De timmerman of wie dan ook had echter een spijker laten liggen...
Ik was om een of andere onbekende reden heel boos op mijn moeder en toen ze aan kwam lopen zette ik de spijker rechtop. Ze trapte er middenin.
Heb het nooit durven opbiechten.En een minder geheim geheimpje... We waren op wintersport en ik lunchte altijd met de skischool.op de eerste dag aten we boerenkool met spekjes erdoor. Omdat ik spekjes enorm vies vond viste ik ze er tussenuit. Toen een skijuf vroeg waarom ik dat deed zei ik dat ik vegetarisch was.
De volgende dag kregen we vissticks. Ik werd erg enthousiast, en toen kreeg ik de vraag 'jij bent toch vegetariër? Eet je dan wel vis?'

Ik antwoordde heel voorzichtig 'jaaaa' en gelukkig gingen ze ermee akkoord.
Ik opgelucht tot ik de volgende dag met mijn vader de skischool inliep en daar mijn eigen skijuf aantrof. Zij sprak mijn vader erop aan dat hij op het inschrijfformulier had moeten aangeven dat ik vegetariër was zodat ze daar rekening mee konden houden. Ik kan me mijn vader's reactie nog zó voor de geest halen; "Vegetariër? Zíj?? Ik dénk dat u haar verwart met een ander kind!" Eenmaal buiten kreeg ik genadeloos de wind van voren