Bokker Pollewoppy overleden, bericht van vader blz 38

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NOVEMBERx92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:58

Heel veel sterkte alle vrienden-familie.

Siets

Re: Bokker Pollewoppy overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:59

Ook ik wil erg graag meedoen met een boeket. Maar ik weet niet of die er (gezamelijk) gaat komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:00

samantha21 schreef:
Ik denk dat Daan het juist allemaal heel helder voor ogen had hoe ze het wilde doen, waardoor ze nog zo bewust heeft kunnen reageren.

Dat weet ik wel zeker. Ik heb haar donderdagavond nog op msn gesproken, ze vertelde me dat ze het echt niet meer zag zitten. Ze had haar gedachten op papier geschreven en aan Remco laten lezen. Hij had vrijgenomen van zijn werk, hij wilde haar niet meer alleen laten omdat ze wel eens gekke dingen kon gaan doen. Danielle zei dat het niet meer was OF ze zelfmoord wilde gaan plegen, maar dat het nu WANNEER was... Dit zijn haar letterlijke woorden, ik schrok me een hoedje en wist niet wat te doen.
Ik heb haar verteld dat ik en nog vele anderen super veel om haar gaven, dat ze echt geen stomme dingen moest gaan doen, ik heb echt op haar ingepraat. Haar besluit stond al vast. We namen afscheid met de woorden dat ze goed op zichzelf moest passen. Ze vertelde dat ze 2 slaappillen had ingenomen en dat ze naar bed ging. Remco had haar vader gebeld en die was ook onderweg. Ik zei dat ze maar lekker moest gaan slapen en dat ik hoopte dat ze de nacht goed doorkwam. Normaal zei ze altijd; tot snel! Maar deze keer niet.. Om heel eerlijk te zijn wist ik het toen al. Maar ja, wat kon ik doen... Machteloos he... ;(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:01

angela :(:)
het moet fijn zijn geweest voor haar dat ze een vriendin had die altijd klaar stond voor haar zoals jij deed!!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:02

Angela_ schreef:
samantha21 schreef:
Ik denk dat Daan het juist allemaal heel helder voor ogen had hoe ze het wilde doen, waardoor ze nog zo bewust heeft kunnen reageren.

Dat weet ik wel zeker. Ik heb haar donderdagavond nog op msn gesproken, ze vertelde me dat ze het echt niet meer zag zitten. Ze had haar gedachten op papier geschreven en aan Remco laten lezen. Hij had vrijgenomen van zijn werk, hij wilde haar niet meer alleen laten omdat ze wel eens gekke dingen kon gaan doen. Danielle zei dat het niet meer was OF ze zelfmoord wilde gaan plegen, maar dat het nu WANNEER was... Dit zijn haar letterlijke woorden, ik schrok me een hoedje en wist niet wat te doen.
Ik heb haar verteld dat ik en nog vele anderen super veel om haar gaven, dat ze echt geen stomme dingen moest gaan doen, ik heb echt op haar ingepraat. Haar besluit stond al vast. We namen afscheid met de woorden dat ze goed op zichzelf moest passen. Ze vertelde dat ze 2 slaappillen had ingenomen en dat ze naar bed ging. Remco had haar vader gebeld en die was ook onderweg. Ik zei dat ze maar lekker moest gaan slapen en dat ik hoopte dat ze de nacht goed doorkwam. Normaal zei ze altijd; tot snel! Maar deze keer niet.. Om heel eerlijk te zijn wist ik het toen al. Maar ja, wat kon ik doen... Machteloos he... ;(

Wat erg voor je, om zo machteloos te hebben gestaan ;(..
Maar als dit is wat ze echt graag wilde, dan is ze nu gelukkig & kijkt op je neer als een goede vriendin.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:03

Angela; Dat moet vreselijk zijn. Je staat inderdaad machteloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:04

Angela_: Als ik je laatste reactie zo lees, denk ik;"Waarom hebben ze haar dan toch alleen gelaten?"
Dit bedoel ik absoluut niet om iemand te beschuldigen en ik weet er natuurlijk niets vanaf.
Maar het is een vraag die door mijn hoofd speelt.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:04

Wat verschrikkelijk...:\ Het is te hopen dat ze haar rust heeft gevonden die ze zocht.

