Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:04

lifaya schreef:
Daphne__ schreef:
Ik wil echt graag weten hoe mensen op het idee gekomen zijn om eieren te gaan eten... Melk drinken kan ik me nog voorstellen, ze zagen de kalfjes drinken en hebben het ook geproefd. Ze wisten dat het te drinken was...

Maar een ei...

Je benut alles wat je kan vinden als je honger hebt. Noten, bessen, bladeren zo dus ook eieren :P Kippen eten trouwens ook hun eigen eieren op als ze echt honger hebben :P Ik heb iig kippen eieren zien eten :')

Een kip eet alles wat los en vast zit :+ die van ons eten zelfs gewoon kip ;)

Rennie89

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:05

Klopt idd :') als ze honger hebben kunnen ze elkaar prima opeten :=

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:09

Klopt! Ik heb wel.eens bij kennissen die kippen hebben gezien dat zegewoon een stukje kipfilet aten.. Hen ook wel eens een eend haar eieren zien 'eten'. Maar dat was volgens.mij omdat ze uit t nest.moesten.omdat ze niet bevrucht/bedorven waren oid.

Sorry trouwens voor spelfouten en missende spaties. Ik zit.op telefoon :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:10

_Mondy_ schreef:
JunkDeLuxe schreef:

Nee, ik bedoelde het anders: waarom gaan ze landinwaarts? :D Waarom blaast de wind de golven niet weg van op het strand, de zee in? Dan zouden tsunami's in het midden van de zee neerslaan haha!

Omdat golven veel wind (op zee dus niet gehinderd door het een en ander) en een diepe bodem nodig hebben. Zodra het ondiep wordt remmen de golven al af. Een golf begint ook niet als golf zoals je ze op het strand af ziet komen. De golf zal dus al te veel tegenwerking hebben voor hij zich uberhaupt golf mag noemen. Maar je hebt wel 1 van de moeilijkste ondw uitgekozen als het gaat om dit soort natuuronderwerpen !

Een diepe bodem & wind is nodig voor golven? Dat wist ik niet :+ Maar natuurwetenschappen was dan ook echt niet mijn sterkste vak :o

Nou, verder heb ik nog maar 1 'vraagje' van wat ik het allerliefste zou willen weten..
Hoe moet ik me de kosmos visueel voorstellen? :+ Echt, ik snap er niks van. Ik krijg er binnen de minuut hoofdpijn van als ik er nog maar aan dénk. Ik snap gewoon écht niet dat er geen einde is.. Dat het maar blijft gaan.. Als ik voor de oceaan sta (en dat is dan nog maar de Noordzee, niet eens een oceaan :+ ), voel ik me al heel kleintjes.. Als ik dan probeer uit te vogelen hoe de kosmos er uit ziet, voel ik mijn hersenen echt in een driedubbele knoop draaien en gaan er overal alarmbellen en sirenes af :+

Ik probeer er dus maar gewoon niet over na te denken haha. Scheelt een hoop frustratie en intimidatie!

Edit: de slapeloosheid eist zijn tol en veroorzaakte vreselijk misvormde zinnen, die bij deze hopelijk rechtgezet zijn :+
Laatst bijgewerkt door JunkDeLuxe op 03-03-13 02:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:13

Je leest m verkeerd denk ik.. voor golven is een diepe bodem nodig..

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:18

Mossel schreef:
Je leest m verkeerd denk ik.. voor golven is een diepe bodem nodig..

Hahahaha, ja nee ik had hem wel juist gelezen hoor.. Maar totaal verkeerd neergepend.. :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:21

JunkDeLuxe schreef:
_Mondy_ schreef:
@junkdeluxe golven ontstaan vooral door de wind, door bijv stormen. Omdat ze nergens tegenaan botsen kunnen golven dus steeds groter en sneller worden. De reden dat ze aan land dus verdwijnen is omdat golven worden tegengehouden door de bodem en riffen. De golven breken als het ware. Dit is even een beknopte uitleg, zelf heeeeel erg veel over de zee ed uitgezocht voor werk.

Nee, ik bedoelde het anders: waarom gaan ze landinwaarts? :D Waarom blaast de wind de golven niet weg van op het strand, de zee in? Dan zouden tsunami's in het midden van de zee neerslaan haha!

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/2 ... _tsunami01
Tsunami's onstaan door zeebevingen en niet door de wind. Gewone golven onstaan wel door de wind. Een Tsunami stopt pas als ie land tegenkomt. Daarom was de Tsunami in 2004 tot in Afrika dodelijk voor de kustbewoners.
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 03-03-13 02:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:25

xDaantjxx schreef:
Worden kleinere mensen sneller of langzamer dronken?

Kleine mensen met een gelijk BMI zullen sneller dronken zijn van dezelfde hoeveelheid drank dan lange mensen. Het aantal liters bloed is bepalend. Iemand die klein is zal minder bloed hebben en dus sneller een hoger alcoholpercentage in zijn bloed krijgen en dus ook sneller dronken worden. Niet omdat ie klein is maar omdat ie minder bloed heeft. Als je een kleine dikke een lange dunne samen laat drinken zullen ze ongeveer evenveel bloed hebben en ook net zo snel dronken worden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:27

Golven slaan stuk op de kust, dan zie je ze pas goed maar ze ontstaan inderdaad wel in dieper water of komen voort uit een andere golf

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:27

Volgens mij gaat er iets fout met de afbeelding in je laatste post Anne...

