brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:03

IMJ schreef:
Hihi, zooo herkenbaar. Ik vroeg vorige week hoe dat eigenlijk kwam..
Nou, zei hij na even nadenken, mijn interesses liggen daar niet... -O-
Nee, de mijne wel denk je? :')

Wat?!
Het is trouwens wel een leuke eens op m´n vrouw uit te proberen als ik eens zin heb haar te laten exploderen...

IMJ

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:11

Ja, explosie gegarandeerd :D mits je het op het juiste moment gebruikt.
Er komt een moment/situatie dat ik dezelfde opmerking bij hem kan gebruiken.. <<)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:22

Ik kan me een ontploffende Iem heel slecht voorstellen... ik zal dit weekend wel even een opmerking over broodjes smeren maken. :j

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:36

Nee hij wil ze 's avonds gesmeerd (voor naar bed ga) en daar heb ik een hekel aan :o dus dat mag ie dan lekker zelf doen :Y)
(vind ik zelf dus trouwens ook echt niet te vreten al zo'n nacht in koelkast gelegen :r )

Ik smeer wel geregeld in het weekend een broodje voor hem :) Ben vaak eerder wakker en/ of eerder thuis smiddags en vind het dan dus wel leuk om vast koffie te zetten en broodjes te smeren enzo en evt smiddags verse jus erbij :D Gezellig samen ontbijten/ lunchen :+:
Moet zeggen dat ik dat vroeger ook al wel geregeld voor mijn mam deed :+ dus vind het denk ook gewoon leuk om regelmatig keertje iets zelf te maken en/ of beetje uitgebreid te doen :Y)
Laatst bijgewerkt door grid op 25-09-13 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:39

Ik heb het wel geprobeerd, 's avonds brood smeren, toen mijn vader mij dat vertelde (we zijn allebei geen ochtendmens). Maar ik vind het ook echt niet te vreten...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:42

Nemurin schreef:
Ik heb het wel geprobeerd, 's avonds brood smeren, toen mijn vader mij dat vertelde (we zijn allebei geen ochtendmens). Maar ik vind het ook echt niet te vreten...

Gelukkig dus niet de enige :D
Ja bij mijn vriend deden ze dat dus altijd, dus ik dacht dat is inderdaad wel handig dat je dat niet 's ochtends, wanneer elke minuut telt :+ :O , nog moet doen maar :n echt niet aan mij besteed...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:43

Ik heb net als mijn moeder sowieso een hekel aan brood meenemen eigenlijk, maar vooralsnog heb ik weinig keus als ik gewoon les heb.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:50

O haha ja dat ook hier := ben ook verwend met kantine of lunchgeld op werk en ook op HBO meestal al broodje uit kantine ipv gesmeerd :o maar moet van mezelf toch op z'n minst fruit of salade of zo meenemen want in kantine is niet echt mooi/ goed fruit en salades echt duur :o :$ en vaak met rucola dat is ook niet mijn smaak :+

Weet je dat ik trouwens waarschijnlijk als ik (kleine) kinderen had wel al het brood zou smeren moet t dan toch al voor de kids en of ik dan 2 of 10 boterhammen moet smeren zou me dan ook niet meer uitmaken :)
Laatst bijgewerkt door grid op 25-09-13 22:57, in het totaal 2 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:52

Wat grappig dat sommige mensen het raar of zelfs teleurstellend vinden dat mensen het brood voor een ander smeren :') . Volgens mij is het gewoon een lieve gewoonte, niets meer of minder.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:01

Ik wil ook gewoon afstuderen en fulltime werken, de meeste dierenartspraktijken hebben een koelkastje! :j

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:51

Ja hoor, ik smeer ook brood voor m'n vriend als hij gaat werken.
Mijn vriend werkt in 3 ploegen en als hij nachtdienst heeft, gaat hij savonds na het eten nog even een paar uurtjes slapen (voor zover als dat lukt dan)
Als hij dan in bed ligt, smeer ik zijn brood en als hij er dan uit komt hoeft hij zijn brood maar te pakken en kan hij gelijk aanrijden naar zijn werk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:07

toen ik nog met me ex ging, vond hij dat ik idd zijn brood maar moest smeren, maar ik had zoiets van, dat doe je lekker zelf maar.

