Discriminatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Discriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:53

Ik kom dagelijks in kanaleneiland, vrees ook elke dag voor mijn leven :')

Maar met het WK waren de meeste flats wel oranje versiert, en met koninginnedag trouwens ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:55

Varekaj schreef:
Moet zeggen, de heerlijkste tajine met kip die ik ooit gegeten heb kwam van de moeder van een collega. Daar zouden we een moord voor gepleegd hebben :))

Nog zoiets: ik sta met regelmaat versteld hoe goed sommige van die dames zich kunnen kleden. Echt tot op het kleinste detail past alles bij elkaar, ultra vrouwelijk zonder too much te zijn. Hemelsbreed verschil met sommige meiden van dezelfde leeftijd en belgische origine die erbij lopen alsof ze ter plekke voor prutsmuts solliciteren.

Ik ben dol op Turks eten, in Groningen heb je een heerlijk restaurant, mjum :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:56

Ik noemde het vroeger altijd de Inburger King :') Omdat ze op Den Haag centraal alleen getint personeel hadden :')

Ja ja, ook ik kon er wat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:57

lifaya schreef:
wat een geniale dingen komen weer voorbij zeg... mensen te lang aankijken (buitenlanders, jaja, die zijn natuurlijk per definitie agressiever :') ) kan je dood betekenen... man, dan moet ik snel een andere baan zoeken want achter de kassa bij burger kin.g moet ik toch echt een hele hoop mensen in de ogen blijven kijken :') En geloof me, merendeel van de gasten is niet Nederlander... oliebol, toch een gevaarlijke baan...

Kijk soms mensen zelfs heel vies aan als ze hun t*ringzooi weer eens niet opruimen (zowel nederlanders als allochtonen :D ) en nog steeds leef ik :oo

echt, hoe komen mensen erop :') _O-

Ik kijk mensen nooit lang in de ogen, ongeacht wie er tegenover me staat. Ik vind dat zo super ongemakkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:58

Dat is ook gewoon niet menselijk. Ze zeggen wel; als je iemand langer dan 7 seconden aankijkt ga je zoenen of vechten.

Anoniem

Mijn vriend komt met erg veel nationaliteiten in aanraking door zijn werk en de verhalen die je soms hoort... Zo zijn ze in de landen ginds ofwel veel meer westers gericht en doen ze lang niet zo moeilijk over vanalles door elkaar en gedogen ze iedereen zolang je hun leefwijze maar respecteert, ofwel willen ze té westers zijn en lijdt de plaatselijke bevolking eronder en kan je jezelf gelukkig prijzen dat je hier bent geboren.

Mindim: Utrecht is vanuit België (woon ergens halfweg tussen Brussel en Gent) toch wel tikje te ver om een avondje gezellig te gaan tafelen :=

Rennie89

@Snadrem, Ik werk in Leiden, ben geloof ik de enige Nederlandse werknemer :)) mijn restaurantmanager is wel Nederlands though... :)) Maar ik ben nog steeds niet vermoord, dus fingers crossed!

@Mindim, ik ben ook niet van het oogcontact, maar helaas moet ik het doen voor "klantvriendelijkheid" :')

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:01

Ieder mens is een individu, ook de pool Turk of marrokaan. En ja ik heb ook nare ervaringen mee gemaakt. Maar dat heb ik ook net zo goed met een aantal Nederlanders. Ik ben in elkaar geslagen door een marrokaanse. Maar toch niet door alle marrokanen??

Nog 1 vraag aan bello, als er op school 1 een leraar Nederlands is, die als lesgever het cijfer 9 heeft gekregen voor zijn/haar lessen en lesinhoud en het is een "buitenlander" en op een andere school een docent zelfde vak heeft het cijfer 5 gekregen, lessen zijn niet goed, leerlingen doen het niet zo goed maar het is wel een Nederlander, dan zou jij dus daarvoor gaan voor je kind??

