Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:21

Haha ja dat kan ik ook wel eens proberen, heel chago kijken :D Maar het vervelende is gewoon dat ik bang ben dat als ik ze "afwijs", ik dan bekend ga staan als dat meisje dat toch niet met een ander wil dansen en ik straks helemaal niet meer word gevraagd. Maar misschien denk ik daar wel te veel over door en moet ik me daar helemaal niet mee bezig houden ;)

En herkenbaar wat je zegt over vriendjes en anderen die graag met ze willen dansen, dat gebeurt bij ons dus ook. Ze staan letterlijk in mijn nek te hijgen als we moeten wisselen en ze door hebben dat wij ook eens een keer meedoen, haha.

Francis

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:14

Joyce, tip van ' verder van de dansvloer af' is ook een goeie. Ga ook zitten en blijf niet staan, zodra je staat en gaat 'meebewegen' op de muziek is dat voor veel mannen ook al een teken dat je wel wilt dansen. En verder idd wat Ethelate zegt, je bent natuurlijk niemand verantwoording schuldig. Ik denk dat dat niet meer gevraagd worden reuze mee gaat vallen als je zo heel af en toe wanneer je nog wel kunt met een ander danst en later op de avond alleen nog met je vriend. Je bent daar tenslotte met hem dus dat is op zich ook gewoon heel logisch dat je't meest met hem danst. Dat doen alle stellen wel hoor.

OOOH... Cubaans in de mergelgrotten! Maak me gek zeg, wat gaaf! Geef es een gil als dat nog een keer is Sjouks, daar zou ik best een keer een weekend voor naar Limburg willen!

Gisterenavond weer even lekker twee uurtjes gedanst. Moest Chris wel delen want er was nog een dame van onze dansschool mee en die kende daar nog niemand dus was wat minder vrij om andere mannen te vragen. Chris voelde zich dus wel verplicht om ook een paar keer met haar te dansen. Prima, ik vraag rustig anderen dus heb wat meer met heren van Salsashakers gedanst

Tuttebel, de matinee-party is elke eerste zondag van de maand dus je kunt kijken of je een andere keer kunt. Zou leuk zijn als je een keer bij ons komt dansen. Isi komt af en toe ook, die heeft vroeger ook bij Esta Manera gedanst, donderdag was hij er ook met vrijdansen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:56

En waarom danst jouw vriend op feestjes dan niet met andere Joyce?
Als hij goed met andere kan dansen, aanmoedigen dat als jij met iemand anders danst, hij dat ook moet doen.

Denk jij dat die mannen alle vrouwen die ze vragen onthouden?
Mannen zijn daar over het algemeen heel slecht in, dus als jij ze een keer negeert omdat je even rust wil en over een maand met een big smile begroet, willen ze gewoon dansen hoor.
Is echt heel vrouwelijk om er zo over te piekeren, mannen snappen dat soort gepieker niet :+

Francis is het bij jullie dat iedereen danst met eigen dansschool mensen?
Dat is bij ons gelukkig niet. Vriendje danst bij een andere dansschool, (maar assisteert mij, dus leert mijn dansschool ook goed kennen) vrienden weer bij een andere dansschool en zo gaan we naar feestjes van weer andere dansscholen. Ik weet vaak echt niet van welke dansschool iemand is, soms kom je er wel tijdens het dansen achter dat dingen anders zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:05

Mijn vriend wil nog niet met anderen dansen, omdat hij bang is dat hij het niet goed doet en dan voor banketstaaf staat ofzo. Het was al een wonder dat ik hem donderdag de vloer op kreeg terwijl er "pas" 5 paren op de vloer stonden. Normaal wacht hij liever tot het bomvol is, zodat hij niet opvalt, want we zijn natuurlijk nog beginners. Ik heb toen ook letterlijk tegen hem gezegd dat het voor mij al een hele onderneming is om naar zo'n feestje toe te gaan en dat hij zich dan ook maar eens over zijn ongemak/schaamte heen moest zetten. Het is voor hem ook wel eens goed om uit zijn comfortzone te komen! Nu alleen nog zorgen dat hij dus ook met anderen gaat dansen, maar ik hoop dat het hem straks makkelijker afgaat nu ik af en toe ook durf te wisselen tijdens de les. Op die momenten MOET hij wel met een ander dansen en hopelijk durft hij dan tijdens feestjes ook eens iemand te vragen :o

