CoronaLime schreef:U hoeft hier niet te eten denk ik soms wel bij mezelf hoor, sommige mensen..![]()
Natuurlijk doe je je best, maar ben weleens gasten tegengekomen waarvan ik het liefst persoonlijk naar buiten gooi..
Laatst was er een stel die wilden vegetarisch eten maar alle vegetarische gerechten op de kaart waren niet naar wens. Dus ik naar de chef op eigen initiatief, of die niet wat kon maken, nou natuurlijk wel.
Dat aan de gasten verteld, wilden ze letterlijk elk ingredient weten.. Ben geloof ik wel 5x op en neer gelopen naar de keuken om alle details na te vragen.
Vervolgens wilden ze een wijn dus ik ze de wijnkaart gebracht, die zij wilden was te duur, of ze die niet goedkoper mochtenNou nee, prijzen zijn er niet voor niks. Vervolgens was de vraag of ik niet even in de wijnkelder kon duiken om te zien of er nog iets zou liggen wat ze voor een zacht prijsje mochten drinken. Nogmaals op de wijnkaart gewezen, daar staat immers alles op
En voilá, ze gingen voor de allergoedkoopste huiswijn die we erop hadden staan, maargoed, eindelijk hadden ze een keuze gemaakt.
Vervolgens het hoofdgerecht, ivm veel klachten krijgen gasten die risotto eten ook een zakje friet erbij. Dat kon volgens meneer absoluut niet want dat paste niet bij elkaar. Ook was het niet goed gekookt, konden ze proeven dat er vleesbouillon gebruikt was en waren de portiegrootte's niet goed. Verder was er nog een hele waslijst die ik niet onthouden had. Dus ik daarmee naar de chef, ze hadden nog 1 dessert besteld.
Chef gaat met geheimzinnig lachje aan de slag... Toen ik het dessert kwam halen was het echt voor 5 personen ofzo, zoo groot! Dus ik met een stalen gezicht aan tafel, toen meneer vroeg of dit nou de normale portie was. Natuuuurlijk meneer
Zulk soort mensen hoeven dus van mij niet terug te komen als ze weer zo gaan jammeren, staat de kaart je niet aan? ga lekker ergens anders heen ipv zo moeilijk te doen. Gelukkig heb ik ze blijkbaar wel tevreden naar huis laten gaan, kreeg nog 5 euro fooi toegestopt en ze moesten heel hard lachen om het mega dessert
Bizar zeg! Ik weet gast is koning, maar sooooms....
Nou nee, prijzen zijn er niet voor niks. Vervolgens was de vraag of ik niet even in de wijnkelder kon duiken om te zien of er nog iets zou liggen wat ze voor een zacht prijsje mochten drinken. Nogmaals op de wijnkaart gewezen, daar staat immers alles op
En voilá, ze gingen voor de allergoedkoopste huiswijn die we erop hadden staan, maargoed, eindelijk hadden ze een keuze gemaakt.