Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Konstantine schreef:EliseBrouwer schreef:Ik heet E.lisabeth J.ohanna en mijn moeder J.ohanna E.lisabeth, roepnaam J.oke.
Nu willen ze graag dat mijn eerste dochter weer J.ohanna E.lisabeth gaat heetten..
Maar het is lastig om dan een roepnaam te verzinnen.. Hannie/Hanna/Jo zijn namelijk niet mijn favorieten..
Ik begrijp dat jouw roepnaam al Elise is? Dan kun je daar dus ook niet voor gaan.
Lastig!
Ik zou zelf nooit vernoemen, als je daar eenmaal mee begint wordt het een gebed zonder eind, altijd wel iemand die beledigd is dat het de naam van die-en-die is en niet van hem of haar...
Misschien kan je ook nog wat creatiever zijn, dan zijn namen als Joan ook nog wel mogelijk.

Gypsylady schreef:Heb een naam die blijkbaar niet uit te spreken is
Laat staan dat mensen het goed schrijven
Heet Cathryn, engelse naam dus spreek je ook zo uit
Cathy is de afkorting ervan, vind ik ook prima
Maar toen ik als vijf jarig meisje hier kwam wonen, werd ik opeens omgedoopt na Katrijn
Dus sommige noemen me Cathryn of Cathy en andere Katrijn
Lekker verwarrend zo'n naam

Snap niet dat mijn ouders dachten dat ik er gelukkig van zou worden. En hoe vaak het verkeerd op de startlijsten staat.. Geertruide, Gertruida, Gertruda, Geertruid, Gertruid.. Om moe van te worden.. dus dikke vette NEE, ben absoluut niet blij met mijn naam, ik struikel zelf gewoon over het uitspreken er van..
Daphne Joëlle Dimara
Vind het wel grappig als mensen me ook echt bij mijn 3 namen noemen, vooral in combinatie met mijn achternaam
Zie het dan al helemaal voor me, mijn moeder die me als 5 jarige riep voor het eten.... Deed ze niet hoor, maar zie het dan wel voor me
EmmaVZ schreef:shagya schreef:Ik kan kiezen uit 4 voornamen.
Vertel
Tot nu toe vinden de meesten in mijn omgeving dat een hele mooie en aparte naam. Ze is nu drie jaar en ik ben nog nooit een ander meisje tegengekomen die Silde heet. Dat was bij mij wel een vereiste, dat haar naam niet in de top 10 van Nederland staat, ik wil niet dat er straks drie meisjes in haar klas zitten met dezelfde naam en dat zal dus ook niet gebeuren
Wij zijn zelfs de enigen in Nederland die in 2010 hun dochter Silde hebben genoemd, dat vind ik best bijzonder (dat kan je nakijken bij de Nationale Verzekeringsbank) Maar ik wist echt niet dat die naam zo weinig gebruikt werd!