woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:51

Citaat:
Je zou met mij echt een probleem hebben hoor als ik de school uit kom en mijn kind staat daar te huilen omdat jij hem hebt geschopt/geslagen. Je blijft met je klauwen van andersmans kinderen af, ik ga jouw hond ook niet opvoeden, bemoei je dan ook niet met mijn kind.

En vrees dat jij dan met mij een heel groot probleem hebt als jou kind mijn hond verrot schopt..
Kom je aan mijn hond kom je aan mij en een kind hoort een dier met respect te behandelen en niet te mishandelen..
Van jongs af aan vind ik dat dat meegenomen MOET worden in de opvoeding..
Als een kind een hond verrot schopt is dat "goed" maar owee als een hond een keer bijt!!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:52

maikeltje schreef:
Oog om oog, tand om tand?

Als het om een onschuldig dier gaat dat niet voor zichzelf op kan komen wel ja. Wat als mijn hond WEL voor zichzelf op kwam en dat kind een snap gaf dat ie hechtingen nodig had? Wat zou er dan met mijn hond gebeuren denk je? Wat als ie het volgende kind dat zijn voet op heft grijpt omdat ie terug denkt aan dat rotjoch dat zn poten niet thuis hield? Wat denk je dat er gebeurt?

anneliesdj: idd, je hoeft mijn hond ook niet op te voeden want dat doe ik zelf. Wat doe je als mijn hond jouw kind bijt?

Als de moeder er op staat te kijken zou zij degene moeten zijn die alle hoeken van het plein ziet :x

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:54

Tamara21 schreef:
En vrees dat jij dan met mij een heel groot probleem hebt als jou kind mijn hond verrot schopt..
Kom je aan mijn hond kom je aan mij en een kind hoort een dier met respect te behandelen en niet te mishandelen..
Als een kind een hond verrot schopt is dat "goed" maar owee als een hond een keer bijt!!!!

Pff wat is lezen moeilijk of niet?
Ik heb net nog een reactie geplaatst waarin ik zeg dat als ik mijn kind dat zie doen hij/zij ook een pak voor zijn broek kan verwachten. Mijn kinderen leren hoe ze met dieren om horen te gaan maar een kind kan altijd een vlaag van verstandsverbijstering hebben, zeker op die leeftijd.

Als ik jouw hond op straat zie schijten schop ik hem toch ook niet de bosjes in? Want 'het is normaal dat je je hond leert dat het daar moet'?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:56

Als jouw kind op straat schijt laat ik m ook niet alle hoeken van 't plein zien? :?
Maar wat doe je als mijn hond je kind bijt?

Twiggy2008

Ik snap niet hoe mensen er nou weer bijhalen dat het 'goed' is dat een kind een hond verrot schopt, omdat men niet wil dat het kind geschopt/geslagen wordt. :? :? :?
Tjongejonge, lees eens, voordat je onzin uitkraamt!!!

Natuurlijk moet zo'n kind aangepakt worden, maar slaan e.d. is niet de oplossing bij zo'n jong kind. Een 6-jarige til je zo op, die hoef je niet te slaan om bij die hond weg te halen.

Als een hond mijn kind bijt, sla ik zeer zeker, als het beest niet loslaat. Anders niet, heeft geen zin, maar ik zou zeker de eigenaar aanklagen. Maar een kind van 6 houdt echt wel op, hoor, als je hem goed aanspreekt of optilt bij de desbetreffende hond. ;)
Heb meer het idee dat de mensen die niet zo van kinderen houden, zich weer laten gaan. :+

Gelukkig heeft mijn eigen kind geleerd lief te zijn voor dieren (en anders was ze ook nog niet jarig), maar als zij of mijn dieren door een volwassene of wat ouder pubertje geslagen worden, krijgen ze een hele, hele harde dreun van mij terug. :j
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 22-07-10 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara21

anneliesdj schreef:
Tamara21 schreef:

Pff wat is lezen moeilijk of niet?
Ik heb net nog een reactie geplaatst waarin ik zeg dat als ik mijn kind dat zie doen hij/zij ook een pak voor zijn broek kan verwachten. Mijn kinderen leren hoe ze met dieren om horen te gaan maar een kind kan altijd een vlaag van verstandsverbijstering hebben, zeker op die leeftijd.

Als ik jouw hond op straat zie schijten schop ik hem toch ook niet de bosjes in? Want 'het is normaal dat je je hond leert dat het daar moet'?

Valt me op dat U uzelf wel erg vaak aangesproken voelt.. ;)
Ik bedoel het totaal niet aanvallend maar geef gewoon een mening..
Kom je aan mijn hond kom je aan mij!!!!
Heel simpel en duidelijk lijkt mij.. :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:57

Ayasha schreef:
anneliesdj: idd, je hoeft mijn hond ook niet op te voeden want dat doe ik zelf. Wat doe je als mijn hond jouw kind bijt?

