De meest vreselijke en lelijke kado's ever!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Re: De meest vreselijke en lelijke kado's ever!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:47

Ik snap wel wat Rebeccaa bedoelt, het is niet dat je persee een duur cadeau wilt en hoe duurder hoe leuker, maar hier gaat het om een flutcadeau wat 2 euro kost van iemand die er best geld voor heeft en waar je zelf ook je best voor gedaan hebt.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:55

Maar Rebecca, als de ouders rijk zijn, zijn de kinderen dat nog niet meteen. Misschien hebben zij een bijbaantje waarbij ze ook erg hard moeten werken voor hun geld en krijgen daarnaast weinig/geen geld van paps en mams voor cadeautjes etc.

OT: Ik heb eigenlijk nog nooit een cadeau gehad wat echt verschrikkelijk was. Vriendlief wel. Hij was jarig oid en kreeg van een tante glazen potjes met daarbij een bloemetjesijzerwerkje eromheen. Hij wist ook absoluut niet wat hij er mee aan moest. Heeft uiteindelijk het ijzerwerkje er maar vanaf gehaald en het glazen potje te gebruiken voor kaarsjes etc die in de kast staan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:58

Ik krijg zelf geen zakgeld/kleedgeld of ander geld van m'n ouders en zou dus erg teleurgesteld zijn als ik iemand een leuk cadeautje geef, wat niet zo duur is, en die gene gaat het zitten afkraken op een openbaar forum. En ja; mijn ouders kunnen het WEL betalen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:09

Het is geen leuk cadeautje. Dat is nu net 't hele punt. Niet omdat het weinig heeft gekost, maar omdat het niet bij de persoon past, slechte kwaliteit is, én goedkoop is. De combinatie van, die maakt dat 't lijkt of er geen enkele moeite in gestopt is.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:13

Geld moet geen rol hoeven spelen bij cadeautjes, maar soms kan het toch behoorlijk steken als de boel nogal uit zijn verband gerukt wordt... Ik wilde een aantal jaar geleden graag een nieuw horloge, dus aan mijn vader gevraagd, met wat voorbeelden van horloges die ik mooi vond. Hij had samen met mijn broertje een horloge gekocht bij de Lucardi, prima, was niet helemaal mijn smaak maar het ging mij om het gebaar. Alleen bleek het totaal niet te passen, het was een horloge met een 'vaste' band uit 1 stuk (dus niet iets met een gesp of verstelbare sluiting) en het bleef gewoon niet goed zitten om mijn pols. Dus uiteindelijk met het bonnetje terug naar de Lucardi om het te ruilen. Bleek het horloge in de uitverkoop €15 gekost te hebben, wat mijn vader met mijn broertje had gedeeld dus €7,50 p.p. Op zich niet erg, ware het niet dat mijn broertje voor zijn verjaardag een half uur rijden in een Ferrari had gekregen (zonder daarom gevraagd te hebben) ter waarde van €150 -O- Dat voelde toch wel even erg scheef, van mijn vader had ik iets meer verwacht en bovendien laat ie het over het algemeen nogal breed hangen dus heeft niet zozeer met zijn financiële situatie te maken... Kwam nog bovenop dat ik uiteindelijk een horloge heb uitgezocht van €20, waardoor ik dus nog bij moest betalen :+

Mijn broertje zelf kan er overigens ook wat van. Paar jaar geleden 2 puzzels gehad, duidelijk uit de kringloopwinkel maar dat vind ik niet zo'n punt, als student hebben ze het niet breed. Alleen beetje jammer dat ze dan niet compleet waren, had dan even stukjes geteld voordat je het inpakte :+ En op onze bruiloft kregen we van mijn broertje en schoonzusje 2 boeken: 'De naakte bruid' en als vervolg 'Spelletjes voor vaders om met hun baby te doen' Dus -O- Terwijl ze dondersgoed weten dat ik écht nog niet aan kinderen wil beginnen...