Ik wil haar nabestaanden ontzettend veel sterkte wensen. Zo machteloos staan... :(:)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:07

Maar Tineke, ik denk dat als iemand er écht aan toe is om uit het leven te stappen, je niets meer kúnt doen.
Alleen laten of erbij blijven, er komt een moment waarop ze het misschien wel heel onopgemerkt, toch doen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:07

KoudbloedKim schreef:
Angela_: Als ik je laatste reactie zo lees, denk ik;"Waarom hebben ze haar dan toch alleen gelaten?"
Dit bedoel ik absoluut niet om iemand te beschuldigen en ik weet er natuurlijk niets vanaf.

Misschien omdat hoe men ook bij haar in de buurt was gebleven, ze het uiteindelijk toch wel had gedaan..

Als iemand iets wil, doen ze er alles voor hun doel te bereiken. Dan is er geen houden meer aan..

Ik wens de familie, vrienden, mensen die haar lief hebben heel veel kracht toe..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:08

KoudbloedKim schreef:

Je kan niet 24/7 bij iemand zijn toch? Als iemand dit wil doen, glipt hij wel snel weg uit huis. Ook al zijn er mensen thuis....

piecon

Wat een vreselijk nieuws!!
Als iemand zo'n beslissing heeft genomen is hij/zij er vaak helaas niet meer van af te brengen
Ik hoop dat ze de rust gevonden heeft

Angela, mijn hart ligt bij jou. Wat zal het stil blijven nu...
Veel sterkte voor de nabestaanden
Veel te jong......

Anoniem

KoudbloedKim schreef:

Ik vind dit nogal een rotvraag die jij stelt zeg. Denk dat haar familie hier zelf ook wel genoeg mee zit en ze wilde nu eenmaal niet meer verder leven en ik heb erg veel respect voor haar beslissing.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:09

Dag bokkers,

Ik ben momenteel met een familielid in contact om te horen wat voor hun goed voelt wat betreft afscheid van bokkers aan PW.

Jullie horen van mij of van een mod.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:09

Het dak van de wereld
Wacht op mij tot ik er ben
Tot ik ontdekt heb
Dat het is verdwenen
Ik kan verder dan ik denk

Ik geef me over
Ik leg me neer
Ik ben vrij

Veel sterkte voor alle vrienden en familie, en natuurlijk ook voor alle bokkers :(:)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:10

Ik wil ook graag meedoen met een boeket als dat nog kan.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:10

KoudbloedKim schreef:

Kim, als iemand echt, echt, écht niet meer verder wil, dan vindt zo iemand een weg om uit het leven te stappen, wát je ook doet om dat te voorkomen. Mensen er uit willen stappen zijn zo handig en creatief om dat voor elkaar te krijgen, dat houd je niet voor mogelijk :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:11

Siets schreef:
Maar Tineke, ik denk dat als iemand er écht aan toe is om uit het leven te stappen, je niets meer kúnt doen.
Alleen laten of erbij blijven, er komt een moment waarop ze het misschien wel heel onopgemerkt, toch doen...

Dit klopt, dit heb ik helaas mee moeten maken met meerdere mensen.
Als ze echt willen, vinden ze wel een manier...

Heel veel sterkte aan de nabestaanden!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:12

Gisteren las ik de zin waarin stond dat je er niet meer bent.
Uit nood ben ik stom geslagen, en het gooit me om.
Wat moet ik nou zonder mijn held, en waar ben je heen.
Ik wou dat ik je nog even gedag kon zeggen.

