Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoTrouble

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:03

Pmarena: Wow die is echt wel mooi! :o
Alja: Beetje jammer is dat he. Maar misschien wil ze ze toch nog?

Ik krijg mijn spullen aan de straatstenen niet kwijt momenteel. Ik zal morgen overal eens goeie foto's van maken. Daar heb ik nog niet echt tijd voor gehad/genomen en dat helpt nog wel eens.
Nog niet alles wat ik heb staat het erop, maar dat is ook weer zo'n werk en als ik dit al niet verkocht krijg :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:05

Senks!

Goede foto's schelen een hoop idd!

Ik vind het wel jammer dat je dan je best doet op een nette, complete en duidelijke advertentie, een keer of 2 kunt verlengen en vervolgens wordt 'ie er toch genadeloos afgewipt omdat je niet meer kunt verlengen _-:(

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:07

Ja dat is inderdaad ook irritant. Ik maak nog wel eens een nieuwe aan dan, dan kopieer en plak ik gewoon de tekst :) Scheelt al een hoop.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:08

Elke keer weer denk ik 'oeh, marktplaats, BOEKEN! Boeken goedkoop! Hebben!' en dan als ik ga neuzen ben ik weer zo bang dat ik lelijke boeken met gebroken ruggen, ezelsoren en vlekken uit een rokershuis krijg dat ik het toch maar niet doe.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:22

Vjestagirl: Daar heb ik zelf geen ervaring mee eigenlijk. Ik heb nog nooit een boek gekocht via mp. Mag ik vragen welke soort boeken je zoekt?

Ik heb net wel mijn BR dekje waarschijnlijk gekocht. Wel onder de vraagprijs, maar als ik het verzend met DHL ipv TNT hou ik toch bijna over wat ik wou :P Wil hem voor die 2 euro dan ook niet laten liggen.
Laatst bijgewerkt door NoTrouble op 30-01-13 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:22

nikolletje schreef:
Tis wel een adverteerder die al 7.5 jaar actief is op marktplaats hmm vind het lastig, iemand die toevallig in de omgeving heerjansdam woont en het op wil halen voor mij en vervolgens wil verzenden XD

Dicht bij mijn werk. Morgenmiddag of vrijdagmiddag eventueel tijd! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:37

NoTrouble schreef:
Vjestagirl: Daar heb ik zelf geen ervaring mee eigenlijk. Ik heb nog nooit een boek gekocht via mp. Mag ik vragen welke soort boeken je zoekt?

Ik heb net wel mijn BR dekje waarschijnlijk gekocht. Wel onder de vraagprijs, maar als ik het verzend met DHL ipv TNT hou ik toch bijna over wat ik wou :P Wil hem voor die 2 euro dan ook niet laten liggen.

Vanalles eigenlijk. Ik lees veel en ik lees graag, en ik lees eigenlijk alles. Hoewel ik groot fan ben van thrillers :)

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:40

heb ook al pb van bokker gehad Tallie, maar mocht dat niets worden zal ik jou in gedachten houden :) Alvast bedankt in elk geval, nu afwachten wat verkoper wil hihi

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:44

nikolletje schreef:
heb ook al pb van bokker gehad Tallie, maar mocht dat niets worden zal ik jou in gedachten houden :) Alvast bedankt in elk geval, nu afwachten wat verkoper wil hihi

Is prima hoor! :D ik hoor het wel als het nodig is! :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:02

Iemand nog interesse in boeken? :P Ik heb er zóveel.. En tsja ik heb nu een ereader dus die boeken liggen maar wat op zolder.
Ze zijn gratis af te halen. :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:25

Ik heb toevallig laatst wat boeken online gezet, maar allemaal jeugdboeken.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:45

joyce2 schreef:
hahahatsjoe schreef:
Joyce, ik laat zo weinig mogelijk mensen afhalen. Heb al een paar keer een koop over laten gaan omdat ik geen zin had in dat gezeur. Moet je wachten, komen ze niet of te laat of je moet ergens afspreken en daar moet ik moeite voor doen terwijl het voor de lol van de ander is... Heb er geen zin in, zo simpel is het. Kleding is bij mij eigenlijk altijd verstuurd, alleen een paar keer met een surfpak zijn mensen hier thuis geweest en die hebben buiten gepast, het was mooi weer. Eigenlijk laat ik nog liever een koop overgaan dan vreemde mensen in mijn huis te laten. En ja, voor die paar Euro, heb er geen buikpijn om, er komt dan wel weer een ander.