Overigens kregen we van mijn zusje helemaal niks en vond ik het ook wel jammer dat mijn ouders, ondanks dat ze de jurk betaald hebben, niet even een kaartje geschreven hebben voor de bruiloft zelf... Het ging ons helemaal niet om het geld, we konden ons feest prima betalen en hadden de cadeaus van de gasten helemaal niet nodig om de rekening te betalen, wat wel eens gedacht wordt. Maar gewoon een kleinigheidje, al was het maar een kaartje, had ik toch wel leuk gevonden...

Krijg als juf ook heel vaak douchespullen en chocola, de chocola eet ik wel op maar de douchespullen ben ik op een gegeven moment uit gaan delen, kwam er gewoon niet doorheen, had een la vol! Daar put ik ook wel eens uit als we een verjaardag van kennissen hebben en we hebben ook wel eens een cadeautje doorgegeven, maar er dan wel op gelet dat het niet beschadigd, geprijsd of anderszins te herleiden was!

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:16

Hihi, de cadeau's gaan van grappig naar echt erg! Ik weet ook nog wel een leuk voorbeeld: van mijn schoonmoeder een boekje over sterrenbeelden. Met de mededeling erbij dat Vissen en Tweelingen geen geweldige combi is. :roll:
Laatst bijgewerkt door PK_L op 03-08-13 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:19

_JTM schreef:
Maar Rebecca, als de ouders rijk zijn, zijn de kinderen dat nog niet meteen. Misschien hebben zij een bijbaantje waarbij ze ook erg hard moeten werken voor hun geld en krijgen daarnaast weinig/geen geld van paps en mams voor cadeautjes etc.

OT: Ik heb eigenlijk nog nooit een cadeau gehad wat echt verschrikkelijk was. Vriendlief wel. Hij was jarig oid en kreeg van een tante glazen potjes met daarbij een bloemetjesijzerwerkje eromheen. Hij wist ook absoluut niet wat hij er mee aan moest. Heeft uiteindelijk het ijzerwerkje er maar vanaf gehaald en het glazen potje te gebruiken voor kaarsjes etc die in de kast staan :+

ja, dat kan inderdaad, echter weet ik dat dat bij mijn beste vriendinnen niet het geval is. ;) anders zou ik er ook niet over oordelen. verder ben ik het eens met hannah41.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:20

Dani schreef:
Het is geen leuk cadeautje. Dat is nu net 't hele punt. Niet omdat het weinig heeft gekost, maar omdat het niet bij de persoon past, slechte kwaliteit is, én goedkoop is. De combinatie van, die maakt dat 't lijkt of er geen enkele moeite in gestopt is.

precies!
het leukste cadeau dat ik ooit heb gegeven is een heel groot schilderij, van 1m bij 80cm of zo, samen gemaakt met een vriendin, daar in hebben we allemaal dingen geschilderd dat we samen hebben gedaan me de andere vriendin erbij- dagje slagharen, zeilen, paardrijden etcetc, we hebben hierbij ook 2 boeken en andere dingen gegeven maar het énige wat nog steeds altijd het meest gewaardeerd wordt, is dat schilderij dat we hebben gemaakt, terwijl dat helemaal niets kostte, op een doekje van de blokker na. :+ maar daar was wél moeite in gestoken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-13 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:20

[naam] schreef:

Nou iets minder kan ook wel... Daar had ik overheen gelezen, ik had alleen stukken gelezen over 'en het was máár drie euro! én bedankt!'

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:33

Ooit een soort van hempje gehad, was van die persoon zelf, en was vierkant, lichtblauw met van die plastic zilveren hartje erop en plissé aan de bandjes, van van dat net achtige spul, dat ze weleens op cadeautjes doen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:45

Ikw eet er ook nog wel eentje...
Vriendje kreeg de vraag wat hij wilde krijgen voor zn verjaardag. Omdat hij niks wist heeft hij gezegd dat hij graag een plantje voor op het balkon wilde hebben. Opzich valt daar weinig aan te verknallen zou je zeggen.
En wat kreeg hij voor zn verjaardag? Kerstverlichting (dit idee http://framboos65.files.wordpress.com/2 ... 0003-7.jpg ) .
Wij wonen in een (huur) flatje met een mini balkon en houden niet van trutjes in huis (is ook niet handig ivm de huisdieren).