Je was altijd zo moedig en liefdevol voor een ander, nooit liet je me in de kou staan.
Ieder woord dat je me gaf was oprecht en eerlijk, vol liefde en begrip.
De tijden waren zwaar en de lessen hard.
Samen ons lief en leed gedeeld, samen door de seizoenen heen.Je bracht ervaring en moedigde me aan te doen wat nodig is om weer te "leven"

En nu heb je zelf het seizoen beëindigd, dat wat we vermoedden is gebeurd.
Je verlangde naar rust, en je bent naar de overkant gegaan.
Ik hoop lieve schat dat je nu zacht ligt, rustig adem haalt en je ogen weer glinsteren.

Ik ben dankbaar dat ik je ontmoet heb.
Ik ga je missen, maar je zit diep verankerd in mijn hart.
Ik heb je lief!

Dag meiss.

Anoniem

KoudbloedKim schreef:

Als iemand echt wil, dan vind die wel een weg. Bij haar vorige poging was ze notabene opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis, en daar lukte het ook. Ik bedoel maar...

Gisteren ging er door mij hoofd dat ik het egoistisch van haar vond om uit het leven te stappen. Hoeveel verdriet het mensen doet... Vandaag zie ik ook in dat wij niet egoistisch moeten zijn, je kan niet ten koste van alles iemand bij je willen houden. Als iemand lichamelijke pijn heeft krijgt deze morfine zodat deze rustig inslaapt, er bestaat zoiets als euthenasie. Als iemand psychisch zoveel lijd, zoveel pijn heeft dat hij of zij er niet uitkomt is er niks... Mensen worden gedwongen tot deze wanhoopsdaden. Ik denk dat Danielle echt heel, heel veel pijn heeft gehad. Ze heeft alles wat haar zou kunnen helpen aangegrepen. Ze verslond boeken over behandelmethodes, maakte huiswerk van haar therapie, enz. enz. Op een gegeven moment is het gewoon genoeg geweest.

Anoniem

Ja, daar hebben jullie zeker gelijk in..
Ik vind het gewoon erg heftig.. niet alleen voor haar zelf, maar ook voor de mensen die haar hebben gevonden.
Wat moet je je dan intens verdrietig voelen, al is dat nog heel erg zacht uitgedrukt.

_Chanel_: Het was niet bedoeld als rotvraag.. sorry als dat zo overkwam.

Ik wil ook heel erg graag meedoen aan een boeket of iets anders. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:14

Angela_ schreef:
Als iemand lichamelijke pijn heeft krijgt deze morfine zodat deze rustig inslaapt, er bestaat zoiets als euthenasie. Als iemand psychisch zoveel lijd, zoveel pijn heeft dat hij of zij er niet uitkomt is er niks... Mensen worden gedwongen tot deze wanhoopsdaden.
Hier heb je inderdaad helemaal gelijk in.
En mensen die deze daad doen zijn alles behalve egoïstisch of zwak, ze zijn juist ontzettend sterk, want dit is eigenlijk wel de moeilijkste keuze die je in je leven kan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:15

Koudbloedkim; Je hoeft geen excuses aan te bieden maar ik vraag mij altijd af waarom iemand perse zou moeten blijven leven als ze het echt maar dan ook echt niet meer willen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:16

Er wordt in dit topic gesproken over een inzamelingsactie voor een bloemstuk. Uiteraard waarderen we het enorm dat er zoveel medeleven is. Op dit moment zijn we nog in overleg met de nabestaanden van Pollewoppy en we hebben nog geen duidelijkheid gekregen over hun wensen.
We willen jullie dan ook vragen om een eventuele inzamelingsactie nog even op te schorten totdat er meer bekend is. Mochten de nabestaanden het op prijs stellen dat er een bloemstuk geregeld wordt dan zullen we dat hier laten weten en uiteraard wordt er dan ook de mogelijkheid geboden om dit binnen het forum te regelen.
Alvast bedankt voor jullie begrip.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:17

Ik heb zoveel respect voor haar inderdaad, ze heeft er echt alles aan gedaan om zich beter te voelen, en inderdaad, voor mensen met geestespijn is er niet iets als een pijnstiller.

Het drijft je tot het uiterste, tot wanhoop, angst..
Ik zie het niet als opgeven.