Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Re: Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:05

heb van het begin af aan mee gelezen. Erg interessante discussie, maar toch redelijk off topic. Ik wil er 1 off topic aan wijden: ik merk een wat negatieve houding van sommige bijstandsmensen ten opzichte van de werkenden die het ook niet breedt hebben. Tegen hen zou ik willen zeggen dat ze zich heel goed moeten realiseren dat je ook zoiets hebt als werkende armen. En onderschat ook niet de kosten van het hebben van een eigen huis.

Maar kunnen we proberen weer meer on-topic te gaan en het over besparen hebben (en dan zonder de sneren tussen door zoals wacht maar tot je echt in de bijstand zit dat is pas poedersuiker)

Ik heb het zelf ook al een aantal keren geprobeerd. Zeker toen ik mijn paard kocht en daarnaast toch nog flink wilde blijven sparen. Maar merk wel dat als je niet echt die druk hebt dat het toch verrekte moeilijk is. Als ik een goede aanbieding zie ben ik dan toch geneigd om toch heel groot in te kopen, heb daar dan de rest van de maand(en) wel voordeel mee, maar heel mn systeem met weekbudget klopt dan natuurlijk ook voor geen meter meer. Ook met bijvoorbeeld een afscheidsetentje van een collega zeg ik dan toch geen nee, omdat de nood op dat moment niet echt aan de man komt en het een zelf opgelegde regel is.

Alleen nu heb ik het afgelopen half jaar bijna 4.000 euro uitgegeven aan ziektekosten van mijn beestjes. Met helaas als resultaat een spanjaard die nog steeds in de kreukels zit en 2 dode katten. Op een gegeven moment was de nul lijn van mijn geld toch echt wel bereikt. Omdat ik toch mn spaarrekening weer wil opkrikken en ik sowieso nog denk ik wel 2x mijn paard moet laten scannen heb ik mezelf nu wel echt op heel erg strengbudget gezet en probeer wel meer het bijstandniveau aan te houden. Ik zeg nu dus ook wel nee tegen etentjes en dergelijke. Zeg er dan ook gewoon bij dat de kosten met mn beestjes gigantisch uit de klauwen zijn gelopen en dat ik nu gewoon even een poosje de hand gigantisch op de knip houd, daar hebben de meeste dan ook wel begrip voor.

Wat mij overigens een mega besparing oplevert is fietsen naar mijn werk en paard. Dacht toch altijd dat ik echt niet zonder auto kon omdat van mijn huis naar mijn werk 17 km is. gelukkig ligt paard redelijk op de route. Maar al met al, reed ik dan een rondje van 50 km elke dag. Is met mijn niet hele zuinige auto (die ik overigens deel met mijn zus vanwege de kosten) toch al snel zo'n 7,50 per dag aan benzine. Per maand kwam dat al snel neer op meer dan 200 euro. Maar ik heb nu een elektrische fiets gekocht en vind het dan gelijk niet meer erg om te fietsen. Met de fiets is mijn reisafstand ongeveer 40 km per dag. Ik heb de afgelopen 2 maanden 2000! km gefietst, en heb zo'n 400 euro aan benzine uitgespaard. Dan schiet het wel op. Ik kon de fiets trouwens kopen via het fietsenplan op het werk, dus dat scheelt. Hoefde maar 400 euro gelijk te betalen (fiets was 1600), heb nog 200 korting gekregen en de overige 1000 wordt de komende 18 maanden maandelijks van mijn brutosalaris afgehaald. Het is even een investering, maar het zelf bijgelegde bedrag heb ik dus nu al terugverdiend. Ik denk dat iedereen die denkt de auto echt nodig te hebben eens kritisch moet kijken of het echt wel zo is en of zoiets ook niet een oplossing zou kunnen zijn.
Ik heb overigens vandaag uitgerekend wat het kost om mijn batterij op te laden. Dat deed ik altijd heel gierig op het werk, in het kader van dan bespaar ik weer wat. Maar blijkt dus maar 5 cent per keer te kosten _O- Dus dat doe ik dus voortaan maar gewoon weer thuis :o
Behalve de kosten heeft de fiets nog een voordeel: ik fiets elke dag in de spits langs de A13, haal ik gewoon mooi al het stilstaande verkeer in op mn fietsie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:15

