Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:17

KoudbloedKim schreef:
Sidera schreef:
Maar vind jij dat je psychisch ziek bent?
Ja, dat vind ik.. en ook al had ik het niet gevonden, dan was het nog een feit geweest.

Ayasha: Wat is volgens jou dan een goede manier van afvallen, voor mij?
Ik slik nu 7 soorten medicatie (waren er 12, dus al een vooruitgang) en als ik dus 2 maaltijden per dag at(brood/sla s'middags, warm s'avonds) kwam ik al ruim een kilo per week aan.

maar hoeveel sport je daarnaast per dag en wat doe je dan?

want van alleen maar weinig eten val je ook niet af.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 17:18

Menino schreef:
het is gewoon haar mening, en ik denk dat het best goed is dat deze discussie plaatsvindt, want nu hoort de TS ook de andere kant van 't verhaal...
Het is niet leuk en stimulerend om van anderen te horen dat je te dik bent, en dat is een feit :) ...

Maar toch, goede discussie denk ik, er is nog zoveel onwetendheid over :) En je schiet er niets mee op je persoonlijk aangevallen te voelen

Ik ben nog steeds van mening dat dat ligt aan het feit hoe, en vooral van wie je het hoort.
En hoe ik denk dat dat okee is, is nou net wat er mis is gegaan in dit topic.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:18

KoudbloedKim schreef:
Ja, dat vind ik.. en ook al had ik het niet gevonden, dan was het nog een feit geweest.

Dat lijkt me afvallen ook een stuk lastiger maken.
Als je met dat idee blijft zitten.
:j
Laatst bijgewerkt door Sidera op 15-07-10 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:19

Ayasha schreef:
[naam] schreef:
Ik slik nu 7 soorten medicatie (waren er 12, dus al een vooruitgang) en als ik dus 2 maaltijden per dag at(brood/sla s'middags, warm s'avonds) kwam ik al ruim een kilo per week aan.

een dietiste aanklampen?
Als ik die studies gevolgd had verdiende ik meer dan ik nu doe. :D :+ Ik weet alleen dat wat je nu doet níet goed is. Geen enkel lichaam kan daar fatsoenlijk op teren. Zeker niet in combinatie met zoveel medicatie.
Beter een psychiater die me van die rotzooi af kan helpen.
Maarja, dan kom je weer op dat punt van "medicatie & dik" en "geen medicatie & dood".. :\

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:20

IndianLady schreef:
Fiffill schreef:
Sorry, hier moest ik toch even grinniken, het kostenplaatje werd je teveel maar al dat eten kost toch ook een flinke duit? :D ;)

Ik vind dit maar een apart topic. Ik ben het ook niet eens met de TS, om met (negatieve) opmerkingen mensen aan het denken te zetten over hun gewicht. Je weet maar nooit wat er achter zit... misschien wel een ziekte, fysiek of mentaal.

Nee maar op zich eet ik wel gezond, ik snoep teveel tussendoor. Enne dat kost me serieus niet zoveel per maand hoor :+

Dat snap ik heus wel, het was ook maar een grapje. :D Het schoot gewoon even door mijn hoofd. :P

verootjoo

KoudbloedKim schreef:
Sidera schreef:
Maar vind jij dat je psychisch ziek bent?

Medicatie overleggen met HA. Ik neem aan dat hij ook weet dat overgewicht een ongewenst bijverschijnsel is en enorm ongezond.
Verder je maaltijden spreiden over de dag waarmee het onbijt de grootste maaltijd is om je spijsvertering goed op gang te helpen. En verder over de dag door kleine beetjes te eten.
En verder; een dietiste. Minder eten is vaak niet de oplossing, maar ánders eten. En uiteraard bewegen erbij.

