In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:53

Het moet van elastiekje tot elastiekje 25 cm zijn.

Esmefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:03

Ik ben ook aan het sparen ;)
Alleen nog lange niet lang genoeg maar komt vanzelf wel :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:17

_Tara_ schreef:

Is dat nou echt zo? Want sommige van de vlechten die ik hier afgeknipt voorbij zag komen, waren dat volgens mij niet. Mijn haar hangt inmiddels tot bovenkant kontzak als het los is, maar 25cm vlecht van stiek tot stiek betekent dat mijn haar korter dan mijn schouders komt na het knippen.
Ik heb wel besloten dat het nu genoeg gegroeid is, ik heb meer last dan gemak van m'n haar, het wordt enorm zwaar met wassen en het kost me teveel tijd om het uit te kammen en te vlechten.voor het einde van het jaar gaat het eraf!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:18

Volgens mij geldt het voor de hele pluk 25 cm. Want ze schreven ook dat de korste laag bij laagjes 20 cm moet zijn. Dat kun je nooit nagaan als het in de vlecht zit lijkt mij.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:19

Helaas is mijn plukje net iets te kort,zouden ze er toch iets mee kunnen doen?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:20

bij mij was mijn hele vlecht 28 cm, dus ongeveer 25 cm vanaf het elastiekje
en ik kreeg een netjes bedankje dus het zal wel goed geweest zijn!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:31

Ik wilde het toen ik bij de kapper zat bijnnnna doen deze week, maar toch nog maar eventjes sparen :=

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:06

Goh, wat leuk, wist helemaal niet dat er hier een topic liep...

Ik ben sparende nu en ik begin mijn lange haar alweer spuugzat te worden :')
Ik vermoed dat ik het zo rond februari eraf laat knippen weer, dan is het rond de 30 cm denk ik.

Voor mij wordt het dan de derde keer op rij dat ik het voor haarwensen laat afknippen, ik weet niet of ik het nogmaals ga laten groeien want de laatste loodjes vind ik iedere keer behoorlijk irritant maar als ik het nu al laat afknippen bijv dan kan het niet in een staartje terwijl als ik er nog een paar cm bij laat groeien het net aan op een hoog staartje kan zodat ik geen plukken in mijn gezicht heb want daar heb ik een hekel aan.
Op zich is voor mij 'de derde keer' wel speciaal omdat ik weet dat ze ongeveer 3 vlechten/staarten nodig hebben voor 1 pruik.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:47

Jibbel schreef:
_Tara_ schreef:

Is dat nou echt zo? Want sommige van de vlechten die ik hier afgeknipt voorbij zag komen, waren dat volgens mij niet. Mijn haar hangt inmiddels tot bovenkant kontzak als het los is, maar 25cm vlecht van stiek tot stiek betekent dat mijn haar korter dan mijn schouders komt na het knippen.
Ik heb wel besloten dat het nu genoeg gegroeid is, ik heb meer last dan gemak van m'n haar, het wordt enorm zwaar met wassen en het kost me teveel tijd om het uit te kammen en te vlechten.voor het einde van het jaar gaat het eraf!

Dat is echt zo :j Ik was bij een kapperszaak die aangesloten is bij stichting Haarwensen en daar zeiden ze dat. Daarom ga ik ook naar die kapper toe zodat ik zeker weet dat 't goed zit.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:54

Ik ga sparen tot ik 2 keer het minimum heb, dan loop ik tenminste niet weer met kort haar én help ik anderen. Haren kweken joh, er moet nog zn 30 cm aan...

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:56

Ben al een hele tijd aan het sparen maar begin stilaan mn lang haar beu te raken. Hoeveel cm moeten ze weer hebben?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 00:59

25 in een vlecht

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 01:09

Ik wil het zo graag. Alleen blijft mijn haar te kort. Het valt nu boven mijn bh bandje. Misschien volgend jaar.
Echt goed wat jullie doen!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 01:24

Ik ga het doneren voor kom op tegen kanker. (België)
En op hun site staat dat het 20 cm moet zijn, niet gevlochten.
Dat haal ik net. En hun actie loopt tot 15 december.
Dus ik denk dat ik vrijdag maar eens een kapper op zoek. :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:32

Heb je dan nog haar over of krijg je dan een kort kopje?