Varekaj je kunt huur weigeren te betalen als er achterstallig onderhoud is, bel eens een wetswinkel. Ik geloof zelfs dat de gemeente zo een eigenaar gaat aanschrijven, ze zijn nl verplicht hun panden te onderhouden.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:03

In nederland ja, maar of dat in Belgie zo ook is?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 06:28

Varekaj, wow, dat is me wat! Herkenbaar ook..maar moet wel zeggen, staat het duidelijk in je contract vermeld dat de 'binnenkant' op huurders kosten valt?
Meestal is het nl andersom, groot onderhoud voor verhuurder, denk aan nieuwe kraan, cv ketel, lekkages, ventilatie, alle aansluitingen. Vochtplekken worden ergens door veroorzaakt, wellicht in jouw geval zwakke muren..ook dat hoort bij de verhuurder (normaal gesproken dan, of verhuurder zijn verantwoording neemt is ten tweede).

Geen idee of je zin hebt omer energie in te steken..maar wat je zou kunnen doen is overal foto's van nemen, een aangetekende brief versturen of dit opgelost kan worden, omdat dit je gezondheid alles behalve ten goede komt. Via een advocaat, bekend met huren, via de raad van rechtsbijstand kun je voor een minimaal bedrag (wat soms zelfs al teveel is) iemand je klachten laten bekijken en actie ondernemen. Binnen je contractstermijn is verhuurder verplicht de woning op orde te maken (huurderscommisie komt woning checken na aanvraag en invullen van allerlei formulieren) en kan hij aantonen dat hij financieel niet vermogend is, dan wordt er huurverlaging voorgesteld. Het huis moet nl aan een aantal punten voldoen.

Zelf huurverlaging instellen is helaas wettelijk niet geoorloofd, ook al heb je wel je recht..maar je recht halen en je recht krijgen zit nog een groot verschil tussen voor het kantongerecht helaas.
Wij hadden een huisje, wat uit asbest bleek te bestaan aan binnenzijde, maar door de vele lekkages werd het week en liet het asbest los. Verwarming kon ook niet aan, want de verwarmingsbuizen liepen buitenshuis om en we betaalden met zn tweetjes zo'n 450euro pmalleen al aan gas en dat is niet betaalbaar natuurlijk.
Bij aanvang huur was op papier vastgelegd dat dit binnen 3 maanden in orde gemaakt zou worden..maarja, verhuurder gaf niet thuis. Wij hebben zelf materiaal aangeschaft, bonnetjes bewaard en na het niet betalen, zelf maandelijks de korting ingehouden, een reeele korting, omdat verhuurder het financieel net zo moeilijk had. Tot die helemaal wegbleef en alles negeerde..toen hebben we eindelijk akkoord gekregen voor huurverlaging (let op, nog steeds boven de 650euro pm). We zaten dus in een geliberaliseerde huur en hadden nergens recht op. Enfin, advocaat erbij, want verhuurder had ons aangeklaagd wegens de ingeleverde bonnetjes (ging maandelijks om zo'n 35euro korting, wat we express verspreid hadden over aantal maanden ipv opeens, uit loyaliteit) en zelf ingestelde korting. Goddank heeft verhuurder het niet gewonnen..maar wel met als gevolg dat we dakloos raakten.

Dus moraal van het verhaal..je kunt vechten tegen de bierkaai, maar in sommige gevallen heb je gewoon echt je huis nodig, omdat er geen toezicht is op een nieuwe woning zsm..en kun je weinig, want een contract wat niet verlengd wordt is natuurlijk ook dramatisch..eveneens een gezondheid door alle schimmels en asbest, van de lekkages.
Verhuurders doen tegenwoordig maar wat,komen hun afspraken niet na..huizen die te koop staan worden verhuurt om de kosten te dekken, maar er is geen ged om reparaties uit te voeren,,gevoel van onveiligheid overheerst alom..kiezen tussen 2 kwaden in deze tijden voor de huurder en dan is het maar net of je er wat mee wilt en kunt doen.
Men durft geen stappen meer te ondernemen, dus de problemen hoor je wel,maar zijn wettelijk niet vastgelegd, dus er wordt niet veel aan gedaan mbt huurbescherming.

