[CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: [CENTRAAL] Het Kleding Topic - Deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:38

Weten jullie nog leuke (betaalbare) online kleding shops?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:54

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:00

eenitraM schreef:
http://www.bontjaskopen.nl/brands/ur/ Hier staasn zulke mooie jassen, alleen veel te duur! :+

Naast het feit dat ik ze gruwelijk lelijk vind, zou ik zelf nooit bont dragen. Maar ieder zijn eigen ding.
Daarnaast vind ik ze ook niet duur? Een goede winterjas is toch al gauw 100 a 150 euro

Edit: betaalbare kledingshops: h&m, asos, berschka, new look, forever21, mango, zara, topshop, miss selfridge, bestseller (vila/vero moda etc)
Dat is zo'n beetje mijn rijtje online shops
Laatst bijgewerkt door Tessaaa op 24-01-13 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 18:03

Wat een leuke outfit, Tessa! :D

Ik ben wel blij dat ik chronisch ziek ben en daardoor maar een keer of 2, 3 naar een grote stad kan :')
Spaart hoop geld uit, haha! Alleen jammer van al die online shops :+

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:04

Haha zal ik je vertellen dat ik gemiddeld maar eens per 2 maanden in een stad kom haha, en toch zo'n 150 euro per maand uitgeef aan kleding haha. Allemaal online.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 18:08

Haha, ja, ik schrik ook iedere keer weer van de H&M maandfactuur :+

Ik heb besloten dat ik ook eens bij Forever21 ga bestellen! Maar vind het zo lastig zoeken, er zijn zoveel blz!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:10

Hoihoi! Ik kom even binnen vallen, weet iemand hier of je de artikelen van de h&m sale terug kunt sturen en hoelang ongeveer levertijd erop zitten? En of de gympies groot of klein vallen?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:53

Tessaaa schreef:
eenitraM schreef:
http://www.bontjaskopen.nl/brands/ur/ Hier staasn zulke mooie jassen, alleen veel te duur! :+

Naast het feit dat ik ze gruwelijk lelijk vind, zou ik zelf nooit bont dragen. Maar ieder zijn eigen ding.
Daarnaast vind ik ze ook niet duur? Een goede winterjas is toch al gauw 100 a 150 euro

Edit: betaalbare kledingshops: h&m, asos, berschka, new look, forever21, mango, zara, topshop, miss selfridge, bestseller (vila/vero moda etc)
Dat is zo'n beetje mijn rijtje online shops

Arme student he. En bont boeit me niet zo. Die vriendelijke geplukte vogels zitten ook in ons dekbed en kussen. Jammer dan :+

Bovenstaasnde sites heb ik allemaal al een x doorgesplit :=

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:10

Die jassen heb ik wel eens gezien bij mensen, vind ze wel erg stoer :j Ben ook niet zo van het bont (al heeft mn eigen jas allemaal nep bont in de capuchon), maarja die vogeltjes zijn idd nu toch al geplukt.. en ik eet ook gewoon vlees dus tja, beetje hypocriet om dan 'tegen' bont te zijn. Al zou ik nooit een heel bont vest ofzo kopen, maar dat is meer voor m'n gevoel.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:14

__Rianne schreef:
Die jassen heb ik wel eens gezien bij mensen, vind ze wel erg stoer :j Ben ook niet zo van het bont (al heeft mn eigen jas allemaal nep bont in de capuchon), maarja die vogeltjes zijn idd nu toch al geplukt.. en ik eet ook gewoon vlees dus tja, beetje hypocriet om dan 'tegen' bont te zijn. Al zou ik nooit een heel bont vest ofzo kopen, maar dat is meer voor m'n gevoel.

Persoonlijk zie ook liever echt bont dan nepbont. Echtbont blijft mooier bij dragen :)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:16

__Rianne schreef:

Het is alleen wel zo dat de dieren die voor vlees worden gebruikt niet zo slecht gehouden worden als die arme dieren in Aziatische landen. En hun huid wordt er niet levend afgetrokken. Maargoed.

