Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kai_Rosa schreef:Ik ben zelf christelijk opgevoed en naar mijn mening is het het mooiste geloof.
Ik kan ook wel een antwoord geven op de vragen waarom sterven er mensen aan vreselijke ziektes en leven ee mensen in armoede.?!
Ik zeg niet dat deze mensen het verdienen.
Maar je KUNT het zo bekijken.
Als een kind alles van zijn ouders krijgt word het al snel een lui verwend kreng en waardeert niets meer.
Heb je het zo al eens bekeken?
Het is maar eens vizie.
HarriesHorse schreef:En hoe is het heelal ontstaan? Zo in eens uit het niets? Dat is voor mij nóg veeeel moeilijker te geloven, en ik denk voor nog veel meer anderen, dan dat er een God was die het gemaakt had.
Er zullen gerust wel een paar knallen geweest zijn... Die zijn er ongetwijfeld nog wel eens in het heelal die onopgemerkt zijn...
SaartjeNina schreef:Mensen stop aub met oordelen over God dat hij niet bestaat omdat er erge dingen in deze wereld gebeuren. .
Kinke schreef:Dit vind ik wel grappig...dat je niet kunt geloven dat er een heelal is ontstaan (waarom zo dat trouwens ineens moeten zijn, zal ook een proces zijn geweest misschien) door een oerknal maar wel dat er een god is die met een knip van de vingers een heelal tovert
Sammie schreef:Als er gezegd wordt je geloof in een God omdat dat je opvoeding is kun je die parallel ook trekken naar de oerknal. Je gelooft er in omdat wetenschappers je dat vertellen. Maar je kunt over beiden nadenken. Ook over de oerknal dus. Niet zo maar voor waar aannemen, omdat iemand je dat vertelt. Wetenschappers doen dat zelf ook. Een goede wetenschapper behoort dingen ook in twijfel te kunnen trekken en opnieuw te toetsen..
Geryon schreef:Het valt mij op dat veel gelovigen gewoon de evolutietheorie niet snappen.. Dan kan ik me voorstellen dat je inderdaad in god geloofd. Want dat is precies hetzelfde als vroeger. Er waren onverklaarbare dingen en dat werd toen afgeschoven op een god.
Sammie schreef:Als er gezegd wordt je geloof in een God omdat dat je opvoeding is kun je die parallel ook trekken naar de oerknal. Je gelooft er in omdat wetenschappers je dat vertellen.
Tieneke schreef:Dat alle geloven in basis hetzelfde zijn, klopt echt niet. Dat eerste, dat het over 1 god gaat, klopt al bv niet.
Ik denk dat mensen vaak geloven dat ze, als ze "een goed mens zijn" zo ook wel in de hemel komen, maar ik vraag me telkens wel af waarop dat idee gebaseerd is...? Dat is volgens mij echt eigen invulling, want in de bijbel staat dat bv. niet. Heb je die info ergens anders vandaan?
Geryon schreef:Het valt mij op dat veel gelovigen gewoon de evolutietheorie niet snappen.. Dan kan ik me voorstellen dat je inderdaad in god geloofd. Want dat is precies hetzelfde als vroeger. Er waren onverklaarbare dingen en dat werd toen afgeschoven op een god.
Echter is het helemaal niet onverklaarbaar hoe dieren etc. zijn ontstaan. Ik vind het dan ook écht knap als je nog steeds gelooft dat god vanalles zomaar heeft geschapen. Respect als je daarachter kan blijven staan![]()
Ik was gelovig, ben gelovig opgevoed. Maar toen ging ik naar school en kreeg ik verstand
Sammie schreef:mika11 schreef:Nee helaas, dat klopt. Zelfs dat Adam en Eva slechts 2 personen waren klopt nietSammie, dan is het verhaal van Jonas vast niet het enige wat verkeerd vertaald is.Wat dat betreft doen de moslims het beter. Alleen de Koran in de eigen taal is het ware verhaal/boek van Allah en vertalingen zijn 'valse' geschriften.
marleen_usar schreef:Dat is wat ik al zei, iedereen is God, God is in iedereen.
Cassidy schreef:Kinke schreef:Met dit soort uitspraken kan ik dus
helemaal niets...komt op mij over als domweg iets quoten uit een boek of herhalen wat er als kind in je hersenen is gestampt.
