sallandval schreef:Dat is toch in tegenspraak met dat God veel meer kan dan wij ons kunnen voorstellen?
Alleen als je in een almachtige god gelooft.
sallandval schreef:Darwin was ook gelovig trouwens.
Irrelevant.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gerlindie schreef:volgens mij (en mijn biologieboek) zijn er 2 soorten evolutie: de ene dat bijvoorbeeld 6000 jaar geleden er maar één konijnenras was, maar dat die zich hebben ontwikkeld tot ik denk wel 100 soorten (bijv eerst waren alle konijnen bruin, toen was er een lichtbruine, die plante zich voort en kreeg een noch lichtere, en uiteindelijk kwam er een wit poolkonijn uit). de 2e vorm van evolutie is die dat de mensen uit de apen zijn ontstaan.
ik ben een christen, ik geloof wel in de eerste soort van evolutie, maar die tweede soort, die vind ik niet logisch. als ik in de bijbel lees, lees ik dat God alles geschapen heeft. het is moeilijk te begrijpen, en dat lukt mij ook niet, maar toch geloof ik het. gewoon, omdat de Heere het zelf heeft gezegt
gerlindie schreef:ach, het was toch m'n boek van vorig jaar, en ze zeiden het wel in 2 zinnen. ik zie er geen problemen mee
gerlindie schreef:ik zie er geen problemen mee
Kuggur schreef:Oh ,okay, kijk net in je profiel, je bent pas twaalf Gerlindie.
Dat is het probleem met zulke fora je ziet niet hoe oud je gesprekspartners zijn. Wie weet is er nog hoop voor je.
Afsluitend advies van mij, geloof niets en niemand "zomaar" (mij ook niet), maar vooral niet degenen die je vertellen dat ze weten wat god wil.
Lees veel, en als je het interesseert, zoek meer informatie uit zoveel mogelijk verschillende bronnen over deze materie (buiten die 2 zinnen in je beroerde bioboekje). Je zit aan een computer, alle informatie onder je vingers.
Vorm dán je eigen mening.
Veel succes ermee.
Natasja91 schreef:Blijkbaar niet duidelijk genoeg (overigens is dit een openbare discussie waar iedereen op elkaars standpunten/opmerkingen in kan gaan).
Jouw opmerking is voor mij een losse fladder waar ik verduidelijking om vraag.
Maar ik reageer wel op de discussiepartners die wél bereid zijn om hun teksten nader te verklaren (wat moet je anders in een discussie?).
gerlindie schreef:ach, het was toch m'n boek van vorig jaar, en ze zeiden het wel in 2 zinnen. ik zie er geen problemen mee
Kwanyin schreef:Het is alleen jammer dat je mening dan gebaseeerd wordt op een totaal fout leerboek. Alleen al dat de mens zou afstammen van de aap...fout fout fout...is géén evolutietheorie!
Daarom is het ook belangrijk om kritisch te zijn en een goede school zal je zoiets ook aanleren.
Kuggur schreef:Vreemd, maar goed.
Gerlindie gaf haar mening over evolutie gebaseerd op 2 zinnen in haar biologieboek en en de dogmatische religieuze indoctrinatie van haar opvoeding/school.
Ik spreek de hoop uit dat ze haar mening over dergelijke zaken in de toekomst op eigen (literatuur)onderzoek van de betreffende materie en haar eigen verstand zou kunnen gaan baseren.