Uiteindelijk heeft het 2 of 3 jaar in de berging gelegen en hebben we het maar aan zijn vader gegeven zodat hij het met de kerst aan de schutting kan hangen :+

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:00

Dani schreef:

dat bedoelde ik Idd te zeggen, en nu is het ook nog zo dat hun het breder hebben dan wij

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:06

Doanique schreef:
Dani schreef:

Nou iets minder kan ook wel... Daar had ik overheen gelezen, ik had alleen stukken gelezen over 'en het was máár drie euro! én bedankt!'

dat het maar #3 euro was vind ik niet erg ALS het een leuk cadeau was geweest, maar dit was het dus niet...
heb ook gewoon in.ontvangst genomen en gedaan of.ik het leuk vond, want ja, het blijft toch je.beste vriendin ;)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:16

vriendin van mij kreeg voor haar 18de verjaardag een neuscorrectie en een borstvergroting..voor de duidelijkeid..niks mis met haar neus en borsten en dat vond ze zelf ook alleen haar moeder vond wat anders.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:23

kiki1983 schreef:
vriendin van mij kreeg voor haar 18de verjaardag een neuscorrectie en een borstvergroting..voor de duidelijkeid..niks mis met haar neus en borsten en dat vond ze zelf ook alleen haar moeder vond wat anders.

Nou zeg! Voel je je toch ook wel opgelaten..

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:27

Die laatste is wel heel erg zeg :0

Ik eigenlijk nooit iets ergs gekregen, tenminste niet erg genoeg want ik weet niks meer.
Ben over 2 weken jarig dus misschien kan ik dan iets posten hier haha. Ik heb ook liever dat mensen iets uitzoeken dat echt bij mij past dan dat het 'duur' is en het totaal niet bij me past.
Heb bijv. liever bijwijze van een bosje geplukte bloemen dan een bos rozen ofzo, dan weet diegene tenminste dat ik niet van bossen winkel bloemen houd haha :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 17:29

MyLittleLove schreef:
kiki1983 schreef:

Nou zeg! Voel je je toch ook wel opgelaten..

Opgelaten? Ik zou woest zijn! Dit "kado" hoeft niemand mij te flikken hoor. Als ik al wat aan mijn lichaam wil veranderen doe ik dat zelf wel. Als dit meisje nog geen complex had...weet niet wat ik ervan moet denken als mams blijkbaar mijn lichaam niet mooi genoeg vind dat ze dit kado geeft... Dit slaat de plank gewoon compleet mis en mams had flink moeite moeten doen om dit goed te kunnen maken als dit bij mij was gedaan.. Gatver.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:40

kiki1983 schreef:

Dat vind ik belachelijk, ik was echt not amused geweest als mijn ma me dat flikte. Tenzij ze het er over gehad hadden en dit een wens van het meisje was, maar dat is zo te horen niet het geval. >;)

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:49

Nee dat wou ze ook totaal niet. Haar moeder was altijd al nogal van zeggen je bent veels te dik ( maat 36), je bent lelijk, ik wou dat je steil haar etc

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:24

kiki1983 schreef:

Ooooh dat is ook flink l*llig van die moeder zeg!

al zou ik zelf best een borstvergroting voor mn verjaardag willen krijgen haha

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:32

wow die laatste..

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:35

Een banaan, helemaal dik ingepakt dus het was nog moeilijk uitpakken ook (nouja, voor een 4 jarige dan. Het is alweer heel wat jaartjes geleden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:36

kiki1983 schreef:

ik zou best een neuscorrectie willen :')

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:38

ArlandoO schreef:
*paardrij t-shirt met een paardje erop die je kon opzadelen/aankleden door middel van spulletjes waaraan drukknoopjes bevestigd zaten. Errrug leuk als je 15 bent :P

Geweldig _O-

Die neuscorrectie en borstvergroting is wel heel erg :\

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:14

kiki1983 schreef:

OMG :7 Ik denk dat degene die mij dat kado zou doen zelf een neuscorrectie kan gebruiken daarna 8-)