want als ik als argument gaf, dat hij de avond van te voren zijn brood kon doen, vond ie het brood niet echt vers meer, als dat het in de ochtend gebeurde.
en hij had moeite met uit bed gaan, dus moest ik hem nog wekken ook.
maar iig, als ik ook weer een relatie heb, ga ik echt NIET voor niemand niet zo brood maken, om mee te nemen naar werk.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:18

Khad er gisteren met m over...

Ik vroeg "Wat vind je er eigenlijk van dat ik je brood niet smeer?"
-- Dat is jou keuze en daar heb jij recht op. Dat jij niet om 5 uur uit je bed wil, kan ik me goed voorstellen.
En als je het eens in de zoveel tijd als een verassing in de avond doet, vind ik leuker dan dat je het elke dag smeert.
Spontaniteit kan ik veel meer waarderen dan een huisvrouw die maar "regels" op volgt.

Ik dacht: "Wauw, jij hebt je mening klaar, en die mening deel ik ook nog eens"

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:03

Hier smeer ik ze niet standaard, maar als ik wat tijd over heb smorgens smeer ik ze wel even voor hem. Scheelt dat ik geen brood meeneem, anders had ik het vaker gedaan. Doe het met liefde, in het weekend maak ik ook altijd ontbijt en lunch klaar. Hij is doordeweeks eerder thuis en kookt dan altijd, ik vind het fijn om dan in het weekend te kunnen zorgen. En het wordt altijd enorm gewaardeerd, dat scheelt :j

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:31

Ik heb nee gekozen omdat ik het meestal niet doe, maar soms ook wel... Scheelt dat mijn vriend 3 dagen in de week in een kantine kan eten. Kost weinig en hij vind het altijd lekkerder dan brood. De overige twee dagen doe ik het alleen als ik zelf ook brood meeneem en dat is bijna nooit.
In het weekend zorg ik eigenlijk altijd voor ontbijt en lunch voor ons drieen... lekker eitje bakken of iets anders lekkers maken. heerlijk.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:39

Nee, ik doe het niet maar ik woon dan ook niet samen. ;)

Maar ik vind het gruwelijk ouderwets.. Kom nou, een man kan zijn eigen bammetjes toch wel smeren meiden! :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:22

kan ie ook prima...alleen scheelt het voor hem bijna een half uur smorgens in opstaan als ik ze smeer...en hij is er heel blij mee als ik het doe,dus waarom dan niet??

nogmaals kan mijn bikszakken zelf ook wel naar achter sjouwen,maar dat doet mijn vriend voor mij,en daar ben ik ook heel blij mee...dat heet een beetje geven en nemen in een relatie..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:31

Tja ik kan idd op mijn kont gaan zitten en wachten tot het eten klaar is. Maar ik kan ook even ons brood smeren voor de volgende dag en er een stofzuiger doortrekken. Ondertussen prik ik even in een aardappel en draai ik het vlees om. Tegen de tijd dat alles aan kant is, is het eten ook klaar.

Waar wat een irritatiefactortje is, is idd dat hij zijn spullen niet in de vaatwasser zet, maar altijd in de gootsteen, met wat water er in.
Bloedirritatant vind ik het. Omdat ik meestal eerder warm eet en dan direct de keuken opruim, is alles dus netjes als hij aan het eten gaat beginnen en dan zet hij dus zijn bord en bakje van het toetje in de gootsteen. Echt WHY :? :? de vaatwasser kun je met je linkerhand al open doen als je bij de kraan staan :n En hij doet het gewoon niet, maar hij denkt er gewoon echt niet aan want als ik dan zeg: Zet het nou direct even in de vaatwasser zegt ie: Oh ja, zal ik even doen, helemaal vergeten alweer :roll: _-:(

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:06

maralyn schreef:
Khad er gisteren met m over...

