij het thuisfront die niet grappig zijn. Dit mede omdat mensen niet voorzichtig zijn met sociaal media.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:55

JustMe8484 schreef:
Hier een stille meelezer die graag even in wil haken op deze discussie. Om de beeldvorming wat kracht bij te zetten. In vijf minuten weet ik van jodie (haar 'gebruikt' gezien zij noemde wanneer partner vertrok)haar volledige naam, adres en de volledige naam van haar partner. Ook weet ik waar zij werkt en wat haar studie achtergrond is. Ik weet hoe zij eruit ziet en ik weet dat ze voor een beste tijd alleen is <<) En dan ben ik maar een simpele ziel zonder kennis van zaken of kwaad in de zin. Maar die ene gek (in welke zin dan ook) zou maar net hier mee lezen! Kortom denk na wat je tegen een wild vreemde op straat vertelt, maar nog meer over wat je op internet zet.

Edit: en dan heb ik nog niet eens gekeken wat ik evt kon vinden omtrent de missie van haar partner.

Holy crap. Hier schrik ik echt van. Ik google mezelf over het algemeen best wel vaak, maar dat er zo snel zoveel te vinden was was ik me niet bewust van. Studie en werk vind ik op zich geen ramp want ik moet op zich ook te vinden zijn juist netwerktechnisch gezien zeg maar, maar mijn adres enzo?! Damn. Ik dacht altijd best voorzichtig te zijn, hier noemen van 'morgen gaat mijn vriend weg' achteraf dan kennelijk ook al niet handig. Toch maar weer even een realitycheck en weer eens even overal een check doen op social media en dergelijke. Als het goed is is bijna alles afgeschermd bij mij maar kennelijk toch niet goed genoeg dan. Zou je mij een PB willen doen hoe je hierachter bent gekomen en wat je precies hebt gevonden? Want als ik google op mezelf of op wat termen waarvan ik denk dat je erop hebt gezocht kom ik nog niet echt dit soort dingen tegen eigenlijk.

Ik baal er vooral enorm van dat wat andere mensen dingen op social media hebben gezet over het vertrek en het wegzijn van mijn vriend, ik heb er zelf niks over op social media staan maar als andere mensen het erop zetten ja dan is 1 en 1 al gauw 2. Ik vind het ook niet zo tof als mensen weten dat ik zo'n tijd alleen zit, maar voor je het weet weet toch je halve stad het al want dit soort dingen gaan zo snel, en los van informatie op internet afschermen kan je daar al niks meer aan doen, en dat vind ik wel enorm lastig dat je daar de controle al gauw op kwijt bent. Bijv omdat andere mensen erover praten weet heel de voetbalclub van mijn vriend sowieso al dat hij op uitzending is. Vind ik ook niet allemaal even lekker volk, dus daar ben je ook mooi klaar mee. Moet zeggen dat we wel het huis enorm goed hebben beveiligd voor hij wegging, inclusief camera's en dergelijke dus dat geeft wel een fijner gevoel. En ach als je vrijgezel bent ben je ook lang alleen, maar het levert toch wel een extra veiligheidsrisico op uiteindelijk. Blehhh gelijk een naar gevoel weer hierbij!

Wel bedankt overigens voor het meeleven van mensen :) tot nu toe gaat het me goed af, we hebben elkaar nog niet echt fatsoenlijk gesproken, slechts een keer 5 minuten bellen maar dat werkte voor geen meter met een vertraging in de lijn maar juist dan gaat de tijd denk ik ook sneller dan dat je elkaar elke dag spreekt.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:59

@Jody mijn man heeft dat geloof ik geblokkeerd. Hij moet eerst toestemming geven voordat het op zijn tijdlijn komt die berichten van anderen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:02

ik meld me hier even bij:3

sinds paar weken contact met een jongen :3 en lijkt wel wat te worden hij is bezig met de rode baret te halen dus ja ben benieuwd naar jullie ervaringen enzo en ben me wel erg aan in verdiepen

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:52

Wat leuk!! Rode baret toch norm militair? Ik loop nu een jaar mee maar idee dat ik soms nog steeds niks van weet haha gelukkig legt mijn vriend het met alle liefde nog een x uit voor me :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:56

loesje4600 schreef:
Wat leuk!! Rode baret toch norm militair? Ik loop nu een jaar mee maar idee dat ik soms nog steeds niks van weet haha gelukkig legt mijn vriend het met alle liefde nog een x uit voor me :)

ik kwam hele serie tegen over de rode baret op youtube hier door ben ik het beter gaan begrijpen wat het in houd...

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:57

Rode baret is mijn vriend zelf dacht ik of hij heeft hem en nog andere geen idee.. soms legt die uit maar is defensi zo raar en ingewikkeld dat ik het niet opsla. Vroeger dacht ik ook altijd dat rode baret commando was maar dat blijkt nu dus groen te zijn :p

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:01

loesje4600 schreef:
Rode baret is mijn vriend zelf dacht ik of hij heeft hem en nog andere geen idee.. soms legt die uit maar is defensi zo raar en ingewikkeld dat ik het niet opsla. Vroeger dacht ik ook altijd dat rode baret commando was maar dat blijkt nu dus groen te zijn :p

rode baret is de mobiele lucht eenheid ofzo XD

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:05

Haha ja klopt dat is mn vriend ben ik 2 mnd geleden ofzo achtergekomen :p

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:10

Rode baret is luchtmobiele brigade ( oftewel luchtmobiel)! En als je ze pissig wil maken.... bloedblaar, aardbei en zo zijn er nog wel meer namen ~~}> de groene baret word gedragen door de commando's!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:11

ik zit nog in de date fase maar ja kan best zijn dat het snel serieus word :o maar ja ik zit wel natuurlijk met hoe gaan andere mee om dat hun man/vriend weinig thuis is:o