Dan doe ik dat wat nodig is om hem daarmee op te laten houden.
Overigens vind ik een hond wel wat anders dan een kind hoor maar andermans dier hoor je net zo goed niet te slaan of schoppen.

Ayasha
Blogger

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:58

wat houd dat in? Doen wat nodig is? :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:58

Ligt aan jouw hond :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:01

Wat een rotsituatie zeg. Belachelijk dat die moeders gewoon hebben staan toekijken... De hond zat vast en kon niks. het enige wat hij kon doen is van zich afbijten en als hij dat gedaan had was het hek van de dam.. Echt een goedzak die hond zeg! Ik vind het lastig, want eigenlijk had die hond dat kind een snau moeten geven naar mijn mening. En echt niet hele gezicht aan vlarden of diepe wonden, maar even grommen tanden laten zien en desnoods zijn kant op happen was wel op zijn plaats geweest. Dan had de hond het kind laten zien dat dit niet zo kan.

Ik had zelf dat joch bij zijn oor gepakt vrees ik :o Ik snap heel goed dat dat het werk is van de ouders, maar die zijn er dan niet bij en je ziet hoe hij je hond trapt. Vind het heel netjes hoe je gehandeld hebt, echt petje af! Hopenlijk houd je hond er niks aan over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:02

Mee eens... als je hond niet loslaat, dan maak ik hem desnoods af :j

En nee, ik ben geen hondenhater, maar kinderen zijn toch nog nét even iets anders.

Als een kind mijn hond zou schoppen zou ik hem waarschijnlijk uitkafferen (schrik doe je niks tegen) en bij z'n kraag grijpen en afleveren bij moeder/juf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:04

anneliesdj schreef:
Ligt aan jouw hond :)

Je ontwijkt mijn vraag. :)
Mijn hond bijt. Wat doe je?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:08

Ligt aan jouw hond? Daar is niets ontwijkends aan hoor :)
Heb jij een grote hond of een kleine? Grijpt hij uit het niets of heeft mijn kind misschien iets verkeerd gedaan? Laat hij direkt weer los of houd hij vast? Loop jij er vlak achter of niet? Doe je iets of laat je hem lekker bijten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:10

Hij grijpt uit het niets en hij blijft happen, het is een kleine hond die niet beter weet en ik ben niet in de buurt om in te grijpen. Jouw kind zit in een hoekje en kan niet weg.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:14

Dan krijgt ie een tik op zijn neus of ik grijp hem in z'n nekvel, wss het laatste aangezien ik dan zeker ben dat ie niet door kan gaan.

Maar voordat ik dichtbij genoeg ben om hem te kunnen grijpen geef ik allicht een schreeuw, als hij daarvan de benen neemt ga ik hem echt niet achterna hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:16

Wel nu, vind je het echt vreemd dat jouw kind het ook zou voelen als mijn hond vast zit aan een hek (niet weg kan) en jouw kind er op in begint te schoppen zonder dat daar een reden voor is? :+
Ik ben trouwens wel eens benieuwd hoeveel moeders er nu werkelijk alleen maar een "tik op de neus" zouden geven als ze eerlijk zijn met zichzelf. :D Zie er hier al twee toegeven dat ze dan ook relatief hard zouden reageren (wat ik trouwens stoer vind van jullie en ik begrijp echt dat je zo zou reageren! :) ). Mijn hond is voor mij net zo belangrijk als jouw kind voor jou.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:18

Ayasha schreef:
Wel nu, vind je het echt vreemd dat jouw kind het ook zou voelen als mijn hond vast zit aan een hek (niet weg kan) en jouw kind er op in begint te schoppen zonder dat daar een reden voor is? :+
Ik ben trouwens wel eens benieuwd hoeveel moeders er nu werkelijk alleen maar een "tik op de neus" zouden geven als ze eerlijk zijn met zichzelf. :D Zie er hier al twee toegeven dat ze dan ook relatief hard zouden reageren (wat ik trouwens stoer vind van jullie en ik begrijp echt dat je zo zou reageren! :) ). Mijn hond is voor mij net zo belangrijk als jouw kind voor jou.

Maar dat begrijpen sommige mensen hier volgens mij niet..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:21

Ayasha schreef:

Als jij een kleine hond hebt ga ik die geen schop geven :n

Maar je vergeet wel dat een kind normaal kan communiceren en een hond niet.
Als jouw hond mijn kind bijt kan ik hem wel vragen of hij wil ophouden maar daar reageert hij allicht niet op.
Een kind kun je gewoon aanspreken op zijn gedrag, gaat hij dan nog door dan is het idd tijd voor een corrigerende tik, ookal ben je de eigen ouder niet.

