Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Petpa schreef:Op het moment dat er een andere (lees:goedkopere) voorziening voorhanden is, dan is dat voor de gehele maatschappij goedkoper waardoor er geld overblijft voor degenen die de voorziening daadwerkelijk nodig heeft.
Citaat:Ook de BV Nederland kan iedere euro maar een keer uitgeven!
Ceriadwen schreef:Nogmaals dank, ja duidelijk genoeg echter is het niet de verantwoording van de overheid om ervoor te zorgen dat jouw gezin in een fijn huis in een fijne omgeving onder fijne omstandigheden kan leven want dat willen al die mensen die onder het sociaal minimum zitten met kinderen ook wel en daar zitten ook mensen tussen die een kind met een beperking hebben.
Ceriadwen schreef:Zilfstar schreef:Ik denk dat met het opgeven van een baan er wel meer aan zit dan alle luxe opgeven. Tuurlijk dan ga je gewoon naar de sociale dienst. Die geven geld met bakken aan arme gezinnen. Gooien we meteen al ts haar kids ook maar uit huis en kan ts daarna lekker de psychiatrische hulp indraaien. Want... Dat heb je toch over voor je kind???
Ik vermoed dat die baan niet alleen voor ts haar plezier is hoor. Veel moeders hebben noodgewongen een baan en echt niet voor luxe.
Wij weten niet eens of TS een baan heeft? En daarnaast is je post iets gechargeerd, behoorlijk gechargeerd zelfs
chelle_dora schreef:Ik wil net zeggen, studenten worden inmiddels ook overal op gekort of gaan overal op gekort worden, evenals de thuiszorg et cetera.
Vraag ik me even af, waarom mogen die dan wel gekort worden en ouders van kinderen met autisme dan weer niet? Vind ik dan ook wel weer een interessant discussiepunt, al ging het topic daar dus helemaal niet over.
Zilfstar schreef:Ceriadwen schreef:Nogmaals dank, ja duidelijk genoeg echter is het niet de verantwoording van de overheid om ervoor te zorgen dat jouw gezin in een fijn huis in een fijne omgeving onder fijne omstandigheden kan leven want dat willen al die mensen die onder het sociaal minimum zitten met kinderen ook wel en daar zitten ook mensen tussen die een kind met een beperking hebben.
Volgens mij is het wel degelijk de taak van de overheid om ervoor te zorgen dat alle nederlanders in een fijne omstandigheid kunnen leven. Het lijkt er helaas de laatste tijd op dat de heren in den haag met name aan hun eigen fijne omstandigheid denken.
Lente schreef:Kijk, het is de bedoeling dat we naar een participatoesamenleving gaan en daar kan ik alleen maar achter staan. We zijn inderdaad makkelijk geworden in de loop der jaren. Er is teveel geld uitgegeven en nu is het er niet meer...
Maar de mentaliteitsverandering moet óók plaatsvinden.
Lente schreef:Kijk, het is de bedoeling dat we naar een participatoesamenleving gaan en daar kan ik alleen maar achter staan.
Ceriadwen schreef:Zilfstar schreef:
Volgens mij is het wel degelijk de taak van de overheid om ervoor te zorgen dat alle nederlanders in een fijne omstandigheid kunnen leven. Het lijkt er helaas de laatste tijd op dat de heren in den haag met name aan hun eigen fijne omstandigheid denken.
En die taak vervult de overheid door sociale dienst uitkeringen ter beschikking te stellen aan mensen die dat nodig hebben om welke reden dan ook.
Lente schreef:Kijk, het is de bedoeling dat we naar een participatoesamenleving gaan en daar kan ik alleen maar achter staan. We zijn inderdaad makkelijk geworden in de loop der jaren. Er is teveel geld uitgegeven en nu is het er niet meer...
Maar de mentaliteitsverandering moet óók plaatsvinden.
Zilfstar schreef:Ceriadwen schreef:
En die taak vervult de overheid door sociale dienst uitkeringen ter beschikking te stellen aan mensen die dat nodig hebben om welke reden dan ook.
Ja en die uitkering krijg je ook gewoon zomaar omdat je een reden hebt.... Echt niet. "Om welke reden dan ook" gaat in ons fijne landje echt niet meer op hoor.
Ceriadwen schreef:Dat de oplossingen uiteindelijk door de gevolgen duurder uit gaan pakken denk ik ook, die gedachtegang kan ik ook helemaal volgen maar dat neemt niet weg dat het nu wel zo is dat de kaarten er zo bij liggen en wij niet kunnen schudden.
Het gaat niet zo snel, maar ophouden met het goedpraten van zulk beleid en de verkeerde aannames die daarbij worden gedaan is al een mooi begin. En daar kan iedereen al nu, vandaag, op dit moment mee beginnen
chelle_dora schreef:Ik wil net zeggen, studenten worden inmiddels ook overal op gekort of gaan overal op gekort worden, evenals de thuiszorg et cetera.
Vraag ik me even af, waarom mogen die dan wel gekort worden en ouders van kinderen met autisme dan weer niet? Vind ik dan ook wel weer een interessant discussiepunt, al ging het topic daar dus helemaal niet over.
, in ieder universiteit en hbo afgestudeerde studenten)Shadow0 schreef:Ceriadwen schreef:Dat de oplossingen uiteindelijk door de gevolgen duurder uit gaan pakken denk ik ook, die gedachtegang kan ik ook helemaal volgen maar dat neemt niet weg dat het nu wel zo is dat de kaarten er zo bij liggen en wij niet kunnen schudden.
Natuurlijk kunnen wij wel schuddenHet gaat niet zo snel, maar ophouden met het goedpraten van zulk beleid en de verkeerde aannames die daarbij worden gedaan is al een mooi begin. En daar kan iedereen al nu, vandaag, op dit moment mee beginnen
![]()
Verder komen er straks verkiezingen aan, en ook dat is een moment dat je mee kunt helpen schudden. Kleine stapjes, maar het kan dus wel
Zilfstar schreef:Als het vervoer voor kids met een beperking afgeschaft wordt zullen dienouders volgens sommige bokkers hier die kids zelf moeten gaan brengen. Dat houdt in dat er dus veel ouders een baan zullen moeten opgeven (ook volgens sommige bokkers hier) wat weer inhoudt dat veel gezinnen geen brood kunnen kopen en dus aankloppen bij de voedselbank. Die overigens weinig overheidsgelden krijgen hoor. Maak je daar geen illusies over.
Als je het vervoer kunt continueren kunnen ouders stressvrijer op hun werk verschijnen, worden deze ouders minder snel ziek omdat ze weten dat er goed voor hun kids gezorgd wordt en draaien die gezinnen ook gezond waardoor ook ander gezinsleden de mogelijkheid krijgen zich goed te ontwikkelen.
En.... Individuele voorzieningen? Zullen we dan de stufi, ov kaart voor studenten, ouderentaxi vervoer, taxi vervoer voor gehandicapten, thuiszorg etc ook afschaffen. Of nee wacht... Daar zijn al plannen voor geloof ik... Maar er worden ondertussen wel tig JFS vliegtuigen aangekocht...