Die jassen uit die link vind ik vreselijk ordinair, alle tokkies lopen daar in :=
(maar dat is sowieso met bontkragen vind ik)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:21

Ja daar heb je wel gelijk in Mereltje, heb me daar nog nooit zo in verdiept aangezien ik nog nooit echt bont heb gehad.

Tegenwoordig zit aan heel veel jassen wel een bontkraag (echt, dan wel nep) Van mij hoeft dat allemaal niet, mijn jas heeft in de capuchon zelf nep bont dus wel lekker warm :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:22

Mereltje schreef:
__Rianne schreef:

Het is alleen wel zo dat de dieren die voor vlees worden gebruikt niet zo slecht gehouden worden als die arme dieren in Aziatische landen. En hun huid wordt er niet levend afgetrokken. Maargoed.

Die jassen uit die link vind ik vreselijk ordinair, alle tokkies lopen daar in :=
(maar dat is sowieso met bontkragen vind ik)

Nee, alleen dieren worden zo mishandeld!? Hoeveel mensen sterven daags aan te kort aan eten, mishandeling, uittrekken van ogen, aftrekken van de huid en levend villen. :roll: En wat is slecht. Mensen in azie zijn niet anders gewend en weten niet anders. Kleine kinderen daar weten niet anders dan 16 p/d werken voor een hongerloontje. Mensen in afrika weten niet hoe het is om stromend water te hebben of een riolering? Zij weten niet wat medische hulp is, omdat zij dat niet gewend zijn. Vind het jammer dat het 'alleen' zielig is voor de dieren terwijl het leed bij mensen bij mij veel meer impact heeft.

Grappig weetje is dat mensen in het oosten van ons alleen maar bont dragen omdat zij anders de winter niet doorkomen. Over die arme diertjes wordt niet gepraat. Maar goed, zo denk ik er over. }:0

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:24

Oh, dus omdat er ook mensen zijn die het slecht hebben is het niet erg dat dieren slecht behandeld worden? Ik mis de logica geloof ik. Maar goed, dit is nogal offtopic :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:27

Mereltje schreef:
Oh, dus omdat er ook mensen zijn die het slecht hebben is het niet erg dat dieren slecht behandeld worden? Ik mis de logica geloof ik. Maar goed, dit is nogal offtopic :')

Vind het apart dat hier op bokt alleen maar wordt geschreeuwd dat het zielig is voor die arme, knuffelige, wollige, poepige beestjes. :(:) Als men het zo zielig vind, moet men er wat aan doen ipv roepen dat het zielúg is.

Ik vind mensleed erger dan dierenleed. Jup. Voordat er weer wat wordt geroepen. Ik heb idd vrijwilligerswerk gedaan in het buitenland :j

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:29

Maar wat heeft mensenleed te maken met het dragen van bont? Mensenleed is ook erg, maar heeft niets te maken met een bontkraag hoor :'). Het is niet dat omdat er 1 ding misschien erger is, het andere niet zielig is hoor.
En iets er aan doen doe ik zeker, door bont niet te dragen. En mensen proberen te informeren over het verschil tussen bont en vlees uit Nederland bijvoorbeeld.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:48

Wij hebben hele andere principes en waarden. Ik laat het hierbij.

Ik heb gister een site gevonden waar allerlei spullen vans ebay op stonden. Een betaalbare (Amerikaanse?!?!) site. Ben de link kwijt en doordat mijn geschiedenis weg is door een gecrashte computer, vraag ik jullie of jullie weten welke site ik bedoel.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:29

Om er nog even op terug te komen omdat ik de persoon was die erover begon. Ik vind vlees eten en kip eten wel even iets anders. Ik eet persoonlijk alleen biologisch vlees, en eet alleen eieren met het hoogste label waarbij de kippen vrijer rondlopen. Het bont waarover het in de link gaat is raccoon oftewel wasbeer. Dit zijn geen dieren die voor consumptie worden gebruikt en dus puur alleen daarvoor worden geplukt. Ze leven daar ook nog eens in vreselijke omstandigheden, niet eens te vergelijken met de nederlandse varkens bijvoorbeeld. Dus om mij dan hypocriet te noemen (ja ik voel mij aangesproken) vind ik dus een beetje vergaan. Daarnaast zijn deze jassen voor bontjassen ook nog eens 'te' goedkoop, dus zal er aan het bont al helemaal niet aan een enigszins diervriendelijke manier gekomen worden.