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:34

JunkDeLuxe schreef:
Nou, verder heb ik nog maar 1 'vraagje' van wat ik het allerliefste zou willen weten..
Hoe moet ik me de kosmos visueel voorstellen? :+ :+

Als je toch op het strand staat stel je dan voor dat onze aarde 1 druppeltje in die grote oceaan is. Dat ene druppeltje kan nooit zien wat een druppeltje aan de kust bij Engeland doet. Hij kan aardig zien hoe de buren eruit zien maar het einde van de straat (10 druppels verder) wordt al lastiger. Alles wat buiten de horizon van dat druppeltje ligt krijgt ie allen van horen zeggen signalen van door. Misschien zelfs wel tot ie een signaal van dat druppeltje bij Engeland doorgefluisterd krijgt. En dat is dan het verst mogelijke signaal. Maar daarachter kan dus nog een complete oceaan liggen waar dat ene druppeltje op het strand bij Nederland nog geen weet van heeft omdat hij er nog nooit een signaal van doorgefluisterd heeft gekregen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:35

sannx94 schreef:
Volgens mij gaat er iets fout met de afbeelding in je laatste post Anne...

:+ Je had gelijk... Zag een opmerkelijke gelijkenis tussen deze ruiter en een bokker in een fototopic. :+

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:37

In de herfst in de " spinnentijd" loop je vaak door een spinnendraad of web heen die tussen twee bomen, palen of wat dan ook in hangt, hoe doet een spin dit? Dat spinnendraad komt toch uit hun achterste, plakt als een gek dus als ze dan van de ene boom over de grond naar de andere lopen plakt t toch aan de straat of stoep vast???? Ook zit er vaak zoveel afstand tussen dat ik helemaal niet snap hoe ze van de ene naar de andere kant die draad spannen.......???

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:40

Ik heb begrepen dat ze zich mee laten voeren door de wind, en zo aan de andere kant van het pad komen. Ze kruipen dus niet over de grond.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:53

Ze laten zich inderdaad meevoeren door de wind :j

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 02:54

Vivian__ schreef:
:? Waar komt de smaak 'Cola' vandaan en waarom kent (bijna) de gehele wereldbevolking deze smaak?

Leuke vraag! De oorspronkelijke cola was een mix van alcohol, kolanoot, coca en damiana.
Alcohol kennen we allemaal het effect wel van...
Damiana is een kruid uit Amerika wat het effect heeft van zwakke wiet
Coca komt van dezelfde plant als waar cocaïne van gemaakt wordt
Kolanoot bevat veel cafeïne.

Meng dit volgens geheim recept met elkaar, maakt het aan met water et voila....

Op een gegeven moment moest de alcohol eruit van de Amerikaanse regering en was de smaak van coca-cola geboren. Tegenwoordig zit er in het geheime recept geen coca meer maar de rest van de ingredienten wordt zorgvuldig geheim gehouden. Dat de hele wereld Coca-Cola kent komt door de briljante marketing strategie die erachter zit.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 03:07

Dus er zit nog zwakke wiet in???

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 03:51

xDaantjxx schreef:
Dus er zit nog zwakke wiet in???

:D Nah, heel zwak ja. Het is geen verboden middel op een narcoticalijst ofzo.

Overigens werd coca-cola (de alcoholversie) ontwikkeld door een chemicus die in een oorlog gewond was geraakt en daarna verslaafd was aan morfine. Hij zocht een alternatief en ontwikkelde dit drankje. Soort van Metadon van die eeuw dus. :+

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 05:28

Citaat:
Waarom is er alleen veel haar gebleven op de schaamstreek, oksels en hoofd? (En indien man: rug en borst)

Schaamhaar laat zien dat je seksueel rijp bent.

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:05

xDaantjxx schreef:
Hmmm ik ben altijd al benieuwd geweest naar hoe dat met bellen zit.
Je pakt een losse telefoon, toetst een nummer in en juist daaaar gaat die telefoon over.
Is misschien logische verklaring voor, maar vind zo raar.
Je hoort elkaar terwijl je soms mijlen ver van mekaar af betn

Ik vraag me dit dus af met faxen, want het papier wat je erin doet komt er bij jou weer uit én bij degene naar wie je faxt. Maar gaat er dan een 'kopie' door de telefoonlijn? :+

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:41

Hoe komt het dat sommige mensen wel kunnen zingen en sommige mensen niet (afgezien van techniek).

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:24

Waarom horen anderen je stem anders dan dat je zelf hoort?

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:25

Paardje1005 schreef:
Waarom horen anderen je stem anders dan dat je zelf hoort?

Is dat zo ?

:')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:25

ja, die wou ik net vragen!

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:28

Cool !