1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Re: 1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:27

Wel vreemd dat je je eigen problemen niet opgelost krijgt. Met je dochter en je paarden. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:32

Is niet vreemd, de meeste mensen met een gave hebben geen zicht op hun eigen problemen is heel normaal.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:35

Wat was er mis met het paard dan en wat heeft de energie bij het paard genezen?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:36

Maar wel de wijsheid beweren te hebben dat je anderen kunt helpen? Ik vind het hier steeds simpeler worden....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:37

Ik kan daar geen uitspraak over doen, dat is privè. Wanneer ik werk met een foto weten ik dat en de eigenaar, de uitslag blijft onder ons.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:39

Depende, daar wordt al die tijd expres overheen gelezen. Zegt genoeg toch?

M.u: wat een onzin. Je noemt toch geen namen. Slap weer.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:41

marleen_usar schreef:
Ik kan daar geen uitspraak over doen, dat is privè. Wanneer ik werk met een foto weten ik dat en de eigenaar, de uitslag blijft onder ons.

Ja... Zo lust ik ze ook... En wonderbaarlijk dart het was! Joh. Het paard rende ineens vrolijk door de wei. Het hoe en waarom blijft privé? Ja ja...

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:43

Ja dat zag ik regelmatig dejavu, maar aangezien zij het blijft zeggen dacht ik nog maar eens reageren :D

Ik kan niet anders dan het eens zijn met je conclusie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:49

marleen_usar schreef:

En dat is wat mij tegensteekt. Je moet goed geld dokken wil de paranormale zijn/haar gave aan jou tentoonspreiden.
Als ik een dienst wil, dan wil ik weten wat ik krijg. Een tekenaar? Die moet eerst voorbeeldtekeningen laten zien. Een fotograaf? Uitgebreid portfolio met verschillende fotoshoots. Wil je een reclamebureau aanspreken voor jouw bedrijf? Je krijgt een hele map vol met eerdere campagnes.

Paranormalen? Geheimzinnig, ik kan het niet uitleggen, je moet er voor openstaan, iets tussen mij en de eigenaar, als je geld geeft zal ik het je laten zien.

En dat is gewoon oplichterij. Geld vragen voor een dienst die niet eenduidig is, waar niets getoetst kan worden, dat is gewoon verboden. Dat is rechtszaak materiaal!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:56

marleen_usar schreef:
Is niet vreemd, de meeste mensen met een gave hebben geen zicht op hun eigen problemen is heel normaal.

Marleen? Wat is 'de zuiverste vorm van energie' en wat is dan 'niet zuivere energie'? Waarom vind je het terrecht dat je jezelf vergelijkt met een arts? Wat is het verschil tussen helen en genezen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:00

Verwacht je daarop een coherent antwoord Vjestagirl...?
(Pleinvrees, pleinvrees, pleinvrees...)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:03

Kuggur schreef:

Geen idee... Ik hoop dat Marleen wat meer verhelderende dingen kan zeggen, behalve hier af en toe een vage uitspraak te doen en dan weer een paar pagina's te zwijgen als ze teveel antwoorden/vragen krijgt die haar niet zinnen.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:47

marleen_usar schreef:

In mijn opleiding wordt mij expliciet geleerd;

Je kan niemand verder brengen dan je eigen ontwikkeling.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:58

Vjestagirl schreef:
Kuggur schreef:

Geen idee... Ik hoop dat Marleen wat meer verhelderende dingen kan zeggen, behalve hier af en toe een vage uitspraak te doen en dan weer een paar pagina's te zwijgen als ze teveel antwoorden/vragen krijgt die haar niet zinnen.

Ik zou maar niet op te veel hopen Vjestagirl, de meest nuttige bijdragen in een topic die ik ooit van Marleen heb gelezen zijn de volgende:

marleen_usar schreef:
Ik moest vanmorgen zooooooooooooo erg, man zat al te poepen.Ik kon het niet meer ophouden, dus heb ik boven de prullebak gehangen.

marleen_usar schreef:
In frankrijk ging ik poepen,zat heel onhandig.Vond het al vreemd,kreeg het maar niet weg geduwd.Wat bleek het was een bidet :o

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:01

*Chuckles* :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:13

marleen_usar schreef:
Ik ben geen arts, ik genees geen mensen ik heel ze. Dat is iets wat ik altijd zeg als ik werk, al hoe wel ik wel al veel paarden heb genezen waar van de veearts versteld stond. Kreeg net nog een mailtje van een bokker, de veearts stond versteld. En ze hou me op de hoogte.

