Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 00:31

Vandaag voor het eerst een duitse vrouw getroffen die goed nederlands kon verstaan!
En ik versta wel prima duits maar spreek het niet geweldig. Dus we hebben elk in onze eigen taal een heel gesprek gehad, ze was net aangekomen op het park dus had veel vragen. Dat wilde prima, hulde aan mevrouw! Was nog een oudere dame ook nog!

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:52

_Nancy schreef:
Vandaag ook weer zo'n lekkere chagerijn gehad :=

Bij ons is het met lunch standaard druk, we komen altijd tafels te kort en tafels die vrij komen zijn vaak gereserveerd voor mensen die aan de bar zitten en een tafeltje willen.

Vandaag ook zoiets, kwam er een tafeltje vrij en ik zocht dus snel naar een bordje met gereserveerd erop.
Helaas gingen er al mensen zitten en ik heb dus gezegd; Sorry, maar deze tafel is al bezet.
Zeggen hun; 'Huh? Maar die mensen staan net op?'
Ik zeg; 'Dat klopt, maar er zijn mensen die binnen op een tafeltje voor buiten wachten en die waren er eerder'
Hun; 'Nou, hier kom ik dus ook nooit meer' :roll:

Dat zei ze alleen maar om een reactie bij mij uit te lokken :=
Alsof ik dan ga zeggen; 'Oh nee ga dan maar zitten!'

Als hun niet komen, komen er wel andere mensen :') Wij hebben echt geen crisis bij ons..

Dat verwachten eel veel mensen, zo vervelend :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 12:11

Ik ga zo ook weer, het is preuverie hier dus drukte van belang, hartstikke knallen met z'n alle :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:46

Wat ik echt vervelend vind; cola light bestellen en dan gewone cola krijgen. Het gebeurt echt zo vaak.. en als je er dan wat van zegt vragen ze ook nog "moet ik een andere voor je halen?", eh, ja? Ik heb dit toch niet besteld. (Overigens drink ik dan eigenlijk altijd de gewone cola op, hoor, maar het gebeurd zo vaak en dan vraag ik me echt af waarom?)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 12:49

Oh, dat regelen wij altijd wel goed. Light is light.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:54

Rebeccaa schreef:
Wat ik echt vervelend vind; cola light bestellen en dan gewone cola krijgen. Het gebeurt echt zo vaak.. en als je er dan wat van zegt vragen ze ook nog "moet ik een andere voor je halen?", eh, ja? Ik heb dit toch niet besteld. (Overigens drink ik dan eigenlijk altijd de gewone cola op, hoor, maar het gebeurd zo vaak en dan vraag ik me echt af waarom?)

Hoe zie je het verschil tussen light en gewoon O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:56

Skyliner schreef:
Rebeccaa schreef:

Hoe zie je het verschil tussen light en gewoon O:)

flesje ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:57

Bij mij was op een feest waar ik werkte een man met een ziekte (ik geloof suiker ziekte), die dus extra duidelijk om cola Light vroeg. Nu zijn we hier secuurd in maar heb het toen voor de zekerheid toch duidelijk aangegeven bij de bar. Lijkt me erg sneu als het door slordigheid alsnog fout gaat dan..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:47

Je proeft het ook. Ik vind light bijv niet lekker dus dan proef je het wel. Lijkt me andersom dan ook. En al vind je beide wel lekker...je hoort gewoon te krijgen waarvoor je betaald toch?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:28

sorry dubbelpost
Laatst bijgewerkt door MelissaV op 13-07-13 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:30

MelissaV schreef:
Ik had gister ook weer iets, we waren naar de ruitershop geweest. Die zit zeg maar bij een mini winkelcentrum oa een supermarkt, computerwinkel en een bistro/terras.
Wij gingen op het terras zitten, zien binnen 2/3 serveersters lopen. Er was nog maar 1 tafeltje buiten vrij, waar nog leeggoed op stond en waar geen mensen meer waren. Wij gaan aan het tafeltje leeggoed zitten, zitten rustig de kaart te bekijken. We hadden besloten wat we gingen nemen en waren aan het wachten op een serveerster. Deze is 2x naar buiten gekomen en 2 bestellingen opgenomen zonder ook maar een keer haar hoofd op te heffen en te kijken of andere mensen nog wilden bestellen. We hebben dik 15 minuten zitten wachten maar zijn weer vertrokken. Tevens ook enkele keren gevraagd of ze kon komen maar geen reactie. Eerste keer maar ook meteen de laatste..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 07:16