Ik vroeg "Wat vind je er eigenlijk van dat ik je brood niet smeer?"
-- Dat is jou keuze en daar heb jij recht op. Dat jij niet om 5 uur uit je bed wil, kan ik me goed voorstellen.
En als je het eens in de zoveel tijd als een verassing in de avond doet, vind ik leuker dan dat je het elke dag smeert.
Spontaniteit kan ik veel meer waarderen dan een huisvrouw die maar "regels" op volgt.

Ik dacht: "Wauw, jij hebt je mening klaar, en die mening deel ik ook nog eens"

Zo, jij krijgt een uitgebreid antwoord van jouw lief zeg :D .
Tuurlijk ga ik niet graag mijn bed uit om 4.45, maar om 6.45 heb ik het rijk voor mij alleen en hij zit dan nog steeds voor de rest van zijn dag op zijn werk.
Ik ben geen huisvrouw die maar 'regels' opvolgt (ben je dat trouwens als je brood smeert voor je man?), ik ben een (huis)vrouw die wat terugdoet voor hetgeen hij voor mij doet.

eboyjunior

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:09

Ik hoef zelf eigenlijk pas om 7 uur op te staan .
maar me man moet er om 6 uur al uit soms zelfs eerder .
En ik sta dan ook op om zijn brood te smeren en spullen klaar te zetten .

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:08

En waarom niet? Er moeten toch boterhammen voor de kinderen gesmeerd worden, die enkele sneetjes maken het verschil niet.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:29

Is iets liefs voor iemand doen ouderwets?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:35

Wel als het onder de typische huishoudelijke vrouwen-taken valt blijkbaar, want dat kan een man toch ook best zelf :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:40

SAKKIA schreef:
Tja ik kan idd op mijn kont gaan zitten en wachten tot het eten klaar is. Maar ik kan ook even ons brood smeren voor de volgende dag en er een stofzuiger doortrekken. Ondertussen prik ik even in een aardappel en draai ik het vlees om. Tegen de tijd dat alles aan kant is, is het eten ook klaar.

Waar wat een irritatiefactortje is, is idd dat hij zijn spullen niet in de vaatwasser zet, maar altijd in de gootsteen, met wat water er in.
Bloedirritatant vind ik het. Omdat ik meestal eerder warm eet en dan direct de keuken opruim, is alles dus netjes als hij aan het eten gaat beginnen en dan zet hij dus zijn bord en bakje van het toetje in de gootsteen. Echt WHY :? :? de vaatwasser kun je met je linkerhand al open doen als je bij de kraan staan :n En hij doet het gewoon niet, maar hij denkt er gewoon echt niet aan want als ik dan zeg: Zet het nou direct even in de vaatwasser zegt ie: Oh ja, zal ik even doen, helemaal vergeten alweer :roll: _-:(

_O- Mijn kerel ruimde gisteren uit zichzelf de kom van de puree op, ik was verbaast en zo verbaast dat ik me niet om gedraaid heb om te kijken hoe ie dat exact deed, heb vanmorgen gezien dat de kom dus inderdaad, met water in, in de gootsteen staat... :roll:
Dan heb ik nog liever dat hij er geen water in doet dat ik het met een doekje er proper kan uit vegen voor het de vaatwasser in gaat, nu is het slijmerig enz..... :x

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:47

Mijn broertje doet heel goed alles schoonmaken tegenwoordig als ik hem een sponsje in de hand schuif. := Hij denkt er gewoon niet aan, maar als je hem er even op wijst doet ie het wel heel zorgvuldig. Misschien zijn meer mannen zo en hebben jullie straks profijt ervan dat jullie er een keer bij blijven staan?
Of zeg ik wat stoms en moet ik mijn broertje maar gaan uithuwelijken omdat het zo'n vangst is... :=

pmarena: tja en zo zie ik het dus niet. :+ Dus ik vind het gewoon "iets liefs doen". De meeste mannen kunnen prima hun eigen brood smeren dus dan wordt het een gunst.