Geheel OT, i know..maar wellicht wel met tips waar iemand wat mee kunt..in het kader van bezuiniging en het niet verder in het 100 te laten lopen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 07:45

Ik lees toch ook wel bij veel mensen dat ze een auto hebben en daar eigenlijk niet zonder kunnen. Het is natuurlijk ook wel een enorme luxe zeker als je al niet zoveel hebt. Toch heb ik hem weg gedaan en een scooter gekocht. Door het scherm zit ik uit de wind en die goeie jas had ik toch al voor de paarden. De hond voorop. Ik tank voor €9,50 in de week en betaal €79,- verzekering per jaar. Omdat ik een nieuwe scooter kon kopen van het geld van m'n auto hoef ik de komende jaren geen extreme onderhoudskosten te verwachten. De dealer heeft uitgerekend wat ik na twee jaar, als de garantie eraf is, bij moet betalen voor een nieuwe. Dat bedrag zou ik dus kunnen reserveren. Op die manier rij ik altijd in de garantie en hou ik een betrouwbaar vervoermiddel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:33

jilleroo schreef:
In nederland ja, maar of dat in Belgie zo ook is?

Ik denk het wel. Er zal zeker wel een wet tegen verpaupering bestaan. Als je verhuurt heb je verplichtingen. Ook al particulier kun je niet alle wetten omzeilen, zul je minder strakke regels hebben, maar als huurder heb je rechten!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:19

JJane schreef:
Ik lees toch ook wel bij veel mensen dat ze een auto hebben en daar eigenlijk niet zonder kunnen. Het is natuurlijk ook wel een enorme luxe zeker als je al niet zoveel hebt. Toch heb ik hem weg gedaan en een scooter gekocht. Door het scherm zit ik uit de wind en die goeie jas had ik toch al voor de paarden. De hond voorop. Ik tank voor €9,50 in de week en betaal €79,- verzekering per jaar. Omdat ik een nieuwe scooter kon kopen van het geld van m'n auto hoef ik de komende jaren geen extreme onderhoudskosten te verwachten. De dealer heeft uitgerekend wat ik na twee jaar, als de garantie eraf is, bij moet betalen voor een nieuwe. Dat bedrag zou ik dus kunnen reserveren. Op die manier rij ik altijd in de garantie en hou ik een betrouwbaar vervoermiddel.

Ik rij 120 km per week puur om te gaan werken.
Dan heb ik ook niet altijd regelmatige diensten en kan er ineens gevraagd worden naar een andere vestiging te gaan :)
Dan kan ik ook best 3 uur in de nacht klaar zijn.

Ik heb zelf totdat ik 26 was met een Puchje rond gesjeest, ondanks dat ik mijn rijbewijs had,toen kon dat betreft werk en dat was heel fijn en goedkoop rijden. Zeker een aanrader.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:29

Misschien een leuke budgettip die nog niet voorbij is gekomen: het wordt een uitstekend bramenjaar. Trek er komende weekenden op uit met je fiets en een emmertje en je hebt voor 1,79 aan geleisuiker ongeveer 5 potten jam met echt fruit dat ook barst van de vitamines als het buiten weer onder 0 is.