En toch is het zo. Om dat te begrijpen moet je het echter wel wel een keer hebben meegemaakt.
En ook voor jouw de tip om je eens in de gnostische teksten te verdiepen.
Tieneke schreef:Geryon schreef:Ik was gelovig, ben gelovig opgevoed. Maar toen ging ik naar school en kreeg ik verstand
Wat een fijne opmerking, proficiat met je verstand!
[***] schreef:Geryon schreef:Het valt mij op dat veel gelovigen gewoon de evolutietheorie niet snappen.. Dan kan ik me voorstellen dat je inderdaad in god geloofd. Want dat is precies hetzelfde als vroeger. Er waren onverklaarbare dingen en dat werd toen afgeschoven op een god.
Echter is het helemaal niet onverklaarbaar hoe dieren etc. zijn ontstaan. Ik vind het dan ook écht knap als je nog steeds gelooft dat god vanalles zomaar heeft geschapen. Respect als je daarachter kan blijven staan![]()
Ik was gelovig, ben gelovig opgevoed. Maar toen ging ik naar school en kreeg ik verstand
Pardon ?
Respect voor ieder zijn/haar geloof graag.
Sem86 schreef:Ik geloof in de hemel, de hel. In Adam en Eva, de eerste mensen op aarde. In Abraham, die zo graag wilde dat zijn vader zich over zou geven aan God. In Maria, die ruim 2000 jaar geleden plots zwanger was, terwijl ze nog nooit was aangeraakt door een man en een zoon baarde, Jezus. Waarom? het staat allemaal in de Koran. Al hun verhalen. Islam is liefde en respect! En dat merk je als je de Koran leest en niet als je naar verhalen luistert die toch niet kloppen.
Mear schreef:Kijk van dit soort uitspraken gaan mijn nekharen overeind staan.
Het ís namelijk niet zo, het is een geloof. Geen feit, niet wetenschappelijk bewezen. Prima als je gelovig bent, maar dat moet je niet met zulke uitspraken opdringen.
Kai_Rosa schreef:Ik ben zelf christelijk opgevoed en naar mijn mening is het het mooiste geloof.
Ik kan ook wel een antwoord geven op de vragen waarom sterven er mensen aan vreselijke ziektes en leven ee mensen in armoede.?!
Ik zeg niet dat deze mensen het verdienen.
Maar je KUNT het zo bekijken.
Als een kind alles van zijn ouders krijgt word het al snel een lui verwend kreng en waardeert niets meer.
Heb je het zo al eens bekeken?
Het is maar eens vizie.
Citaat:3 Hij werd veracht, door mensen gemeden,
hij was een man die het lijden kende
en met ziekte vertrouwd was,
een man die zijn gelaat voor ons verborg,
veracht, door ons verguisd en geminacht.
4 Maar hij was het die onze ziekten droeg,
die ons lijden op zich nam.
Wij echter zagen hem als een verstoteling,
door God geslagen en vernederd.
5 Om onze zonden werd hij doorboord,
om onze wandaden gebroken.
Voor ons welzijn werd hij getuchtigd,
zijn striemen brachten ons genezing.
6 Wij dwaalden rond als schapen,
ieder zocht zijn eigen weg;
maar de wandaden van ons allen
liet de HEER op hem neerkomen.
7 Hij werd mishandeld, maar verzette zich niet
en deed zijn mond niet open.
Als een schaap dat naar de slacht wordt geleid,
als een ooi die stil is bij haar scheerders
deed hij zijn mond niet open.
8 Door een onrechtvaardig vonnis werd hij weggenomen.
Wie van zijn tijdgenoten heeft er oog voor gehad?
Hij werd verbannen uit het land der levenden,
om de zonden van mijn volk werd hij geslagen.
9 Hij kreeg een graf bij misdadigers,
zijn laatste rustplaats was bij de rijken;
toch had hij nooit enig onrecht begaan,
nooit bedrieglijke taal gesproken.
[***] schreef:Geryon schreef:Het valt mij op dat veel gelovigen gewoon de evolutietheorie niet snappen.. Dan kan ik me voorstellen dat je inderdaad in god geloofd. Want dat is precies hetzelfde als vroeger. Er waren onverklaarbare dingen en dat werd toen afgeschoven op een god.
Pardon ?
Respect voor ieder zijn/haar geloof graag.