Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:09

CoronaLime schreef:
U hoeft hier niet te eten denk ik soms wel bij mezelf hoor, sommige mensen.. |o
Natuurlijk doe je je best, maar ben weleens gasten tegengekomen waarvan ik het liefst persoonlijk naar buiten gooi..

Laatst was er een stel die wilden vegetarisch eten maar alle vegetarische gerechten op de kaart waren niet naar wens. Dus ik naar de chef op eigen initiatief, of die niet wat kon maken, nou natuurlijk wel.
Dat aan de gasten verteld, wilden ze letterlijk elk ingredient weten.. Ben geloof ik wel 5x op en neer gelopen naar de keuken om alle details na te vragen.

Vervolgens wilden ze een wijn dus ik ze de wijnkaart gebracht, die zij wilden was te duur, of ze die niet goedkoper mochten :') Nou nee, prijzen zijn er niet voor niks. Vervolgens was de vraag of ik niet even in de wijnkelder kon duiken om te zien of er nog iets zou liggen wat ze voor een zacht prijsje mochten drinken. Nogmaals op de wijnkaart gewezen, daar staat immers alles op :+ En voilá, ze gingen voor de allergoedkoopste huiswijn die we erop hadden staan, maargoed, eindelijk hadden ze een keuze gemaakt.

Vervolgens het hoofdgerecht, ivm veel klachten krijgen gasten die risotto eten ook een zakje friet erbij. Dat kon volgens meneer absoluut niet want dat paste niet bij elkaar. Ook was het niet goed gekookt, konden ze proeven dat er vleesbouillon gebruikt was en waren de portiegrootte's niet goed. Verder was er nog een hele waslijst die ik niet onthouden had. Dus ik daarmee naar de chef, ze hadden nog 1 dessert besteld.

Chef gaat met geheimzinnig lachje aan de slag... Toen ik het dessert kwam halen was het echt voor 5 personen ofzo, zoo groot! Dus ik met een stalen gezicht aan tafel, toen meneer vroeg of dit nou de normale portie was. Natuuuurlijk meneer :D

Zulk soort mensen hoeven dus van mij niet terug te komen als ze weer zo gaan jammeren, staat de kaart je niet aan? ga lekker ergens anders heen ipv zo moeilijk te doen. Gelukkig heb ik ze blijkbaar wel tevreden naar huis laten gaan, kreeg nog 5 euro fooi toegestopt en ze moesten heel hard lachen om het mega dessert :=

Bizar zeg! Ik weet gast is koning, maar sooooms....

Gerlin

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:13

Kijken jullie wel eens 'knallen in de horeca'?

Daar krijg je ook echt plaatsvervangende schaamte van :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:17

Nee, wel naar dat programma van Ramsey. Dat is echt tenenkrommend :\

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:18

F_Orumster schreef:
Nu zijn de vega menus vaak ook wel voor verbetering vatbaar, maar sommige vegas kunnen fanatieker zijn dan leuk is..

Dit is wel zo ja. Ik heb nauwelijks keuze, het valt echt smerig tegen in sommige restaurants. Ik heb ook al eens een hoofdgerecht gekregen waar het vlees gewoon uit was gehaald, maar niks ter vervanging. Maar wel het volle pond betalen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:37

Kom eens bij ons eten? :D

Ik had vandaag wel iets, wat ik naar mijn idee netjes heb opgelost. Mevrouw en meneer hadden luchmenu 2 gangen besteld, waarvan vooraf soep en daarna een vleesgerecht. Afijn, soep uitgeserveerd, even later kwam ik uithalen en mevrouw gaf aan dat de soep enorm zoet was. ( Het betrof een aspergesoep ). Ik naar de keuken, klacht voorgelegd, chef geproefd en het bleek inderdaad zo te zijn. Fout vanuit de keuken, chef wou een nieuwe maken maar dit hoefde niet. Uiteindelijk heb ik mevrouw een dessert van het huis aangeboden en meneer zijn espresso niet meegerekend. Tafel is enorm tevreden weg gegaan even later. Naar mijn idee prima opgelost.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:41

Gerlin schreef:
Kijken jullie wel eens 'knallen in de horeca'?

Daar krijg je ook echt plaatsvervangende schaamte van :=

Ik heb net de test gedaan hahahaha :')

'Je verdient een ster
Wow. Waar ben jij al die tijd geweest? Jij ademt gastheerschap! Jij bent wat ze noemen een natuurtalent. Grote kans dat de etentjes bij jou thuis bijzonder populair zijn. Jij weet hoe je het mensen naar hun zin maakt, je voelt feilloos aan wat je wanneer moet zeggen en je zorgt dat je altijd de touwtjes in handen hebt. Kortom, waar wacht je op? Je bent altijd welkom!'