Ayasha
Blogger

KoudbloedKim schreef:
Maarja, dan kom je weer op dat punt van "medicatie & dik" en "geen medicatie & dood".. :\

Ooit gedacht aan een combinatie zodat je én op een gezonde manier kan afvallen en je medicatie kan blijven pakken?
Enfin, jij mag van mij door gaan zoals je bezig bent hoor, maar volgens mij is het geen kwestie van "of" dat een keer mis gaat lopen maar "wanneer". ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:21

__Nathalie__ schreef:

Ik fiets 4 keer per week een uur (naar paard en terug), ben daar intensief bezig, veel lopen, bewegen of rijden. :)

Fenrir

Paula schreef:
Wat ik mij afvraag na het lezen van dit topic (een keer zag ik het onderwerp ook langs komen): spreken jullie ouders van kinderen met overgewicht aan op het overgewicht van de kinderen?

Nee... ik spreek niemand aan op zijn/haar gewicht... en misschien zit er bij die kinderen ook wel meer achter. Er zijn wel veel te dikke kinderen (en volwassenen) helaas...

Anoniem

Sidera schreef:
[naam] schreef:

Dat lijkt me afvallen ook een stuk lastiger maken.
Als je met dat idee blijft zitten.
:j
Hoe bedoel je dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:22

nee want ik ben zelf nog een kind (ok, vanaf gisteren officieel volwassen :D )..

Maar ik vind ook niet dat je daar over kan oordelen, tenzij je de situatie dus goed kent. Genoeg kinderen die iedere dag een zak M&M's krijgen, en ja... Dat is niet goed, maar ik zou niet weten hoe je daar iemand tactisch op aan kan spreken. Maargoed, ik heb mijn hele leven overgewicht gehad, en ben ookal vanaf mijn 6e onderworpen aan alle diëten die er zijn, en dat heeft alleen maar bijgedragen aan mijn eetproblemen... :) Waarvan mijn hele erge overgewicht dan dus weer een indirect gevolg was.
Dus daar moet je ook mee oppassen, als je de situatie niet kent. Niet ieder kind heeft overgewicht omdat z'n ouders het iedere dag een zak chips en zak M&M's laat op eten :) .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:22

KoudbloedKim schreef:
__Nathalie__ schreef:

Ik fiets 4 keer per week een uur (naar paard en terug), ben daar intensief bezig, veel lopen, bewegen of rijden. :)

Dat is vrij weinig qua beweging... kan je niet nog een sport ernaast gaan doen? Wat vind je van zwemmen? Is goed voor al je spieren en je conditie. :) Of hardlopen. Of iets anders, als je van andere dingen houdt (ik weet niet wat voor sport jij leuk vindt natuurlijk).

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:23

Bij mij is het juist het tegenovergestelde. Ik ben wegens een ziekte 10 kilo afgevallen en daarvoor was ik al gewoon dun. Een buitenstaander denkt heel snel dat ik anorexia heb en de meeste mensen spreken mij daar ook op aan. Alsof ik zelf niet weet dat ik dun ben? Ik volg nu een schema om weer aan te komen via de diëtiste.

Dit is eigenlijk hetzelfde als bij mensen met overgewicht. De mensen weten zelf heus wel dat ze te dik zijn, dat kunnen ze zelf ook wel zien. Als je daar iets over gaat zeggen, voelen ze zich juist minder lekker. Met iemand uit je gezin zou je kunnen gaan praten maar een vreemde hoor je daar niet op aan te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:23

Ayasha schreef:
[naam] schreef:

Ooit gedacht aan een combinatie zodat je én op een gezonde manier kan afvallen en je medicatie kan blijven pakken?
Enfin, jij mag van mij door gaan zoals je bezig bent hoor, maar volgens mij is het geen kwestie van "of" dat een keer mis gaat lopen maar "wanneer". ;)
Ik kan niet zonder die medicatie..
Slik van de grootste boosdoener 400mg per dag en heb daar met heel veel moeite 75mg af gekregen.
Tegen het advies van de psychiater, maar ik vind het zelf ook rommel.