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:31

Nee hoor Ethelate, in principe danst iedereen met iedereen, maar ik merk dat het voor veel dames eng is om mannen te vragen (en andersom voor mannen misschien ook wel hoor, je moet toch maar weer afwachten hoe iemand danst en of je een beetje met elkaar 'overweg' kunt) en die blijven dan vaak 'veilig' bij heren van eigen dansschool hangen. Soms zie je dat op feestjes ook wel een beetje, toch een beetje 'dansschoolkliekjes'.
Gisteren waren we als enige drie mensen naar het vrijdansen na de lessen van een andere dansschool (Chris en ik zijn daar dus al twee keer geweest, de dame die mee was ging voor het eerst mee) en dan merk je toch dat heren ook wel even de kat uit de boom kijken, de eerste keer dat we daar kwamen was 't ook echt een beetje van 'wie is u?'. Maar Chris en ik waren er nu voor de 3e keer en nu werd ik dus ook door een heer van daar gevraagd en heb ik zelf twee andere heren gevraagd. Chris werd door een dame van daar gevraagd. Ze hebben nu gezien wat we ongeveer kunnen, ik heb elke keer wel minstens 1 dans met hun leraar gedanst en dan durft men denk ik net wat beter.
Ik moest zelf ook echt wel over een flinke drempel om mannen te vragen (en af en toe nog hoor) maar heb het wel gedaan, aangezien ik wil dansen. En dan zul je wel moeten, vraag je niemand dan sta je de hele avond aan de kant (ik word nog niet zo heel vaak door heren gevraagd. Wel wat maar dan dans ik niet zoveel als ik zou willen dus vraag ik zelf ook, ik ga niet staan wachten... ;) )

Joyce, wordt hij op feestjes dan ook niet door andere dames gevraagd? En zo wel, wat doet hij dan?
Kom maar een keer naar Apeldoorn en wijs maar even aan, dan vraag ik hem wel <<)

Tja, wij zitten er dus echt niet mee om als enige/eerste op de dansvloer te staan. Gebeurt ons bij 't nadansen op eigen dansschool regelmatig en gisterenavond in Zutphen ook... :P

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:28

ik weet niet of mensen dit leuk vinden maar kunnen een keer met een groepje afspreken.
Dan kan er eventueel bij mij geslapen worden en dan gezamelijk hier in de buurt na een salsa feestje gaan

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:50

Lijkt mij wel leuk om een keer te doen. Misschien leuk om met z'n allen naar een wat groter meerdaags feest ofzo te gaan? Straks Amersfoort of ergens anders?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:21

Francis ik ga zeker mijn best doen om een keer bij jullie te komen dansen :)

Ik stem voor, Haffylover leuk idee!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:18

In Valkenburg is op 26 april, over twee maandjes weer;
https://www.facebook.com/events/174961546039193/

En inderdaad, in de Santiago. Ik ben er zowat elke donderdag te vinden, ken er inmiddels meer mensen. Danst toch een stuk gemakkelijker en vaker.

Joyce: herkenbaar, een jongen die nog niet met andere durft te dansen omdat hij bang is om voor schut te staan. Terwijl ik het dus juist super tof vind als zo'n kerel je dan toch komt halen voor een dansje. Ik ken toevallig een kerel die net niveau 1 heeft afgerond. Gezamelijke vrienden, dus we raakten aan de praat. Die heb ik dus mooi de dansvloer opgetrokken. 'Ja maar, dat is toch saai voor jou?' kreeg ik als antwoord. Mooi niet dus, vind het leuk om te dansen, of het nou met iemand is die net begonnen is of ervaren iemand. Zo ben ik ook begonnen. Ook koppels die samen gaan oefenen op een feestje en het nog niet kunnen vind ik hartstikke leuk, toont lef als je toch op de dansvloer gaat staan!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:40

Het is ook een drempel waar je even over heen moet. Ik wachtte eerst ook liever even tot er genoeg mensen op de dansvloer staan. Vriendje heeft daar echt schijt aan en sleurt mij rustig een lege dansvloer op. En gek genoeg, dat went. En een lege dansvloer is eigenlijk ideaal, niemand die op je voeten trapt!
Dance like nobody's watching!