Mensenleed heeft daar niets mee te maken. Als jij het zo zielig vind dat er massa's mensen geen eten hebben, dan sta je zelf toch iets af? In plaats van een winterjas te kopen. Lijkt mij een simpele oplossing als je daar zo mee begaan bent. Maar ik gok dat er 7 dagen per week minimaal 3 maaltijden per dag voor jou gewoon zijn en dat er op die momenten geen moment een gedachte naar die mensen in arme landen gaat. En dat vind ik hypocriet.

En zullen we dan nu weer ontopic, anders krijgen we een modje op ons dak :D Dit is immers geen discussietopic over bont, en ieder heeft daarin recht op zijn eigen mening wat mij betreft. Maar als ik zeg dat ik het uit principe niet draag, dan wil ik niet gelijk een hypocriet genoemd worden omdat ik wel vlees eet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:49

In India wordt je ter plekke doodgenuppeld als je een koe opeet. Hier eten we het met haar en huid op en gebruiken we hem ook om ons warm te houden, om op te gaan zitten of om iets mee vast te lijmen. Hypocriet. Nee (Misschien een beetje). Triest om mensen zo aan te vallen omdat ze in Nederland (en dan zeg ik bewust in Nederland, want in Rusland wordt je raar aangekeken als je met een wollig jasje rondloopt deze dagen) met bont rondlopen. Het is maar net wat je afkomst is. Ik lig er niet wakker van dat ik een gestript dier om mijn nek wil hebben. (Ja, WIL. Ik heb er nog geen 1, maar ik ben in overweging om zo'n jas te kopen waar zo'n diertje aanhangt) What's the problem :+ ?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:50

Volgens mij doel je op mijn reactie. Dat sloeg meer op mezelf en niet in het algemeen. Sorry als je.et rot opvatte.

Idd laten we het weer over kleding hebben :)

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:57

Blegh walgelijk hoe mensen hier gemakzuchtig over bont praten, ik had niet verwacht dat mensen in deze tijd nog zo zouden denken en vrijwillig die mishandelingen in stand houden.

Maar goed terug over kleren, ik kreeg een paar dagen terug de H&M gids binnen en gelijk allemaal leuke dingen uitgezocht. Volgende week donderdag naar Amsterdam om eens flink te shoppen en door te zoeken naar de perfecte spijkerbroek :')
Laatst bijgewerkt door Lady_xx op 24-01-13 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:03

Ik heb ook een heerlijke gaastra ski jas met wasbeer bonten kraag, kostte wel 300 pegels dus zal vast een biologische wasbeer zijn geweest :+

Ik heb ook al een paar leuke dingen in de nieuwe h&m gids gezien! :D kan niet wachten op de lente ..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:04

H&M heeft inderdaad leuke spullen! Ik ga ook wat bestellen voor kantoor :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:16

dressagelady schreef:
Ik heb ook een heerlijke gaastra ski jas met wasbeer bonten kraag, kostte wel 300 pegels dus zal vast een biologische wasbeer zijn geweest :+

Ik heb ook al een paar leuke dingen in de nieuwe h&m gids gezien! :D kan niet wachten op de lente ..

:oo Een wasbeer om je nek! Weet jij hoe gemarteld die beesten zijn?! Hoe durf je! Schaam je!

Ik heb de nieuwe H&M gids nog helemaal niet gezien?! Wanneer hebben jullie die ontvangen?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:16

Dinsdag denk ik?