En wat had dat paard dan? Diagnose?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:16

marleen_usar schreef:

Lekker makkelijk. Ik heb geen foto gezien en er is geen naam genoemd van de bokker. Je kunt toch gewoon zeggen wat dat paard mankeerde?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:18

maikeltje schreef:
marleen_usar schreef:

Lekker makkelijk. Ik heb geen foto gezien en er is geen naam genoemd van de bokker. Je kunt toch gewoon zeggen wat dat paard mankeerde?

Aan de andere kant. Stel je voor dat ze ons nu zou vertellen wat het dier had, welke behandelingen de DA had geprobeerd etc. en ons dan had verteld wat zij heeft gedaan... Zou iemand haar geloven zonder de eigenaar gesproken te hebben? En zelfs dan?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:25

Vjestagirl, wat ik verontrustend vind is dat ze zegt dat ze mensen en dieren heelt. Bij dieren gaat het dan nog een stapje verder, die geneest ze. Ze zegt dat zelfs de DA versteld staat! Sommige van dit soort mensen laten personen die wat labieler zijn of zich aan een laatste strohalm willen vastklampen, geloven dat ze in staat zijn te kunnen genezen. En andere mensen met een gave zijn zo overtuigd van zichzelf en hun helende kracht dat ze niet inzien wat ze aanrichten dor hun fanatisme. Met alle gevolgen van dien.....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:30

Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon verboden om dieren te diagnosticeren als je geen diergeneeskunde gedaan hebt, maar dat wordt dan gewoon even vergeten....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:30

maikeltje schreef:
Vjestagirl, wat ik verontrustend vind is dat ze zegt dat ze mensen en dieren heelt. Bij dieren gaat het dan nog een stapje verder, die geneest ze. Ze zegt dat zelfs de DA versteld staat! Sommige van dit soort mensen laten personen die wat labieler zijn of zich aan een laatste strohalm willen vastklampen, geloven dat ze in staat zijn te kunnen genezen. En andere mensen met een gave zijn zo overtuigd van zichzelf en hun helende kracht dat ze niet inzien wat ze aanrichten dor hun fanatisme. Met alle gevolgen van dien.....

Ik verdedig haar niet. Maar ik ben wel van mening dat het haar goed recht is om hier niet te posten welk dier ze heeft 'geheeld' of waarvan of wat dan ook. Want ze wordt hoe dan ook niet geloofd... Dan zouden we de eigenaar willen spreken. Toch? En die geloven we ook niet echt, want die wil het te graag zien. En dan willen we de dierenarts eigenlijk wel spreken. En zelfs aan dat verhaal gaan we twijfelen. Marleen gaat hier nooit kunnen bewijzen dat ze kan wat ze zegt te kunnen, daar wordt ze gewoon niet serieus genoeg voor genomen.

Ik ben van mening dat mensen niet op de stoel van een arts moeten gaan zitten zonder diploma. Als je jezelf heler noemt dan ga je naar mijn mening ook op die stoel zitten. Ik denk dat het niet goed is mensen hoop te geven op iets wat er niet is. Of dat nou communicatie met een overleden persoon is, met je kat of met je paard ( :D ), of dat nou het genezen van allehande ziektes is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:33

^Eens, als ik die eigenaar was zou ik er trouwens ook niet op zitten wachten om mijn hebben en houden op internet te zien, omdat er een stel ''ongelovige'' Thomassen dat perse willen. Het wordt anders als die eigenaar toestemming zou geven.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:38

Er zit toch wel een verschil in het vertellen wat de diagnose was en wat er uiteindelijk "geheeld" is en in het verspreiden van naam, adres en telefoonnummer van de eigenaar.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:39

Vjestagirl schreef:
Aan de andere kant. Stel je voor dat ze ons nu zou vertellen wat het dier had, welke behandelingen de DA had geprobeerd etc. en ons dan had verteld wat zij heeft gedaan... Zou iemand haar geloven zonder de eigenaar gesproken te hebben? En zelfs dan?

Nee, want als ik een keer zonder te kijken een bal achterover in de basket gooi, is dat geluk en geen kunde, het is pas kunde als het ik zonder problemen kan herhalen en dat het significant vaker wel lukt dan niet. Buiten dat, is het helemaal geweldig als het een keer goed is gekomen, maar dat betekend niet dat je iets speciaals kan als je het niet kunt herhalen.

Daar is die test ook voor, kan je het wetenschappelijk bewijzen in een gecontroleerde omgeving.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:41

Maar dan moet ze ook niet roepen dat ze paarden genezen heeft. Ze weet vantevoren dat ze niet kan zeggen waarvan ze ze genezen heeft.
En ze kan verwachten dat ze daar vragen over krijgt.

De eigenaar hoeft van mij niet met de billen bloot. Ik hoef geen namen. Ik wil alleen een concreet antwoord, is dat zo gek?
Ik ben er niet over begonnen, zij beweert hier te kunnen helen en genezen. |Haar woorden, niet de mijne!