Ik neem aan dat jij ook wel profijt hebt van een verkoop en dat je het niet doet voor het plezier van een ander ;)

Maar verder is verhaal duidelijk hoor. Ik vond het alleen apart dat mensen wel bij je mochten afhalen, maar dan vervolgens niet ff snel mochten passen. Ik begrijp nu dat je uberhaupt liever niemand aan de deur hebt. Wat ik overigens goed kan begrijpen hoor, ik verstuur ook liever dan dat ik iemand langs laat komen. Maarja, stoelen en banken zijn zo lastig te versturen :+

Dat laatste klopt, grijns. Maar de grote dingen is eigenlijk altijd goed gegaan. Heb een paar keer gekke dingen gehad met een man die vrouwendingen kocht. Maar nu ook weer, krukje verkocht, heel gedoe om dat op zijn plek te krijgen. Nu ligt mijn tante in het ziekenhuis sinds gister dus ben ik daar elke dag en ik hoop dat ze daarheen kan komen. Maar vaak genoeg ook afspraak gemaakt op een centrale plaats, wachten in de bittere kou, brr, te laat komen of afbellen. En dat terwijl ik zelf altijd een beetje tjakka ben en er dan achteraan ga om het op te halen. Nou ja, meestal is MP toch wel leuk hoor, die hapsnurkers die bieden en adres geven en vervolgens niks meer laten horen of gewoon helemaal geen asem geven, laat ze maar lekker (je ergeren is boeten voor de fouten van anderen he).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:48

Morgen die loopband via mp afhalen... advertentie staat nu op gereserveerd, dus ik denk dat het wel ok is. Heb pas 1 keer voor een dichte deur gestaan (na afspraak), maar deze wil ik echt graag hebben en ga er een uur (alleen heenweg al) voor in de auto zitten, met aanhanger...

Maar goed, die mensen hopen waarschijnlijk dat ik überhaupt op kom dagen :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:49

Vjestagirl schreef:
Elke keer weer denk ik 'oeh, marktplaats, BOEKEN! Boeken goedkoop! Hebben!' en dan als ik ga neuzen ben ik weer zo bang dat ik lelijke boeken met gebroken ruggen, ezelsoren en vlekken uit een rokershuis krijg dat ik het toch maar niet doe.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

ik heb hobby boeken gekocht via MP, ik had er meer van verwacht,maar ze waren wel gewoon netjes
achteraf gezien wel teveel er voor betaald, tja mijn eigen schuld, had ik maar meer informatie moeten vragen

weet niet of je op facebook zit? daar heb je een groep dat heet doorgeefboeken, maar zonder de regel dat je de gekregen boeken moet door geven, je mag ook houden als je een bepaald boek goed vind
daar staat veel en goede boeken op :j

pmarena: mooie deur!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:55

Senks!

Dat is ook een leuk initiatief, doorgeefboeken, bedankt voor de tip!

Hatsjoe: jij tjakka, valt wel mee toch, haha :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:27

vjesta girl ik heb ook heel veel boeken te koop via bol.com maar wil ze ook wel zo verkopen.zijn veel thrillers en hoef er niet veel voor te hebben en ze zijn eigenlijk allemaal als nieuw :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:33

Vanmiddag weer een hele goede Marktplaats-ervaring met een broodtrommel....niet lachen......Tupperware :P

Mailtje gestuurd of ze er 2 van had, en toen ik daarna mijn mail bekeek stond er al antwoord :?

Ik gelijk betaald, net bericht gekregen dat betaling binnen is en morgen pakket weggaat :)

Super fijn snel dus, altijd heerlijk.

En m'n post-sleutel-riet-geval komt ook morgen binnen als het goed is *\o/*

Heerlijk, eindelijk eens orde in die chaos hier...zijn al 3,5 jaar aan het verbouwen en langzaam trekt het stof op, heerlijk!!
Laatst bijgewerkt door Coby op 03-02-13 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic verwijderd.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:52

Wat een geweldige verhalen komen hier voorbij.

Ik krijg vooral irritante mails.

Ik heb mijn sony spiegelreflex te koop staan en ik had hem al drie keer verkocht. Maar op het laatste moment toch niet.... Ik reserveer hem voor een persoon, komt een ander geintresseerde, die vertel ik dat ie gereserveerd is, koper 1 haakt af en de andere geintresseerde heeft een ander gekocht grrrrr.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:54

Hey, weer wat mensen er bij zie ik, welkom! :D

Niet via marktplaats maar toch wel een goede ervaring, heb biofood maandag een mailtje gestuurd voor puppypakketten, nog niks gehoord en dinsdag een briefje in de bus, pakket gemist.. Vandaag kwam het pakketje met 5 puppypakketten, een dag later waren ze er dus al, zijn leuke pakketjes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:55

Het is natuurlijk vervelend dat mensen geen andere oplossing zien en jullie er "last" van hebben...maar dit heb je dus aan NS zelf te danken....

Tyrc: ja maatje 0 Arizona, erg leuk zadeltje, maar mini... :P
Ik krijg weinig klachten over de Barefoots, maar de vaakst gehoorde mopper is dat ze zo groot zijn, ook die maat 0, haha.

Ik kan ze nu standaard bestellen al een poosje, super tof!