Ayasha
Blogger

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:25

Waar zeg ik dat je je medicatie moet stop zetten KBK?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:26

KoudbloedKim schreef:
Ayasha schreef:
]
een dietiste aanklampen?
Als ik die studies gevolgd had verdiende ik meer dan ik nu doe. :D :+ Ik weet alleen dat wat je nu doet níet goed is. Geen enkel lichaam kan daar fatsoenlijk op teren. Zeker niet in combinatie met zoveel medicatie.

ik denk dat met dit eetpatroon je levensverwachting ook een heel aantal jaren lager gaat liggen, no offence verder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:26

Fiffill schreef:
[naam] schreef:

Dat is vrij weinig qua beweging... kan je niet nog een sport ernaast gaan doen? Wat vind je van zwemmen? Is goed voor al je spieren en je conditie. :) Of hardlopen. Of iets anders, als je van andere dingen houdt (ik weet niet wat voor sport jij leuk vindt natuurlijk).
Vergeleken bij 7 maanden geleden (voor het afvallen) is dit erg veel.
Toen lukte het mij om 1 keer per week heen te gaan.
Hier komt ook weer die medicatie om de hoek kijken, want een andere bijwerking is de ontzettende moeheid.

Ayasha: Nergens, ik bedoel meer dat ik niet een nog lagere dosis aan kan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:27

Dat zeg ik ook helemaal nergens of dat opper ik nergens dus ik snap niet wat jouw reactie te maken heeft met die van mij.
Ik zeg enkel dat het volgens mij wijs is om ook een dietiste onder de arm te nemen zodat je een gezond eetpatroon kan op bouwen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:27

moeheid is trainbaar, en het is bewezen dat sporten ondersteunend helpt bij psychische aandoeningen :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:29

klopt sporten maakt een stofje vrij in de hersenen waar je een gelukkig gevoel van krijgt.

Als ik sport sport ik ook altijd lekker smorgens want je krijgt er ontzettend veel energie van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:29

Ayasha schreef:
Dat zeg ik ook helemaal nergens of dat opper ik nergens dus ik snap niet wat jouw reactie te maken heeft met die van mij.
Hoe zie jij een combinatie van afvallen en die medicatie dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:30

KoudbloedKim schreef:
Ayasha schreef:
Hoe zie jij een combinatie van afvallen en die medicatie dan?

wacht, ik probeer het eens in vetgedrukt. :j
bespreek het met een diëtiste!

Verder geef ik het op. Voor elke tip die men geeft vind je een uitvlucht. Dus IMO is het nutteloos. Zolang JIJ niet WIL lukt het inderdaad niet. :) Dát is een feit. Waarom je niet wil doet er niet toe, daar zal je je reden wel voor hebben. Maar met jezelf uithongeren ga je nergens komen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-07-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:31

verootjoo schreef:
moeheid is trainbaar, en het is bewezen dat sporten ondersteunend helpt bij psychische aandoeningen :)

Klopt, maar als je zo depressief bent dat het al moeite kost om naar de wc te gaan/je kinderen aan te kleden/verschonen/eten te koken enz, dan is het wel heel moeilijk om ook nog eens aan sporten te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:33

Ja, ik geef het ook op..
Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat er veel meer is tussen overgewicht en afvallen dan 'het maar eventjes doen', zoals sommige mensen beweren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:33

KoudbloedKim schreef:
Fiffill schreef:

Vergeleken bij 7 maanden geleden (voor het afvallen) is dit erg veel.
Toen lukte het mij om 1 keer per week heen te gaan.
Hier komt ook weer die medicatie om de hoek kijken, want een andere bijwerking is de ontzettende moeheid.

Ayasha: Nergens, ik bedoel meer dat ik niet een nog lagere dosis aan kan.

Ah, dat is helemaal rot... sporten zou namelijk niet alleen goed zijn voor je gewicht, maar ook voor je mentale staat. :j Zou mooi zijn als je dat zou lukken. Maar makkelijk is het zeker niet.