Ik ben ook fan van mijn elektrische fiets! Scheelt zo'n bult benzine en ik heb mijn beweging ook gelijk weer binnen voor die dag. Zelfs als het niet elke dag kan is het een beste besparing :j

En voor de vega's: houd marktplaats in de gaten. Straks komen mensen met hazelaars en walnotenbomen weer om in de noten. Die willen ze vaak wel voor een klein prijsje kwijt. Laat ze goed drogen (bijvoorbeeld in een bananendoos onder je bed) en investeer in een goede notenkraker :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:58

kebie schreef:
Misschien een leuke budgettip die nog niet voorbij is gekomen: het wordt een uitstekend bramenjaar. Trek er komende weekenden op uit met je fiets en een emmertje en je hebt voor 1,79 aan geleisuiker ongeveer 5 potten jam met echt fruit dat ook barst van de vitamines als het buiten weer onder 0 is.

ja de bramen zijn vroeg... ik heb al 10 potten jam gemaakt vorige week (heerlijk met 2 theelepels kaneel op 1kg bramen btw!!!!)
Het kan zelfs nog goedkoper als je geen geleisuiker neemt maar gewone kristalsuiker, hierdoor is hij ook langer houdbaar. Voor de pectine die je nodig hebt om jam in te laten dikken (anders wordt het bramensaus) voeg je het sap van 1 citroen toe (op 1kg bramen/1kg suiker).
Met kristalsuiker ipv geleisuiker duurt het wel langer (30-40 min tov 5 min).

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:24

Hier ook iemand die van een klein salaris rond moet komen. Werk 24 uur en heb een eigen huis.
Wat in mijn geval goedkoper is dan huren, ik betaalde meer huur dan dat ik nu kwijt ben aan hypotheek , gas water en licht..
Auto heb ik ook al deels op bezuinigd door op de fiets naar mijn paard te gaan. Naar mijn werk ga ik nog wel met de auto, dit is zo 11 km enkele reis. Ik zie dit niet zitten om met de fiets te doen aangezien ik dan de energie niet meer heb voor mijn paard. ( chronisch ziek, snel moe).
Wat ik me wel afvraag, is hoeveel benzine verbruik je met een scooter/brommer en zou dit een besparing zijn die de moeite is?
Merk al wel dat ik meer overhoud door op de fiets naar mijn paard te gaan. Denk dat ik zo 75,00 euro in de maand overhoud, dan ben ik erwel.
Mijn boodschappen doe ik altijd bij de Aldi, en verder goed de folders in de gaten houden. Hoop hier nog wat goede tips te kunnen lezen, is altijd handig ;)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:26

Ik rij ongeveer 140 km in de week op m'n scooter en dan tank ik €9,50.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:41

Hoe gaat het de TS af eigenlijk?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:50

ik kan me wel verbazen als de plaatselijke supermarkt hier op zondag niet open kan (de supermarkten hier dringen altijd om een jaarvergunning om de zondagen open te mogen en dit jaar mag deze open) omdat ze GEEN PERSONEEL kunnen krijgen!
Dit snap ik dus niet, met al die werklozen! Het betaald ook nog eens 200% op de zondagen!

Verder heeft een kennis van mij een snack-kar en hij is al vanaf april aan het zoeken voor iemand voor de weekenden. hij kan NIEMAND vinden die hem komt helpen! Hoe kan dit dan?

Daarnaast zie ik mijn eigen broer, vanaf maart werkloos, ontslagen i.v.m. economische omstandigheden bij het bedrijf. Hij zit nu met een uitkering thuis en vindt het voorlopig wel best zo, zeker met zo'n zomer. Hij gaat echt niet werken voor een paar tientjes meer dan zijn uitkering.... En er zijn zoveel meer mensen met deze instelling.......

Deze ervaringen maken dat ik "gekleurd" kijk naar mensen met een uitkering, helaas!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:02

TS, ik vind het een goed initiatief :)

Ik heb vannacht het hele topic door liggen lezen in bed en ik vond de sfeer op een gegeven moment onprettig. Iedereen denkt voor zich het zo slecht te hebben, de ene probeert de ander te overschreeuwen, maar zo werkt het niet in de echte wereld.