MelissaV schreef:
MelissaV schreef:
Ik had gister ook weer iets, we waren naar de ruitershop geweest. Die zit zeg maar bij een mini winkelcentrum oa een supermarkt, computerwinkel en een bistro/terras.
Wij gingen op het terras zitten, zien binnen 2/3 serveersters lopen. Er was nog maar 1 tafeltje buiten vrij, waar nog leeggoed op stond en waar geen mensen meer waren. Wij gaan aan het tafeltje leeggoed zitten, zitten rustig de kaart te bekijken. We hadden besloten wat we gingen nemen en waren aan het wachten op een serveerster. Deze is 2x naar buiten gekomen en 2 bestellingen opgenomen zonder ook maar een keer haar hoofd op te heffen en te kijken of andere mensen nog wilden bestellen. We hebben dik 15 minuten zitten wachten maar zijn weer vertrokken. Tevens ook enkele keren gevraagd of ze kon komen maar geen reactie. Eerste keer maar ook meteen de laatste..

Groot gelijk zeg dat je bent weggegaan!! Super irritant en gewoon slecht dat ze je niet opmerken en zelfs na herhaaldelijk vragen niet komen. En wat mij betreft raar dat ze kennelijk niet in gaten hebben gehad dat de vorige mensen zijn vertrokken en dat de vieze spullen niet even weggehaald worden..

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:34

Bij ons wordt het helemaal mooi nu 8)7 Ik sta in de spoelkeuken van een hotel/restaurant, en het is gewoon erg groot. Iedereen vergeet wel een keertje wat bij het afdraaien. Maar nu verwacht de directie dat als wij klaar zijn, we uitklokken en vervolgens de chef het laten controleren. Als het niet goed is zouden we dat in onze eigen tijd moeten oplossen. Dat hoeven ze me een keer te flikken en ik zal eens zorgen dat het een paasei is voor ik wegga. 8)7

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:35

Hahaha _O-
Stel grapjassen.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:01

Dat is bij ons ook de gewoonte hoor.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:02

Goh..logischer zou zijn als je het laats controleren vóór je uitklokt. Oftewel, klaar bent. En anders..hartstikke leuk voor hun maar gewoon weer inklokken als je nog iets af blijkt te moeten maken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:10

Dat gebeurd hier niet, als er niet goed is afgesloten komt dat de volgende dag wel boven en bij herhaling worden de verantwoordelijken erop aangesproken.
Als er een inspectie verwacht wordt oid, wordt er weleens gecontroleerd 's avonds maar dat is vóór het uitklokken.
Ik vind het niet normaal om na het uitklokken nog weer bezig te gaan, behalve in extreme gevallen die de boel nooit goed achterlaten en het een keer moeten 'voelen'.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 14-07-13 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:10

Ik ben niet zo bekend met de gebruiken in de horeca, maar er zijn een boel winkels waarbij tellen en schoonmaken in je eigen tijd gebeurt... Ik ben altijd maar blij dat dat bij ons niet zo is, gisteren duurde het ook weer een uur en een kwartier. :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:12

Als wij tellen, schoonmaken ed in eigen tijd zouden doen, dus alles voor en na sluitingstijd, dan loop je op een gemiddelde dag gemakkelijk 3 uur mis.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:18

Ik werk in een winkel - poetsen en kassa maken gebeurt gewoon tijdens de uren :j
Klein winkeltje wel, stofzuigen is 10 minuten ofzo :P

Rebeccaa schreef:

Ja!
Of als ik met een maat van me aan tafel zit.
We zijn beide even groot maar hij is gewoon twee keer zo breed als mij (gespierd, geen vet)
Ik bestel cola, hij cola light/zero.
De light komt gegarandeerd bij mij terecht en de gewone bij hem.
Joh onthoud dat toch of vrààg het!
Ga er niet van uit dat (magere) vrouw = light

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:24

Hier een slechte ervaring rijker.

Was in Nijmegen afgelopen week voor de 4daagse.Ik weet dat het kei-druk is en heb dus alle tijd als ik uit eten wil. Het was de zaterdag voor de 4daagse en begon rond half acht bij een eet-cafe wat een 3 gangen menu voor een hele nette prijs had.

