Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
samantha21 schreef:Ik denk dat Daan het juist allemaal heel helder voor ogen had hoe ze het wilde doen, waardoor ze nog zo bewust heeft kunnen reageren.
Angela_ schreef:samantha21 schreef:Ik denk dat Daan het juist allemaal heel helder voor ogen had hoe ze het wilde doen, waardoor ze nog zo bewust heeft kunnen reageren.
Dat weet ik wel zeker. Ik heb haar donderdagavond nog op msn gesproken, ze vertelde me dat ze het echt niet meer zag zitten. Ze had haar gedachten op papier geschreven en aan Remco laten lezen. Hij had vrijgenomen van zijn werk, hij wilde haar niet meer alleen laten omdat ze wel eens gekke dingen kon gaan doen. Danielle zei dat het niet meer was OF ze zelfmoord wilde gaan plegen, maar dat het nu WANNEER was... Dit zijn haar letterlijke woorden, ik schrok me een hoedje en wist niet wat te doen.
Ik heb haar verteld dat ik en nog vele anderen super veel om haar gaven, dat ze echt geen stomme dingen moest gaan doen, ik heb echt op haar ingepraat. Haar besluit stond al vast. We namen afscheid met de woorden dat ze goed op zichzelf moest passen. Ze vertelde dat ze 2 slaappillen had ingenomen en dat ze naar bed ging. Remco had haar vader gebeld en die was ook onderweg. Ik zei dat ze maar lekker moest gaan slapen en dat ik hoopte dat ze de nacht goed doorkwam. Normaal zei ze altijd; tot snel! Maar deze keer niet.. Om heel eerlijk te zijn wist ik het toen al. Maar ja, wat kon ik doen... Machteloos he...
KoudbloedKim schreef:Angela_: Als ik je laatste reactie zo lees, denk ik;"Waarom hebben ze haar dan toch alleen gelaten?"
Dit bedoel ik absoluut niet om iemand te beschuldigen en ik weet er natuurlijk niets vanaf.
Maar het is een vraag die door mijn hoofd speelt.
KoudbloedKim schreef:Angela_: Als ik je laatste reactie zo lees, denk ik;"Waarom hebben ze haar dan toch alleen gelaten?"
Dit bedoel ik absoluut niet om iemand te beschuldigen en ik weet er natuurlijk niets vanaf.
Siets schreef:Maar Tineke, ik denk dat als iemand er écht aan toe is om uit het leven te stappen, je niets meer kúnt doen.
Alleen laten of erbij blijven, er komt een moment waarop ze het misschien wel heel onopgemerkt, toch doen...
Angela_ schreef:Hier heb je inderdaad helemaal gelijk in.Als iemand lichamelijke pijn heeft krijgt deze morfine zodat deze rustig inslaapt, er bestaat zoiets als euthenasie. Als iemand psychisch zoveel lijd, zoveel pijn heeft dat hij of zij er niet uitkomt is er niks... Mensen worden gedwongen tot deze wanhoopsdaden.