Gister ging de salsa les lekker, we zijn door de salsa 2 figuren heen dus kregen een improvisatie choreografie. Zag er zo leuk uit, begint het ergens op te lijken :D
Daarna bij bachata, was doodmoe en kwam steeds na een aantal draaien en pasjes op de plaats op verkeerde been uit, pas met hard op mee tellen.. ojaa :+

Valkenburg lijkt mij erg gaaf. 26ste in het dansen op een plein in de stad, dus als het mooi weer is, gaan we daar lekker dansen :) Op loopafstand heeft toch altijd nog voorkeur.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:18

Het lijkt mij ook leuk om een keer te meeten, alleen zal het voor mij nog wel ff duren voor ik echt de auto in stap om een eind te reizen voor een feestje ;) Maar mochten jullie een keer naar Amersfoort (of omgeving) komen, dan probeer ik van de partij te zijn!

Net lekker gelest, weer wat andere combinaties geleerd en ook een deel styling gedaan terwijl de heren nieuwe pasjes leerden. In het begin vond ik het vrij lastig (ik ben vanuit het stijldansen soms andere bewegingen gewend, dus dan voelt het onlogisch), maar aan het einde van de les had ik het te door! Nu van de week nog even een paar keer voor de spiegel oefenen en dan hoop ik dat het zelfvertrouwen er volgende keer vanaf spat :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:22

Afbeelding

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:41

:D

Ik wil nog wel een keer naar Amersfoort naar 'hoe heet dat grand cafe ookalweer' en vandezomer ga ik zéker weten naar Dias Latinos (of Plazas Latinas, whichever is being held ;) ).

zo zeg, Zondag Matinee: zo'n 3,5 uur op de dansvloer, gisteren proefles Kizomba en vrijdansen: zeker 2 uur op de dansvloer en nu ga ik me omkleden om weer es even in SamSam Apeldoorn te kijken of er nog wat te dansen valt. Morgen een avondje TV (Shemar Moore :~ ) en dan is't donderdag alweer lesavond en een paar uur vrijdansen... en wie weet ga ik zaterdag wel naar Villa Bailar.
Ik verslaafd? Nah... := 8-)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:53

Amersfoort is vanaf hier ook niet heel ver!

Ik heb ook gewoon spierpijn in mijn kuiten van al het dansen. Vridagavond les gehad, daarna feestje bij ons op de dansschool, zaterdagavond ander dansfeestje waar ik ook nog 2 workshops van een uur heb meegedaan. Gisteravond proefles Kizomba (wat een toeval dat jij er ook 1 had Francis ;) ) daarna vrijdansen gisteravond ook ongeveer 2uur dansjes gemaakt. Morgenavond extra vrijdansavond, vrijdagavond uurtje proefles van mijn niveau en zaterdag feestje bij Villa Bailar in Apeldoorn.
Bij spierpijn moet je blijven bewegen nou dat komt goed! Ik merk alleen wel dat mijn kuiten echt gespierder worden aangezien mijn skinny jeans nu erg strak zitten bij mijn kuiten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 02:43

Helaas, SamSam was weer enorm rustig, dankzij 1 man nog even kunnen dansen maar echt te weinig naar m'n zin. Dat doe ik dus voorlopig niet meer, alleen de party's daar uiteraard wel, die zijn echt rete-gezellig, en als ik een keer een les in moet halen. Vrijdansen ga ik voorlopig lekker met Chris in Zutphen doen, dan wordt er tenminste gedanst ;)

Ik zit ook hard over Villa Bailar na te denken. Hoop dat Chris ook zin heeft, in dat geval ga ik zeker. Zo niet dan moet ik er even over nadenken nog...

Ja, dansen is goed voor je en je krijgt er echt een betere en mooiere bouw en lichaamshouding van.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:10

Haha dat plaatje!

Allemaal flink aan het dansen, goed zo :D

Vrijdag was het Salsa Carnavallos, erg leuk, iedereen verkleed op de dansvloer. Sommige herkende ik aan het dansen, zo goed verkleed als ze waren. Een vriendin kwam kijken om sfeer te proeven, die wil ook gaan dansen en was helemaal enthousiast over de sfeer. Ze werd ook gewoon de dansvloer op getrokken om het te leren :)
Verder carnaval gevierd, zaterdag op wintersport, gelukkig zijn we niet de enige salsadansers dus er zal genoeg gedanst worden in het appartement :D

Jammer dat die avonden zo rustig zijn Francis.