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:43

Hahaha oke oke. Wist niet dat je een test kon doen :))

Wacht, ik ga een stukje opzoeken van knallen in de horeca waar je mond echt van openvalt :Y)

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:48

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:55

Wat erg dat programma! 'Ik geef het door, maar het komt van het spit dus kan er niks aan doen' :wow:

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:59

Ik kan dus die hele site voor geen meter inladen. Hij blijft maar een foutmelding geven :')

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:01

wat dacht je dan van dat aperitief :') oh dat moet ik even gaan navragen!

uhhhh je werkt bij een griek, wat zou het aperitief dan zijn :+ En anders weet je toch ook wel wat je als aperitief kan schenken _O-

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:01

Courses schreef:
Ik kan dus die hele site voor geen meter inladen. Hij blijft maar een foutmelding geven :')

Jammer!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:02

Yep! Hij doet 't!
Hoop eigenlijk dat er een Frans restaurant tussen zit, vind ik erg leuk om te zien :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:03

En niet weten wat het hoofdgerecht is.. 'ik sta even te twijfelen'.. :roll:
Die eigenaresse dan! 'Eerst wilt u rosé, dan weer dit, dan weer dat, u heeft toch brood?'
Die aperitief is ook echt erg.. en dat meisje werkt er dan 10 jaar?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:05

Ik ga nu even kijken :)
Moet zeggen dat ik persoonlijk vind dat bij ons in het restaurant qua bediening alles wel goed zit, dus ben zeer benieuwd! :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 17:06

Bij ons niet altijd denk ik. Is dan vooral stress na hele drukke dagen. Maar iedereen doet zijn best en zo erg als het programma is het totaal niet.

Ik ga het nu eens helemaal kijken.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:10

Courses schreef:
Ik ga nu even kijken :)
Moet zeggen dat ik persoonlijk vind dat bij ons in het restaurant qua bediening alles wel goed zit, dus ben zeer benieuwd! :)

Vind het jammer dat het restaurant waar je werkt zo'n eind weg is. Anders had ik graag een keer bij je gegeten :j

Ik ben nu deze aan het bekijken: http://www.rtl.nl/xl/#/u/bfab49dd-329d- ... d4a4150f3d
Dat meisje.. 'Hoe heet dat ding nou?' :wow:

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:17

Oh hemel. Ik heb al de neiging om weg te klikken bij het zien van de 'jas-niet-op-stoel' scene. Wat een vreselijk restaurant! En hoe de eigenaresse erbij kijkt. Ik was meteen rechtsomkeert gegaan.

Oh. Ik zit op 10 minuten en ik houd 't nu al niet meer uit :') Hoofdgerecht van een drie gangen menu dat je dat niet weet. Kom op zeg! 'Ik ga 't door geven maar ik kan er vrij weinig aan doen' Sorry? SORRY? Je kan er vrij weinig aan doen? Dan zorg je dat madame een nieuwe portie krijgt, terug naar de keuken ermee. 'Voedsel is niet mijn specialiteit' Waarom sta je daar dan nog? Die eigenaresse, dat slaat al helemaal alles. Je personeel de schuld geven en dingen niet op lossen. En hoe ze die dames aanspreekt!

Oh mijn hemel, ik zit hier echt met m'n mond open te kijken! Over die wijn! 'U vond de droge niet lekker, de lichtzoete niet lekker en nu wilt u rose?' Als mevrouw dat wilt, moet ze dat toch zelf weten? Waar haalt ze 't LEF vandaan om zo te spreken?! >;) :oo

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 17:20

Ik vergeet wel altijd onze vlees en visspecialiteit. Is echt chronisch. Is dus eigenlijk net zo erg als hier. Maar gelukkig staat die nog in de kaart dus dan zeg ik: Dat is het hoodfgerecht van het wisselend 4 gangen menu :D. Ik weet me altijd goed indekken denk ik zo.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:21

Ze stralen echt, 'geen zin' uit. Ze staan met z'n 6en bij de bar, waarom is dat altijd zo? Tuurlijk, als ik even overzicht wil hebben dan sta ik even bij de bar ( indeling van restaurant is bar op het 'eind' van restaurant, als je het ziet snap je 't wel. ) Maar blijven hangen vind ik zo enorm vervelend. Als je al 10 jaar ergens werkt moet je toch weten wat voor een apperatief je hebt?! Ouzo, ja duh. Wij hebben 4 verschillende aperatieven. 't Is toch om te janken dat je 1tje al niet eens kunt onthouden. Niet indekken, okay, ik vergeet heel af en toe wel eens klein bestek na te dekken, maar groot bestek dek ik altijd in. Tuurlijk, fouten zijn menselijk, maar dit is echt .. slecht.

Even later geeft dat meisje dat er al 10 jaar werkt aan 'Ik weet dat de zaak haar heel diep treft.' maar, als je er werkt, ben je toch minstens zo betrokken bij de gang van zaken, dat deze positief gaan, als ieder ander? Lijkt mij toch wel. Vind het echt een hele rare instelling.
Laatst bijgewerkt door Courses op 03-06-12 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 17:23

Wij hebben elke keer een wisselend 4 gangen menu zoals ik al liet doorschemeren en die wisselt dus (goh..). De eerste avond dat ik daarmee werk weet ik nog niet de hoed van de rand. Natuurlijk wel de basis van de gerechten maar ik leer de gerechten pas goed kennen als ik er al een avond mee had gewerkt. Dus de eerste avond, als er dan details worden gevraagd geef ik aan dat het de eerste avond is dat ik met dit menu werk. Daarna geef ik aan dat ik het daarom even aan de keuken ga vragen. Maar dat zou geloof ik al niet mogen van de meneer van knallen in de horeca.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:27

Ik ga nu de aflevering van Restaurant De Kanunnik bekijken :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:30

Dit is veel te interessant, ik moet mediarecht blokken
AAAAAARGH
:P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:30

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:31

Top! Die ga ik zo ook even bekijken! :)
Nou MyLittleLove, mocht je een keer in de gelegenheid zijn! :)