_Summerly_ schreef:MarlindeRooz schreef:Tenzij het in combinatie is, zoals Aberdeenshire, Cambridgeshire etc. dan is het wel 'sjir'.dat je shire als sjaijere uitspreekt. en niet als sjier.
Of worcestershiresauce
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adamootje schreef:S_en_Z schreef:Ik snap nog steeds niet waarom zoveel mensen zeggen
"Je moet je knipperlicht uitdoen" (richtingsaanwijzer) als ze bedoelen dat ik hem AAN moet zetten omdat ik af moet slaan
Ik zeg altijd "je doet hem toch AAN als je wil dat hij knippert"
En iedere x zeggen ze WEER uit!!! (zeker 5 mensen... die elkaar niet kennen...)
Is het iets Utrechts ofzo??
Want bij ons is het ook niet "ik woon IN Zuilen.." maar "ik woon OP Zuilen" dat komt omdat het heel vroeger hier water was.. ik woon dan ook in Geuzenwijk.. Ik dacht dat de naam van mijn vorige straat:
Nicolaes Ruychaverstraat gewoon zo'n heel lastig te spellen naam was om mensen te pesten..
TOT ik op school bij geschiedenis las over de waterGEUZEN en over kapitein Nicolaes Ruychaver..
http://members.home.nl/tetrode/Geuzen/Ruychaver.htm
Oh? Ik heb blijkbaar iets gemist...
S_en_Z schreef:Ik snap nog steeds niet waarom zoveel mensen zeggen
"Je moet je knipperlicht uitdoen" (richtingsaanwijzer) als ze bedoelen dat ik hem AAN moet zetten omdat ik af moet slaan
SimoneDV schreef:S_en_Z schreef:Ik snap nog steeds niet waarom zoveel mensen zeggen
Volgens mij is dat iets van vroeger, toen had je geen lampje maar dan stak je echt iets uit, of klapte je iets uit ofzo. Dus daarom "uit".
Loetie84 schreef:S_en_Z schreef:ik pest mijn moeder al jaren omdat ze het woord oscillococcinum nog steeds niet uit kan spreken ook al zeg ik hem 40x voor..
Je kunt beter "suikerbolletjes" zeggen, want meer is het niet... Was een interessante uitzending van de keuringsdienst van waarde over oscillococcinum
Ghostattack schreef:Dat mijn moeder voor haar werk naar Leicester is geweest en niet naar LesterIk was er heilig van overtuigd dat je Lester schreef ipv Leicester
![]()
En dat doet Gymnasium ;c
phormicola schreef:Ghostattack schreef:Dat mijn moeder voor haar werk naar Leicester is geweest en niet naar LesterIk was er heilig van overtuigd dat je Lester schreef ipv Leicester
![]()
En dat doet Gymnasium ;c
Dat herken ikWe gingen met school naar Londen en aan het eind van de dag moesten we verzamelen op Leicestersquare, stond er in de brief. Later kwamen we erachter dat je het uitspreekt als Lestersquare
Rare Engelsen
phormicola schreef:Ghostattack schreef:Dat mijn moeder voor haar werk naar Leicester is geweest en niet naar LesterIk was er heilig van overtuigd dat je Lester schreef ipv Leicester
![]()
En dat doet Gymnasium ;c
Dat herken ikWe gingen met school naar Londen en aan het eind van de dag moesten we verzamelen op Leicestersquare, stond er in de brief. Later kwamen we erachter dat je het uitspreekt als Lestersquare
Rare Engelsen
Kenyada schreef:ArlandoO schreef:Dat er tekentjes op verzorgingsproducten staan voor de houdbaarheid
er staat een potje met een dekseltje op en in het potje staat dan het aantal maanden dat het product houdbaar is
S_en_Z schreef:Dat dacht ik dus ook altijd.. tot ik vroeg waarom ze altijd OP zeiden als iemand vroeg waar ze woonden.. het schijnt iets van de "ouderen" te zijn hoor. Want het heeft vooral met Zuilen te maken.... want het is wel gewoon "ik woon IN een huis, OP Zuilen"
Dat ze op zeggen omdat er vroeger water was snap ik nog steeds niet... aangezien heel NL vroeger gewoon zee was en opgebouwd is met zand om land te creeeren