Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:12

Kirsha schreef:
Ik heb geboden op een studieboek, die persoon is akkoord gegaan, maar nu hoor ik niks meer. Ik zit stiekem best wel een beetje op hete kolen want ik heb dat boek binnenkort nodig en het was best wel een koopje :=

Om hier even op terug te komen... Vanmiddag laat kreeg ik weer mail, nog snel het geld overgemaakt, het boek is nu op de post hierheen. Maar ik kreeg de indruk dat die verkoper best een beetje apart is, die mails :))

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:18

Krijg ik een mailtje: is het er nog?
Ik: Euh, ja, de advertentie staat er nog steeds op he? :D
Maar bieden? ho maar...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:23

MarvanTom schreef:
Krijg ik een mailtje: is het er nog?
Ik: Euh, ja, de advertentie staat er nog steeds op he? :D
Maar bieden? ho maar...

Zo een had ik er ook haha!

loez

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:29

Enorm leuke schommelstoel gescoord voor mams haar nieuwe appartement! Voor 30 euries

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:53

Soms word ik er moedeloos van. Bieden, adres doorgeven maar vervolgens niet betalen (ook niet na 2 extra mails vanuit mij). In de laatste gemeld dat ik hun gegevens zou verwijderen uit mijn mail. Dan ben ik er ook wel klaar mee op een gegeven moment. Zelf weer 13 stuks merkkleding voor zoon lief gescoord....as week ophalen. Verder 2 vestjes ggekocht, zijn al binnen, bijna nieuw staat dus erg blij ermee!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:06

Indd bugpluisje, dat is er vervelend. heb het idee dat het ook steeds vaker gebeurd, gewoon geen geld overmaken.. K heb er de afgelopen 2 weken ook alweer 3 gehad, erg jammer.. :(

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:17

Ik heb er een die haar achternaam niet gegeven heeft, dus ik kan geen geld overmaken. -O- :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:19

Haha, dat was ik van de week ook vergeten, wel nummer gegeven maar niet achternaam :') Lekker dozig. Gelukkig meldde de koper dat, is inmiddels helemaal goed gekomen :)

Verkoop loopt redelijk hier, begint weer ietsje aan te trekken.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:20

upendo schreef:
Ik heb er een die haar achternaam niet gegeven heeft, dus ik kan geen geld overmaken. -O- :')

Als je bankrekeningnummer hebt kun e gewoon overmaken hoor. Ze kijken niet meer naar namen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:21

Haha, grapjas. :Y)
Ik ben blij dat dat niet bij mijn bank kan hoor. Straks spek ik het verkeerde rekeningnummer met geld. Doei geld, doei! :wave:

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:30

Nou, dat gebeurd dus al. Europese wetgeving zorgt ervoor dat rekeningnummer leidend is en niet meer naam. Kijk maar op inet alle verhalen waarbij mensen naar verkeerde nummer en niet bijbehorende naam, mja kan gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:38

Hier kan dat anders niet, je bent verplicht om een begunstigde aan te duiden of je krijgt een foutmelding. Maar dat omzeil je dan weer door bijvoorbeeld gewoon een paar letters in te tikken, adres hoeft niet meer. Ik vraag voor de zekerheid wel de BIC-code erbij als ik naar iemand moet overschrijven, dan weet je ook dat het echt dat rekeningnummer is.

Ga met pijn in het hart na mijn terugkeer uit Groningen mijn schumacher dressuurzadel te koop zetten. Zit superlekker maar heb de indruk dat het toch niet 100% past op paardlief en dat hij er scheef onder gaat lopen. Heb het al 2x laten opvullen en nakijken bij erkend en gerenommeerd zadelmaker, er is niks mis met de boom die is echt gewoon netjes recht, dus ik vrees dat ik er niet verder mee kan. Jammer, zit erin als een huis.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:48

roxiie schreef:
Indd bugpluisje, dat is er vervelend. heb het idee dat het ook steeds vaker gebeurd, gewoon geen geld overmaken.. K heb er de afgelopen 2 weken ook alweer 3 gehad, erg jammer.. :(

Ik al 5, en wordt er heel erg moe van.
Zet nu zelfs in de mail als ik voor die datum geen betaling en adres ontvangen heb, dan gaat het weer gewoon de verkoop in.

