Of die slogan van de McDonalds: i'm loving it...
Doe gewoon makkelijk: I love it.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hwn schreef:Dialectwoorden erger ik me niet zo aan, ben westvlaamse (België), en onder elkaar gaan we ook wel ons dialect schrijven (heel vreemd in het begin, maar heb het wel snel geleerd).
Wat me wel opvalt (geen ergernis daarom), is dat er in Nederland veel meer spellings- en dt-fouten geschreven worden dan in België, wss wordt daar bij jullie in het onderwijs iets minder op gehamerd dan bij ons. Al is het hier ook al aan het achteruitgaan, wss door spellingscontroles en zo (in mijn schooltijd gebeurde alles nog handgeschreven, dus moest je het maar zelf uitvissen wat de juiste uitgang was).
Aleeneh schreef:De simple present (I love it) wordt gebruikt bij feiten en herhaalde gebeurtenissen. De present continuous (I'm loving it) gebruik je bij (langer durende) activiteiten die op dit moment plaatsvinden, die nu aan de gang zijn.
Iselda schreef:Iolanthe schreef:Maar wss is totaal onlogisch want er is maar één s in waarschijnlijkIk gebruik altijd wsl
Ik gebruikte eerst wel altijd wss, tot ik door had dat het inderdaad niet zo logisch was, nu gebruik ik ook altijd wsl.
Ik heb geprobeerd mijn zus te bekeren, maar ze wil niet

Iolanthe schreef:Maar wss is totaal onlogisch want er is maar één s in waarschijnlijkIk gebruik altijd wsl
hwn schreef:Iolanthe schreef:Maar wss is totaal onlogisch want er is maar één s in waarschijnlijkIk gebruik altijd wsl
Hé, daar had ik nog niet bij stilgestaan, heb het ook ergens overgenomen.
Spelling hier op Bokt valt idd goed mee, maar heb al aantal clinics/cursussen van Nederlandse lesgevers gevolgd, en in de hand-outs was de spelling soms wel erg.
Wat ik dan weer helemaal niet snap, zijn woorden zoals "banketstaaf" en zo, geen idee wat daarmee bedoeld wordt.