Lijkt mij dat het om kwaliteit van onderwijs gaat, niet wie het geeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:06

Mij maakt het niet uit wie mijn kinderen les geeft, zolang ze de normen en waarden van onze cultuur meekrijgen en de materie op een correcte wijze wordt gedoceerd. Al is dat een Pool met een tulband en een kilt die zich heeft laten ombouwen. Zolang de leerstof goed wordt overgebracht vind ik het prima.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:11

Jamaar naar het schijnt bestaat dat niet, een Pool met tulband die fatsoenlijk Nederlands kan :D . Alleen Nederlanders kunnen Nederlands zonder haren op, weet je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:35

Je bent de kilt vergeten :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:38

Een kilt is niet aangepast aan hier, dat mag je niet dragen :n . :+

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:44

Hahaha geniaal!!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:48

Hahahaha _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:11

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:13

Kwanyin schreef:
Een kilt is niet aangepast aan hier, dat mag je niet dragen :n . :+

Jammer, ik zou daar niets op tegen hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:20

Hoe je het ook bekijkt, het is natuurlijk verschrikkelijk wat er uit de naam van het geloof gedaan wordt. Verschrikkelijk dat zoveel onschuldige mensen moeten sterven in deze tijd omdat een stelletje fanatisten hun gevoel op onschuldige burgers moet uitleven. Is helemaal niet grappig.

En nee, de blanken zijn de ergsten van allen, iig in de geschiedenis. Ik ben zelf altijd erg geinteresseerd geweest in de geschiedenis van noord amerika en je wilt niet weten hoe de europeanen daar te werk zijn gegaan. Er was idd veel geweld ook voor de moslims.

Ik vind het stukje erg onrespectvol, ik kan er niet om lachen. Wat er ook gebeurt is in de geschiedenis, het is verschrikkelijk wat die man overkomen is. Aangereden door een auto en daarna met een hakmes bewerkt. Een klein kind moet zonder vader door het leven. Dat hier een stukje wordt geschreven wat de engelsen nog erger maakt qua geweld in de geschiedenis, doet niets af aan het feit dat er man op een verschrikkelijke manier aan zijn einde is gekomen. Dat daar lacherig over gedaan wordt, vind ik zeer te betreuren.
Je houdt de duitsers van nu ook niet meer verantwoordelijk voor de daden die hun voorouders hebben gepleegd. Dus vertel me wat er zo grappig aan is, want ik zie het niet.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:55

Snadrem schreef:
TammyVN schreef:
Ik ben van mening dat een multiculturele samenleving je alleen maar kan verrijken.

Ik vind mensen die 'niets met buitenlanders' hebben erg kortzichtig zijn. Als je niets met buitenlanders hebt, kun je maar beter niet op vakantie gaan. Je mist wat in je leven door er niet voor open te staan.

Absoluut. En zoals Theo Maassen al zei: er leven nu zes miljard mensen op deze planeet. Zes miljard. Hebben jullie enig idee hoeveel daarvan buitenlander is?

Precies!

Ik ben echt van mening dat het je leven verrijkt! Elke reis die ik maak verandert me, in positieve zin :)

Trouwens over vooroordelen.. Ik had laatst in de stad afgesproken met die Surinaamse vriend van me, maar m'n tram kwam maar niet en toen ik al een half uur te laat was stuurde hij: 'Ik dacht dat ik de Surinamer was!' :') heerlijk haha!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 06:33

Mindim schreef:
Hoe je het ook bekijkt, het is natuurlijk verschrikkelijk wat er uit de naam van het geloof gedaan wordt. Verschrikkelijk dat zoveel onschuldige mensen moeten sterven in deze tijd omdat een stelletje fanatisten hun gevoel op onschuldige burgers moet uitleven. Is helemaal niet grappig.

En nee, de blanken zijn de ergsten van allen, iig in de geschiedenis. Ik ben zelf altijd erg geinteresseerd geweest in de geschiedenis van noord amerika en je wilt niet weten hoe de europeanen daar te werk zijn gegaan. Er was idd veel geweld ook voor de moslims.

Ik vind het stukje erg onrespectvol, ik kan er niet om lachen. Wat er ook gebeurt is in de geschiedenis, het is verschrikkelijk wat die man overkomen is. Aangereden door een auto en daarna met een hakmes bewerkt. Een klein kind moet zonder vader door het leven. Dat hier een stukje wordt geschreven wat de engelsen nog erger maakt qua geweld in de geschiedenis, doet niets af aan het feit dat er man op een verschrikkelijke manier aan zijn einde is gekomen. Dat daar lacherig over gedaan wordt, vind ik zeer te betreuren.
Je houdt de duitsers van nu ook niet meer verantwoordelijk voor de daden die hun voorouders hebben gepleegd. Dus vertel me wat er zo grappig aan is, want ik zie het niet.