Iemand wel eens naar het Afro-Latino Festival in Bree geweest?

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 11:15

Afro latino heb ik wel van gehoord, nog nooit geweest. Mijn danspartner wel, evenals meer mensen hier uit de buurt. Schijnt heel gezellig te zijn.de plaatselijke salsa club heeft er vorig jaar wat workshops verzorgd.

Vanavond salsa breeze. Heb el corazon vorige week af moeten zeggen omdat ik niet lekker was, dus heb vreselijk veel zin in vanavond :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:42

Hier was gisteren een party waar ik eigenlijk naar toe had gewild, in Apeldoor, Villa Bailar. Danspartner kon helaas niet en ik bleek last minute een verjaardagsfeestje te hebben. Eigenlijk was ik eerst nog van plan om na het verjaardagsfeestje even door te rijden, zou nog zat de moeite zijn, maar ik was zó moe en gebroken van de dag vrijwilligen op vrijdag (SOS Dolfijn en zéker 5 uur in't water gestaan als het niet meer was) dat ik toch maar niet gegaan ben. Ik moest er vandaag ook alweer vroeg uit. Baalde wel een beetje want ik weet da'k een gezellig feestje heb laten schieten maar 't zat er even niet in.
Morgen weer lekker met m'n danspartner vrijdansen in Zutphen en a.s. zaterdag party in SamSam, dat wordt weer 4 uur non stop dansen. :D

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:03

Ik ben gister wel naar Apeldoorn geweest. Eerst workshop Handflicks gedaan wat heel interessant en leerzaam was. Later was een show van Capoeira (braziliaanse vechtdans) dat was ook heel gaaf om te zien(en mooie mannen). Verder eigenlijk alleen maar salsa gedanst. De zaal waar kizomba en bachata gedanst kon worden was zo druk en warm dat we die vermeden hebben. Toch wel een paar uur op de vloer gestaan gister avond.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 01:39

Ik zag je op een foto en filmpje van de capoeira demo voorbij komen Tuttebel ;)
Ja, die kizomba/zouk/bachata-zaal is altijd nog al 'steamy' ;) Ik dans daar eigenlijk nooit maar ik ben ook veel meer salsa-fan, voor mij hoeven die andere dansen niet zo heel erg. Af en toe eentje tussendoor is wel leuk maar daarna mag 't van mij weer salsa zijn van mij ;)
Leuk dat je't leuk gehad hebt. Ik ga proberen volgende maand wel te gaan.
Maar eerst morgen vrijdansen bij jullie en zaterdag party in SamSam. Ik kan deze week maar zo niet naar les donderdag. Er is maar weinig waarvoor ik dat zou afzeggen, maar m'n zusje heeft vorig jaar al kaartjes gekocht voor Lenette van Dongen en da's nou net iets waar ik m'n dansles wel voor wil opgeven.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 02:05

Inderdaad ik zag mezelf ook al voorbij komen!!
Vorige keer draaide de dj in de grote zaal ook weleens bachata tussendoor! Nu helemaal niks jammer genoeg. Ik vind de afwisseling wel leuk altijd . Morgen zal ik je dan wel zien..
Sommige dingen zijn het waard om een salsa les te missen! ;) en dan moet Chris je daarna naar bijles geven joh!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 02:10

Hihi ja, dat had ik hem ook al gezegd, ik wil even kijken of 't de moeite is om nog wel even te gaan nadansen na de lessen, als het goed is, is de voorstelling om 21.45 afgelopen dus als ik voor half 11 in Deventer kan zijn (vermoed dat m'n zusjes na de voorstelling wel naar huis willen) dan ga ik nog even nadansen en kan hij me nog even de les doornemen ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:27

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:08

Heb hem ingevuld, al ben ik er nog niet geweest. Hopelijk kan het weer door gaan.

Zoals het wordt aangeprezen klinkt het inderdaad heel leuk Sjouks, maar hoor ook altijd graag ervaringen :D

Ik ben benieuwd naar dat flimpje Tuttebel!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 03:16

Yup, kwam 'm ook tegen dus ingevuld en gedeeld met al m'n salsa-minnende vriendjes op FB. Ben er ook nog nooit geweest maar wil er wel heel graag heen, lijkt me echt zo leuk om gewoon buiten op straat in 't zonnetje te dansen ;)