Bij ons komt maandelijks genoeg binnen om de rekeningen te kunnen betalen en prettig te leven, maar óók wij voelen ons in de verdomhoek zitten. Ik móet werken om de rekeningen te kunnen betalen, ik werk fulltime en ben een mama, wat inhoudt dat ik mijn kind alleen zie op zijn rottigste tijdstippen (dat hij OF zijn bed nog niet uit wil OF dat hij stikchagrijnig is van de slaap, niet wil eten, niet in bad wil, niet wil slapen, op het moment dat hij constante strijd voert). Het loont nog steeds om te werken, ondanks dat wij € 625,- PER MAAND netto eigen bijdrage moeten betalen voor het kinderdagverblijf. Wij hebben geen ouders/familie/vrienden om ons heen die op willen/kunnen passen, wij moeten zelf onze boontjes doppen en dat wordt steeds moeilijker gemaakt.
In januari gaat ons zoontje naar school en komen déze kosten te vervallen, ik zal andere uren gaan werken (vróeg beginnen, om hem zelf van school te kunnen halen en zo kosten voor opvang uit te sparen), maar in de vakantie hangen we (alleen al de maand augustus kost € 1245,- per maand aan eigen bijdrage), dan hou je weinig over van je salaris.

Elke medaille heeft een keerzijde. Wij werken ons te pletter om alles te kunnen betalen en ons kind te eten te kunnen geven, we zijn moe en hebben een kind dat we veel minder zien dan we willen. Maar dit is hoe de staat het bepaalt. Een kind is een luxe artikel op het moment dat je Jan Modaal bent.

Als ik dan lees van iemand in de bijstand die haar kind een dag in de week naar de opvang brengt om een dagje voor zichzelf te hebben, dan vraag ik me oprecht af wat ik verkeerd doe. Ik heb het gevoel áltijd op mijn werk te zitten en ik heb géén dagje voor mezelf, want als ik thuis ben, dan is de kleine dat ook (opvang als we het niet NODIG hebben is geen optie vanwege de kosten).

Ik heb ook jarenlang op de armoedegrens geleefd, ondanks dat ik 65 uur per week werkte en amper tijd had om te slapen, dat was zuur. Mijn moeder was bijstandsmoeder en werkte uurtjes zwart om de auto van te kunnen laten rijden of om in de zomer een paar daagjes met ons op vakantie te kunnen, die had het nog zo slecht niet voor elkaar (zo denk ik nu, want vanwege haar bijstandsuitkering moest ik op mijn 18e uit huis, dat was toen óók zuur).

Dus wát is er mis met iemand die wil gaan bezuinigen? We worden állemaal getroffen door de crisis, wellicht de heel rijken uitgezonderd.
Ik probeer van € 100,- leefgeld per week 'rond te komen', en inderdaad, er hangt nog een rekening achter als het níet lukt, maar ook bij ons blijft er weinig vangnet over.
Ik snap niet hoe mensen van € 25,- of € 35,- per week boodschappen kunnen doen. Ik heb een kind volop in de groei en hij heeft recht op gezonde en volledige voeding, overigens net als wij.
Wij hebben dan wel € 100,- per week, maar zijn wel moe van het harde werken en vroeg opstaan. Tijd is niet te koop, dus met € 25,- per week p.p. rondkomen en alle vrije tijd van de wereld lijkt me in mijn huidige situatie ook een idee.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 14-08-13 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:05

max66 schreef:
ik kan me wel verbazen als de plaatselijke supermarkt hier op zondag niet open kan (de supermarkten hier dringen altijd om een jaarvergunning om de zondagen open te mogen en dit jaar mag deze open) omdat ze GEEN PERSONEEL kunnen krijgen!

Onder andere omdat de supermarkt over het algemeen niemand in dienst wil van boven de 18 (te duur.)

En dus ook omdat het soort contracten dat een supermarkt uitgeeft (parttime, flex, beperkte tijd) een behoorlijk risico is voor mensen, omdat ze van het inkomen bij lange na niet rond kunnen komen noch iets aan vastigheid erop kunnen bouwen. En dat is gewoon behoorlijk lastig.

Maar goed - die problemen zijn wel vervelend want het houdt inderdaad een flinke kloof in stand. De oplossing lijkt me om die problemen aan te pakken, dus een eenvoudiger systeem waardoor het makkelijker is voor mensen om flex / parttime te werken, en ook trouwens (zoals Quellian) om flex/parttime thuis te blijven. Gewoon een beetje herverdelen van tijd, werk, geld enzo, zodat het een resultaat geeft dat voor de meeste mensen wel goed te doen is.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:09

Zo ik heb net mijn wekelijkse boodschappen gedaan. Voor de hele week, incl (verse) groenten en 2 stuks fruit per dag was ik: 28.45 kwijt. :)
Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik geen shampoo, schoonmaakspul o.i.d. nodig was. Dus echt alleen eten voor de hele week.