Ik leef een beetje onder een steen wat dat betreft geloof ik, want dat stukje met die hakbijl heb ik even gemist in de media. Ben meer bezig geweest met de binnenlandse bezigheden. Ik wist dus ook niet dat het stukje specifiek van toepassing was daarop, zo heb ik het dus ook niet gelezen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:24

Mindim schreef:

Ik lees het artikel niet als het bagatelliseren van deze gebeurtenis, maar wél als protest tegen het feit dat een hoop moslims nu verantwoordelijk worden gehouden voor de daden van enkele zieke geesten (die ook rustig een moslim zo hadden bewerkt als ze daar de kans voor hadden gekregen). Als er iets gebeurt, staat iedereen te wijzen naar de hele moslimgemeenschap, terwijl men daarbij vergeet dat er op Bali en in Jordanië enkele jaren geleden ook bomaanslagen gepleegd zijn, waarbij ook zat moslims omgekomen zijn (en een man zei: "Dit zijn geen moslims, dit zijn niet eens mensen."). Evenzo bij de aanslagen op het WTC; ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele moslim in die gebouwen was op dat moment.

Aan de ene kant vind ik het een "leuk" stuk, juist omdat het niet heel expliciet geschreven is en dit helemaal mijn humor is, maar het zet mij in elk geval ook wel aan het denken. De Britten houden zichzelf niet verantwoordelijk voor wat in het verleden gebeurd is, maar de schrijvers van dit artikel geven wel een duidelijk signaal af hoe zij denken over het feit dat mensen op dit moment bacon voor een moskee neerleggen aan de andere flippin' kant van het land. Toen die Nederlander enkele jaren geleden een vrouw om het leven had gebracht in het Verenigd Koninkrijk, werden onze klompen en kaas ook niet gejat bij wijze van protest en liepen de Britten ook niet met een gigantische Union Jack te protesteren op de Dam tijdens Koninginnedag. De boodschap die de schrijvers van het artikel over willen brengen is, zoals ik het interpreteer, dat er wel vaker moorden worden gepleegd en dat dit niet uitsluitend voorbehouden is aan moslims en dat mensen dát op dit moment vergeten. Bedoelen ze hiermee te zeggen dat er niet gerouwd mag worden, dat mensen niet boos of verontwaardigd mogen zijn of dat dit geen erge gebeurtenis is? Zo lees ik het in elk geval niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:33

Overal worden moorden gepleegd, dat klopt. Door mensen van allerlei kleuren en formaten. Het enige wat wel opvalt helaas, is dat het bij moslims vaak om extremisten gaat (let op de nuance!) die het doen vanuit een geloofsovertuiging. Die het doen uit wraak over wat regeringsleiders beslissen. Zoals die man met de hakbijl zei "an eye for an eye, tooth for a tooth". Dat is iets dat ginds nog meer leeft dan hier. Ja er is onrecht, ja ik vind het ook vreselijk dat er in landen anderen worden afgeslacht omdat enkele regeringsleiders het niet voor elkaar krijgen om vriendjes te worden. De meeste oorlogen worden aangegaan tegen de extremen, en niet tegen de basisbevolking. Helaas zijn die er wel altijd het slachtoffer van.

De hakbijlmoordernaar in Londen was trouwens van oorsprong zeer streng katholiek opgevoed en is erna overgegaan tot de moslims en daar tot extremist gegaan. Zoals iemand ooit zei: "Volgens elk geloof is er maar 1 ware God en verdwijnt iedereen die daar niet in gelooft in de hel. Dat wordt erg gezellig daar beneden dan."