Poosje geleden stond er nog 1 op Marktplaats, was ook weer binnen no-time weg. Zijn er maar een stuk of 5 in Nederland :)
Laatst bijgewerkt door Coby op 03-02-13 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic bericht verwijderd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:59

Alja schreef:
vjesta girl ik heb ook heel veel boeken te koop via bol.com maar wil ze ook wel zo verkopen.zijn veel thrillers en hoef er niet veel voor te hebben en ze zijn eigenlijk allemaal als nieuw :)

Oeh, daar ben ik ook in geinteresseerd! Ben altijd op zoek naar boeken!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:00

Pmanera Mijn enige klacht is dat ik niet op kan stappen zonder dat ie schuift.
Maar ik krijg m dan ook niet fatsoenlijk aangesingelt.
Verder vind ik m geweldig. Moet alleen nog fenders :')
Afbeelding
:+:

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:03

Weer een leuke van marktplaats...

2 weken geleden een bod gedaan van 100 euro op een metalen schuurtje, vraagprijs 175, denk kan het altijd proberen :p. Zelf uit elkaar halen en inladen, geen probleem heb een trailer...

Paar keer kwam er een bod bovenop maar die waren altijd met een dag gelijk weer weg. Kreeg ik dinsdag een mailtje van de verkoper dat ie akkoord ging met mijn bod want die anderen waren toch alleen maar onzinbieders. Nou prima! Wanneer kan ik hem ophalen.

Kon alleen overdag en moest wel voor aanstaande vrijdag 12 uur weg zijn want dan kwam zijn nieuwe schuur.

Dus ik gezegd dat ik enkel in mijn eentje kon komen omdat mijn vriend gewoon moest werken, of hij dan kon helpen met demonteren en inladen. Daar had hij geen tijd voor naja ok dat kan... Maarja, je wilt als verkoper toch ook wel graag verkopen denk ik en ik wist nou dat vrijdag zijn nieuwe schuur kwam.

Ik terug gemaild dat het dan niet ging maar volgende week maandag moet ik toevallig in de buurt wezen dus als hij toch tijd zou vinden hem uit elkaar te halen kon ik hem in mijn eentje wel ophalen.

Toen stelde hij me voor dat een klusjesman hem dan wel uit elkaar wilde halen voor 50 euro. Dus dan zou ik 150 euro af moeten rekenen. Vervolgens gereageerd dat ik 100 euro had geboden omdat ik niet meer kon bieden, maar opzich voor de moeite zou ik dan wel 120 euro kunnen betalen(omdat ik daar toch moet zijn scheelt het me sowieso 25 euro aan brandstof). Vond het wel een beetje raar want de meeste klusjesmannen rekenen zo'n 10 tot 15 euro per uur en het was echt zo'n makkelijk bouwpakket metalen schuurtje maargoed.

Vervolgens ging hij akkoord met 125 euro maar dan moest ik wel aanbetalen... Nou was de toon van de beste man al niet je van het dus heb maar gezegd dat ik dat niet wou doen, dat als ik zeg dat ik kom ik ook echt kom. Maar dat wilde hij niet dus heb hem vriendelijk succes gewenst met de verkoop...

Wat ik trouwens echt altijd vreselijk vind om mailtjes te ontvangen waaronder staat: verzonden vanaf mijn iphone of verzonden vanaf mijn samsung. Komt voor mij soms wat niet serieus over. Weet iemand of je dit uit kunt zetten want ik mail zelf ook vaak met mijn mobiel :P.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:03

Tyrcanol schreef:
Pmanera Mijn enige klacht is dat ik niet op kan stappen zonder dat ie schuift.
Maar ik krijg m dan ook niet fatsoenlijk aangesingelt.
Verder vind ik m geweldig. Moet alleen nog fenders :')
[ Afbeelding ]
:+:

Super gave foto :+:

Oja! Fenders! Die ging je nog zoeken op Marktplaats volgens mij toch :D

Maar spaarvarken wilde nog niet thuisgeven geloof ik? :')

Moeten het brede of smalle worden? Misschien heb ik nog iets liggen of moet het gloedjenieuw zijn?

PB anders even over het schuiven, kijken wat we daar aan kunnen doen :j

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:08

Ohja wel een leuke ervaring(denk ik :P) via Boktmark, nog nooit iets gekocht via dat. Ben op zoek naar een groene, blauwe en rode wintec boom dus gevraagd mailtje gezet. Erbij gezet dat ik ze graag op kom halen in Zuid Holland, Utrecht of Gelderland(woon in Gld en werk nog 2 dagen in de week in ZH) en 7,50 per stuk wil betalen. Telefoonnummer erbij gezet want ik ben wel echt van het bellen en ophalen :P.

Had ik net een gemiste oproep, mooie voicemail ingesproken dat ze groene en blauwe boom voor me heeft, waar ze woont en dat 7,50 per stuk prima is. Dus gelijk even teruggebeld en afspraak voor morgenavond gemaakt, en het is nog vlakbij mijn werk ook!

Lekker vlot want heb de advertentie gisteren pas geplaatst. Nou nog op zoek naar de rode wintecboom. Heeft iemand hier die toevallig nog voor mij? :P.