Ik ga mijn haar straks ook eens meten.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:39

Ik heb het er als een staart af laten knippen, uiteindelijk 37 cm.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:08

Ik heb het vorige maand gedaan. Bij een kapper welke is aangesloten bij haarwensen.nl. 25 cm staart nodig minimaal (dus geen vlecht wat ik hierboven lees). Als ruil hoef je niet te betalen voor de knipbeurt. Ik heb het zo laten knippen dat mijn haar nog net in een staartje kon. Ik ben er heel blij mee. Het wat kortere haar kan ik nu veel makkelijker los dragen. Ik heb heel dik, zwaar haar. Had het echt jaren eerder moeten doen :-)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:30

Ik ben al sinds januari 2010 mn haar aan het laten groeien voor deze stichting. Wordt inmiddels al aardig lang, maar het is zo ontzettend dun... Schaam me bijna om mn vlechtje straks op te sturen (moet t nog wel knippen).
Maar als het idd een staart mag zijn, kan ik binnenkort al!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:37

Hier ook aan het sparen ;-)
Dit is een foto van ongeveer 4 maanden geleden ;-)

Afbeelding

Edit: Het waaide die dag heel hard dus het zit voor geen meter _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:14

Ik zit heel erg te twijfelen. Mijn haar is lang zat en ik wil het ook wel graag af knippen aangezien ik in feb. weer aan mijn oor geopereerd wordt en lang haar dan echt geen succes is. Mijn haar af knippen en er dan niks mee doen vind ik heel erg zonde, dus zou het maar wat graag willen doneren.

Helaas is mijn haar wel geverfd, ben van nature blond maar heb het ook altijd blond geverfd uit een pakje. Niet met blondeerspray dus. Had het al eerder na gevraagd en toen zou het geen probleem zijn? Maar twijfel nu wel heel erg of mijn haar wel bruikbaar is? Zou het zo zonde vinden als dat niet zo is. Kan het niet meer terug draaien immers. :=

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:57

Ik moet nog ff sparen denk'k :/

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:47

Judith_ schreef:
Ik zit heel erg te twijfelen. Mijn haar is lang zat en ik wil het ook wel graag af knippen aangezien ik in feb. weer aan mijn oor geopereerd wordt en lang haar dan echt geen succes is. Mijn haar af knippen en er dan niks mee doen vind ik heel erg zonde, dus zou het maar wat graag willen doneren.

Helaas is mijn haar wel geverfd, ben van nature blond maar heb het ook altijd blond geverfd uit een pakje. Niet met blondeerspray dus. Had het al eerder na gevraagd en toen zou het geen probleem zijn? Maar twijfel nu wel heel erg of mijn haar wel bruikbaar is? Zou het zo zonde vinden als dat niet zo is. Kan het niet meer terug draaien immers. :=

Ga dan naar een kapper welke is aangesloten bij de stichting. Deze zijn volledig op de hoogte en dan wordt je ook nog gratis netjes geknipt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:57

Wauw respect voor de mensen die dat willen doen of gedaan hebben, wist wel van deze stichting maar niet dat je je als kapperszaak er voor kon opgeven.
Ik heb zelf een eigen zaak en ga me zo gelijk opgeven, vind dit een super mooi initiatief.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:01

Ik wil dat op zich best een keer doen :j Maar dan moet ik nog even doorsparen denk ik:
Afbeelding
(en zonder al die praaaachtige knipjes natuurlijk :') )

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:04

Ik ben nu ruim driekwart jaar aan het sparen... Steeds alleen de puntjes laten knippen... Hoop dat ik het red om genoeg haar te kweken... Het is best al heel lang maar als ik nu 25 cm in een vlecht eraf laat halen hou ik een boblijn over en dat wil ik niet. Dus nog even doorsparen. (het enig probleem is dat ik af een toe een grijze haar begin te bespeuren... dat kon nog wel eens roet in het eten gaan gooien...)