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 09:01

Zo.. ik kon van het weekend even niet op internet, ik zie dat er heeel veel reacties zijn losgekomen door mijn topic.
Inmiddels heb ik weer een heerlijk weekend gehad met de vriend uit Burkina Faso ;)
We hebben het ook (tot zover dat lukt) gehad over dit onderwerp, ik begrijp nu inderdaad zoals in het begin ook al word gezegd dat het woord neger eigenlijk heel vreemd is omdat als mensen zien dat iemand donkere huidskleur heeft hem dan automatisch het etiket "neger" opplakt terwijl dat eigenlijk nergens op slaat.
Deze reactie slaat misschien even niet op het onderwerp waar jullie ondertussen op beland zijn maar ik moet alles nog lezen :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:20

Arrabel schreef:
Altijd heb ik geroepen dat ik alleen iets met Nederlandse jongens te maken wil hebben, als een jongen een kleurtje had dan moest ik er niks van hebben.
Maar dat is opeens veranderd toen ik in contact kwam met een jongen uit Burkina Faso (Afrika), het is echt een hele lieve, attente en gastvrije jongen en ik zie hem nu bijna elke dag en we kunnen het heel goed vinden samen.
Nu ben ik zo stom geweest om dit op mijn werk te vertellen en nu pesten ze me de hele dag, ik merk ook dat ze me uitlachen en over me smoezen, ze vinden het heel grappig allemaal.
Ook maken ze discriminerende opmerking over de jongen wat me best pijn doet.
Niet alleen op mijn werk maar ook een vriendin van mij noemt hem "aapje" ik heb al een paar keer gevraagd of ze dat niet meer wilt doen maar ze gaat er toch mee door.
Omdat ik verder nog nooit met buitenlanders in contact ben geweest heb ik dit nog nooit eerder mee gemaakt maar wat is discriminatie pijnlijk zeg!

Je voelt pas hoe pijnlijk zulke opmerkingen zijn als het geliefden zijn van jou. Mensen snappen niet dat het niet grappig is als je aapje, Ruud Gullit o.i.d. wordt genoemd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:12

Natuurlijk valt het niet te ontkennen dar een hoop mensen in de wereld misbruik maken van de islam en een hoop slechte dingen doen. Maar het grote probleem bij velen is dat ze gewoon àlles over een kam scheren.
Neem nu al bijvoorbeeld de Turken. Turken = moslim = onverdraagzaam naar andere culturen=slecht. Fout!
Ten eerste zijn niet alle Turken praktiserend gelovig! Ik kom via mijn vriend wel eens in contact, en als je hun zou vragen wat hun geloof is zeggen ze allemaal "moslim". Maar geen enkele turk die ik leer kennen praktiseert dat geloof meer dan de gemiddelde belg of nederlander tegenwoordig katholiek is. Ik heb met mijn vriend al zowat alle zonden van de Koran verbroken en in zijn hele familie is er niet een die ons daar slecht over aankijkt :D . Zelfs niet de oudere generatie.
Sterker nog, zijn familie heeft een veel grotere afkeer tegenover streng gelovige Turken dan ikzelf en zou niet eens willen dat mijn vriend naar huis kwam met een gelovig moslimmeisje! Ze moeten absoluut niets weten van mensen die om de twee zinnen "Allah dit" moeten zeggen. Ze hebben hun eigen scheldnamen ervoor en als zijn vader niet moreel verplicht wordt zou die nog weigeren om een vrouw met een hoofddoek een hand te schudden. In feite zijn ze veel discriminerender dan ik :D . En nee, de familie van mijn vriend is geen uitzondering op de regel. Er zijn genoeg Turkse families die helemaal niet meer zo streng naar hun geloof leven en die zelfs gewoon studeren en Vlaamse vrienden hebben. Het enige verschil is dat die families vaak niet zo boeiend zijn om op het nieuws te komen.

Daarnaast is er bij moslims ook nog een groot verschil tussen moslims die gewoon hun geloof belijden en moslims die hun dochter letterlijk de keel oversnijden als ze te verleidelijk heeft gelachen naar een vreemde. Die laatste hoor je wel het meeste op het nieuws, maar gelukkig zijn de extremisten nog altijd de kleinere groep.

Om maar te zeggen hoeveel verschil er zelfs in een land kan zitten. Islam en "haat tegen het westen" is een véél, véél gecompliceerder begrip dan "alle moslims zijn anti-westen en zijn potentieel gevaarlijk". Het heeft in veel landen ook met stammen en familieclans te maken en met bepaalde historische wendingen.