Ik vind dit dus niet vergelijkbaar maarja, dat zul je wel niet snappen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:23

Twiggy2008 schreef:
Ik snap niet hoe mensen er nou weer bijhalen dat het 'goed' is dat een kind een hond verrot schopt, omdat men niet wil dat het kind geschopt/geslagen wordt. :? :? :?
Tjongejonge, lees eens, voordat je onzin uitkraamt!!!

Natuurlijk moet zo'n kind aangepakt worden, maar slaan e.d. is niet de oplossing bij zo'n jong kind. Een 6-jarige til je zo op, die hoef je niet te slaan om bij die hond weg te halen.

Als een hond mijn kind bijt, sla ik zeer zeker, als het beest niet loslaat. Anders niet, heeft geen zin, maar ik zou zeker de eigenaar aanklagen. Maar een kind van 6 houdt echt wel op, hoor, als je hem goed aanspreekt of optilt bij de desbetreffende hond. ;)
Heb meer het idee dat de mensen die niet zo van kinderen houden, zich weer laten gaan. :+

Gelukkig heeft mijn eigen kind geleerd lief te zijn voor dieren (en anders was ze ook nog niet jarig), maar als zij of mijn dieren door een volwassene of wat ouder pubertje geslagen worden, krijgen ze een hele, hele harde dreun van mij terug. :j

Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat ;)

Ayasha
Blogger

Mijn hond kan ook normaal communiceren, als dat niet kon had ze al lang een enkeltje DA gehad vrees ik. Ze communiceert anders ja, maar die kan beslist normaal communiceren. Daarbij, mijn hond reageert beter op "neen" dan de gemiddelde 6 jarige heb ik zo de indruk. ;) Dus als jij dan "NEEN!" zegt dan durf ik met 99.9% zekerheid te zeggen dat ze er mee op houd. ;)

Waarom is het niet vergelijkbaar? (en dat is echt interesse, is het omdat een dier en diens communicatie vergeleken wordt met een mens en diens communicatie of vind je het moeilijk te begrijpen dat mijn hond voor mij even belangrijk is? :) )

De dag dat mijn hond een kind grijpt heeft ie een rotschop onder zijn kont dat ie de eerste 4 meter de grond niet eens raakt... Maar de dag dat ik een kind mijn hond zonder reden zie schoppen weet ie het ook.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-07-10 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Tamara21

Deesiej schreef:
Ayasha schreef:

Maar dat begrijpen sommige mensen hier volgens mij niet..

Amen helemaal mee eens!!!
Haha moeten mijn honden is schoppen ( Mechelse Herder en JackRussels) kun je lachen!!! :D
Alleen dan zijn mijn honden weer vals als ze bijten.... :?
Laatst bijgewerkt door Tamara21 op 22-07-10 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:27

Zo te lezen kunnen een heleboel mensen weer een hoop agressie kwijt in dit topic....tjakka.... ~~}>

En....lucht het op?????
Laatst bijgewerkt door polly2 op 22-07-10 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:28

polly2 schreef:
Zo te lezen kunnen een heleboel mensen weer een hoop agressie kwijt in dit topic....tjakka.... ~~}>

Is het toch weer een nuttig topic :D
Dan wordt er irl een kind minder in elkaar getimmerd, fijn voor dat kind :+

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:32

Ik ben het met je eens dat het niet te vergelijken is doordat je met een kind kan praten en met een hond niet. Een hond kan je wel leren op commando's te reageren en te luisteren, maar heb nog nooit iemand met een hond zien overleggen of een hond iets uit zien leggen.
Moet wel toegeven dat ik het juist daarom erg kwalijk vind dat het kind dit gedrag vertoont. Het is baldadigheid tegen een dier die geen kant op kan. En zo krijg je dieren die wel een keer happen....En helemaal een kind van 6 zou beter moeten weten.

En kind hoort dit niet te doen, en ik vind dat je best mag optreden als dit wel gebeurd. Toch hoor je het kind daarbij niet te slaan of schoppen. Denk wel dat ik zoiets zou roepen. "wat ben jij aan het doen, zou ik jou ook eens vastbinden en gaan schoppen?" en aan zijn arm weg zou trekken. Blijf niet van hem af vrees ik...
Het ingrijpen is aan iemand in de buurt, het opvoeden blijft een taak van de ouders.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:33

Het gaat er nu om dat jij niet een kind het schoolplein laat zien, een kind mag een hond nooit en te nimmer slaan schoppen of bijten, en mijn kind zou ook een reuze probleem hebben als hij dat deed, maar een ander komt niet met zijn tengels aan mijn kind, hem wegtrekken en toespreken natuurlijk, prima.. maar slaan.. ojeeneee!!!

En om je vraag te beantwoorden, als een hond mijn kind zou bijten dan probeer ik hem eerst weg te duwen, of mijn kind weg te trekken, laat hij niet los, natuurlijk krijgt hij dan een klap, laat mijn kind niet doodbijten..