Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:27

Ook ik kom even meekletsen :D
Ik begin in januari met een nieuwe baan, waar ik zelf vind dat ik toch wat nettere kleren aan moet doen. Spijkerbroek is toegestaan, plastic slippers niet (whahaha, stond daadwerkelijk in het contract)... Behoorlijke vrouwenomgeving, dus kan lekker experimenteren :P
Gisteren alvast twee zwarte broeken gekocht, beiden strakker model. De één is echt netjes, de andere is skinny met wat 'stoerdere' elementen. Ook leuk. Verder mooie roze trui met mooie kraag met ritsje gekocht. Helemaal tevreden :) Ik hoef overigens helemaal niet te fietsen met mn kleren, dat scheelt ook wel. (oosten van groningen --> almere is niet echt te doen op de fiets ;) )

Hoffie777

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:36

Wat een geweldig topic.
Ik heb ook zo'n leuke kantoorbaan bij Landal. Ik mag erg casual op kantoor verschijnen, maar probeer sinds kort toch wat netter te verschijnen en dit topic is daar erg geschikt voor.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:45

Handig topic! Ik werk op een notariskantoor en moet er ook altijd netjes uitzien, maar leuke/mooie kleding vinden is af en toe echt drama! :\

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:27

Dat witte pak van steps wil ik dus ook. Die sukkels in Utrecht hebben alleen de broeken uit de winkel weggehaald en terug gestuurd naar het hoofdkantoor. Nog maar eens in Amsterdam zoeken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:17

Afbeelding

:))

Kleding kamer in m'n nieuwe huis. Heb ook een hele film tour gemaakt, die komt op mijn blog zodra het filmpje geupload is :j.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:19

Dat is? Jouw kledingcollectie?
Edit: sorry, had de zin eronder niet gelezen. Jouw kleertjes hebben het maar goed *D
Ik kan met jouw collectie wedijveren, maar die zit in een paar overvolle kasten weggemoffeld.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:21

Ja daar ging het een tijdje terug namelijk over. Over een pak dat niet bij me weg wil omdat ie zo goed hangt :P ook al past ie niet meer. Dus vandaar nu de foto!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:22

waar heb je die kledingrekken vandaan? ikea?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:31

Wehkamp, maar bij de GAMMA hebben ze ze ook en daar zijn ze goedkoper kwam ik later achter.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:34

Ik volg mee, jammer dat ik geen baan heb waarbij ik zoiets aan kan ben namelijk hondentrimster. Ik heb dus speciale werkkledij maar zou het best leuk vinden af en toe in een mantelpak rond te moeten lopen. O:)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:35

Daar gaat de lol snel vanaf hoor ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:38

Kiwipitje schreef:
Daar gaat de lol snel vanaf hoor ;)

Ik wil het ook niet dagelijks maar ben blij als ik er chique met kerst bij kan lopen zonder dat iemand er naar om kijkt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:39

En ik ben dan weer juist blij als ik een dagje in een tshirt en een joggingbroek kan zitten :P.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:50

Lekker, een rijbroek aan, oude trui, smerige maar bijzonder comfortabele schoenen, kan daar echt van genieten.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:56

Precies :j

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:32

Ik moet maar eens op zoek naar nieuwe, nette schoenen. Wil geen echte pumps, dat is wat 'over the top' vrees ik, maar wel een hakje. Liefst een dichte schoen (ivm kou), maar wel laag of enkelhoog (en dan strak), want hij moet onder een broek met smalle pijp kunnen. Ik ga waarschijnlijk 'derde kerstdag' even shoppen, dus hoop dan wat te vinden. Ik heb echt een hekel aan schoenen kopen, alles doet pijn... :( (wintertenen in hamermodel...)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:16

Het probleem waar ik voornamelijk tegenaan loop is de kleding voor de zomer.
Winter is niet zo'n probleem. Ik hoef op mijn werk op zich niet heel netjes, bazen zelf lopen ook in spijkerbroek en trui, maar wil toch een beetje netjes voor de dag komen, zeker als er sollicitanten op gesprek komen. Momenteel loop ik vaak in een nette spijkerbroek met laarzen, en dan een colbertje. In de zomer is een colbertje echter vaak te warm, en een gewoon tshirt vind ik dan ook weer zo not done. Heb al een beetje rondgekeken voor wat leuke blousjes met korte mouwen, maar ze zijn vaak zo standaard. Het moet wel een beetje hip zijn, en ook nog werkbaar zijn (met andere woorden; niet al te oncomfortabel). Hemdje zonder mouwen kan ook weer niet. Heb een paar mooie pakken in de kast hangen, draag ik veel op school maar is te chique voor mijn werk.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:16

Mocca schreef:
In de zomer is een colbertje echter vaak te warm, en een gewoon tshirt vind ik dan ook weer zo not done. Heb al een beetje rondgekeken voor wat leuke blousjes met korte mouwen, maar ze zijn vaak zo standaard. Het moet wel een beetje hip zijn, en ook nog werkbaar zijn (met andere woorden; niet al te oncomfortabel). Hemdje zonder mouwen kan ook weer niet. Heb een paar mooie pakken in de kast hangen, draag ik veel op school maar is te chique voor mijn werk.