Ook gelijk een bult lege flessen ingeleverd t.w.v. 8.00, maar deze bon heb ik bewaard in mn portomonee voor een keer als mn boodschappen wat duurder uitvallen. Dan kan ik die mooi verrekenen :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:26

Quillian, ik voel met je mee.
Dat zijn de momenten dat je je echt afvraagt waarom je nog werkt in dit land.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:31

Varekaj schreef:
Kijk ook waarom mensen niet gemotiveerd zijn: vinden ze niks dat bij hun diploma past of iets gepast, of hebben ze gewoon écht geen zin om te werken voor hun geld? Iemand die er lak aan heeft zal nog proberen om er onderuit te komen "omdat het moet". Die gaan gewoon de kantjes eraf lopen en anderen met het gros laten zitten.

Een kennis van mij zit dus ook in de bijstand maar MOET solliciteren. Echter, zij vindt dit leventje wel prima en solliciteert dus enkel op banen als directeur bijvoorbeeld. Iets waar ze nooit aan de bak kan komen met haar diploma's. Zij mag van mij best een schop onder de kont hoor :j Ga maar tuintjes schoffelen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:41

Naamloos1 schreef:
Zo ik heb net mijn wekelijkse boodschappen gedaan. Voor de hele week, incl (verse) groenten en 2 stuks fruit per dag was ik: 28.45 kwijt. :)
Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik geen shampoo, schoonmaakspul o.i.d. nodig was. Dus echt alleen eten voor de hele week.

Ook gelijk een bult lege flessen ingeleverd t.w.v. 8.00, maar deze bon heb ik bewaard in mn portomonee voor een keer als mn boodschappen wat duurder uitvallen. Dan kan ik die mooi verrekenen :)

Moet je niet te lang bewaren he! Sommige supermarkten hebben daar een limiet op zitten, dan moet je echt aandringen voordat ze het uitbetalen (wat wel kan hoor, moeten ze alleen wat extra handelingen doen.)

Lekker goedkoop boodschappen gedaan dus!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:42

En in andere gevallen verdwijnt de inkt van de bonnetjes (of nou ja, het is van dat thermische papier en na een tijd staat daar dan niks meer op.)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:46

over die supermarkten: mijn dochter werkt al jaren bij een supermarkt, ook geregeld op zondagen, terwijl zij toch echt 18+ is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:50

Ze werkt er dus al jaren. Dat is nog iets anders dan nieuwe mensen aannemen. Er zijn heel wat vacatures die toch niet worden opgevuld als er mensen op af komen, men vindt de mensen te oud, te duur, niet representatief genoeg... Je weet het niet. Het is in elk geval niet zo dat als je een vacature kent, er een willekeurige bijstander is die daar zonder meer wordt aangenomen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:51

nee, maar het steekt mij wel als bedrijven personeel nodig hebben maar dit niet kunnen krijgen, terwijl er zoveel werklozen zijn. Dit gaat er bij mij niet in!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:53

Tsja, dat ligt dus niet altijd alleen aan de werklozen, maar soms ook aan de bedrijven/functies.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:58

Maar ook aan de sollicitanten.
Op maandag heb ik een kater dus kom ik niet.
Op dinsdag moet ik wennen aan het idee dat ik moet werken dus kom ik 1,5 uur te laat.
Op woensdag heb ik het in mijn rug.
Op donderdag heb ik geen zin en meld ik me ziek.
Op vrijdag kom ik weer werken want in het weekend wil ik toch gezien kunnen worden op het terras zonder consequenties.

Overdreven geschreven uiteraard, maar zulk soort sollicitaties zijn er dus wel.
Waar je merkt dat de motivatie ver onder 0 is.