Het eten kwam erg snel en ik voelde me niet erg op me gemak omdat de serveerster nog net het vlees niet van mijn bordje keek, ik was duidelijk te langzaam. ook kwam ze om de haverklap vragen of ik nog wat te drinken wilde. (Snap ik best, is meer inkomsten.)

Maar waar mijn mond echt van open ging staan was dat ze af aan het ruimen was en af wilde rekenen terwijl mijn vriend nog aan het eten was. Ik vroeg ook bijdehand of het een probleem was dat hij zijn desert nog opat of dat we meteen op moesten rotten. Vond het echt heel raar dat ze wilde af rekenen terwijl we nog bezig waren. Eigenlijk wilde we nog een kop koffie na maar helaas dat ging niet. Ik was van plan om fooi te geven omdat het eten goed was en ik in het begin gezellig zat,maar door deze domper konden ze daar naar fluiten en zeker weten dat ik hier niet meer terug kom!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:30

Het is hier kermis.. Frustratie alom :')

Laatst zat er een groep van 6/7 man om 1 tafeltje en ze zaten best wel ver van de tafel af.
Ik kom aan met een dienblad met aperol, bier en wijn en kon er moeilijk tussen
dus ik vroeg; 'Zou ik het aan mogen geven?'
Een man; 'Je wordt toch betaald om dingen op tafel te zetten?'
:roll: Volgende keer krijgt ie een natte broek :')

Nog een andere keer;
We waren net 5 minuten open en er waren 2 tafeltjes, de 1e tafeltje zat echt amper 2 minuten eerder dan het andere tafeltje, dat eerst binnen kwam lopen (zijn bekende, vaste gasten)
Hun hadden dus bij mij aan de bar besteld, ik ging hun drinken weg brengen en liep naar het andere tafeltje.
Hun; 'Hallo, wij waren veel eerder hoor! We zijn wel klanten..'
Ik; 'Maar ik ben er nu toch, wat willen jullie drinken?' (lichtelijk geirriteerd :+)
Toen cappuccino's gemaakt en kwam het brengen..
Hun; 'Het duurde even, maar.....'

Rot op man :')
Heb ook duidelijk laten merken dat ik daar niet van gediend was (door gewoon níet te reageren).
Later met afrekenen waren ze we heel erg vriendelijk..
Pff..

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:34

Ik heb deze week op een terrasje in Dronten gezeten.

Ik bestelde een ice tea, mijn vriend een kriek. Nu is het bij ons bekend dat ze niet overal in nederland kriek kennen maargoed, viel te proberen.
Krijg je de vraag: Kriek? is dat een soort bier?
Ja..
O dat hebben we vast wel denk ik. Ehm... je weet toch wat je op je kaart heb staan?

Maargoed.. kan. Het was totaal NIET druk.. toch hebben wij een kwartier zitten wachten, geen drinken.
Na een kwartier kwamen ze met de medeling dat er toch geen kriek is. Dus mijn vriend besteld een gewoon biertje.

Ondertussen waren er mensen bij gekomen en die kregen allemaal direcht hun drinken?? Terwijl wij nog een kwartier konden wachten.

Word er ergens warme chocomelk geserveerd, vergeten ze de lepeltjes, die komen ze achteraf brengen. Daarna terug naar binnen en toen kwam ons drinken eindelijk, had je toch gelijk met die lepeltjes mee kunnen brengen? Maargoed.. kan ook.

Wij willen vervolgens afrekenen, een biertje en een ice tea. Krijg je te horen: Dan moet ik even op het bonnetje gaan kijken want ik weet niet hoeveel dat samen is...

Hallo....

Mijn vriend en ik zijn allebei horeca mensen en een foutje kan gemaakt worden maar dit ging ons wel iets te ver :Y)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:38

Voor de meeste prijzen heb ik ook echt de kassa of het bonnetje nodig!
Ik ben echt een drama met getallen, dus simpel hoofdrekenen is er niet bij. Op rustige dagen lukt het wel, maar als het echt heel druk word, dan gaan er teveel getallen door mn hoofd en laat ik het rekenen aan de kassa over,

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:40

Ik ben ook een ramp als het om hoofdrekenen gaat hoor :j. En pak er ook regelmatig de rekenmachine bij. Maar 2 drankjes? en dan nog niks speciaals? op een terras waar misschien 5 tafeltjes bezet waren? Nah.. :P