Heel herkenbaar! Vaak draag ik een "normaal" t-shirt met daar overheen een giletje. Ook heb ik van die doorschijnblouses van bijv. Mexx met korte mouw. In de herfst draag ik daar een t-shirt met lange cq. 3/4 mouw onder, in de zomer alleen een hemdje. Afgelopen jaar heb ik ook een stel tuniekjes van Taifun ingeslagen. Ook daar een basis t-shirt onder en klaar is ikke!
Bij ons op het werk is het redelijk koel en iets met korte mouw vaak te koud. (Ik ben daarnaast ook nog een kouwkleum)

Pas geleden heb ik nog een blouse gekocht van "Circle of Gentlemen":
http://www.circleofgentlemen.com/#/217
De blouse zit super, lekker stretch, met veel kleding te combineren en als je er naar kijkt is ie al gestreken! *\o/*
Ik ben heel benieuwd naar hun zomercollectie. Ik ga alvast beginnen met sparen...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:32

Die Circle of Gentlemen-blouses zijn mooi, Silvia! :j Wat voor prijscategorie moet ik aan denken... omdat je 't over sparen hebt. :=

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:23

Puera schreef:
Die Circle of Gentlemen-blouses zijn mooi, Silvia! :j Wat voor prijscategorie moet ik aan denken... omdat je 't over sparen hebt. :=

Euh... iets van 120 euro geloof ik.... Een boel geld voor een blouse! Ik had zoveel overgewerkt dat ik vond dat ik wel iets aparts verdiend had! Ik weet niet of ik 'm anders had gekocht.
Achteraf blijkt dat ik de blouse heel goed kan combineren met verschillende andere kledingstukken waardoor die het hele jaar door gedragen kan worden. Al met al toch een goede aankoop ondanks de hoge prijs.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:29

Slik, da's inderdaad iets om voor te sparen. := Misschien dat de uitverkoop de prijs gunstig kan beïnvloeden. :P

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:25

Puera schreef:
Slik, da's inderdaad iets om voor te sparen. := Misschien dat de uitverkoop de prijs gunstig kan beïnvloeden. :P

Helaas, de CG blouses zijn bijna altijd meteen weg en al helemaal in maat 40...

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:57

Oew! Die zijn inderdaad wel erg leuk (en nog even erg onbereikbaar ;) )

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:06

Wauw, die CG blouses zien er erg gaaf uit. Ik draag in de zomer meestal een blouse met een lange broek, maar zoals Silvia ook zegt, de meeste blouses zijn saaaaaaai.
Ik heb ze van Peter Hahn, die zijn strijkvrij, maar wel duur. Voor geïnteresseerden, het zijn blouses van Eterna, bijvoorbeeld http://www.peterhahn.nl/ecshop/shop11/item.php?objectid[0]=719518&templaterowid=&levelid=&subshopid=&cartid=355212382110814376897186&country=NL&ref=javascript:%20history.back();&type=&trend=&seo=&pmk= .

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:16

Mocca schreef:
Winter is niet zo'n probleem. Ik hoef op mijn werk op zich niet heel netjes, bazen zelf lopen ook in spijkerbroek en trui, maar wil toch een beetje netjes voor de dag komen, zeker als er sollicitanten op gesprek komen. Momenteel loop ik vaak in een nette spijkerbroek met laarzen, en dan een colbertje. In de zomer is een colbertje echter vaak te warm, en een gewoon tshirt vind ik dan ook weer zo not done. Heb al een beetje rondgekeken voor wat leuke blousjes met korte mouwen, maar ze zijn vaak zo standaard. Het moet wel een beetje hip zijn, en ook nog werkbaar zijn (met andere woorden; niet al te oncomfortabel). Hemdje zonder mouwen kan ook weer niet. Heb een paar mooie pakken in de kast hangen, draag ik veel op school maar is te chique voor mijn werk.

Ik heb een paar mooie truitjes voor in de zomer en idd een paar leuke blousjes met korte mouwen.. heb er bij 1tje bv een leuke roos op genaaid en eentje door de kleermaker helemaal laten vermaken tot iets hips (had hem bewust 2 maten te groot gekocht, heb hem bij de taille in laten nemen en dan bij mn schouders laten poffen!)

Nu in de winter heb ik speelse pakken (hoge taille, geen broeken tot aan je navel enz :P) van de WE. Dit maak ik dan wat speelser met leuke pumps, sjaaltjes, armbanden, kettingen enz. Zo heb ik vandaag een zwart pak aan met lichtbruine slange leren pumps, zwart lang truitje er onder met daar over heen een honingkleurige riem, sjaaltje met lichtbruin, donkerbruin en goud erbij en dan allerlei soorten grote armbanden!

Wat ik ook doe is bv leuke laarzen onder mn mantelpakje! maakt het ook wat leuker, anders ben ik net een stuwades O:)