Kwam gister ook de opmerking tegen dat mensen mailen met de vraag "heb je het artikel nog?"
En dat je daarna niks meer hoort.

Die komen hier ook volop binnen, dus stuur je een net mailtje terug, hoor je niks meer -O-

Zucht...

En toch houd ik wel van MP 8-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:55

Het gebeurd mij de laatste tijd ook heel veel dat er totaal niet terug gereageerd wordt -O-
(en dan verkoop ik iets voor 4,00, waar de persoon bijna het dubbele aan verzendkosten voor betaald..... en die is er dan zo blij mee. Kreeg gelijk al een mailtje dat er al een plekje voor vrij gemaakt was <3 Dat soort berichtjes maken dan wel weer een heleboel goed :D )

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:59

Misschien herkennen jullie hem nog.. Maar vandaag komt, als het goed is, de kersthuisjes man :')

Ik ben heel duidelijk geweest en hij heeft me (bijna) niet meer lastig gevallen.
Ben echt heel benieuwd wat voor type er aan de deur staat vanmiddag. Er zijn gelukkig genoeg mensen thuis, dus ik ben niet alleen :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:01

Oeh spannend! :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:01

Spannend !
Ben ook wel benieuwd en ook of hij gebak bij zich heeft :9

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:09

Als dat maar geen kerstgebak is.... :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:12

Maar dan weet hij toch waar je woont?

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:17

Niet op MP maar van hier...

Ik bied op een artikel waarbij staat bieden vanaf bedrag. Ik bied dat bedrag excl verzendkosten en stuur dat in een privebericht. Krijg ik een reactie terug met bieden in het topic graag. Dus ik stuurde terug dat ik geen interesse heb in een bied spelletje maar gewoon het bedrag ervoor over heb dat ze wilt hebben en als ze geen hoger bod krijgt ik het graag hoor. Zegt ze dat het artikel niet perse weg hoeft. Ja...bied het dan ook niet aan? :/

Ik kom zo vaak mensen tegen die een minimaal bedrag willen ''hebben'' voor een artikel waaruit later blijkt dat het een leuk lokkertje is om het bieden sneller te laten verlopen en meer geld te vangen. Dus nee, laat dan maar zitten ik zoek wel verder.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:22

Oooh bah, ben echt benieuwd naar die man van het kersthuisje.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:25

Ik vind het bieden vanaf toch wel 'lastig'
Op de nieuwe MP lijkt het gelijk de vraagprijs. Maar ik heb ook wel eens dat je bijvoorbeeld echt een minimaal bedrag van 20,00 in gedachten hebt en dan bieden vanaf 20,00 zet en als er dan al heel snel iemand direct reageerd, je voor kunt stellen voor 25,00 mag het direct weg, dus wacht je geen andere biedingen meer af.
Aan de andere kant zou ik ook denken dat het voor het vanaf bedrag weg mag. :P

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:27

Eigenlijk het hele 'bieden vanaf' moet gewoon weg.
Als verkoper wil je zo'n hoog mogelijke prijs
Als koper wil je zo'n laag mogelijke prijs.
Bedenk een vraagprijs (en minimale prijs voor jezelf) en probeer daar tussen in te komen.
Dat is de hele bedoeling van een handel/markt toch? In feite is het een beetje een spelletje.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:36

Vind ik ook Meloen. In mijn geval wilde ik er echt niet meer dan 20 euro voor betalen dus ik begrijp best dat verkoper even een dagje of twee wilt wachten op een beter bod. Zo zou ik dit ook doen maar dit zet ik altijd in mijn advertenties. Vanaf (bedrag) mag het gelijk weg, bied je eronder wacht ik even een dag of twee voor een beter bod.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:36

Ik was benieuwwd of er hier mensen 'lid' zijn van Marktplaats aanbiedingen'??
Ikzelf krijg iedere dag aanbiedingen van Groupon, maar ben er wel achter dat veel dingen helemaal zo goedkoop niet zijn... (en dat levertijden erg lang zijn)
Was erg benieuwd hoe dat bij MP is?